Edelstenen en hun werking, waar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Edelstenen en hun werking, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 22:17

Hoi, ik heb vandaag twee edelstenen gekocht: een toermalijnkwarts en een kyaniet. In de winkel en op het internet lees ik dat ze een speciale werking hebben.

Sommige werkingen zijn mooi, maar de kyaniet verbreedt je paranormale vermogen. Ik geloof niet in het paranormale, maar daar ben ik toch niet zo zeker van. Maar ik wil er wel ver weg vandaan blijven voor de zekerheid :brr:

Nu ben ik wel benieuwd of jullie in de werking van edelstenen geloven, hebben jullie daar ook ervaring mee? Dat het ècht verschil maakte? En hoe dragen jullie de steen bij je?

Die van mij liggen nu in een schaaltje met aarde, om ze voor de zekerheid te reinigen en morgenavond haal ik ze er uit en blijven ze een nachtje buiten liggen om op te laden in het maanlicht of de zonsopgang :)

Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Edelstenen en hun werking, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:42

Ik pak een amethist als ik hoofdpijn heb, werkt goed :j

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:49

Nee, ik geloof er helemaal niets van en kan ook geen enkele reden verzinnen waarom ik dat wel zou doen.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:52

nee , wat een onzin, mijn moeder heeft een hele winkel vol en die zou mij wel ff overtuigen :') nou nee... ze zou dan zo mijn arm naar beneden kunnen drukken... nou niet dus maar ik was dan zo mislukt dat alles wel werkte bij mij :')
het is echt ongelovelijk dom heel dat stenen gedoe en alles wat erbij hoort wateraders chakra's en voor je het weet krijg je kanker als je meer dan 7 keer een rondje draait -:(- o maar om het te genezen geen dokter nee die lichten op nee, buig 7 keer en klaaaaar :r :r

KaylOdi

Berichten: 162
Geregistreerd: 02-08-14
Woonplaats: Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:55

Ik geloof er wel in.. maar denk dat het vooral tussen je eigen oren zit.. jij denkt dat je hoofdpijn bijv. van amethist overgaat.. je pakt de steen en t gaat over. Dus ik geloof er in dat het wel werkt omdat je anders gaat denken wanneer je zo'n magische steen in handen hebt. Meestal positief! Dus ja ik zeg.. waarom niet! En paranormaal kun je je ook van afsluiten.. heb ik ook gedaan. moet je s op internet opzoeken hoe dat moet!

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Edelstenen en hun werking, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:57

tja zo gaat mijn hoofdpijn over meestal als ik wat water eropdoe... net als buikpijn :+ zal ook aan mezelf liggen.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:58

Ik heb zo'n boekje, zou kunnen dat bepaalde kristallen in edelstenen een werking op je hebben, maar ik denk eigenlijk ook dat het vooral tussen je oren zit, ook al vind ik het leuk om te denken dat ze echt werken O:)
http://www.edelstenenenmineralen.nl/
dit is een zeer uitgebreide site, rechts vind je een lijst met edelstenen die je kan aanklikken, kun je ook onder andere vinden hoe ze te onderhouden of waar ze vandaan komen

KaylOdi

Berichten: 162
Geregistreerd: 02-08-14
Woonplaats: Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:02

T is eigenlijl geeoon n soort placebo ofzo.. denk ik! Wel mooi en leuk al die mooie stenen.. heb r vroeger ook veel van gehad.. tijgeroog droeg ik aan een kettinkje en voor mijn amethist had ik een ketting gemaakt met een zakje eraan.. dit moest ik dan op mijn blote huid dragen zodat het mijn lichaamstemperatuur kreeg.. en dat zorgde dan voor een stimulering van bepaalde dingen.. weet t niet meer precies! Wel leuk hoor;)

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:04

Ik 'denk' dat het absoluut wel werkt. Iedereen daarbij natuurlijk in zijn waarde gelaten!
Heb zelf een mooie kubus van Himalaya kwarts, als ik 'm een uur om heb dan krijg ik hoofdpijn. Álles op deze wereld bevat energie, energiën bestaan uit verschillende frequenties trillingen. Ook een steen bevat energie en zo wij ook. De steen kan jouw energie dus licht beïnvloeden. Dat voel je. Bij mijn steen uit zich dat dus in hoofdpijn. Zo trekt de ene steen je helemaal de grond in door een lage trilling, terwijl je bij een andere steen de lucht in schiet van de hoge trilling :)
Zo heeft iedere steen zijn werking, en zal hij ook bij iedereen anders werken.
Als jij er trouwens niet voor open staat, zal het ook niet gebeuren, simple as it is!
Laatst bijgewerkt door Desty op 05-08-14 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:04

@unihorses: Waarom meteen van die nare sarcastische reacties? Je kunt ook gewoon reageren met "nee daar geloof ik niet in/nee dat doe ik niet" en daar zelfs een nette onderbouwing bij geven
Maar meteen van de flauwe opmerkingen.. Het triggert je blijkbaar behoorlijk

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:08

Corelli schreef:
@unihorses: Waarom meteen van die nare sarcastische reacties? Je kunt ook gewoon reageren met "nee daar geloof ik niet in/nee dat doe ik niet" en daar zelfs een nette onderbouwing bij geven
Maar meteen van de flauwe opmerkingen.. Het triggert je blijkbaar behoorlijk


dat zijn geen flauwe opmerkingen maar citaten van mensen in die stenenbusiness

Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:10

unihorses schreef:
Corelli schreef:
@unihorses: Waarom meteen van die nare sarcastische reacties? Je kunt ook gewoon reageren met "nee daar geloof ik niet in/nee dat doe ik niet" en daar zelfs een nette onderbouwing bij geven
Maar meteen van de flauwe opmerkingen.. Het triggert je blijkbaar behoorlijk


dat zijn geen flauwe opmerkingen maar citaten van mensen in die stenenbusiness


Ik kan me niet voorstellen dat dit

Citaat:
het is echt ongelovelijk dom heel dat stenen gedoe en alles wat erbij hoort wateraders chakra's en voor je het weet krijg je kanker als je meer dan 7 keer een rondje draait o maar om het te genezen geen dokter nee die lichten op nee, buig 7 keer en klaaaaar

Door mensen in de "stenenbusiness" wordt gezegd, evenals je opmerking over het water..

En daar doel ik eigenlijk op

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:10

Zwangerschapsmisselijkheid ging over met maanstenen in mijn oren, maar misschien was dat ook over gegaan zonder. Maar het was wel heel toevallig ;)

Solaria_Liz

Berichten: 2136
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: Edelstenen en hun werking, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:14

Ik heb altijd een tijgeroog bij me als ik iets spannend doe ( examen, rijexamen.. dat soort dingen) hij helpt me ontspannend en concentreren

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:16

Eerlijk gezegd kost het mij ook moeite om niet flauw te reageren. Ik vind het belangrijk dat mensen respectvol met elkaar omgaan, maar reacties als 'ik denk dat het niet echt is, maar ik geloof er wel in' kan ik met alle wil van de wereld niet serieus nemen. Ik heb respect voor de persoon die erachter zit, maar om zo'n opmerking kan ik alleen maar gniffelen.

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:18

goeroe schreef:
Eerlijk gezegd kost het mij ook moeite om niet flauw te reageren. Ik vind het belangrijk dat mensen respectvol met elkaar omgaan, maar reacties als 'ik denk dat het niet echt is, maar ik geloof er wel in' kan ik met alle wil van de wereld niet serieus nemen. Ik heb respect voor de persoon die erachter zit, maar om zo'n opmerking kan ik alleen maar gniffelen.


Gelukkig voor jou zijn er heel veel verschillende mensen op de wereld :)

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:19

O ja hoor, ik geloof er zeker wel in :j
Heb mijn vriendin eens een bergkristal gegeven voor haar maag en darm klachten. Na een weekje dragen was alles weer zoals het hoort te werken. Toeval? Toeval bestaat niet ;)
Zij heeft weken ervoor érg last gehad van haar maag/darmstelsel, en een week nadat zij bergkristal bij zich droeg werkte alles dus weer normaal :)

Ik draag zelf ook edelstenen bij me (stop er op bepaalde dagen eentje in mijn BH :P. Bij mijn maandelijkse feest en/of spannende dingen zoals toetsen en examens)

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:26

Desty schreef:
goeroe schreef:
Eerlijk gezegd kost het mij ook moeite om niet flauw te reageren. Ik vind het belangrijk dat mensen respectvol met elkaar omgaan, maar reacties als 'ik denk dat het niet echt is, maar ik geloof er wel in' kan ik met alle wil van de wereld niet serieus nemen. Ik heb respect voor de persoon die erachter zit, maar om zo'n opmerking kan ik alleen maar gniffelen.

Gelukkig voor jou zijn er heel veel verschillende mensen op de wereld :)

Ik begrijp niet wat je met die opmerking bedoelt, maar ik ben inderdaad blij dat er heel verschillende mensen zijn. Ongetwijfeld zullen sommige van die mensen ook lachen om irrationele gedachten van mij. TS vraagt hoe anderen aankijken tegen het idee van edelstenen met een bepaalde werking en dit is mijn opvatting erover die ik zo netjes mogelijk onder woorden probeer te brengen.

Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:26

goeroe schreef:
Eerlijk gezegd kost het mij ook moeite om niet flauw te reageren. Ik vind het belangrijk dat mensen respectvol met elkaar omgaan, maar reacties als 'ik denk dat het niet echt is, maar ik geloof er wel in' kan ik met alle wil van de wereld niet serieus nemen. Ik heb respect voor de persoon die erachter zit, maar om zo'n opmerking kan ik alleen maar gniffelen.

Gniffelen is niet verboden :)) Dat zou ik om jouw eerste reactie ook best kunnen doen, want vanuit mijn oogpunt gezien (dat ik ervaar dat het werkt) zou je nog een hoop kunnen leren op steengebied
Maar dat doe ik niet, want ik heb respect voor een ieders overtuiging in dezen. En ik ben blij dat jij dat ook hebt en op zo'n manier reageert :) Daar heb ik meer aan dan sarcasme

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:27

Ik geloof er ook in. Was vroeger zo sceptisch als wat. Maar zelf een keer in een stenenwinkel geweest en had op een gegeven moment een aquamarijn in mijn hand, mijn hele hand werd koud. Vond hem foeilelijk, hij zag er groezelig uit en hij was niet bewerkt, maar hij ging mooi mee naar huis. Ter plekke nog andere stenen op mijn hand gehad en daar was het effect veel minder. Nu ben ik zo nuchter als het maar kan en van origine wetenschapper en doe verder niet veel met stenen, maar om zo meer met energiewerk. Ja ik geloof er in, alles om ons heen is energie. Niks placebo effect. En als je roept dat je niets voelt, ben je of bezig je af te sluiten, of ben je nog niet genoeg ontwikkeld.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 05-08-14 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:31

Cassidy schreef:
Ik geloof er ook in. Was vroeger zo sceptisch als wat. Maar zelf een keer in een winkel geweest en had op een gegeven moment een aquamarijn in mijn handen, mijn hele hand werd koud. Vond hem foeilelijk, hij zag er groezelig uit en niet bewerkt, maar hij ging mooi meer naar huis. Ter plekke nog andere stenen op mijn hand gehad en daar was het effect veel minder. Nu ben ik zo nuchter als het maar kan en van origine wetenschapper en doe verder niet veel met stenen, maar om zo meer met energiewerk. Ja ik geloof er in, alles om ons heen is energie. Niks placebo effect. En als je roept dat je niets voelt, ben je of bezig je af te sluiten, of ben je nog niet genoeg ontwikkeld.

_/-\o_

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:07

@Cassidy: Als de werking in de steen zit en niet in iemands hoofd dan moet het toch niet uitmaken of iemand er in gelooft of 'zich ervoor afsluit'? Als zo'n steen echt een effect heeft dan lijkt het mij niet zo moeilijk om dat meetbaar te maken. Als iemand met een wetenschappelijke achtergrond denk ik dat je mijn manier van redeneren wel zult begrijpen. Wie beweert toont aan, dat zullen ze jou vast ook hebben geleerd. Ik respecteer je ervaring en ben oprecht blij voor je dat je er baat bij hebt, maar louter jouw persoonlijke ervaring is onvoldoende om mij te overtuigen. Nu hoef je mij ook helemaal niet te overtuigen, maar waar je beweert dat mensen die het niet voelen niet genoeg ontwikkeld zijn begint het bij mij te kriebelen. Ik kan prima leven met de situatie waarin jij in iets gelooft en ik niet, maar zodra je dat op mijn gebrek aan ontwikkeling schuift zou ik het sympathiek van je vinden als je mij een beetje helpt met mijn ontwikkeling. :D

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Edelstenen en hun werking, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:16

Nee, ik denk niet dat een steentje je ergens mee kan helpen...
Wat is het verschil tussen een edelsteen van ik weet niet waar weg en een kiezel uit mijn tuin?

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:18

prugelpiet schreef:
Wat is het verschil tussen een edelsteen van ik weet niet waar weg en een kiezel uit mijn tuin?

:$

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:29

goeroe schreef:
prugelpiet schreef:
Wat is het verschil tussen een edelsteen van ik weet niet waar weg en een kiezel uit mijn tuin?

:$

_/-\o_ _/-\o_ _O- _O- _O-

ik heb er 1 voor mijn onzekerheid gehad
8)7 nee werkt niet

maar als ik een magnetiet vast pak gaat mijn hand gloeien zo heet dat ik m laat vallen
dus aan ene kant nee ik geloof niet dat ze echt veel doen maar er is wel iets mee ..