Jouw bruidsjurk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:42

Ga op zoek naar een outlet in de regio. Dan heb je qua kant volgens mij genoeg keuze.


iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:12

Gewoon ergens langsgaan, budget benoemen, wat je wilt hebben en gaan passen..... Soms kom je met compleet wat anders dan dat je in eerste instantie dacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:14

Ladyson schreef:
Zit er nou ook echt verschil tussen de winkels? Veel hebben naar mijn idee dezelfde merken hangen. Ik zoek een kanten jurk rond de 1000 euro. Hebben jullie dan nog aan- of afraders? Bij Weddings zag ik net dat ze rond dat bedrag eigrnlijk geen kanten jurken hebben dus die valt dan af.

Ik ben een ontzettend kritische shopper in het dagelijks leven dus ik zoek bij voorkeur een winkel met een reusachtig assortiment :Y)

Ja vind wel veel verschil hoor.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:56

Ik ben bij 4 winkels geweest en ik vond ze allemaal erg verschillend. Ben ook niet 2x dezelfde jurk tegen gekomen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

crazyshar

Berichten: 1985
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: z-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:38

ook ik mag mijn zoektocht gaan uitbereiden van enkel kijken in topics en zwijmelen op internet naar werkelijk een datum plannen met wat winkels.

de eerste passessie al gehad afgelopen zaterdag. was geen fijne ervaring, kleine winkel en eigenlijk maar 1 type jurk aangehad, want met maatje meer staat niks anders behalve a-lijn/baljurk.

terwijl ik juist een iets aansluitendere jurk wil die ook de ronding van men heup laat uitkomen, trots op wat moeder natuur me gegeven heeft...

dus de zoektocht gaat dooorrrrr....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:43

crazyshar schreef:
ook ik mag mijn zoektocht gaan uitbereiden van enkel kijken in topics en zwijmelen op internet naar werkelijk een datum plannen met wat winkels.

de eerste passessie al gehad afgelopen zaterdag. was geen fijne ervaring, kleine winkel en eigenlijk maar 1 type jurk aangehad, want met maatje meer staat niks anders behalve a-lijn/baljurk.

terwijl ik juist een iets aansluitendere jurk wil die ook de ronding van men heup laat uitkomen, trots op wat moeder natuur me gegeven heeft...

dus de zoektocht gaat dooorrrrr....

Ah nee, wat stom dat het zo'n klote ervaring was, dat is iets wat je juist niet wilt :n

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:58

Wat poedersuiker, crazyshar. Ik hoor het helaas wel van meer mensen die geen maatje 38 hebben dat ze zo behandeld worden. Echt ontzettend jammer dat je geen fijne ervaring hebt gehad. Kan je online zoeken naar winkels die wat meer plussize vriendelijk zijn? Ik heb zelf ook geen kleine maat (44) maar ik heb wel een prachtige aansluitende jurk met open rug gevonden.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

crazyshar

Berichten: 1985
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: z-brabant

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:05

ja ga inderdaad rustig op zoek en wat meer van te voren vragen over de mogelijkheden met maatje 46.

vond het vooral apart dat mij een sluier geadviseerd werd/verplicht werd want als je gaat zitten ziet iedereen je rug vet en met een sluier verbloem je dat toch weer mooi...

toen stond ik ff te klapperen met men oren hoor haha. kan er gelukkig wel om lachen maar sommigen kunnen daar toch echt een stuk onzekerder van worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:06

crazyshar schreef:
ja ga inderdaad rustig op zoek en wat meer van te voren vragen over de mogelijkheden met maatje 46.

vond het vooral apart dat mij een sluier geadviseerd werd/verplicht werd want als je gaat zitten ziet iedereen je rug vet en met een sluier verbloem je dat toch weer mooi...

toen stond ik ff te klapperen met men oren hoor haha. kan er gelukkig wel om lachen maar sommigen kunnen daar toch echt een stuk onzekerder van worden.


Holy sh*t, daar ga je toch met een enorm minderwaardigheidscomplex weer weg als je dat zo hoort :n Belachelijk zeg :n

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:17

Wow, das niet netjes verwoord zeg! Jammer dat je zo,n nare ervaring hebt gehad. Hopelijk gaat het in de volgende winkel beter. Zelf heel duidelijk aangeven wat je wilt is erg belangrijk, maar aan de andere kant zou ik het ook waarderen als er eerlijk geadviseerd wordt wat mijn figuur het beste laat uitkomen. Maar dat kan ook op een andere manier!

crazyshar

Berichten: 1985
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: z-brabant

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:33

sommige opmerkingen horen gewoon niet. ik ben best nuchter qua mijn uiterlijk, mijn vriend/verloofde is echter helemaal gek van mijn rondingen en zou het erg jammer vinden als ik alles verstop zeg maar.
dus wilde iets wat net de ronding laat zien, puur om te passen en te kijken of het staat ect,
maar dat kon zogenoemd niet want dat verkoopt toch niet want dat is geen zicht...

ach ja ander en beter, dan maar wat verder weg gaan kijken en een dagje uit er van te maken.
ik blijf in ieder geval lekker verder kijken en zwijmelen :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 02:46

Jeetje, wat een rotervaring zeg! Gelukkig kun je er zo te lezen goed boven staan!

Misschien is Koonings in Deurne wat voor je? Wel een hele grote winkel (vond ik juist heel fijn), maar toen wij er waren was het er heel rustig en ze hebben alle stijlen en maten, inclusief volgens mij een gevarieerde grote maten afdeling. Ze nemen ook uitgebreid de tijd voor je. Tijdens de eerste afspraak waren wij ruim 3.5 uur in de winkel terwijl het bij de eerste jurk al duidelijk was dat ik straalverliefd was :D :+ Maar je maakt het jurkenpassen misschien maar één keer in je leven mee, dus ik kreeg gewoon the full experience haha :')

Nog even over het verbieden van foto's maken van jurken die je aan hebt. Ik heb daar naar gevraagd omdat ik het me zelf afvroeg. Bij hun mocht het wel, maar in hun ervaring zijn er nog best eens mensen die gewoon een dagje willen jurken passen zonder dat ze uberhaupt gaan trouwen en dan een hele fotoserie op FB plaatsen. Om dit niet te stimuleren laten veel bruidswinkels dan geen foto's maken, behalve van de jurk die je koopt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:47

Jeetje crazyshar wat een sh*t ervaring zeg! Lekker bekrompen, met maat 46 kan je alleen dit soort jurk aan. De ene maat 46 is de andere niet, en als je mooie curves hebt, waarom zou je die niet showen!

Ik had een iets andere ervaring bij Koonings dan Cayenne. Inderdaad een super grote winkel met enorm veel verschillende jurken. Echter had ik een afspraak gemaakt en heeft die ook letterlijk geen seconde langer geduurd dan de 2 uur die ervoor stond. En ik mocht juist helemaal geen foto’s maken “want dat mag niet van de ontwerpers”. Ik ben wel heel netjes en vriendelijk geholpen, maar voelde me wel een beetje “een van de zoveel” en had ook niet echt een klik met de verkoopster. Dat scheelt denk ik ook al heel veel!

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:24

Koonings heeft trouwens uitverkoop tot 16 juni :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:29

BabiiVeeraa: wat jammer dat de ervaring voor jou anders was!
Het scheelt idd ook of het wel of niet klikt met de consulente. Ik had Monique (de persoon met iets te lange wimpers en pikzwart lang haar die je ook bij SYTTD ziet :+ ). Zij was heel aardig en had ook precies gevoel voor wat ik zocht. Ze trok een jurk uit het rek en ik begon direct te janken van verliefdheid _O- _O-
Ze hebben zelf ook nog foto's gemaakt om in de winkel te hangen. Superleuk! Ik had ook echt niet het gevoel nummer zoveel te zijn.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:33

Grote maten bruidswinkel in Lelystad. Absolute aanrader.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:41

Bij koonings ben ik destijds ook goed geslaagd. Ik had alleen moeite met 1van de coupeuses.
Bij het passen zat de jurk echt helemaal niet mooi en 1vd coupeuses kwam langs lopen en is meteen gaan spelden zodat ik "tenminste echt kon kiezen", echt wat een schat! Die jurk werd het ook uiteindelijk.

Bij de eerste passessie had ik een andere coupeuse en we kwamen er gewoon niet uit samen. Ik had een vrij diep decollete en daardoor schoof soms mijn lingerie in het zicht. Haar voorstel was om er dan een lap stof voor te naaien, alsof ik een shirt onder mijn jurk had. Andere opties had ze niet. Ook discussie over de lengte van mijn jurk, het ging maar door. Waarom ik die jurk had gekozen want dat werkte niet met mijn lichaamsvorm om netjes af te spelden.
Uiteindelijk stond ik volledig in tranen en mijn moeder was helder genoeg om de boel af te breken en de coupeuse van de eerste keer te vragen. Die had meteen een oplossing voor mijn lingerie (mijn lingerie is vastgenaaid in de jurk aan de bovenkant met een losse speld) en ook de rest meteen opgelost.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:44

Ik mag binnenkort ook eindelijk pasafspraken gaan maken! Ik heb hier eerder andere mensen met een voorkeur voor bohemian jurken de tip gegeven om bij lovesweetetc in Brussel te gaan kijken en daar zal ik zeker een afspraak plannen, maar die winkel verkoopt met name jurken binnen een hoge prijscategorie en ik zou het fijn vinden om daarvoor ook in een minder dure winkel te neuzen om te kunnen vergelijken.. Ik woon in Maastricht en heb dus een duidelijke voorkeur voor bohemian jurken in creme of blush; mensen nog tips in het zuiden van het land?
Laatst bijgewerkt door dondeyne op 05-06-18 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:51

Ik had ook een verschrikkelijke verkoopster. Mijn moeder had aan het begin gezegd dat mijn jurk hun cadeau aan mij was, maar de hele afspraak lang was ze ontzettend grof tegen mijn moeder := Het klikte absoluut niet met haar, maar uiteindelijk heeft ze wel uitstekend werk geleverd en me een jurk gebracht die ik helemaal niet wou, maar die het uiteindelijk geworden is :)) Gisteren ben ik weer gaan passen en toen was ze er ook weer, was ze plots veel vriendelijker :P

Secricible, volgens mij is dat een karaktertrekje van naaisters want de mijne was ook zo -O- De eerste keer dat ik mijn jurk ging passen stond ik ook bijna in tranen omdat ze op een heel groffe manier zei dat ik een paar centimeter was bijgekomen aan mijn benen en dat dat echt niet kon want de jurk zou zo nooit passen. Ja, hallo, kan wel eens gebeuren als er 8 maanden tussen 2 afspraken zit? Geen enkel lichaam blijft meer dan een half jaar hetzelfde.
Goed dat je moeder erbij was om de andere naaister er weer bij te vragen en fijn dat jullie snel een oplossing gevonden hebben!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:55

Voor de mensen waarbij de jurk door de ouders werd betaald: vonden jullie het niet moeilijk om met het budget van een ander te shoppen?
Mijn ouders gaven mij een onbeperkt budget, maar ik voelde me toch wel wat schuldig om de duurdere jurken te passen. Uiteindelijk ben ik verliefd geworden op een jurk die in een hele nette prijscategorie zat (2500 tot 3000 euro), maar ik heb ook jurken van 8 tot 10.000 euro (oa Rosa Clara) aangehad. Los ervan dat mijn moeder steeds zei dat ik niet op de prijs moest letten en ze zelfs de prijzen voor mij verborgen hielden, merkte ik toch dat ik het heel moeilijk vond. Gelukkig zaten die dure jurken niet eens lekker :+

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:09

Cayenne schreef:
Voor de mensen waarbij de jurk door de ouders werd betaald: vonden jullie het niet moeilijk om met het budget van een ander te shoppen?
Mijn ouders gaven mij een onbeperkt budget, maar ik voelde me toch wel wat schuldig om de duurdere jurken te passen. Uiteindelijk ben ik verliefd geworden op een jurk die in een hele nette prijscategorie zat (2500 tot 3000 euro), maar ik heb ook jurken van 8 tot 10.000 euro (oa Rosa Clara) aangehad. Los ervan dat mijn moeder steeds zei dat ik niet op de prijs moest letten en ze zelfs de prijzen voor mij verborgen hielden, merkte ik toch dat ik het heel moeilijk vond. Gelukkig zaten die dure jurken niet eens lekker :+


Mijn ouders hebben me zonder budget laten shoppen, of hebben dat wellicht vooraf besproken met koonings. Ik heb iig geen jurken van dat budget aan gehad wat jij noemt.
Ik ben daar eigenlijk heel makkelijk in. Toevallig afgelopen week geshopt voor een kinderwagen die onze ouders graag wilden betalen. Superlief, maar ik wil wel een jurk/kinderwagen/whatever die voldoet aan wat wij willen. Valt dat buiten budget, dan is dat wat mij betreft meer dan prima en leg ik zelf bij of betaal zelf. Nu scheelt het wel dat onze beide ouders daar ook in mee gaan en ook eerlijk zijn als het budget niet past. En dat ik zelf redelijk zuinig ben, ongeacht van wie het budget is dus als ik voor wat duurs ga dat ook echt voor mezelf een goede reden heeft en ik anders iets goedkopers kies. Het komt vaker voor dat ouders mij pushen dat ik best die wat duurdere mag kiezen als ik die mooier vindt.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:15

Haha Cayenne dat lijkt me ook wel lastig idd, vooral richting de 10k. := Mijn moeder zei achteraf pas dat ze de jurk wilde meebetalen, en gisteren nog met haar erover gesproken en dat was allemaal ok.

Ik heb trouwens een hele fijne coupeuse :) Mijn schoonmoeder is ook coupeuse en die was mee om het in de smiezen te houden, maar verder bemoeide ze zich er ook niet mee, dat vind ik wel fijn.

Omdat ik geen bh aan kan, had ik gisteren zo'n plakding aan. Eigenlijk wilde ik dat helemaal niet, maar na een half uur was ik al vergeten dat ik m aan had :P Ik voelde m niet eens meer. Het gaf me net even wat meer vulling en decollete, dus ik was er wel blij mee :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:19

Ik had met mijn ouders inderdaad ook een budget afgesproken, en had me voorgenomen dat ik ook prima zelf een deel wou bijleggen als ik over dat budget wou gaan. Maar uiteindelijk heb ik me perfect binnen het budget kunnen houden.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:24

Een plakbh heb ik ook geprobeerd maar vond het niet fijn zitten. Maar ik wilde sowieso een mooi korset en dat is het ook geworden <3

Ik vind 10k ook echt veel te gek voor een jurk die je eigenlijk maar 1 keer aan hebt. 2 tot 3000 euro is dan al heel veel geld en voor ik het plaatje compleet had zaten we op ongeveer 4000 euro voor alles wat erbij komt (van jurk tot lingerie, hoepel, schoenen, tiara, sluier, sieraden, etc etc. ) Ik denk dat ik dat niet had uitgegeven als ik het zelf had moeten betalen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:30

Cayenne schreef:
Een plakbh heb ik ook geprobeerd maar vond het niet fijn zitten. Maar ik wilde sowieso een mooi korset en dat is het ook geworden <3

Ik vind 10k ook echt veel te gek voor een jurk die je eigenlijk maar 1 keer aan hebt. 2 tot 3000 euro is dan al heel veel geld en voor ik het plaatje compleet had zaten we op ongeveer 4000 euro voor alles wat erbij komt (van jurk tot lingerie, hoepel, schoenen, tiara, sluier, sieraden, etc etc. ) Ik denk dat ik dat niet had uitgegeven als ik het zelf had moeten betalen.

Dat is idd veel geld, ik ben klaar voor 1400 euro :P en dat vind ik een hele prima prijs. Maar als ik voor Rembo styling had gegaan, had ik rond de 2200 gezeten :P Gisteren zag ik mijn favoriete Rembo styling jurk nog even hangen, en toen baalde ik toch wel een beetje dat het m niet was. Die jurk is zo bijzonder <3 Maar niet bruidsjurk genoeg helaas. Maar nu heb ik ook een hele mooie hoor :D
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bloemetje75, Bloodymary, Bullebeest, Cubone, ElsbethG, Googlebot, Isabelle98, IzAw, Jintexx, mala26, Mars, miamivice, Pieke_Gwen, Sanniejtjuh, santaju, YandexBot en 219 bezoekers