Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:54

Ik heb altijd les gehad op de muziekschool, fluitles. En op een gegeven moment kwam ik in de masterclass terecht, en toen 'moesten' we op concours naar het nationaal fluitconcours. Vond dat best grappig :D
Heb diploma tm C gehaald. Verde had ik geen zin meer in die examens en diploma's.
Daarna ben ik hobo gaan spelen, maar had echt geen zin in die examens. Dus heb gezegd dat als ik diploma's moest gaan halen ermee zou stoppen en toen mocht ik ineens ook zonder diploma's in het orkest O:) (er was nl geen andere hobo, dus ze waren blij dat ik er was :+)

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:01

_O-
Hier ook. Diploma D op sax was al voldoende. Na 4 weken les zat ik er tussen en na 4 maanden 1e concert.
Onbegrijpelijk :')

daffieduck83

Berichten: 1747
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:30

Heb diploma's tot en met D en vroeger ook wel eens meegedaan aan een concours. Nu gaan we met een fluitensemble meedoen aan een ensembleconcours, dat lijkt me wel leuk. Volg nog af en toe les en soms masterclasses en zomercursussen. Afgelopen zomer ook weer een heel fijne cursus gehad en ook in de voorbereiding hard gewerkt. Met orkest gaan we dit jaar niet op concours, maar hebben een groot concert in april.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:38

Hoi dames! Iedereen lekker aan het musiceren?

Ik ga morgen naar de taptoe, kaartjes gekregen.
Iemand die dat ook leuk vindt (ik vind het al knap om te spelen en lopen tegelijk, laat staan uit je hoofd en pasjes onthouden :+)

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 22:41

Jazeker!
Wij hebben net ons taptoeweekend er weer opzitten haha.

Donderdag terrein afzetten, vrijdag vanaf 7:00 decor opbouwen en 's avonds generale, zaterdag ff 850 stoelen zetten en de laatste puntjes op de I zetten.
Zaterdagavond de taptoe zelf; alles in goede banen leiden en tussendoor zelf nog een show lopen :')
Zaterdag op zondag nacht hele decor weer afbreken en opruimen, om 3:45 zat de container met het decor weer dicht.
Hotseee, op naar volgend jaar :')


Hier onze show en de afmars:
(vergeleken met de andere korpsen zijn we wel echt heel klein met onze 16 man haha.




Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 23:00

Finale:

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:59

Heb net een geweldige dag gehad, muziekconcours (mars en stilstaand) met m'n clubbie gewonnen met 93,81 punten *\o/* Heerlijk zo vlak voor het beginnen met de nieuwe wmc-show. Nog meer mensen hier die bezig gaan voor het wmc?

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 10:54

Wauw dat zijn inderdaad punten om trots op te zijn! Gefeliciteerd! *\o/*

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:23

Bedankt! :D

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:01

Vraagje aan alle muzikanten;

Ik zit sinds kort in het bestuur van onze vereniging en wij zijn opzoek naar manieren om meer jeugd voor ons orkest te winnen. Nu ben ik benieuwd hoe dat bij jullie verenigingen gaat. Hebben jullie regelmatig nieuwe jeugdleden en werken jullie bijvoorbeeld samen met scholen?

Mag ook via pb uiteraard.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:10

Wij hebben het KOMM project, kijk eens op sdgtienhoven.nl. Concept wordt bij meerdere verenigingen toegepast onder verschillende namen...
Wel erg ingrijpend en veel werk, of het veel oplevert uiteindelijk Is een beetje de vraag, wij hebben na twee jaar een stuk of 15 Kids over...

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:16

Wij hebben op het moment volgens mij 15 jonge leerlingen ofzo? Dat is best veel, want in totaal hebben we maar iets van 40 leden.
We hebben een speciaal programma voor de kinderen, Music4Kids. We gaan 1x in de 2 jaar op scholen langs, om te vertellen, een liedje te spelen en dan mogen ze zelf ook een instrument bespelen.
Werkt best goed.
We hebben dan ook sinds een aantal jaar een leerlingenorkest, zodat ze al vroeg in een orkest mee kunnen spelen.
Nu sinds een aantal jaar moet je je A diploma hebben voor je mee mag doen in het "grote" orkest, dus daar werken ze dan op les naar toe.

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:19

Dat langs de scholen gaan doen we eigenlijk ieder jaar.
Zo'n beetje in het voorjaar gaan we met een clubje muzikanten langs de basisscholen op ons dorp. Probleem hier ook wel is dat bijna de helft van de bevolking gereformeerd is en niet zo makkelijk bij ons aansluit.

Bedankt voor de tips! En meer tips zijn uiteraard welkom :)

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:25

Wij geven ook elk jaar 3 muzieklessen op de basisscholen in de groepen drie. Wat ze daar geleerd hebben laten ze dan horen op een concertje.
Ook hebben we twee jaarlijks het scholenproject, dan komen de kids van groep 5 en 6 bij ons een middagje workshops volgen.
We hebben ook wel eens een houd je toeter project. Dan krijgt een hele klas vol kids een aantal weken een klarinet (in de fanfare deden ze het ook wel eens met bugels/trompetten) en dan krijgen ze een aantal lessen tijdens de muziekles op school. Daar geven ze dan ook een concertje mee :)
In een ander dorp doen ze elk jaar

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:31

leuk topic! ik meld me ook even!
Hard aan het twijfelen om ook weer te gaan spelen!
ruim 10 jaar bij de plaatselijke muziek vereniging gezeten. Altijd bugel gespeeld. De lol ging er alleen een beetje af, doordat mijn niveau groeide, maar het niveau wat we speelden niet.
Daarna ruim 5 jaar bij Jubal Zwolle gespeeld. Speelde hier trompet. Dit niveau was stukken beter! Shows lopen, taptoe's, toffe straatoptreden (ook in het buitenland)
maar helaas door mijn gezondheid moeten stoppen en daarna niet weer begonnen.

Nu twijfel ik om weer bij de plaatselijke muziek vereniging te gaan om gewoon lekker te spelen..

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:03

Mijn man zit wel al van kinds af aan bij de muziek, is ook al een paar jaar penningmeester (veel werk..!) en speelt trombone / bastrombone / grote lompe bas en zou nog wel eens een euphonium willen.

Orkest maar ook wel concoursen en schnabbeltjes met wat staan en lopen hier en daar.

Babymans lag met 5 maanden al in de box mee te toeteren als pappa eens een keer aan het oefenen was, echt de tranen in je onderbroek, hihi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:57

Ik kom me ook weer melden in dit topic! helemaal in het begin van dit topic wel gereageerd, maar daarna eigenlijk niet meer.

Wij werven ook jeugd door op de basisschool langs te gaan 1 keer in het jaar. Op school hebben de kinderen dan een project over muziek, en dan komen wij met een paar leden 1 keer langs met instrumenten. Deze mogen ze dan ook uitproberen. Aan het eind van hun project doen ze met de fanfare 1 liedje uitvoeren op de voorspeelmiddag van alle jeugd. Zij maken dan gebruik van trommeltjes, triangels etc. Ook mogen ze dan om de beurt de fanfare "dirigere". Daarna mogen ze ook nog instrumenten uit proberen. We hebben ook een jeugd orkest waarmee we alleen maar leuke liedjes spelen. Als het goed is komen vanaf januari 7 of 8 nieuwe leden bij de jeugdfanfare. Dat is voor zo'n klein dorpje heel veel.

Afgelopen zondag hadden we met alle jeugdorkesten van de gemeente een concert.
Dit is een klein deel van het stuk mambo no5. Ik weet niet of jullie het filmpje kunnen luisteren, maar dit was van afgelopen zondag. Ik zit helemaal linksvooraan naast de dirigent :P

https://www.facebook.com/debby.peeters.94/videos/773712379407437/

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:39

Ik schop dit topic even omhoog, vraag me af of iemand van jullie het spelen in een korps ook combineren met het houden van een paard? Ikzelf ben nog aan de studie en heb dus nog niet de centjes ervoor, maar ben na mijn studie wel van plan een paard te kopen. Ik twijfel alleen over de tijd: op dit moment heb ik minimaal 3x in de week les/repetitie, waarvan 1 à 2 volle avonden zijn. Hoe doen jullie dat?

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:37

Even een schopje hoor! :j

Kent iemand het NNJO? (Noord Nederlands Jeugd Orkest)
Ben zeer benieuwd naar ervaringen :)

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:44

Oh jeetje, ik ben dit hele topic vergeten :D
NNJO ken ik niet :n
Er bestaan veel van dat soort orkesten in regio's. Over het algemeen leuk niveau en leuke sfeer.
Zeker goed om meer ervaring op te doen.

Ik ben aankomend weekend mijn eerste concerten als dirigent. Ik sta sinds januari voor een fanfare orkest. Ontzettend leuk om van mijn hobby mijn werk te kunnen maken. En dat als 2e jaars student HaFaBra directie was dat best even spannend :D
Ik open trouwens net dit topic: [ENT] Welke muziek werd er gebruikt bij winnende kuren op de OS?
We gaan in juni een concertje met thema Olympische Spelen doen.
Hebben jullie nog ideeen?
Lijstje tot nu toe:

Tune Studio Sport

Olympic spirit: http://www.bernaertsmusic.com/nl_BE/sheets/show/id/5297

Deze vind ik zelf erg leuk :D
Anky van Grunsven heeft haar kur op muziek in 2004 gewonnen op muziek van Franse Chansons. Een aantal staan hier in: http://www.bernaertsmusic.com/nl_BE/she ... w/id/10948
Erg leuk arrangement, heb hem al eens gespeeld en is voor het orkest ook heel leuk. Niet te makkelijk, maar ook niet enorm lastig. En daar is wel een link met de Olympische Spelen door Anky.

Moment for Morricone (Oscars zijn immers net zo'n grote prestatie als een Olympische medaille, of zoiets :D )

Samba de Janeiro

Chariots of fire (Winterspelen 1984 en Zomerspelen 2012) is wel te doen, maar dan moeten er wel hoorns bij komen. Zonder is hij eigenlijk niet te spelen. En we hebben nu maar 1 hoorn.
Dan is Abide with me misschien een aardige vervanger.

One moment in time (Seoul 1988): http://www.bernaertsmusic.com/nl_BE/sheets/show/id/4941

Geen zomerspelen, maar de Bolero wordt veel gebruikt bij kunstschaatsen of ijsdansen. Is wel pittig voor dit orkest denk ik.

daffieduck83

Berichten: 1747
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:50

Wat leuk. Geniet van je debuut als dirigent.

De harmonie waar ik in speel bereidt op dit moment een concert met Eric Vloeimans en Tania Kross voor. Dat wordt wel gaaf. Is 9 april in de Goudse Schouwburg. (Er zijn nog kaarten ;) )

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:53


__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:12

Weer even een megaschop omhoog O:) meer mensen hier die naar Schiedam of taptoe Groningen gaan in november?

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 06:53

Geen taptoe hier.
We gaan morgen wel naar het KLM orkest luisteren.

Besje

Berichten: 815
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:16

Al een dikke 20 jaar dwarsfluit, sinds een aantal jaren, op laag pitje, hobo aan het leren :)