legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:44

Ik wordt zelf helemaal gek van een nieuwe puzzel. Het is een foto van een dikhoornschaap, met veel bruin en zwart. Al erg lastig (ik ben kleurenblind in de zin van dat ik kleuren minder fel zie) maar nu passen heel veel stukjes op elkaar, terwijl ze niet per definitie kloppen kwa kleur. Ik twijfel vaak en trek er dan een huisgenootje bij :P

Zijn er meer mensen kleuren blind? HOE DOEN JULLIE DAT?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:16

hier weer een puzzel af meeste binnen 3 dagen 1000 stukjes

IMAY1990

Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:50

Zo raak je maanden geen puzz3l aan en zo heb je er in een week twee gemaakt...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:05

die vissen heb io ook gemaakt

libra

Berichten: 981
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:05

Mooie puzzels.

Ik ken het, ik heb momenteel geen tijd om te puzzelen.
En als ik weer begin kan ik er zo een paar maken.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:15

Ik kan wegens lichamelijke problemen niet puzzelen.
Voor het nieuwe jaar verwacht ik ook niet dat dit wel kan -O-

Ik zit er over te denken om de 1500 stukjes weg te doen.
Ze Zijn eigenlijk net te groot voor de ruimte die ik heb.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:13

ik heb veeeel puzzels te koop vanaf 2.50 maar loopt momenteel nog niet echt helaas

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:46

Leuk IMAY1990!

Die vissenpuzzel ben ik nu ook mee bezig, in het buurthuis. En thuis ook met een onderwaterpuzzel, maar dan met orka's.

Dat is rot moyra.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:30

Afbeelding
Afbeelding
<3

En er waren nog veel meer leuke nieuwe

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:33

Dit weekend 1+1 bij de blokker blijkbaar!

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:49

Ja mijn vader zei het. Misschien nog wat nieuwe scoren O:)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:53

Zojuist even bij de Blokker in Den Burg op vakantie gekeken! De hele stapel die er stond, hadden we al! Toen zagen we nog de veemarkt staan, maarja, dat was de enige die we dan nog niet hadden! Nu zit Intertoys naast Blokker in het zelfde pand, daar zagen we Bloemencorso, dus die gepakt, en was ook braaf 1+1 Gratis !! :D
Dus toch nog geluk gehad, zondag even kijken in onze eigen stad! Dan moeten we hélaas weer terug naar huis!! :( :(


Afbeelding

Mischa

Berichten: 3500
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:57

Ooh die zijn ook echt zo leuk!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:06

Ja, op de heen weg in Den Helder 4 puzzels voor 25€ opgehaald! De Gogelbeurs, tuincentrum, speelgoedwinkel, en de wild water craft! :D Via marktplaats nog Golf voor een leuk bedrag over kunnen nemen! Nu maar weer wachten tot december met 1+1 actie weer, dan zijn ze leuker om te kopen/
bestellen! :D

Anoniem

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:09

Ik heb de sluizen en bloemencorso gescoord :D wou eigenlijk de BBQ/Foodtruck combi maar die was er niet helaas

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:14

Nee online wel, maar dat geldt helaas niet! Hoop dat ie er zondag wel stiekem is, want ik weet dat ze daar wel die met de kerstbomen enzo hebben, zo niet? Dan komt dat in December wel, want die hebben de BBQ/Foodtruck wel! :D

cnterpstra
Berichten: 182
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:38

Na een lange pauze ben ik toch weer aan het puzzelen geslagen. Er lag nog een hele stapel legpuzzels in de berging van de slaapkamer, maar het maken van een puzzel riep sinds het vertrek van mijn ex (rond de tijd van mijn laatste post hier in dit topic) zoveel emoties en herinneringen aan hem op...dat het mij niet lukte om te puzzelen. Legpuzzels maken was echt iets wat wij samen met veel plezier deden, een gevonden gezamenlijke hobby om quality time samen te spenderen. Al puzzelend, samen kletsen over wat ons bezig hield. Ondanks dat ik het zelf ook echt wel leuk vind om te doen, heb ik er erg veel moeite mee gehad om deze hobby weer op te pakken :\ .

De eerste puzzel die het afgelopen jaar op tafel lag, heeft er dan ook bijna een jaar gelegen denk ik. Vol goede moed na zijn vertrek begonnen, ergens rond zijn verjaardag, in de hoop op afleiding. Maar er kwamen vooral tranen. Elke keer als ik het moeilijk had met alle herinneringen...de eerste keer Sinterklaas zonder hem, voor het eerst in tien jaar Kerstmis in mijn eentje thuis...dan puzzelde ik weer een paar uur om alsnog huilend op bed te eindigen :n . Op een gegeven moment heb ik het volgens mij zelfs een paar maanden helemaal opgegeven om er aan te werken. Het plastic tafelkleed lag er overheen en door de eetkamertafel vol te leggen met andere papieren en troep, zag ik het project eronder niet meer en kon ik de herinneringen wegstoppen. Hielp natuurlijk ook niet dat het een k*t-puzzel was :') . Echt, wat een drama! Nu deze puzzel eindelijk af is, kan ik dat oprecht tegen jullie zeggen. Toen ik begon, dacht ik nog dat het roze/oranje het lastigste deel zou zijn. En wat was ik blij/trots dat het felgekleurde deel na maanden op een avond eindelijk in elkaar zat. Maar wat bleek...het ergste moest toch nog komen := . In de wintermaanden legde ik soms met een avondje puzzelen slechts een paar stukjes aan. Er leek geen einde aan te komen. Tot ik met de beginnende lentezon eindelijk overdag er een paar keer aan kon zitten. Wat kan daglicht een hoop schelen zeg! En op een gegeven moment was ik het simpelweg zat...ik moest en zou die puzzel nu gaan afmaken. Dus 's ochtends na mijn paard te hebben gedaan, ben ik begonnen...en niet meer gestopt tot de puzzel af was. Volgens mij ergens na middernacht, maar hij was af *\o/* !

Oké, nu het verslag in foto's om je een idee te geven van mijn maandenlange project :')

Dit is hoe ik op zijn verjaardag in september 2017 ben begonnen. De randjes uitzoeken en die in elkaar gezet (sorry voor de wazige kwaliteit van de foto, niet mijn beste werk zie ik nu).

Afbeelding

Vervolgens rond Sinterklaastijd er toch weer aangezeten. En een begin gemaakt met de twee flamingo's. Op kleur in de twee delen van de doos uitgesorteerd wat stukjes van de flamingo waren en wat het water. En toen begonnen met de randen die redelijk duidelijk te zien waren, zowel de randen met het water als het verschil in kleur als rand tussen de twee flamingo's.

Afbeelding

Met kerst opnieuw aan het puzzelen geslagen. Iets beters had ik toch niet te doen. En toen eindelijk de flamingo's af gekregen. Ik dacht echt dat ik het ergste gehad had, wist ik veel wat er nog ging komen _O- ...

Afbeelding

Rond mijn eigen verjaardag was ik het helemaal zat. Ik had er meerdere keren 's avonds wat aan gezeten, maar soms kreeg ik er helemaal geen stukje aan...soms een paar stukjes op uren passen en proberen. Heel frustrerend! Dus een avond lang alle stukjes op vorm zitten sorteren op de bank met deze foto als resultaat. Helaas hielp dat vrij weinig met het oplossen van de puzzel...het ging nog steeds met een paar stukjes per avond puzzelen _-:( .

Afbeelding

Nadat ik in mijn eentje de Nijmeegse Vierdaagse had gelopen, had ik ineens weer even de drive en energie om dit project af te gaan maken. Als ik de Nijmeegse kon uitlopen, moest zo'n "stomme" legpuzzel mij toch ook lukken ~~}> . Mijn tafel was al opgeruimd van alle troep zodat de oppas op mijn poes Lizzy zich daar geen zorgen om hoefde te maken terwijl ik weg was. Dus ik had geen excuus meer. En eind juli 2018 was de puzzel dan eindelijk af.

Afbeelding

Tadaaaaa *\%/* !


Jullie begrijpen het vast wel...deze puzzel heeft na alle ellende verplicht een héle lange tijd mooi in elkaar op mijn tafel gelegen :o . Tot ik vorige maand een nieuwe baan kreeg en het voor mijn gevoel tijd was voor een nieuwe start. Van mijn vorige werkgever heb ik als afscheidscadeau zo'n Portapuzzle gekregen voor puzzels tot 1500 stukjes.

Afbeelding

Echt een cadeau waar mijn manager over na had gedacht. Hartstikke lief! Niet meer dat gedoe met het stomme plastic kleed om de puzzel te beschermen tegen mijn spelende poes thuis. Waar ze vervolgens tientallen gaatjes in de randen van het kleed heeft gebeten 's nachts omdat het kleed er natuurlijk maandenlang heeft gelegen wat we voorheen nooit deden... Tijd voor een andere aanpak, en een nieuwe puzzel. Misschien dat door de andere manier van puzzelen, er ook minder herinneringen getriggerd worden :roll: .

Het merk Fame Puzzles ga ik wel voortaan vermijden, denk ik. Dit is nu de tweede puzzel van dit merk die ik maak (het paard ergens eerder in dit topic was ook van dit merk), en beide puzzels waren echt dramatisch veel werk. De puzzelstukjes zijn dun, beschadigen makkelijk. En de stukjes lijken op het eerste gezicht vaak op meerdere plekken te passen. In mijn ogen dus echt géén aanrader. Ik had mijn ouders in dezelfde serie een puzzel van twee ooievaars cadeau gedaan. Zij hebben het zelfs na een paar weken puzzelen (beiden gepensioneerd, dus wel echt heel veel uren aan besteed) terug de doos in gegooid zonder af te maken, zo frustrerend werd het. Ik hoorde toevallig van de week dat ze nu een nieuwe poging aan het wagen zijn, want het zit hen dwars dat het de enige puzzel ooit is die ze niet af hebben gekregen. Maar ik denk niet dat ik hierna ooit nog weer aan puzzels van dit merk begin :+ ...

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:47

Wow wat een verhaal hierboven... ben er een beetje stil van.



Afbeelding
Deze is vandaag afgemaakt

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:53

Heftig cnterpstra! Knap dat je de puzzel uiteindelijk toch af hebt gekregen. Sommige merken puzzels zijn inderdaad beter van kwaliteit dan andere. Zelf heb ik vooral Ravensburger en Jumbo en een paar Clementoni puzzels.

Gave puzzel Cabelona

Ik heb via marktplaats 6 nieuwe puzzels overgenomen voor 20 euro. De eerste is al af en was gelukkig compleet zoals beloofd. Mijn eerste marktplaats puzzelervating, eerder durfde ik het niet aan :o Nu weer fijn puzzelen in de donkere avonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:57

Pittig cnterpstra , mooie puzzel dat wel !

Gaaf cabelona , heel tof dat je dat kan !

Vandaag de sluizen afgemaakt Afbeelding

Sterke van haasteren puzzel :') , tilde hem op voor het afbreken en hij bleef gewoon heel


Wat voor puzzels suusjepluus?

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:59

Hoi

Jah lange koudere avonden breken weer aan en ben weer begonnen met een puzzel....
Clementoni 3D luipaard
Afbeelding
Rand ligt en alles beetje kleur bij kleur gesorteerd luipaardstukjes - groene stukjes- blauwe stukjes
En overige stukjes.... morgen maar weer verder....

cnterpstra
Berichten: 182
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:29

Thanks allemaal. Het was ook oprecht wel een mooi plaatje! Ik had de puzzel niet voor niets aangeschaft :D . Net als die twee ooievaars, die zag er ook zo schitterend uit op de doos. Helemaal voor mijn ouders die vrijwel naast zo'n broedplaats cq. buitenstation voor ooievaars wonen. Helaas moet je voor het eindresultaat van dat mooie plaatje wel door een ware puzzelhel :') ...

Ergens ook wel trots (en opgelucht ;) ) dat de puzzel nu af is. Ik denk dat hoe ik deze puzzel heb gemaakt door de maanden heen, voor mij echt wel symbool heeft gestaan voor hoe ik me voelde. En doordat ik nu bij een nieuw puzzelproject de Portapuzzle kan gebruiken, hoop ik dat ik het "oude" puzzelen achter me kan gaan laten...

Oh gosh, Rebecca, dat is met recht een stevige puzzel := . Dat hoef je met menig puzzel niet te proberen denk ik!

Mijn ouders hebben veel positieve ervaringen met tweedehands puzzels Suusjepluus. Zij verslijten in de donkere maanden echt wekelijks een puzzel of twee, dus al snel gingen ze over op tweedehands via Marktplaats, kennissen en de kringloop. Op een paar na was altijd alles compleet en netjes. Ze verkopen ze vervolgens zelf weer voor dezelfde prijs door. Incomplete puzzels belanden bij mijn ouders per direct in de prullenbak. Ze willen niet dat een ander ook weer met een puzzel komt te zitten waar een stukje of meer van mist.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:33

Wat een heftig verhaal cnterpstra, knap dat je zo hebt doorgezet en de puzzel hebt afgekregen. Lijkt mij een lastige puzzel om te maken. En ik heb het zelf ook moeilijk met puzzels met weinig verschil tussen de stukjes, van bijvoorbeeld de lucht. En dan heb jij ook nog de emotionele associaties.

Mooie puzzel Cabelona

Goed gedaan Rebecca

En veel succes Sandorra

Ik ben met twee onderwaterpuzzels bezig, 1 thuis en 1 op mijn vrijwilligerswerk.

Afbeelding

Afbeelding

IMAY1990

Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:59

Die onderste heb ik toevallig een week of 2 terug gemaakt. Was leuk om te maken.

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 04:17

Die onderste heb Ik idd ook nog liggen.