legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 19:20

Zo jullie hebben allemaal hard gewerkt!


Heel gaaf deze hierboven <3
De Pokemon vind ik ook super cool!

Die escape is denk ik niks voor mij.
Ik begin gewoon te puzzelen :P

Hier nu aan deze begonnen.

Afbeelding
Vond ik wel toepasselijk haha.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:13

Ah, die heb ik ook al eens gedaan!
Verder kan ik het haast niet bijhouden hier, jullie hebben er een puzzel en berichten tempo in!! Haha.

Hier ligt een wasgij op tafel en die is bijna af

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:04

Afgelopen week heb ik in twee dagen deze puzzel gelegd, Steenwijk in 1000 stukjes. Was goed te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:34

cursebreaker schreef:
Dorus schreef:
Karen Puzzels heeft er eens een gereviewd
https://youtu.be/XK0vV4uGRs0


Die intro… klinkt alsof ik het niet ga snappen :')


Ze is best goed in dramatiseren ;)

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:25

Oh die Disney puzzels hier zijn echt heel gaaf!!! Kleine zeemeermin <3

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 07:24

Die kleine zeemeermin had ik ook op de planning maar zag gister avond ook nog 3 puzzels onder de bank liggen, moet eens even kijken welke dat zijn :')

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31308
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:53

Dorus schreef:
cursebreaker schreef:
Dorus schreef:
Karen Puzzels heeft er eens een gereviewd
https://youtu.be/XK0vV4uGRs0


Die intro… klinkt alsof ik het niet ga snappen :')


Ze is best goed in dramatiseren ;)


:)) Maar wel leuk en ongelofelijk snel :wow:

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:10

Ik vind d’r ook leuk. En niet normaal hoe snel die een puzzel legt. Ik hoor regelmatig dat ik snel ben, maar ik kom nog niet in de buurt van haar tijden.

Ook briljant dat ze op uitnodiging meedoet aan het kampioenschap snelpuzzelen in de US zonder enige specifieke oefening en gewoon zichzelf verbaasd en tweede wordt _O-

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:49

Dorus schreef:
Ik vind d’r ook leuk. En niet normaal hoe snel die een puzzel legt. Ik hoor regelmatig dat ik snel ben, maar ik kom nog niet in de buurt van haar tijden.

Ook briljant dat ze op uitnodiging meedoet aan het kampioenschap snelpuzzelen in de US zonder enige specifieke oefening en gewoon zichzelf verbaasd en tweede wordt _O-


Nee idd, k word ook wel eens snel genoemd maar zou niet weten hoe ik sneller zou kunnen worden :=

Misschien geen podcast luisteren tussendoor :+

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:00

Karen luistert ook podcasts tijdens het puzzelen :=
Ik denk dat het geheim is meer puzzelen om jezelf te trainen, maar helaas verschijnen er bij mij op de stoep niet wekelijks op mirakulueze wijze dozen vol met puzzels en moet ik werken om ze te kunnen betalen ipv dat ik met puzzelen mijn brood op de plank breng...

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:49

Haha ik ben een vrij trage puzzelaar.
Al merk ik dat het door de jaren heen wel vlotter gaat.

Ik luister overigens gewoon radio of muziek tussendoor.

Soms luister ik mee naar wat mijn vriend op tv kijkt.

Dorus kun je niet heel goedkoop op mp puzzels vinden?
Ik krijg ze aan de straatstenen niet kwijt als ik ze verkoop. Zelfs niet voor een euro :=

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:57

Vinted staat ook vol met puzzels, daar al eens geprobeerd anders? Ik heb daar veel op m’n wishlist staan ook om te kopen bv.

Heeft iemand met de puzzel map wel eens last dat een puzzel niet past? Ik krijg deze niet goed in de map zeg maar, kan m zo niet dichtmaken meer straks ben ik bang.

Afbeelding

Of ik heb al iets fout zitten maar zo te zien niet, en er moet nog iets tussen waar het open is ook.

Edit, ik heb net een onderste rand klaar en die is idd korter als ik gewend ben van de andere puzzels dus de verhoudingen van deze zijn anders. The horror. Misschien dat ik ‘m even in de andere puzzel opberger ga leggen, kijken of dat beter werkt op die plaat.

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:16

Never mind :')
Links lag er 1 teveel. Echt bizar want hij paste echt wel perfect ertussen dus kwam er pas achter nadat ik een deel er tussenuit gehaald had en maar rechts ben gaan proberen. I’m an idiot :')


Afbeelding

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:01

Ik verkoop mijn puzzels eigenlijk nooit, maar ik ruil, dat loopt meestal wel vrij goed en dan heb je er ook weer een puzzel voor terug.

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:39

Saul schreef:
Dorus kun je niet heel goedkoop op mp puzzels vinden?
Ik krijg ze aan de straatstenen niet kwijt als ik ze verkoop. Zelfs niet voor een euro :=

Ik heb er nog wel een paar liggen dus ik kan nog even vooruit.
Het stomme is dat ik hier inderdaad al vaker heb gezien dat verkopen lastig is en nauwelijks iets oplevert, maar de vraagprijzen op marktplaats en marketplace blijven hoger. En ik ben er de persoon niet naar om heel erg af te dingen :o

Ruilen moet ik eens gaan kijken wat ik kwijt wil. Ik heb er nog niet zoveel. De meesten leen ik momenteel. Ik moet gewoon nog even bedenken wat ik wil. En tussen de vele JVH’s en ander minder mooie platen de juweeltjes voor mij ertussenuit zoeken.

@cursebreaker: mocht je nog een keer zoiet tegen komen, je kan aan het aantal stukjes de verwachtte verhoudingen zien. Als ze exact 1000 stukjes zijn is het meestal 25x40, maar als het er 1008 zijn dan is het vaak 24x42. Vaak staat er dan in het groot 1000 stukjes op de doos, maar ergens in het klein kan je veelal het exacte aantal stukjes zien, en vaak ook de afmetingen ;)

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 11:38

zonnebloem18
Ruilen is inderdaad ook een goed idee. Ik heb ondertussen ook alweer wat mensen waar ik puzzels naar door kan schuiven - en hier in het topic anders ook eventueel, dat is wel leuk. Maar op vinted staan er vind ik gewoon heel veel leuke om te kopen wel, waarbij ik een stuk goedkoper uit ben als nieuw bv dus voor mij als koper zou ik daar wel naartoe gaan - heb er ondertussen al een wishlist gemaakt haha. Zelf daar verkopen nog niet gedaan, dus geen idee hoe dat loopt.

Dorus
Dankje voor de tip, ik heb daar dus niet bij stil gestaan om daarnaar te kijken. In dit geval had ik dus gewoon een stukje extra aangelegd wat er niet hoorde en past het nu wel weer hahaha maar de thomas Kinkade hebben wel een andere afmeting alsnog inderdaad, andere verhouding als bv de Pokemon puzzel die ik maakte. Maar goed, zolang het in de map past, vind ik het prima.

--

Mijn update so far sinds 7 maart, toen ik de rand gelegd heb;
Voor mijn gevoel ben ik niet heel erg opgeschoten op 2 dagen tijd, maar moet zeggen dat ik 'm ook best pittig vind - en dan heb ik tot nu toe vooral de makkelijkere dingen gedaan waar herkenbare dingen op de stukjes te zien zijn haha. Maar ik ben wel groot fan van de puzzel, hij is nu al prachtig vind ik - krijg het alleen niet mooi op de foto hier binnen jammer genoeg.

Afbeelding

En ik kwam tijdens het puzzelen ook nog een verstopte Tinkerbell tegen haha, zo grappig:

Ook kwam de escape puzzel nog binnen, welke ik met leuke korting kocht bij bol.
Erg benieuwd naar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

APCIII

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 15:40

Exact die escape-puzzel heb ik ook. :D
De puzzels/raadsels oplossen ging goed, maar het mini-puzzeltje wat je overhoudt nadat je de juiste genummerde stukjes bij elkaar gezocht hebt, daar kwam ik (zonder de hulp-envelop) niet uit _O-

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:51

Ooh dat vind ik ook altijd leuk cursebreaker! Van die verassingkjes die je op de doos niet ziet maar op de stukjes wel ineens. :D

Hier is iets doms gebeurt. :+ Ik puzzel op mijn salontafel. Na mijn laatste bericht in dit topic ben ik nog zo'n 10 stukjes verder gekomen, (dus dat scheelt, ver was ik niet _O- ) toen ging ik stofzuigen en nam de slang van mijn stofzuiger de volledige puzzel mee van tafel. :+ Is me nog nooit gebeurd, maar omdat die puzzel natuurlijk al niet heel soepel ging en hij nu weer helemaal uit mekaar lag heb ik hem ook gelijk maar helemaal opgeruimd, was er wel klaar mee. :') Ondertussen wel aan een nieuwe begonnen. Degene die is gevallen ga ik sowieso ook nog een keer maken hoor, maar was na dit domme incidentje wel even aan iets heel anders toe. _O-

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:18

APCIII
Word voor mij ook de eerste keer dat ik zo’n puzzel ga maken, dus ik heb ook geen hoge verwachtingen van mezelf hahaha. Denk dat ik ook wel wat hulp nodig ga hebben, lol. Ben wel echt heel erg benieuwd!

nevica
Echt ontzettend balen van je opgezogen stukjes, maar ik moest wel toch echt even lachen om hoe je het vertelde hahahaha. Ik zie het gewoon voor me, en het zou mij ook zomaar kunnen zijn gebeurd zoiets. Ik snap dat je even geen zin meer had in die en wat anders koos erna, lol. Heb je de stukjes uit de zak gevist nog of heb je zoiets van ik maak ‘m wel incompleet af? Lol.



Ik maakte eerder vandaag the Little Mermaid af en jeetje wat is hij mooi. Ik krijg de puzzels jammer genoeg alleen hier nooit goed op de foto omdat ik heel rot licht inval heb en ook onder een lamp zit aan de tafel.

Afbeelding

Maar dit smaakt naar meer en ik heb met mezelf afgesproken nu dat wanneer er een Disney Kinkade puzzel klaar is, ik een nieuwe Disney puzzel koop en ze zo dan 1 voor 1 ga verzamelen. Ik heb net Cinderella gekocht, die komt komende week aan en dat gaat de volgende Disney worden.

Nu ga ik starten met de Wasgij? Mountain Mayhem! welke ik een tijdje terug kocht. Gaat ook meteen m’n eerste Wasgij? Puzzel worden, benieuwd of ik het zo kan gaan leggen of dat ik toch stiekem een voorbeeld ga opzoeken online haha. Ik ben zo gewend om te puzzelen met voorbeeld foto namelijk, lol.

Afbeelding

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:26

De kleine zeemeermin is wel heel mooi hoor.

Die Wasgij heb ik ook, is denk ik wel 1 van mijn favorieten.

Vanmiddag van mijn verjaardagsgeld 3 nieuwe puzzels gehaald. 2 Wasgij en de 200ste unieke Jan van Haasteren puzzel.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:47

Oh die is mooi ze zeemeermin puzzel zeg. Die kleuren in de lucht!! <3

De wasgij heb ik al eens gemaakt, hij is leuk! Niet een te moeilijke is dit hoor. Succes met leggen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:55

Wilde vandaag, na lang wikken en wegen, een portapuzzle van Jumbo voor 1500 stukjes bestellen bij Bol.com... Niet meer te vinden op de site. -O- Denk dat hij even uitverkocht is, hou het wel even in gaten komende tijd.

En ja, ik wil perse 1500 stukjes, omdat ik ook puzzels met zoveel stukjes in mijn kast heb liggen, en bij Bol.com, want daar heb ik nog een cadeaukaart van in de la liggen. Ben ik dan erg lastig? :=

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 00:22

Wasgij Mountain Mayhem heb ik vandaag af gemaakt. Het was ook mijn eerste Wasgij. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik liever met voorbeeld puzzel.
Ben benieuwd wat je ervan vindt!

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:03

Ik weet niet of dit goed gaat komen :')
Afbeelding

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:30

Heb je de bovenste niet verkeerd zitten.
Volgens mij moeten je twee puzzelstukjes er tussen en dan het bovenste puzzelstukje.
Gezien het witte lijntje op de stukjes.
Maar of je dan uitkomt met de onderkant van de stukjes denk ik niet. :+