Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 00:35

Ik heb vandaag al weer voor de zoveelste keer gehad dat ik een melding van de pakketbezorging heb gekregen dat ik niet thuis zou zijn geweest om het pakket in ontvangst te nemen. Twee verschillende zelfs vandaag: FedEx en DHL.

Maar… ik en m’n vriend waren gewoon thuis. Op de ring deurbel is ook niks te zien en de buren hebben ook niks gehoord dus ze zijn écht niet geweest.

Ook nog eens gelijk met FedEx gebeld toen ik de “je was niet thuis” mail kreeg om 16u:
ja mevrouw wat vervelend [zei met de bezorger contact op te nemen] Ja ik heb net met de bezorger gebeld en hij komt zo toch nog langs”.

Leugens: geen bezorger gezien vandaag. Toen ik 17:50 belde werd me nog in de schoenen geschoven dat ik basically loog want de klantenservice kon geen contact hebben met de bezorger en dus die belofte niet doen (terwijl ze dat toch écht hebben gedaan -geen “we gaan het proberen”, nee, letterlijk toegezegd dat de bezorger na zijn volgende stop naar ons toe zou rijden). En ja dan moest ik maar gewoon thuis zijn als er een pakket werd bezorgd (echt hou op). Op een gegeven moment werd de hoorn er vanuit FedEx gewoon opgegooid -:(-.
Terugbellen kon niet want om 18:00 was de klantenservice natuurlijk gesloten. >;)

“Priority shipping”, my ass. :roll:

Alom frustratie dus.

Dus ik vroeg me af: ligt het eraan dat we in een nieuwbouwwijk wonen en dus wellicht lastiger te vinden zijn (al doen Google, Apple maps en TomTom het prima) of hebben meer mensen dit de laatste tijd?

Ja dit is even een post om m’n frustratie eruit te gooien, ben er best boos om dat ze me beschuldigen van liegen

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 00:44

Ja dit doen ze bij mij dus standaard. En post nl brengt het dan naar een dorp ten zuidwesten van waar ik woon, en dhl brengt het naar een dorp ten noorden van waar ik woon, en dpd brengt het naar 1 of andere godvergeten boerderij in the middle of nowhere. Ik word er ook gillend gek van, want ik betaal voor thuisbezorgen en géén van de afhaalpunten ligt ook maar enigszins op de route naar mijn werk en paarden. Ik laat het tegenwoordig maar meteen naar een afhaalpunt sturen, want dan kan ik tenminste nog zelf kiezen waar het heen gaat
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 03-10-23 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 00:44

Herken je frustratie. Wij hadden vorige week ook zo'n bericht. Maar geen briefje in de brievenbus en niets gezien op onze ring deurbel. Kortom, gelogen maarja bewijs het maar.. resultaat is nog een dag wachten en dan zelf gaan rijden om het op te halen. :\

Mar wij wonen in een ruim 100 jaar oude boerderij, dus ook bij oudere woningen gaat het mis..

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 00:50

Heb echt het gevoel dat de bezorgers gewoon geen zin hebben om om te rijden als mijn huis niet op de route ligt. Vanwege luiheid of vanwege drukke planning; geen idee. Planning kan ik echt nog wel inkomen maar zeg dat dan gewoon eerlijk in plaats van claimen dat je langs bent gekomen….

Forcalquier

Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 02:19

Woon hier net buiten de stad in een grote wijk. PostNL, Dhl allemaal drama en leugens.
Meldingen niet thuis terwijl ik zit te wachten en idd niets zie op de camera of gewoon een straat verder alle paketten dumpen maar niets melden....dat de betreffende buurtbewoonster na 5 dagen maar zelf een rondje gaat bezorgen omdat niemand wist dat het bij haar was gedumpt.

Maar joh hier gooien ze ook gewoon paketten voor de deur waarvoor getekend moet worden o.a. nieuwe telefoons.
Zelfs op camera gezien: aanbellen, direct weglopen en 2 sec later een niet thuis bericht terwijl je mij na nog geen halve minuut de deur ziet openen.
Klagen heeft geen zin, de klantensevice is net zo beroerd als de bezorgers.

GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 03:12

Laatste tijd standaard van post.nl

Zaterdag 15.05 melding: bezorging niet gelukt. Zaten toen al van 14:00 voor de deur in de auto te wachten (met ‘S middags ergens van terug te komen op weg naar volgende afspraak zagen we het busje namelijk bij de frituur staan 2 straten verder)
. Dus toen maar vertrokken aangezien post.nl al redelijk vroeg aangaf buiten het tijdvenster te leveren.

Het niet thuis briefje zat pas tegen 18:00 in de bus… klacht indienen? Zoveel wachtende voor u en dan natuurlijk 16:00 stipt dicht

Antwoord afhaalpunt: moet van bovenaf volgens de chauffeur. Als ze achterlopen op planning, van boven af willen ze zoveel mogelijk mensen naar postpunt krijgen want is goedkoper

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 04:01

Hier gaat postnl en dhl meestal wel goed. Dat zijn vaste bezorgers, het dhl mannetje toetert altijd als hij komt aanrijden waardoor je al bij de deur staat voordat hij het pakket in handen heeft dus die is altijd netjes op tijd ook.
Met dpd hebben we vaker problemen gehad, die kies ik dan ook nooit meer als bezorgdienst.

Flux

Berichten: 2490
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 04:33

Hier DHL die nooit levert. Ik woon 1 hoog in een appartement. Ik zie ze de straat inrijden, voor het complex stoppen, 3sec wachten en dan doorrijden. Uiteraard ontvang ik dan een niet thuis bericht terwijl ik het busje nakijk ^)

Bron van frustratie idd. Overigens woon ik aan een goed begaanbare weg in een laagbouw complex dus echt veel moeite is het niet.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 05:14

Flux schreef:
Hier DHL die nooit levert. Ik woon 1 hoog in een appartement. Ik zie ze de straat inrijden, voor het complex stoppen, 3sec wachten en dan doorrijden. Uiteraard ontvang ik dan een niet thuis bericht terwijl ik het busje nakijk ^)

Bron van frustratie idd. Overigens woon ik aan een goed begaanbare weg in een laagbouw complex dus echt veel moeite is het niet.


Hier hetzelfde. Ook eens gehad dat de bezorger werkelijk te lui was om 3 meter naar de andere helft van de brievenbussen te lopen en alle brievenbuspakketjes van die helft in random brievenbussen gooide. |o

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 05:36

Hier zijn zowel DHL, DPD als POSTNL een f#cking drama. Ik krijg met regelmaat een e-mail met "gefeliciteerd, je pakket is bezorgd", terwijl er geen ene ruk is bezorgd en ik geen bezorger heb gezien. En dan zou het toch echt op mijn eigen adres moeten zijn afgeleverd.

Ook situaties waarin ik de hele dag thuis ben en een pakketje verwacht, blijkt dat ze het zonder aanbellen gewoon in de buurt van de voordeur gedumpt hebben.

En klagen heeft weinig zin. De keren dat ik gebeld heb krijg ik iemand aan de telefoon die dernate slecht Nederlands spreekt dat er ondertiteling bij zou zitten als ie op tv kwam.

Ik hoop dat meer websites de optie van bezorgen op een postpunt gaan aanbieden, want aan huis bezorgen is zowel met brievenbus pakket als gewone pakketten hier inmiddels zeker 30% kans op je pakket kwijt.

herr_balou
Berichten: 1442
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 05:50

Lang leven de privatisering en de schijn zelfstandige!

karrij
Berichten: 1046
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 06:19

Herken je frustratie, vorige week nog mee gemaakt.

Kleding voor schoonpa besteld, de beste man woont in een verpleeghuis, daar is altijd iemand aanwezig!
Kreeg ook de melding dat er niemand thuis was, uit beelden van de camera die daar hangt bleek ook dat er helemaal niemand geweest is!

Achteraf toch nog gebracht!

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 06:37

Bij mij komen ze wel gewoon langs, maar met DPD is het standaard miserie. Als je niet thuis bent op het uur van levering kan je niet aangeven dat ze het naar een pakketpost brengen. Ik heb nooit neerzettoestemming gegeven, maar de bezorger belt aan en loopt onmiddellijk door. Als je niet thuis bent, staat je pakket dus aan je voordeur totdat je thuis bent… en je kan geen klacht indienen; dat moet de verzender doen.
Dus ik snap je frustratie helaas

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 06:42

herkenbaar, wij hebben al een aantal jaar een bak voor naast de voordeur waar de paketten in mogen. alle bezorgers hier in de buurt weten dat en doen dat ook.

Maar nu is er een nieuwe denk ik bij DPD, en die flikkert alle pakketten van de hele straat bij het eerste huis op de oprit ( onze buren) en die kunnen dan lekker pakketpunt gaan spelen. Al meedere keren melding gemaakt maar lost niks op helaas. je wordt er gek van...

wij krijgen dus de " je pakket is bezorgt" zonder ook maar iemand gezien te hebben en dan kan je zelf gaan uitvogelen waar het ligt

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 06:45

Heel herkenbaar helaas.
Ben zo al eens een duur pakket van Hornbach haast kwijt geweest, pas nadat we duidelijk maakten dat we camerabeelden hadden (op harde schijf opgeslagen) stond opeens het pakket op miraculeuze wijze voor de deur :(

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 06:54

Hier ook herkenbaar.
Maar ik dacht slim te zijn om als voorkeur bij post NL op te geven dat ze het pakket in de automaat mogen stoppen die praktisch bij mij in de straat staat.
Maar ook daar gaat het 80% van de tijd mis en leveren ze het toch af bij een winkel midden in het centrum met niet hele ruime openingstijden. Erg frustrerend.

Lijsken
Berichten: 1022
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 06:56

Jeetje wat een boel vervelende ervaringen, dat verbaast me echt! Hier komt zowel van PostNL als DHL een vaste bezorger en heb ik nooit problemen, zijn vriendelijke mannen allebei.

Enige is dat UPS nog steeds een pakketautomaat als afhaalmogelijkheid heeft staan terwijl DHL die heeft overgenomen. Daardoor gaan de UPS pakketten naar ergens in the middle of nowhere. Dus die gebruik ik liever niet.

Biebz

Berichten: 5499
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:21

Pff hier ook zoveel gedoe. De keren dat het goed gaat zijn op 1 hand te tellen.
Of wordt niet bezorgd, of verkeerd, of niet vermeld waar het is, voor de deur achter gelaten, in de brievenbus gepropt (en kapot)....

Even quote uit het PostNL frustratie topic.
Biebz schreef:
Pff.. net beetje rare situatie. Ben er nog beduusd van..

Kwamen 2 mannen verhaal halen over een klacht.
Ik wist nergens van, blijkbaar achteraf kwam die van mijn vriend.
Maar ze bleven niet erg vriendelijk aan de deur, lieten mij niks zeggen.
Ging op een gegeven moment over dat ze al zo weinig loon krijgen en zo veel stops hebben. Ging hij laten zien hoeveel ze wel niet hebben. (Probeerde te zeggen dat ik dat weet, mijn vriend heeft zelf bij PostNL gewerkt).

Probeerde ook steeds te zeggen dat ik niet wist waar het over ging..

Voelde niet erg prettig als vrouw zijnde, alleen thuis met 2 schreeuwende mannen voor je -O-


En dit was een avondlevering. Dus extra voor betaald

Afbeelding

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:27

Hier (België) is bPost een regelrechte ramp. Als dat 'mn enige leveroptie is, bestel ik tegenwoordig niet meer.

Wij wonen niet mee in de straat zeg maar, je moet om bij ons te komen een zandweg in en daar zijn we het enige huis. Bpost heeft daar vaak geen zin in, en dan wordt het klakkeloos teruggestuurd. Ook gewone post komt heel vaak niet toe. Ik heb bij wijze van test eens 10 brieven aan mezelf gestuurd: 2 kwamen toe na een week (!), 2 in de maand die daar op volgde en de overige 6 heb ik nooit meer gezien. Antwoord van Bpost? Oh dan moet u maar een postbus huren op kantoor en het zelf komen ophalen. Dus ik moet én betalen én zelf rondrijden omdat jullie je werk niet doen? Ik woon gewoon aan de openbare weg hoor...

Post NL is hier super. Dat is quasi altijd dezelfde bezorger, heel vriendelijke meneer, altijd goedgezind en altijd op tijd. Als ik niet thuis ben, zet hij het pakje netjes onder het afdakje.

Andere pakketdiensten zijn wisselend. Wij laten veel leveren omdat wij 2 zaken hebben op dit adres en soms vertikken ze het om het weggetje in te rijden. Tja, dan neem je het maar weer mee hé...

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:33

Hier ook heel vaak hoor. Pech voor hun dat ik voor en achter een camera heb én ze de straat ik zie rijden als ze bij mij moeten zijn.
Toen ik op de bank zat te wachten en een mail kreeg van dhl, we hebben u gemist, ook gelijk gebeld. Klantenservice gaf ook aan: we kunnen geen contact opnemen met de bezorgers maar de manager zal het horen. Daar geloof ik ondertussen ook niks van. Al zo vaak is dat gezegd.
Toeval of niet, toen ik iets later naar mijn ouders ging, stond er een busje van dhl. Ik dacht wie niet waagt.... ik naar die beste man toe, 'goh moest jij net bij deze straat zijn?'. Hij ontkende niet. Dus ik zei: 'je hebt nog een pakketje voor mij. Ik zat gewoon op de bank te wachten en je hebt niet eens een poging gedaan om aan te bellen'. De man gaf mijn pakketje, zei niks, stapte in en ging er vandoor.

Ik vrees dat het nog heel vaak gaat gebeuren, net zoals het onbeheerd achter laten van een pakketje en neerzetten zonder toestemming

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:34

Hier (BE) gebeurt het ook, maar echt maar héél zelden. Misschien gebeurt het bij ons iets minder omdat wij een super grote pakjes-kist hebben, en eigenlijk alles daar wel in past. De meeste postbodes doen de moeite niet meer om hier aan te bellen maar leveren het pakje gewoon in de kist - ook goed voor ons hoor, als we het maar krijgen.

Wij zitten nu wel in een discussie met Bol/de ophaaldienst. Iets besteld, en toch maar gekozen om te retourneren. Wij hebben Select, dus kunnen het pakket laten ophalen. Datum en uur gekozen - niets gezien. En we kunnen geen nieuwe afspraak maken zolang de chauffeur de vorige afspraak niet annuleert - en dat is na bijna 2 weken nog niet gebeurd.

Kan je zeggen: breng het zelf weg, maar de doos is veel te groot voor mijn scooter, en mijn vriend heeft 2 weken geleden een ernstig auto-ongeval gehad, de auto staat total loss bij de depannage. Dus zelf wegbrengen is gewoon niet mogelijk nu. En we betalen ook voor de service die Select ons biedt..

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:38

Ik kreeg gisteren een pakket, geleverd door PostNL. Ik hoorde en zag de bestelbus aankomen dus ik stond eigenlijk voor de voordeur te wachten om open te doen. Geen bel.. niks. De bus hoorde ik weg rijden. Huuh? Mail gecheckt, stond er dat het afgeleverd was. Hoe dan? Wat bleek: had ze het gewoon voor de voordeur gezet. Maar niet aangebeld dus. Vind ik heel vreemd.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:39

Hier is dat vooral met DHL. Pakketjes worden gewoon voor de deur gelegd of een briefje niet thuis.
Post NL gaat tot nu toe goed. Op ons vorige adres hadden we echt een top bezorger. Goede afspraken mee kunnen maken en altijd even een praatje als ik wel thuis was.
Dpd is nog nooit goed gegaan geloof ik. Te laat, ander tijdvenster, niet aangebeld maar meteen niet-thuis melding.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:39

desi92 schreef:
Pech voor hun dat ik voor en achter een camera heb én ze de straat ik zie rijden als ze bij mij moeten zijn.


Ja, wij hebben dus ook camera's. Onlangs had ik een discussie met 123inkt. Ze sturen me een factuur maar er werd niks geleverd - tja dan ga ik ook niet betalen natuurlijk :+
Dus ik mail terug met de vraag wanneer mijn bestelling geleverd zou worden. Geen antwoord... Was niet zo heel dringend dus was het ook een beetje vergeten.
Tot de herinnering van de factuur kwam. Ik bellen: tja ik ga dit niet betalen hé, want ik niks ontvangen! Jawel, want we hebben een handtekening... Fijn, stuur maar even door... U hebt idd een handtekening maar niet de mijne... Navraag bij de chauffeur, hij had het ZEKER bij ons weggezet. Ik kreeg zelfs de track & trace gegevens van de auto mee.
Alle camerabeelden nagekeken én doorgestuurd. Idd ja, hij was bij ons geweest... Op de oprit gereden, gedraaid en onverrichter zaken weg.
Heeft me meer dan 6 maand én een boze mail van de advocaat gekost, maar ik heb het dus niet betaald.

Zelfs MET camerabeelden hé, niet willen toegeven. Zielig.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:40

SophievdV schreef:
Ik kreeg gisteren een pakket, geleverd door PostNL. Ik hoorde en zag de bestelbus aankomen dus ik stond eigenlijk voor de voordeur te wachten om open te doen. Geen bel.. niks. De bus hoorde ik weg rijden. Huuh? Mail gecheckt, stond er dat het afgeleverd was. Hoe dan? Wat bleek: had ze het gewoon voor de voordeur gezet. Maar niet aangebeld dus. Vind ik heel vreemd.


Oh da's hier normaal, muv Post NL. Zelfs als ik aangeef "onder terras leveren" gooien ze het in de regen naast de voordeur. Fijn hoor.