legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:23

Gave puzzel xmayo!

Ik heb wat puzzels gekocht van de week.... Maar nog druk bezig met de vijver van Monet! Weinig gepuzzeld deze week, maar zover ben ik nu:
Afbeelding

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:25

Wat een leuke puzzel APCIII!

Ik heb deze laatst bij de Action gekocht, dus daar ga ik binnenkort aan beginnen :)
Afbeelding

APCIII
stokpaard connaisseur

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:20

SpeechLess schreef:
Wat een leuke puzzel APCIII!

Ik heb deze laatst bij de Action gekocht, dus daar ga ik binnenkort aan beginnen :)
[ Afbeelding ]


Dank je :)

Die van jou is bijna hetzelfde thema, vogels voor een huis :D

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:47

cindyheyyou schreef:
Ik ben nu bezig met een puzzel van 1000 stukjes. Best ingewikkeld maar wel leuk :D
Heb in totaal 4 puzzels liggen met 1000 stukjes.

Ik weet niet of het volgende hier al eens is geplaatst, (wil geen 54 pagina's doorlezen haha sorry)
maar deze lijkt mij ook wel leuk: (kost wel wat, maar is wel een uitdaging)
https://www.puzzels123.com/ravensburger ... -stuk.html
wil misschien wel ooit een puzzel met zoveel stukjes kopen haha

Die ben ik aan het maken :) Moet nog 4 delen (Sneeuwwitje, Peter Pan, Fantasia en The Lion King) en dan is ie af.


Danseresje schreef:
Gave puzzel xmayo!

Ik heb wat puzzels gekocht van de week.... Maar nog druk bezig met de vijver van Monet! Weinig gepuzzeld deze week, maar zover ben ik nu:
[ [url=m/hmt3UV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk, die is best pittig :) Kleine puzzels wil niet altijd zeggen makkelijke puzzels :).

--

Ik heb de afgelopen paar dagen 2 gemaakt. Deze van Heye (Trafalgar), 2000 stukjes:
Afbeelding

En van Jumbo (Planets in Space), 1500 stukjes:
Afbeelding

Vooral die van Jumbo was heel makkelijk, binnen een dag :=. Die Heye iets langer over gedaan, paar dagen.

Doel voor dit jaar is om iig 1 Trefl puzzel te maken (3000 stukjes), proberen de Disney puzzel van 40.320 stukjes af te krijgen en om een begin te maken met Educa's Garden of Earthly Delights van 9000 stukjes. Oja, en ik moet die Jumbo Rubens puzzel echt eens afmaken :=. En tussendoor wat kleinere van 1000 tot 2000 stukjes.

Ravensburger heeft trouwens ook een mooie Star Wars puzzel van 18000 stukjes, maar daar wacht ik nog even mee tot ie wat in prijs gezakt is.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:34

Vandaag aan deze begonnen:


Afbeelding

Lijkt op de TESOboot, haha!

APCIII
stokpaard connaisseur

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:45

Stamper schreef:
Vandaag aan deze begonnen:


[ [url=m/xG2Nd5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt op de TESOboot, haha!

Inderdaad, en "uit de oude doos" <3 (Molengat)

Gezien het slechte weer van vandaag, het hebben van een week vakantie én de weersvoorspellingen voor komend weekend (kou) heb ik deze van zolder gehaald:


Afbeelding

Afbeelding

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:49

@Nerwen: 18.000 ???
8)7

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:25

Ik en mijn vriend puzzelen enkel Jan van Haasteren of de wasgij puzzels.

In de voorbije weken nog 2 jvh’s gemaakt


Afbeelding
3 avonden over gedaan.

Afbeelding
1 avond over gedaan met vrienden. Dachten dat dit een makkelijke puzzel was, maar was niet te onderschatten met alle stukjes die zo hard op elkaar leken.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:39


Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:23

tesseke schreef:
Ik en mijn vriend puzzelen enkel Jan van Haasteren of de wasgij puzzels.

In de voorbije weken nog 2 jvh’s gemaakt


[ [url=m/fsovJk.jpg]Afbeelding[/url] ]
3 avonden over gedaan.

[ [url=m/3YJUXY.jpg]Afbeelding[/url] ]
1 avond over gedaan met vrienden. Dachten dat dit een makkelijke puzzel was, maar was niet te onderschatten met alle stukjes die zo hard op elkaar leken.

Dat vond ik nu ook van deze. Vond hem eerst ook helemaal niet leuk haha

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:34

Ha chinees nieuwjaar 3 uur met zijn tweeen. In camper slecht weer puzzel drie af. Gekocut in frankrijk. Astdrix en obelix. 1000 stukjes eifeltoren wacht op ons.

40000 stukjes waarom? Hihi welke maat heeft dat ding. 1000 past op puzzelkoffer

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:42

Waarom 40.000? Omdat het kan :) Omdat puzzels onder de 3000 stukjes (uitzonderingen daargelaten!) weinig tot geen uitdaging hebben. Omdat je meer waar voor je geld hebt... Omdat dat toen (nu niet meer) de grootste puzzel ter wereld was.
En ja, het neemt veel ruimte in beslag, maar je kan ze in delen maken, dus in principe kan je het zo gek maken als je zelf wilt, zolang je maar minimaal de ruimte hebt voor een puzzel van om en nabij de 5000 stukjes.
Educa heeft een nieuwe van 42000 stukjes. Nu nog veel te duur, maar ooit.... :)

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 02:14

:P 1000 past in die koffer. Groter begin ik niet aan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 07:37

Hier idem. Zijn met een franse puzzel begonnen. Getekend drieluik van eiffeltoren. Na drie uur met zijn tweeen is de rand half klaar. Allemaal groenige kleur met witte rand

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:30

Af!

Afbeelding

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:08

Oh ik kom hier ook binnenvallen. Wij waren met de kerst bij mijn ouders en die zaten een Disney puzzel te maken, waar wij uiteindelijk een heel stuk van gemaakt hebben, dus vl en ik zijn gelijk gaan kijken en ik heb via mp een andere Disneypuzzel van 1000 stukjes gekocht, die hadden we binnen 3 avonden klaar. Nu hebben er eentje van Oerang Oetang van het WNF gekocht, ook 1000 stukjes. Nu de randen van gelegd, alleen weer even motivatie vinden om verder te gaan, laatste avonden even rustig op de bank gehangen, maar denk dat we van het weekend weer verder gaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:46

Niet verder gekomen met puzzelen.

Alleen een vraag? Wwat doen jullie met puzzels die je al gemaakt hebt? Ruilen, laten liggen of wat anders?

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:48

Ik stop ze weer in de doos en zet de doos op de stapel op zolder voor de volgende keer

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:51

Ik stop de puzzels ook terug in de doos en maak ze 2 a 3 jaar later nog eens. Er ligt al een flinke verzameling op zolder. In december trek ik alle winterpuzzels er weer uit en maak ik die. In het voorjaar duurt het te lang om zomer te worden en kies ik meer tropische puzzels uit enz.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:02

Ik kom ook even binnenvallen, gisteren weer een puzzel van zolder getrokken. Dikke laag stof erop.. Maar he :') Hij is wel vrij moeilijk, maar uiteindelijk zijn we toch een heel stuk opgeschoten. De buitenrand en een stukje hoek had ik een jaar geleden al gemaakt en opgerold, hij is 1000 stukjes overigens. Een landschap van een dorpje in Italië op een berg aan de zee.

Is dit herkenbaar voor de katteneigenaren onder ons? :+
Afbeelding

Afbeelding

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:28

@ Ghostattack; ja, alleen dat mag ie niet (en dus doet ie het ook niet) :')

--

Puzzels die af zijn gaan hier gewoon weer terug de doos en dan de kast in, ongeacht de hoeveelheid stukjes. Ruilen of verkopen doe ik niet, vaak maak ik ze een paar jaar later nog wel eens.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:29

@Ghostattack: Van mijn moeder krijg ik regelmatig zulke foto's inderdaad :') De ene ligt graag in de doos (om vervolgens 'haar' puzzelstukjes te beschermen >;) ) en de andere zit graag op de puzzel zelf en dan het liefst op het gedeelte waar je bezig bent :j Onze eigen poes heeft niet zo veel interesse in puzzelen :+

Ik bewaar mijn puzzels in de doos in een kast. Maar ik maak ze eigenlijk nooit nog een keer, dus ze liggen daar maar een beetje :Y)

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:35

Hier gaan de puzzels meteen in de doos en weer opgeborgen. Ik koop ook wel via marktplaats puzzels dus kom nu ruimte tekort

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:44

Ah weinig mensen dus maar die ruilen of verkopen. Ik ken mezelf lang genoeg om te weten dat ik puzzels liefst maar een keer maak op een enkele uitzondering na. Heb nu nog stel tweedehands van haasteren liggen en een nieuwe soort van en die waar ik mee bezig ben. Geen bezwaar tegen tweede hands puzzels en ruile of voor weinig verkopen scheelt me weer ruimte

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:10

Ghostattack schreef:
Ik kom ook even binnenvallen, gisteren weer een puzzel van zolder getrokken. Dikke laag stof erop.. Maar he :') Hij is wel vrij moeilijk, maar uiteindelijk zijn we toch een heel stuk opgeschoten. De buitenrand en een stukje hoek had ik een jaar geleden al gemaakt en opgerold, hij is 1000 stukjes overigens. Een landschap van een dorpje in Italië op een berg aan de zee.

Is dit herkenbaar voor de katteneigenaren onder ons? :+
[ [url=m/e0fcQT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KWhz4c.jpg]Afbeelding[/url] ]



Soort van. Bij mij liggen ze vaak letterlijk op de puzzel.