Donor, ja of nee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Donor of niet?

Ja, nu ik nog leef, en na de dood ook
30 (26%)
Ja, alleen nu ik nog leef zodat ik weet wat ze met me doen
2 (1%)
Ja, maar alleen als ik dood ben!
54 (46%)
Nee, ik niet WANT...
22 (19%)
Anders
7 (6%)

Totaal aantal stemmen: 115


Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:19

Koortje"]
[quote="orionneke schreef:
Waarom moet iedereen die nee invuld zich verantwoorden??? Ook weer in deze poll.....nee WANT..........

Het is ieder zijn keuze en ik snap niet waarom mensen die geen kinderen hebben geen donor willen worden niet willen trouwen zich altijd MOETEN verantwoorden vd buitenwereld!


Da`s natuurlijk niet verplicht he... maar ik zie soms bij andere topics "pollseekers", die zeggen alleen "nee ik niet", of "ja ik ook", zonder verdere motivatie van hun keuze. Natuurlijk moet je je niet verantwoorden, maar dat maakt vaak het topic wel interessanter...
[/quote]


Nee ik bedoelde het meer ook in het dagelijkse leven. En dat ging dan over alle dingen die ik bedoel.........trouwen, kinderen, donor enzzz alles wat iemand niet doet waar anderen geen hol mee te maken hebben en vinden dat je je moet verantwoorden. Als ik zeg dat ik geen kinderen wil dat zou ik egoistisch zijn.....zo ook bij donor enzzz.
Waarom zouden mensen dan niet uit moeten leggen waarom wel kinderen enzo.........dan zouden ze je raar aankijken zo van maar dat is toch normaal???

Het is meer zo dat dus de mensen die alles normaal vinden wat ZIJ doen verantwoording vragen bij een ander.

Als je hier zegt ik niet of ik wel...........dan kan je net zo goed niks neerzetten dat snap ik.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:20

druppeltje orionneke Haha!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:11

ik zou het op zich later wel willen worden, maar wel het liefst gewoon voor je familieleden..., maargoed, over ene paar jaar zeg ik misschien were wat anders.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:55

Sorane schreef:
Ik wil het niet. Waarom niet? Dat is een reden die ik liever voor me hou. Als mijn familie iets nodig heeft denk ik er geen seconde overna en krijgen ze het gewoon als ik het missen kan.

Bloed geven doe ik ook niet, dit om de doodeenvoudige reden dat ik als de dood ben voor naalden en het een kwelling is als ik al een keer voor een smpel bloedonderzoekje naar het ziekenhuis moet...


voor mij geld precies hetzelfde..

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 02:03

ik sta ingeschreven als beenmerg donor maar de kans dat ze je daar voor nodig hebben is heel klein. Verder heb ik het codicil (hoe schrijf je dat?) ingevuld. En tot verledenjaar ben ik bloed donor geweest maar hier ben ik meegestopt omdat ze heel veel moeite hadden met het prikken en ik heel veel litteken weefsel op mijn armen kreeg.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:57

In leven wil ik wel doneren. Ik ben nu bloeddonor, maar als het om organen gaat, dan moet ik daar wel heel goed over nadenken. Het brengt natuurlijk wel risico's met zich mee. Voor familie zou ik die denk ik eerder over hebben dan voor een wildvreemde.
Wat betreft na mijn dood: dan mogen ze nemen wat ze gebruiken kunnen. Daar heb ik geen problemen mee.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:50

Heb voor anders gekozen...
Ik ben nog geen donor maar moet toch eens dat formuliertje invullen (daarom zou voor mij zo'n wet dat je donor bent tenzij... ideaal zijn). Ik wil absoluut donor na mijn dood worden. Als ik nog in leven ben, niet voor vreemden, maar mocht er een familielid zijn die een orgaan nodig heeft dat ik kan missen, zal ik dat absoluut afstaan.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:40

nee wil het ook niet worden Scheve mond
ik wil me zelf zijn en blijven heel dan bloed zou ik nog wel overwegen mischien later
maar organen zoals lever en zo nee als ik dood ben stop me maar in een kist en begraaf me maar ''heel''! vind het erg voor mensen die donors nodig heben maar dan moeten ze toch echt iemand anders zoeken Scheve mond