Jouw bruidsjurk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
iirrssjjee

Berichten: 5935
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:31

Mijn jurk was 800. Ik draag nooit sieraden, dus ook met mijn bruiloft niet. Hoeft alleen nog maar een corset en schoenen bij komen en het vermaken.

Mijn budget was overigens 1500.
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 05-06-18 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt


dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:36

Joolien, toevallig kwam ik die jurk net ook nog tegen, een plaatje! Wij hebben wel een beetje dezelfde smaak, heb jij toevallig nog tips voor winkels? Almelo is niet in de buurt maar toch..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110629
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:39

Die is ook erg mooi, Joolien!

Ik draag normaal gesproken weinig sieraden, maar ik heb voor onze bruiloft wel een mooie (niet te opzichtige) tiara gedragen. Geen kroontjesmodel :P En een armband gekocht.
Van mijn moeder heb ik pareloorbellen en een ketting geleend (something borrowed :D ).

Ik heb oa een prachtige baljurk van Rosa Clara aangehad, maar daar kon je gewoon de hele dag niet in bewegen (en ik had ook niet door het gangpad gepast want die jurk had echt een wijdte van bijna 4 meter).
De consulente zei nog: ademen is onbelangrijk en bewegen ook. Zolang je er maar mooi uitziet en nog net niet dood neervalt van ademnood. Desnoods rollen ze je maar op een steekwagentje naar het altaar :D :+

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:46

dondeyne schreef:
Joolien, toevallig kwam ik die jurk net ook nog tegen, een plaatje! Wij hebben wel een beetje dezelfde smaak, heb jij toevallig nog tips voor winkels? Almelo is niet in de buurt maar toch..

Haha nee niet echt in de buurt he :P Nja ik ben dus geslaagd bij Beijer Besselink in Beltrum, mja dat is voor jou ook 2,5 uur rijden. :P Je kunt ook kijken naar winkels die een grote collectie hebben van Rembo styling :) Even voor je gekeken, Ann en John zit in Eindhoven, dat lijkt me ook een leuke winkel en die verkopen ook Rembo. En Koonings zit in Deurne, die verkopen het ook. Dat zijn voor jou de 2 dichtstbijzijnde.

Ja ik was vooraf echt verliefd op die jurk en toen ik m gisteren weer zag ook. De bovenste laag van de rok heeft een soort vierkant patroon en daaronder zit een laag met mooi kant. Echt een unieke jurk, maar de rechte lijnen vond ik niet mooi. En dan kon ik wel vragen of de jurk aangepast kon worden, maar dan nog... En toen trok ik mn huidige jurk aan en was alles goed... :D :')

Hahaha lekkere verkoopster zeg _O- ik wil juist dat de jurk comfortabel is. maar die van mij is ook superlicht en heeft maar 3 lagen, dus ik ben blij :P

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:59

Pfft nou ik zit echt in de knoei met Mn jurk hoor... 3 Jurken waar ik verliefd op ben, 2 in Etten-Leur en 1 bij Koonings. Het model van alle 3 is eigenlijk nagenoeg hetzelfde, 1tje met een kanten rug en 2 met een diepe open rug. 1 met kanten mouwtjes, 2 met spaghettibandjes. 1 waarvan ik op basis van de foto op internet gelijk zou zeggen die wil ik passen, en 2 die ik op internet zo voorbij zou zijn gebladerd :+

Aan de ene kant kan ik het niet fout doen. Ik vind ze alle 3 prachtig, ze staan alle 3 heel erg mooi, qua budget ontlopen ze elkaar niet. Maar toch die twijfel. Wat als ik er nou 1 kies en daar straks spijt van krijg?

En dan lees ik overal verhalen “toen ik DE jurk aan had, wist ik het”. Zijn deze 3 dan alle 3 niet DE jurk? Of durf ik gewoon de knoop niet door te hakken?
Ik ben bang dat als ik in nog een andere winkel ga kijken, ik het mezelf alleen maar moeilijker maak.

Deze week ga ik nog een x passen in Etten-Leur, wie weet krijg ik dan meer duidelijk voor mezelf :+

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:04

Ik zou nog eens hele andere jurken gaan passen, want ja, ik denk idd dat je het wel weet als je hem aantrekt :j

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:18

Precies, ik zou ook nog eens gaan proberen. Maar misschien ook eens iets helemaal anders dan wat je tot nu toe gepast hebt. Je kan nog verbaasd zijn, want heel veel mensen (incl. ik) hebben een helemaal andere jurk gekocht dan wat ze eerst in gedachten hadden.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:21

Idd, wat Yasmine zegt. Want gisteren zag ik mijn voorheen favoriete jurk hangen en nog steeds zou ik die denk ik als eerste aan willen trekken als ik het opnieuw zou doen, maar die gaf uiteindelijk niet het gevoel wat die andere jurk me gaf. Dus ik kon gisteren met een gerust hart even verliefd zijn op die jurk, want ik wist dat mijn uiteindelijke keuze de juiste was en ik twijfelde er niet aan dat dit hem misschien toch moest zijn. En dat puur en alleen vanwege het gevoel :)

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:45

Daar zat ik zelf ook aan te denken inderdaad. Al heb ik in beide winkels wel allerlei modellen aangehad, van prinses tot zeemeermin, a-lijn, fit&flare en zelfs korte jurken :D Ik vond het passen ook super leuk om te doen haha, misschien iets te leuk :o

Ben zo bang dat als ik nog ergens anders ga passen, ik straks met 4 of 5 jurken zit waar ik niet uit kan kiezen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:02

BabiiVeeraa schreef:
Daar zat ik zelf ook aan te denken inderdaad. Al heb ik in beide winkels wel allerlei modellen aangehad, van prinses tot zeemeermin, a-lijn, fit&flare en zelfs korte jurken :D Ik vond het passen ook super leuk om te doen haha, misschien iets te leuk :o

Ben zo bang dat als ik nog ergens anders ga passen, ik straks met 4 of 5 jurken zit waar ik niet uit kan kiezen :+

Dat zie je wel vaker, maar ik denk dat dat wel goed komt :j Want mijn jurk was een model wat ik al eerder had gedragen, maar bij deze had ik veel meer het gevoel van bij die eerdere. Terwijl ze best veel op elkaar leken.

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:12

Hallo!! Ik lees al een tijdje een beetje mee! En omdat nu de locatie & datum vast liggen kan ik eindelijk trouwjurken gaan passen. Vind die ‘outletstores’ wel wat, alleen lees ik horror verhalen over jurken die dan scheuren enzo

Anyway, heeft iemand nog tips voor een leuke zaak in Arnhem?

Op Google krijg ik vanalles naar boven, maar ben benieuwd of iemand hier ervaringen heeft.

En hoe doen jullie het met je gewicht? Ik wil graag nog 10 kilo afvallen, kan ik dan wel vast gaan passen? En het kan best zijn dat ik 2 maanden voor die tijd ook nog wat afval. Hoever van te voren moet je hem op maat laten maken?

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 07:20

Bedankt Joolien voor het meedenken, wordt gewaardeerd :)

Cayenne, een soort bruidspopje dan, ook bijzonder!

Prairy
Berichten: 9052
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 00:22

xNicolx schreef:
Hallo!! Ik lees al een tijdje een beetje mee! En omdat nu de locatie & datum vast liggen kan ik eindelijk trouwjurken gaan passen. Vind die ‘outletstores’ wel wat, alleen lees ik horror verhalen over jurken die dan scheuren enzo

Anyway, heeft iemand nog tips voor een leuke zaak in Arnhem?

Op Google krijg ik vanalles naar boven, maar ben benieuwd of iemand hier ervaringen heeft.

En hoe doen jullie het met je gewicht? Ik wil graag nog 10 kilo afvallen, kan ik dan wel vast gaan passen? En het kan best zijn dat ik 2 maanden voor die tijd ook nog wat afval. Hoever van te voren moet je hem op maat laten maken?


De Sluier, heb ik mijn outlet jurk ook vandaan. Goed geholpen. En als je nog een echt goede naaister zoekt, kan ik je een telefoonnummer geven. Zij heeft mijn jurk compleet verbouwd voor me, en ik heb niet de hoofdprijs betaald.

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 00:34

BabiiVeeraa schreef:
Daar zat ik zelf ook aan te denken inderdaad. Al heb ik in beide winkels wel allerlei modellen aangehad, van prinses tot zeemeermin, a-lijn, fit&flare en zelfs korte jurken :D Ik vond het passen ook super leuk om te doen haha, misschien iets te leuk :o

Ben zo bang dat als ik nog ergens anders ga passen, ik straks met 4 of 5 jurken zit waar ik niet uit kan kiezen :+


Ik heb gewoon van 4 jurken 1 jurk laten maken...
Kan ook nog :+

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:53

xNicolx schreef:
Hallo!! Ik lees al een tijdje een beetje mee! En omdat nu de locatie & datum vast liggen kan ik eindelijk trouwjurken gaan passen. Vind die ‘outletstores’ wel wat, alleen lees ik horror verhalen over jurken die dan scheuren enzo

Anyway, heeft iemand nog tips voor een leuke zaak in Arnhem?

Op Google krijg ik vanalles naar boven, maar ben benieuwd of iemand hier ervaringen heeft.

En hoe doen jullie het met je gewicht? Ik wil graag nog 10 kilo afvallen, kan ik dan wel vast gaan passen? En het kan best zijn dat ik 2 maanden voor die tijd ook nog wat afval. Hoever van te voren moet je hem op maat laten maken?


Passen kan, zorgen dat je het wel benoemd en dat je voor die tijd nog passessies inzet.

Qua accessoires (gesprek wat hoger): ik droeg geleende sieraden: ketting en oorbellen van mijn schoonmoeder die ze van haar schoonmoeder had gehad (dus de opa van mijn man), armband van de partner van mijn opa. Dus heb zelf geen sieraden aangeschaft voor die dag,

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:24

@prairy! Leuk dan ga ik daar een afspraak maken! Dat nummer heel graag! En mag ik weten wat je voor je jurk betaald hebt en wat er nog bijkwam aan naaikosten?

@secricible Oke!! Ga ik doen. Ik ga 14 juli passen. Dus nog 5 weken om alvast wat af te vallen. Ben goed gemotiveerd nu. Als ik al 5 kilo kwijt ben, scheelt dat straks niet zoveel meer.

Ik ging er trouwens vanuit dat het ‘opmaat maken’ en passessies bij de jurk in zat? Maar dat is dus niet zo?

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:45

xNicolx schreef:
@prairy! Leuk dan ga ik daar een afspraak maken! Dat nummer heel graag! En mag ik weten wat je voor je jurk betaald hebt en wat er nog bijkwam aan naaikosten?

@secricible Oke!! Ga ik doen. Ik ga 14 juli passen. Dus nog 5 weken om alvast wat af te vallen. Ben goed gemotiveerd nu. Als ik al 5 kilo kwijt ben, scheelt dat straks niet zoveel meer.

Ik ging er trouwens vanuit dat het ‘opmaat maken’ en passessies bij de jurk in zat? Maar dat is dus niet zo?


Bij mij was dat geloof ik wel zo, geen idee of dat per winkel verschilt.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110629
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:00

Bij ons was het volgens mij apart, maar dat weet ik niet zeker meer.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:39

Bij mij is mijn jurk excl. vermaakkosten. Vaak is dit niet inbegrepen in de prijs omdat de ene persoon 2-3 keer dingen moet laten vermaken, terwijl de ander het maar 1 keer hoeft te doen.

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:37

Bij mij is het wel incl.

Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:00

ja bij mij kwamen er achteraf nog 6,75 uur vermaakkosten bij. :')
Ik zat met de jurk zelf al boven budget, dus ik dacht ach doe dat er ook nog maar bij. Kon toch niet meer terug hihi. :')
Ik wist overigens wel dat ze vermaakkosten apart rekende, maar ik had ook niet echt een idee van hoeveel uur ze er nog aan zouden zitten. Maar hij is prachtig , de coupeuse zei zelfs dat ze 'm mooier vond dan het origineel. <3

Verder wordt het voor mij tijd om mijn jurk uit te hangen. Net de hele kamer stof vrij gemaakt, gezogen & gedweild. Het is best snel stoffig op de kamer waar de jurk komt te hangen. Niet perse stoffiger dan op andere kamers, maar ik weet niet. Ik ben toch bang dat als ik mijn jurk straks uithang dat er allemaal stof aan vast blijft zitten. Wat is jullie ervaring hiermee of hoe hebben jullie dit aangepakt?

Ik kan een laken er om heen hangen, maar creëer je dan niet alsnog een beetje het effect van een 'hoes er omheen'?

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:16

Ik ben lang inactief geweest maar ga nu toch maar weer een beetje mee posten. Laaaaang geleden hier al meegekletst, zou toen trouwen maar dat is niet door gegaan. een aantal jaar en een relatie + kindje verder is het over precies 2 weken dan toch zo ver! Daarna dus ook foto's van mijn jurk hier. Ik woon in Sneek en daar heb je bruidsboetiek Mari-Anna. Niet groot, super chique ingericht, 2 paskamers en een super lieve coupeuse. Ik ben 20 kg afgevallen dus mijn jurk moest flink vermaakt worden maar ben er nu zooooo verliefd op! Nu nog even 2 weken regelstress overleven :Y)

Overigens ben ik voor nog geen 1000 euro compleet klaar. jurk van oude collectie 600 euro. sluier heeft mijn zusje betaald (was 70 euro) hoepel 90, oorbellen + ketting 150 en schoenen 60.

Die schoenen kan ik wel vast laten zien, zo mooi vind ik ze <3
Afbeelding

Zomaar voor iemand aardig zijn... Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

iirrssjjee

Berichten: 5935
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:32

__danielle__ schreef:
Ik ben lang inactief geweest maar ga nu toch maar weer een beetje mee posten. Laaaaang geleden hier al meegekletst, zou toen trouwen maar dat is niet door gegaan. een aantal jaar en een relatie + kindje verder is het over precies 2 weken dan toch zo ver! Daarna dus ook foto's van mijn jurk hier. Ik woon in Sneek en daar heb je bruidsboetiek Mari-Anna. Niet groot, super chique ingericht, 2 paskamers en een super lieve coupeuse. Ik ben 20 kg afgevallen dus mijn jurk moest flink vermaakt worden maar ben er nu zooooo verliefd op! Nu nog even 2 weken regelstress overleven :Y)

Overigens ben ik voor nog geen 1000 euro compleet klaar. jurk van oude collectie 600 euro. sluier heeft mijn zusje betaald (was 70 euro) hoepel 90, oorbellen + ketting 150 en schoenen 60.

Die schoenen kan ik wel vast laten zien, zo mooi vind ik ze <3
[ Afbeelding ]



Dat zijn zeker gave schoenen zeg!!! Wauw!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:31

Ik heb lang meegelezen maar nu mag ik me ook melden...

Ten huwelijk gevraagd en volgend jaar gaan we trouwen!

Datum etc moeten we nog gaan vastleggen.

Maar nu het spannendste. De jurk!

Ik wil wat apparts maar niet te gek, hoge hals en het mag veel drama hebben...

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:59

Wat leuk! :D :*, welkom!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Gea99 en 164 bezoekers