Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:46

Hallo Bokkers,

Ik vroeg me af of er nog meer bokkers zijn die muziek maken bij een muziekkorps :)


Mijn ouders maken al heel lang muziek en hebben elkaar 'vroegah' ook bij de muziek leren kennen.
Mijn vader is op zijn 8e begonnen als tamboer toen zijn ouders het zat waren dat hij thuis overal op zat te trommelen en ze hem naar de muziek geskupt hebben :') Met zijn 48 jaar maakt dat hem alweer 40 jaar muzikant. Toen mijn moeder zwanger was van mij lag ik altijd mee te housen als ze aan het repeteren waren.

Ik ben er dus van kleins af aan mee opgegroeid, ik ging altijd mee in de buggy en later toen ik ouder was liep ik achter de buggy van de kinders van andere leden. (Welke nu zelf ook allemaal lid zijn :P )
Helaas mochten ik en mijn zusje nooit lid worden bij de band omdat mijn ouders geen zin hadden om op hun enige rustige avondje ook nog eens politie agentje te gaan spelen. :+ (wij kunnen niet zo goed samen :P)

Ik ben wel altijd mee geweest om de fotograaf uit te hangen en toen was er begin dit jaar de carnaval..
Mijn moeder zat er helemaal doorheen dus ik heb haar instrument omgehangen zodat zij er even vanaf was. Ondertussen in de pauzes een beetje gaan pingelen en toen kwam ik er achter dat het eigenlijk heel makkelijk ging. Dus toen is het balletje gaan rollen van lid worden.

Uiteindelijk ben ik dus lid geworden en doe ik het met ontzettend veel plezier. Aanstaande zaterdag heb ik m'n debuut met een taptoeshow lopen.


Ik zit zelf bij de Airborne Malletband uit Oosterbeek en speel marching bell :)
De Airborne Malletband is een korps dat bestaat uit ongestemd en melodisch slagwerk. Dus: Snaredrum, basedrum, quint-trom, timbales, marimba, xylofoon en marching bell.
Bij staande optredens hebben we ook nog een basgitaar.


(http://www.airborne-malletband.com)

Ik ben heel benieuwd of er hier op bokt nog meer muzikanten zitten :D


:wave:
Laatst bijgewerkt door Carr_friesje op 14-09-14 20:55, in het totaal 3 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:49

Ik! Eerst 20 jaar dwarsfluit en nu weer bijna 4jaar hobo! Daar loop ik niet mee op straat, op straat speel ik nog fluit of bekkens.

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:50

Leuk!
Bij welk korps zit je? :)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:51

Ons Genoegen Renswoude. :)

luuntje

Berichten: 13971
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:53

Ik speel nu 3 jaar bij een orkest.
Toevallig dit seizoen overgegaan van leerlingenorkest naar harmonie orkest met mijn alt saxofoon.
Wij spelen zittend, bevrijdingsdag, koningsdag, diverse optredens.

Ik speel bij www.excelsior-hoofddorp.nl

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:53

Jup, ik speel nu een jaar of 8 dwarsfluit in een harmonieorkest. Inmiddels is de echte uitdaging qua niveau er wel af maar kom ik er vooral voor de derde helft en de gezelligheid. Met drank meer klank zullen we maar zeggen :))

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:58

:wave:

Sinds zo'n 6 jaar sopraansaxofoon, daarvoor 9 jaar altsaxofoon. Inmiddels dit jaar mijn 12,5 jarig jubileum gehad bij de fanfare. :) (eerst dus 2,5 jaar les gehad, ik ging niet zo snel _O- )

Ashley5

Berichten: 1610
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Thuis

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:16

Ik ben net bij een marching band weg vanwege verhuizing.
Wat ik heel graag wilde, was de hoorn spelen. Dat ging erg goed, maar mijn longen konden het helaas niet aan. Vooral niet als ik ook nog eens moest lopen en fietsen! Want het was een marching and cycling band! Uiteindelijk ben ik colorguard geweest bij de band. Ik baalde er heel erg van dat het geen instrument was, maar het was erg leuk!

Sowieso vond ik het erg leuk! Vooral op straat lopen en natuurlijk taptoes! Geweldig om met zoveel mensen zoiets neer te kunnen zetten!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:30

Ashley5 schreef:
Ik ben net bij een marching band weg vanwege verhuizing.
Wat ik heel graag wilde, was de hoorn spelen. Dat ging erg goed, maar mijn longen konden het helaas niet aan. Vooral niet als ik ook nog eens moest lopen en fietsen! Want het was een marching and cycling band! Uiteindelijk ben ik colorguard geweest bij de band. Ik baalde er heel erg van dat het geen instrument was, maar het was erg leuk!

Sowieso vond ik het erg leuk! Vooral op straat lopen en natuurlijk taptoes! Geweldig om met zoveel mensen zoiets neer te kunnen zetten!


Hoezo je longen niet? Gewoon een kwestie van techniek en veel training toch?

Ashley5

Berichten: 1610
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Thuis

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:46

Ik probeer al jaren om mijn chronische hyperventilatie onder controle te krijgen, maar met bepaalde dingen krijg ik het gewoon niet voor elkaar om mijn techniek optimaal te hebben. Ik heb absoluut veel geoefend met de hoorn, want ik vind het één van de mooiste instrumenten, maar ik vond het niet de moeite waard om achteraf kapot te zijn. En daarnaast moest ik om de twee / drie noten al op adem komen, omdat de hoorn een zwaar instrument is. Ik speel daarnaast ook wat de dwarsfluit (niet op hoog niveau) en dat gaat mij makkelijker af. Maar dwarsfluiten hadden ze helaas niet bij deze band.

Ik ben uiteindelijk naar de colorguards gegaan ter ondersteuning van het team. Je gaat namelijk niet in je eentje de straat op. Uiteindelijk ben ik daar blijven hangen, voorloopster (guard captain) geworden en heb ik de hoorn opgegeven door de eerder genoemde reden.
De guard was soms ook erg zwaar voor mij in combinatie met mijn hyperventilatie, maar beter uit te houden, doordat ik niet continu aan het blazen was. Ik heb bij de guards in ieder geval geen hyperventilatie aanvallen gehad :)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:47

IK!!

Ik speel al jaren :j Ben begonnen op Cornet, daarna een trompet gekregen en nu speel ik al jaren bugel.

Wij zijn een zittend korps, een fanfare. De uitdaging is er hier zeker nog.
Vorig jaar zijn we op het Wereld muziekconcours wereldkampioen geworden in de derde divisie en de punten waren zo hoog dat er ook direct gepromoveerd zijn naar de tweede divisie.
In november komen we tijdens het bondsconcours voor het eerst uit in deze klasse, maar we moeten er nog wel even hard aan werken :o

Stukken nu op de stander: Flashback en Lake of the Moon.
Voor wie geinteresseerd is kun je even luisteren op youtube :+

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:53

Niet zelf, maar ik ben wel moeder van twee muziekmakende kinderen. De oudste speelt altsax en de jongste dwarsfluit. Beiden zijn lid van den muziekvereniging en ze zijn een veelgevraagd korps. Over twee weken gaan ze naar Ahoy, de Nationale Jeugd Taptoe Showmanifestatie!

Anoniem

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:10

hier ook al 10 jaar lid van de fanfare. Speel nu bugel.

@ Sakkia: flashback hebben wij vorig jaar op het bondsconcour ook gespeeld!

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:24

Mijn dochters zijn 6 jaar lid van Majorettencorps St Hubertus uit Groesbeek.Het is een onderdeel van Schutterij St Hubertus uit Groesbeek.
Mag ik nog een oproep doen op bokt.Meiden vanaf 6 jaar wordt lid van een marjorettencorps het is zo leuk om te doen.Maar het is een uitstervend iets.Er zijn bijna geen leden meer te krijgen en als dat zo door gaat zijn er over 10 jaar geen majoretten meer.Het zelfde probleem met de vendeliers en tamboers.Vooral moeders kom kijken bij een les en overtuig jezelf en je dochter dat de majoretten heel leuk zijn.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:28

Britta, mijn zoon heeft gisteren taptoe geloprn in Groesbeek!

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:46

Was dat met de herdenking van WW2.Leuk dat er toch jongeren zijn die het doen.Het is zo leuk om te doen,samen met de schutterij naar concours.Iedereen kent iedereen.Tamboers,vendeliers,,marketentsters.En het koningsschieten.Sorry ik ben nu reclame aan het maken.Maar wat ik al zei heel jammer dat meisjes en hun moeders de majoretten stom en ouderwets vinden.Dus bokkers uit Groesbeek en omgeving met dochters of zoons heb je zin om een keer bij de majoretten te komen kijken stuur mij maar een pb.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 02:25

Ik mocht nooit bij de majorettes in Heiloo omdat mijn moeder vond dat ze eruit zagen als kinderprostituees. Veel make up en korte jurkjes. :(

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 06:30

Si.

Ik heb nog foto's dat ik 3 ben met de bugel van m'n vader en dat ik 4 ben en met m'n plastic saxofoontje tussen het orkest sta.

Ben op m'n 8e begonnen, eerst een paar weekjes cornet maar ben snel overgestapt op de bugel.

En nu, 13 jaar verder ben ik 1e solo bugelist (wat echt niet zoveel voorsteld, we spelen niet op hoog niveau :D ) en trompetist in de dweilband.

M'n moeder speelt tenorsaxofoon, mijn vader bariton en vriendlief is drummer, dus een muzikale familie :)

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 06:48

Jaaa ik wachtte op zo'n topic :D

Ik ben tambour bij de van Limburg Stirumband. :D Daarnaast leer ik dwarsfluit erbij voor de leuk.

@Ashley5: Herkenbaar! Ik heb hyperventilatie/paniekaanvallen, en dat maakt het flink lastig om repetities en optredens te lopen met zo'n zware snare aan de riem.

Ahoy hebben wij vorig jaar ook gestaan met de junioren :D

Groesbeek is het korps ook naar toe geweest dit weekend! Ikzelf ben alleen niet meegeweest.

Hebben jullie ook van die ontzettend warme uniformen en schoenen waar je pijnlijke blaren in krijgt als je ze niet intapet?

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 06:57

Wij hebben een zwart blouseje, spijkerbroek en zwarte schoenen.
Met de dweilband een gekleurd polo'tje en een zwart colbertje met het logo in de kleur van je polo.
Dus hier geen warme uniformen :)
Alleen met Koninginnedag en dodenherdenking dragen we ons 300 delig pak nog :')

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 07:28

lieveli schreef:
Ik mocht nooit bij de majorettes in Heiloo omdat mijn moeder vond dat ze eruit zagen als kinderprostituees. Veel make up en korte jurkjes. :(

Kijk dat bedoel ik.Er zijn majoretten groepen die inderdaad veel make-up op hebben.Maar bij ons niet rokjes zijn niet te kort en een panty er onder.Met een wedstrijd mag je zelfs geen make-up op.En voor tussen door met een wedstrijd zelfs een trainingspak.Bij warmte is er weleens een tamboer flauw gevallen tijdens het wachten met het defile.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 07:39

Ik speel zelf niet, maar mijn vriend en zijn ouders wel. Hij heeft eerst ruim 10 jaar gedrumd bij een harmonieorkest, dat staat nu op een laag pitje. Hij jureert nog wel regelmatig bij gildedagen en speelt nog mee in het straatcorps.
Momenteel is hij heel actief bij de pipes&drums als drummer en zijn ouders hebben de doedelzak weer opgepakt (zij hebben elkaar bijna 40 jaar geleden leren kennen via de doedelzak).
Apart wereldje, maar erg leuk! En uiteraard een warm uniform met die zware kilts.

luuntje

Berichten: 13971
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 07:48

Lastig om te hyperventileren.
Maakt het blazen knap lastig.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 07:50

Mijn dochters vonden de tamboermaitre een enge man.Als ze hem zagen doken ze weg.Reden was een grote strenge man met een harde stem die nog weleens een beetje mopperde op te trage of te snelle marjoretten.Maar hij is echt een aardige man hoor.

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 07:55

Ik speel dwarsfluit onder andere bij een harmonie-orkest en onze vereniging heeft ook een looporkest, maar ben zelf meer van de zittende concerten. Kan namelijk niet in de maat lopen en spelen tegelijkertijd. Gelukkig hebben we wel eigen schoenen, maar met sommige loopoptredens wel een kolbak (berenmuts). Dat ding is echt zwaar en warm.