Jouw bruidsjurk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:16

De achterban was druk aan het klikken :') *-:) .

Bij ann en john mocht het wel zolang je maar geen andere klanten of de consulente op de foto zette. Bij de 2de winkel mocht het niet, alleen van de jurk die het werd of als je twijfelde van 2 jurken om te vergelijken.


fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:23

Wat fijn dat je zo,n leuke dag hebt gehad! Ben erg benieuwd wat voor jurk het geworden is. Zo wilde ik perse geen strapless jurk. 1x raden wat voor jurk ik heb. Hihi.

En ik mocht idd ook fotos maken maar heb het niet gedaan. Als mijn jurk straks af is wil ik dat wel. (ik laat mijn jurk maken ipv bij diverse winkels te passen.)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:34

Wat een mooie jurken heb je aan gehad! Die met blush/roze zijn prachtig <3 Grappig ook om het verschil te zien in pasruimte/winkel, de ene ziet er zoveel chiquer uit :D

Ik mocht ook alleen maar foto's maken van de jurk die ik uiteindelijk gekozen heb. Maar ik weet eigenlijk niet eens meer welke jurken ik allemaal heb aan gehad omdat ik zo instant verliefd was op mijn jurk :D

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 02:44

Hier mochten er eigenlijk ook geen foto's gemaakt worden maar aangezien ik alleen de familie van mijn verloofde mee had mocht het wel zodat ik foto's naar mijn moeder in Nederland kon sturen.

Het leven is net neuspeuteren, je moet eruit halen wat erin zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 04:33

Bij Koonings mocht je ook gewoon foto's maken.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:30

Wat leuk dat je de foto's hier deelt, Gloa! En wat heb jij een prachtig vrouwelijk figuur zeg! Daarmee komen al die jurken mooi uit! :D Mijn persoonlijke favoriet is nummer 5, die vind ik heel romantisch. Ik ben benieuwd wat je gekozen hebt!

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:29

Vind het gek als je geen foto's mag maken hoor!
Ik heb gewoon van alle jurken foto's gemaakt, is toch ook leuk om te hebben?
Waarom zou dat zijn?

De kleine dierentuin is een zootje.

Qimm

Berichten: 15109
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:10

Mij werd gezegd tegen namaken :+ Maar ja, ze hebben ook folders enzo, dus ik vond het een kul argument...

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:36

Qimm schreef:
Mij werd gezegd tegen namaken :+ Maar ja, ze hebben ook folders enzo, dus ik vond het een kul argument...


Wat een onzin. Kan je toch de jurk die je wel kiest namaken?
En inderdaad, uit de catalogus, foto's van de vitrine....

De kleine dierentuin is een zootje.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:51

kunamosity schreef:
Vind het gek als je geen foto's mag maken hoor!
Ik heb gewoon van alle jurken foto's gemaakt, is toch ook leuk om te hebben?
Waarom zou dat zijn?

Ik denk om tegen te gaan dat je hem ergens anders zou gaan kopen waar hij misschien goedkoper is, of online.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:53

Yasmine schreef:
kunamosity schreef:
Vind het gek als je geen foto's mag maken hoor!
Ik heb gewoon van alle jurken foto's gemaakt, is toch ook leuk om te hebben?
Waarom zou dat zijn?

Ik denk om tegen te gaan dat je hem ergens anders zou gaan kopen waar hij misschien goedkoper is, of online.


Maar dat kan toch sowieso? Ook als je geen foto's maakt.
En je mag dus wél foto's maken van de jurk die je wél kiest...

De kleine dierentuin is een zootje.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:57

Toevallig mensen die bij Ann en John op zaterdag zijn geweest en een hapje zijn gaan eten er tegenover? :D

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:22

kunamosity schreef:
Maar dat kan toch sowieso? Ook als je geen foto's maakt.
En je mag dus wél foto's maken van de jurk die je wél kiest...

Nou, ik had zonder foto van mijn jurk hem echt niet online teruggevonden, hoor :+ Ik onthoud heus niet zomaar ieder detail en het merk van mijn jurk heeft er wel 10 in dezelfde stijl.

En nee, het zal het niet helemaal tegengaan, maar alle kleine beetjes helpen, zeker?

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:13

Leuk om een overzichtje te zien van de jurken die je hebt gepast, Gloa :)

Ik zelf had mijn pasdag wel lekker vol gepland. :D :') Ik nam die dag mijn moeder mee die uit Duitsland moest komen, mijn schoonmoeder en mijn zus. Alleen bij de tweede winkel kwam mijn andere zus nog even mee, die was hoogzwanger dus kon het niet aan om de hele dag mee te gaan. :)

Ik had drie afspraken staan. Een om 09:00, een om 13:00 en de laatste om 16:00 geloof ik. De eerste bij Weddingstyles in Capelle a/d Ijssel, de tweede bij Weddings in Rotterdam en de laatste bij Stephanie's Bruidsboutique in Spijkernisse. Dus ook nog even in de auto elke keer tussendoor, bij de laatste winkel waren we iets later door wat file maar verder ging dat super!

Ik vond het vooral heel leuk om het verschil te zien tussen de Bruidsmodezaken. Zelf vond ik Weddings het meest commercieel, Weddingstyles er tussen in zitten en Stephanie van Stephanie's Bruidsboutique was wat laagdrempeliger, wel een geweldig leuke vrouw die voor zichzelf werkte. Bij haar mocht ik trouwens als enige foto's maken zonder dat ik een jurk had gekocht. Zij was daar wat relaxer in.

Ik weet niet hoeveel jurken ik aangehad heb, maar het waren er aardig wat haha! Maar ik heb er echt van genoten, van het begin tot het einde. Heel leuk ook hoe je overal welkom bent, je koffie aangeboden krijgt en op dat moment echt de bruid bent :). Ik had ook genoeg adrenaline, ik was degene die het tot het eind toe het best volhield. :j

Uiteindelijk vond ik de eerste jurk & de laatste jurk die ik aan had gehad het mooist. Ik heb toen niet gelijk beslist, ik wilde er even over nadenken. Dat past ook wel bij mij, ik weet aan de ene kant goed wat ik wil maar ben door mijn perfectionisme ook wat besluiteloos. En na het passen van al die jurken wist ik ook niet meer zo goed hoe die eerste eruit zag.

Uiteindelijk ben ik nog een keer naar Capelle gegaan en toen ik die nog een keer zag wist ik: dit wordt 'm . Ik was vantevoren erg kritisch, ik wist precies wat ik wilde en ben dan ook onwijs blij dat ik het heb gevonden. <3

Ik wil best een pb sturen met mijn jurk maar ik zet 'm liever niet al online :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:26

Leuk om verschillende ervaringen te lezen!
Wij hadden bij Koonings in de ochtend een afspraak en bij Ann & John in de middag, maar bij die laatste zijn we niet geweest omdat ik direct al bij Koonings slaagde (wel netjes afgezegd uiteraard).
Ik had van tevoren al jaren research gedaan, lijstjes gemaakt met designers, afstrepen, websites bekeken etc etc. Uiteindelijk een top 5 gemaakt en er voor de vorm nog eentje bij gezet die me op de foto niet aansprak, maar wel een leuk model had.

Nou, die 'voor de vorm' jurk is het dus geworden :') Ze had hem in haar handen en toen begon ik al te janken hahaha :') Die dus als eerste aangetrokken en mijn moeder en schoonmoeder zetten het ook direct op een brullen. Daarna nog wat andere jurken gepast, maar ik kreeg die eerste niet uit m'n hoofd. Opnieuw aangetrokken en daar kwamen de waterlanders weer. Geen twijfel mogelijk of dat was echt mijn jurk :+

Daarna had ik ook helemaal geen behoefte meer om jurken online te zoeken, dus voor mij ook een bevestiging dat het goed zat. Tijdens de pasafspraken was ik steeds opnieuw verliefd dus helemaal happy <3

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:03

Cayenne schreef:
Leuk om verschillende ervaringen te lezen!
Wij hadden bij Koonings in de ochtend een afspraak en bij Ann & John in de middag, maar bij die laatste zijn we niet geweest omdat ik direct al bij Koonings slaagde (wel netjes afgezegd uiteraard).
Ik had van tevoren al jaren research gedaan, lijstjes gemaakt met designers, afstrepen, websites bekeken etc etc. Uiteindelijk een top 5 gemaakt en er voor de vorm nog eentje bij gezet die me op de foto niet aansprak, maar wel een leuk model had.

Nou, die 'voor de vorm' jurk is het dus geworden :') Ze had hem in haar handen en toen begon ik al te janken hahaha :') Die dus als eerste aangetrokken en mijn moeder en schoonmoeder zetten het ook direct op een brullen. Daarna nog wat andere jurken gepast, maar ik kreeg die eerste niet uit m'n hoofd. Opnieuw aangetrokken en daar kwamen de waterlanders weer. Geen twijfel mogelijk of dat was echt mijn jurk :+

Daarna had ik ook helemaal geen behoefte meer om jurken online te zoeken, dus voor mij ook een bevestiging dat het goed zat. Tijdens de pasafspraken was ik steeds opnieuw verliefd dus helemaal happy <3


Haha geweldig! En wat grappig, ik herken precies wat je zegt :D Ik had ook van tevoren al een lijstje gemaakt met wat ik wilde. Ik had de sites van de bruidsmodezaken die ik zou bezoeken helemaal uitgeplozen en alle jurken geselecteerd die ik wilde passen. Één jurk zag er vanaf de foto niet per se spectaculair uit, maar inderdaad wel een leuk model, dus ik had 'm toch maar toegevoegd aan mijn lijstje om te passen, ik moest toch wat ;) En toen ik 'm zag in de winkel sprong die er gelijk uit en dacht ik wauw! In mijn geval kwamen de details veel meer naar voren in het echt dan op de foto op het internet. Ik vond dat de mooiste jurk van die zaak en heb die dan ook als eerste aangehad. Ik heb daarna ook nog allerlei jurken gepast, maar kreeg 'm ook niet uit mijn hoofd en bleef de jurken vergelijken met de eerste jurk, precies zoals je zegt :j . En uiteindelijk is die jurk het ook geworden!
En vanaf dat moment heb ik ook geen twijfel meer gehad, of behoefte om nog stiekem te kijken of andere jurken niet mooier zijn.

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:05

Door jullie verhalen wil ik oooook <3
Lijkt me zo leuk om te doen.
Ben benieuwd wat je uiteindelijk gekozen hebt Selly!

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:45

Thanks voor alle leuke reacties :D

Veel jurken staan online en aan elke jurk die je aan trekt hangt een kaartje met alle info. Dus namaak of elders kopen voorkom je echt niet.

Mij vertelden ze ook dat het met bescherming van de ontwerper temaken had. Misschien omdat hetgeen wat je in de winkel aantrekt nog niet pas is of helemaal niet bij je figuur staat. Dat ze willen voorkomen dat er foto's op het net gaan ronddwalen waarin de jurken er niet uit zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:54

Dubbelpost


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:28

Bij mij net hetzelfde Cayenne :D Ik had 2 heel duidelijke type jurken in mijn hoofd, maar na de eerste 3 jurken was wel duidelijk dat geen enkele van dat type jurk bij mijn figuur paste. Ik wou kant, maar zag er dan uit als een heel vroom nonnetje :')

Uiteindelijk na 3 jurken heeft de verkoopster het over een helemaal andere boeg gegooid en is ze gaan zoeken naar iets helemaal anders dan wat ik wou. De eerste andere jurk was meteen raak, toen ze hem uit de hoes haalde, hoorde je al de "oehhs" en "aahs" van mijn moeder en beste vriendin. :)) Ik was ook meteen verliefd! Daarna wel nog een stuk of 7 jurken gepast die allemaal hélemaal anders waren, maar ik kreeg ook die ene niet uit mijn hoofd. Dus toch voor die gegaan :D

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Ladyson

Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:00

Help dames! Hoe hebben jullie de keuze voor de winkels gemaakt? Het zijn er zoveel, ik weet niet hoe te kiezen. Ik woon in Zuid-Holland.

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:10

Ik heb goed op de sites gekeken wat voor soort jurken ze hadden en in welke prijsklasse. Nu ging ik aanvankelijk naar mijn winkel vanwege een speciaal merk, dus dat was makkelijk. Vind de sfeer en uitstraling ook heel belangrijk.
Zo vond ik Assepoester in Arnhem stom, maar anderen zullen daar wel een goede ervaring hebben misschien.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:11

Ik heb me vooral gebaseerd op ervaringen van mensen die ik ken, die fijne ervaringen hadden met bepaalde winkels.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:14

Ladyson schreef:
Help dames! Hoe hebben jullie de keuze voor de winkels gemaakt? Het zijn er zoveel, ik weet niet hoe te kiezen. Ik woon in Zuid-Holland.


Ja, lastig he.
Ik voorsorteer op het hebben van een blush assortiment. Kwam gister weer een nieuwe tegen die op de lijst kon. Nu nog kiezen uit vier :Y)

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Ladyson

Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:27

Zit er nou ook echt verschil tussen de winkels? Veel hebben naar mijn idee dezelfde merken hangen. Ik zoek een kanten jurk rond de 1000 euro. Hebben jullie dan nog aan- of afraders? Bij Weddings zag ik net dat ze rond dat bedrag eigrnlijk geen kanten jurken hebben dus die valt dan af.

Ik ben een ontzettend kritische shopper in het dagelijks leven dus ik zoek bij voorkeur een winkel met een reusachtig assortiment :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Anomien, Binau, bora, charootje, Corien_, Eleionomae, Heresy, Jorex, Kinke, Kirrietje, Lalidan, Liselot, lizy29, luxx, Maaike_Indy, Marloes_92, Mars, maxi90, RenskeFrea, RianneH, robinxfellow, ryukapple, Sab1685, Sabine, Sky_As, Stybba, tengeltje11, Travel_me, UhNee, winnetou4502, xSabineW en 68 bezoekers