leuke indoor ski baan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 20:07

In Valkenswaard zit een goede en in Landgraaf zit echt een geweldige baan! Ik zou naar Landgraaf gaan! Is ook niet zo heel ver (in limburg)

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 22:42

germie schreef:
hoe sneller de lift, hoe beter, want in de lift zitten betekent niet skien en je betaalt er wel voor.
Wil je echt goed leren skien, ga dan voor een lopende band.


Idd, snelle liften zijn beter.
Over dat op een band skiën ben ik het niet echt eens.
Op zo'n band leer je heel erg in vloed skiën en druk op je skiës te brengen, als je een bocht maakt, die je in de sneeuw echt niet moet toepassen, want dan lig je.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 12:25

In zoetermeer schijnt een goede te zitten ... Snowworld of zo ??

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 14:04

Doe mij maar landgraaf, ben er 1e kerstdag geweest, geweldige baan. Alleen werd hij op het einde van de dag wat ijzig en dat vond ik wel zonde, omdat je dan minder lekker skiet....

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:29

Ethelate"]
[quote="germie schreef:
hoe sneller de lift, hoe beter, want in de lift zitten betekent niet skien en je betaalt er wel voor.
Wil je echt goed leren skien, ga dan voor een lopende band.


Idd, snelle liften zijn beter.
Over dat op een band skiën ben ik het niet echt eens.
Op zo'n band leer je heel erg in vloed skiën en druk op je skiës te brengen, als je een bocht maakt, die je in de sneeuw echt niet moet toepassen, want dan lig je.
[/quote]
Dan heb je denk ik verkeerd les gehad. Ik heb geen problemen gehad met de overgang band naar sneeuw en andersom. En wat bedoel je met vloed? Pflugbochten maak ik alleen als oefening, ik heb inmiddels diverse paralleltechnieken geleerd. Een goede bocht maak je door goed druk voorop te houden. En als je parallel skiet moet je op beide skies druk houden. Voor de vallijn moet je proberen om je skies al weer om te zetten naar de andere kant. Je krijgt dan mooie gesneden bochten.

Dit was na zo'n 10 lessen:
Afbeelding

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 19:33

ik kwam dus van sneeuw naar band en heb 2x een half uurtje les gehad.
Zat dan wel met allemaal mensen die nog nooit geskied hadden, maar heb zelf wat bochten enzo uitgeprobeert, het is gewoon totaal anders als in de sneeuw.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:40

En daar ben ik het helemaal mee eens! Ik kan echt goed zat snowboarden maar op die band was afschuwelijk!
Het is eigenlijk niet eens te vergelijken en alleen maar om het gevoel en de techniek te leren.
En uiteindelijk moet je het toch in de echte sneeuw doen, wat nog eens veel leuker is ook!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:39

Snowboarden op zo'n lopende band is echt moeilijk, maar ook skien is moeilijker dan in de sneeuw, elke fout wordt afgestraft. Toen ik er voor het eerst op stond kon ik het ook niet, terwijl ik in de sneeuw parallel kon skien. Maar al heel snel had ik het door. Voor de techniek is het gewoon perfect. In het noorden van het land zit geen sneeuwbaan, maar ik ben wel in Zoetermeer geweest. Dat was te vlak, en de sneeuw was toen erg slecht, allemaal hagelstenen zeg maar. Geef mij voor de techniek dan maar zo'n lopende band. Een borstelbaan val je enorm hard op, hier heb ik ook ervaring mee. het is net alsof je op ijs skiet als je een beetje snelheid hebt en als je stilstaat is zo'n borstelbaan enorm stroef.

Kun je op een lopende band skien, dan kun je het ook in de sneeuw.

Ik blijf erbij, ga je voor het leren van de techniek, ga naar een lopende band, ga je voor een uurtje fun, zoek een sneeuwbaan (en dan wel een lange Haha!)