Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:26

Ah lekker Nientsje! en dankjewel :)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:36

Ik meld me hier ook :D

Maandag krijgen mijn vriend & ik de sleutel van ons appartementje! Voor mij de eerste keer uit huis, ik heb er zoveel zin in :D
De vloer blijft liggen en het plafond is pas gewit, dus we willen alleen de woonkamer & slaapkamer een andere kleur geven. Dit willen we maandag doen (met een man of 6) en dan willen we dinsdag gelijk alle spullen erin verhuizen :=
Ben benieuwd of dat gaat lukken, maar in principe moet dat wel gaan. Ben echt benieuwd!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:26

Leuk Dreamy!! Moet te doen zijn toch?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:14

Loes1996 schreef:
Leuk Dreamy!! Moet te doen zijn toch?


Ik hoop het! Ben alleen bang dat ik juist in de weg ga lopen (heb zelf best twee linkerhanden) en/of me ga ergeren aan de mensen die juist helpen :') en wat moet ik aan eten/drinken voorbereiden voor de helpende mensen? Gewoon broodjes kaas / ham / zoetigheid en fris / koffie ?

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:23

Succes! Gaat vast lukken.

Gewoon broodjes met van alles wat. En cola, sinas, Sprite en koffie, thee kom je een heel eind. Ik had ook nog koeken voor de liefhebber

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:48

Bij ons zat de AH om de hoek, dus hebben we lekkere broodjes gehaald. En de waterkoker mee, thee zakjes, kopjes etc.

En met het verhuizen zelf (om 7 uur 's ochtends) had ik een pak melk en wat snelle jelles gehaald. Om 10 uur hadden we alles verhuisd en had niemand honger. :(

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 23:47

Succes Dreamy!

Wij hebben vandaag de sleutels gehaald.
We moeten wel het een en ander doen. Maar mijn vriend heeft een loodgieter en een schilder als zwager dus dat komt helemaal goed :D

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 00:00

Ik ga vrijdag bezichtigen en mag daarna wsl gelijk de sleutels mee ivm schilderen. :)
Kom vrijwel achter een interieurwinkel te wonen die oa verf verkopen dus lekker makkelijk als ik eens wat tekort kom oid. :))

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 08:56

Haha dat is makkelijk!

Mijn vriend heeft 2 zwagers. Ene is schilder en de andere loodgieter. De schilder gaat morgen al schilderen en de andere doet daarna onze vloer :D

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:10

Sorry dat ik dit topic weer omhoog gooi.

Maar ik was even aan het zoeken naar een topic over dit onderwerp, maar kon niks anders vinden.

Ik ga binnenkort samenwonen en het lijkt mij leuk om hier lekker met elkaar over te praten, stress te delen en de leuke momenten.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:59

Lessie schreef:
Sorry dat ik dit topic weer omhoog gooi.

Maar ik was even aan het zoeken naar een topic over dit onderwerp, maar kon niks anders vinden.

Ik ga binnenkort samenwonen en het lijkt mij leuk om hier lekker met elkaar over te praten, stress te delen en de leuke momenten.

Leuk! Gaan jullie huren of kopen? Mijn vriend en ik gaan ook samenwonen, wij hebben een huis gekocht en krijgen morgen de sleutels. Dinsdag pas de overdracht eigenlijk maarja helemaal best.
Wij zijn ook nog wel benieuwd naar ideeën, nu moeten we morgen eigenlijk e.e.a. beslissen aan kleuren enz, want we zijn er niet geheel over uit maar willen het wel deze week qua verfwerk rondbreien :=
Voor 1 oktober moet ik ook uit mijn huidige woning zijn, dus wordt een race tegen de klok haha, maar moet in principe haalbaar zijn :j

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:25

Wij hebben een appartement gekocht. Ruim twee weken geleden de sleutel al gekregen. Sindsdien aan het verbouwen. Sinds afgelopen weekend is de badkamer er eindelijk helemaal uit, dus die kunnen we nu weer gaan opbouwen.

Wat willen jullie allemaal gaan verven? Wij hebben de keuken een nieuwe kleur gegeven, Lei met donkergrijs blad. Ik vind het echt heel mooi geworden. :D

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:22

Ik had me hier al ooit gemeld toen mijn vriend net voor huizen aan het kijken waren, inmiddels wordt on nieuwbouwhuis gebouwd en krijgen wij hopelijk begin 2018 de sleutel.
We wonen nu allebei nog thuis dus moeten echt bijna alles kopen en regelen.
ik lees dus graag even mee!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:57

Lessie schreef:
Wij hebben een appartement gekocht. Ruim twee weken geleden de sleutel al gekregen. Sindsdien aan het verbouwen. Sinds afgelopen weekend is de badkamer er eindelijk helemaal uit, dus die kunnen we nu weer gaan opbouwen.

Wat willen jullie allemaal gaan verven? Wij hebben de keuken een nieuwe kleur gegeven, Lei met donkergrijs blad. Ik vind het echt heel mooi geworden. :D

Nu ben ik heel benieuwd, hoe heb je je keuken een andere kleur gegeven? Ja ik voel me even echt heel blond nu hoor, maar ik hoor het wel vaker maar zou niet weten hoe mensen dat doen :')

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:02

Uhm ja, dan moet je niet bij mij zijn. :') Mijn vriend is schilder. _/-\o_

De verf ekodur vast laten maken en dan 2 componenten aflakken van ekodur? Is best prijzig.

Connie

Berichten: 1828
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:05

Ohh goed topic! Ik ben een paar maanden terug op mezelf gaan wonen, in een kleine loft in Eindhoven. Het inrichten is het leukst haha :D

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:14

Lang geleden dit topic :=


Woon hier alweer 24 maanden := , en nu pas staan de huizen online op de woningbouw site deze week := (duplex huizen die zijn gesloopt ,die waren compleet uitgeleefd en af . En onderhoud zou meer kosten , hoort mij niet klagen over de sloop )

Maar die huizen zijn perfect , 2 slaapkamer een zolder en tuin . Dat is wat ik zoek , alleen ga dit dorp niet meer verlaten :P

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:33

Ik ben in juni verhuist naar een duplexwoning met 2 slaapkamers en een tuin en ben nog steeds ontzettend blij met deze woning.
Veel minder gehorig, 90% minder groot verkeer, fijnere buurt (ondanks dat het een volkswijk is), lekker dicht bij de winkels maar ook vlak bij een bosje en een park.
Enige nadeel is de tuin, ik heb me best verkeken op het onderhoud (maar heb hulp van een goede vriendin) en het feit dat ik geen voortuin heb, mensen lopen als ik mijn fiets niet voor het raam parkeer strak langs de ramen waardoor je vrijwel geen privacy hebt. :)
Mijn wens voor een evt volgende woning (wat van mij nog lang mag duren) is dus wel een voortuin, al is het maar 50cm ofzo. :P

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:15

Nou sta nu toch ingeschreven voor huurwoning en even gekeken wat huurtoeslag zou zijn, maar dat val niet tegen. Nu hopen alleen dat ik wel urgentie kan krijgen anders ben ik binnenkort woonachtig in mijn auto aangezien situatie voor nu aardig onhoudbaar aan het worden is (behoorlijk zat om als voetveeg gebruikt te worden). :=

En met moestuin erbij hoop ik ook nog kosten laag te houden en anders maar gewoon 3x brood eten. :o

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:10

Hello!
Ik woon nog thuis, maar ben van plan (ik hoop) om tussen augustus en december op mezelf te gaan wonen. Ik heb dus nog even. Ik ben nu bezig met uitzetlijsten maken (ik heb al een hoop staan hier, in mijn mini-inloopkast) maar ik moet wel nog zoveel meer hebben!
Ik had een paar vraagjes aan jullie, ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen! (vragen zijn vooral gericht op degenen die al op hunzelf wonen)

1. Kochten jullie alles nieuw of tweedehands? (alleen qua meubels en apparaten)
2. Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt daaraan?
3. Na aankoop van alles, ook de dure dingen, lijkt het mij slim om een buffer te hebben. Hadden jullie die en hoeveel hadden jullie ongeveer? (mag in PB, als je deze niet wil beantwoorden is het ook prima)
4. Voor degenen die alleen wonen: hoeveel ben je per maand kwijt aan boodschappen? Ik dacht zelf voor mezelf klaar te zijn met 150 per maand in mijn eentje, maar heb ook al reacties gehad dat ik minimaal 400 kwijt ben per maand (ja, alleen)

Ik wil graag op mezelf wonen, maar ik twijfel of ik alles nieuw moet kopen of niet en wat voor buffer ik het beste kan hebben, na alles gekocht te hebben.
Ik heb al rondgevraagd in mijn omgeving maar de antwoorden variëren van 1000 tot 10000 dus ik weet het even niet meer. Ik verdien minimumloom, dus ruim uitkomen zal ik nooit. Maar wil een goede start hebben straks in mijn huisje. Ik hoop dat jullie de vragen willen/kunnen beantwoorden :D

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:03

Toen ik opmezelf ging wonen, ging ik meteen samenwonen.
Veel meubels hadden we al, vooral vriendlief. Hij woonde al langere tijd opzichzelf.

We hebben toen een nieuwe bank, tv en wasmachine gekocht. Daarvoor waren we ongeveer €1500 kwijt. We hadden geluk dat Media Markt toen btw vrije dagen had, dat heeft ongeveer €500 gescheeld.

We hadden een mooie buffer, maar toen ging het opeens heel slecht bij vriendlief op zn werk en liepen ze op een gegeven moment een maand loon achter. Die buffer word nu pas weer opgebouwd.

Voor 2 personen zijn we denk ik rond de €200/€300 per maand aan boodschappen kwijt. Wij gaan altijd naar de Lidl en ik ben echt een koopjes jager. Haal vaak vlees of potten groenten bij AH met de 1+1 dagen. Dus soms hoeven we geen vlees en groenten te halen.


Als je bijvoorbeeld een nieuwe wasmachine koopt oid hoef je daar geen buffer voor te hebben ivm garantie. Dat scheelt wel.

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:16

Ik heb de meeste dingen nieuw gekocht, maar wel bv Ikea of een wat goedkoper merk.
En nog wat dingetjes bij de kringloop vandaan, daar moet je echt net geluk hebben.
TV en bank heb ik gekregen van familie, dus dat scheelde een hoop geld.

Ik had het plan om een buffer te hebben, maar ging nogal onverwachts op mezelf toen dus ik had er geen (op het spaarpotje voor de paarden na dan). :+
Inmiddels wel opgebouwd gelukkig.

Qua boodschappen, ik kan het in mijn eentje redden voor 20 euro per week. Ik pin 100 euro (kleine marge dus) en in principe probeer ik alles daarvan te halen.
Behalve huishoudspullen of bv wc-papier, dat doe ik apart.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:33

Ik heb ook veel nieuw gekocht maar ook gekregen van familie. Geen TV op omdat ik veel via mijn macbook kijk en amper thuis ben..
qua boodschappen wisselt het heel erg wat ik haal. Ik eet vaak vrij-za-zo bij mams mee omdat dat dichter bij de paardjes is :) Dus vaak red ik het wel van 30,- per week (ik probeer er ook echt op te letten dat wat ik koop gezond is dus dan kom ik vaak wel boven de 'laagste' bedragen uit), in principe zou het voor minder kunnen als je bv vaak pasta enzo eet :+
Ik kook vaak voor 3-4 keer en vries dan de rest in. Dat is wel echt een aanrader! Veel goedkoper dan qua aanschaf.

Ik heb een niet erg grote buffer, maar ik zit dan ook op kamers en niet echt op mezelf..dus de wasmachine/droger/gas,water,licht etc zit all in..

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:39

Ben nog bezig met huis vinden.

Maar verwacht uiteindelijk betreffende boodschappen het goedkoop te houden wegens een moestuin. En ben van plan het nodige in te maken ook. Vlees kopen worden zeer waarschijnlijk kilo verpakkingen en dan kleiner porties invriezen. Fruit zal ook uiteindelijk van eigen tuin worden grotendeel (2x peer, 2x druif, 1x appel, 1x pruim, 1x braam nu nog en dan nog heel veel aardbeien).

TV en meubel heb ik al. Bed kan mee en in de schuur staat nog een grote boekenkast en een antieke hoek audio meubel. Borden, glazen, kopjes, enz. heb ik ook al. Bestek set lig er ook al. Heel veel handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, enz. heb ik ook al liggen. Naaimachine heb ik geloof ik ook al staan.

Word nog wat met verhuizen en ben ook bang dat ik wel 2 vriezers nodig ben. :')

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:24

youaremystar schreef:
Toen ik opmezelf ging wonen, ging ik meteen samenwonen.
Veel meubels hadden we al, vooral vriendlief. Hij woonde al langere tijd opzichzelf.

We hebben toen een nieuwe bank, tv en wasmachine gekocht. Daarvoor waren we ongeveer €1500 kwijt. We hadden geluk dat Media Markt toen btw vrije dagen had, dat heeft ongeveer €500 gescheeld.

We hadden een mooie buffer, maar toen ging het opeens heel slecht bij vriendlief op zn werk en liepen ze op een gegeven moment een maand loon achter. Die buffer word nu pas weer opgebouwd.

Voor 2 personen zijn we denk ik rond de €200/€300 per maand aan boodschappen kwijt. Wij gaan altijd naar de Lidl en ik ben echt een koopjes jager. Haal vaak vlees of potten groenten bij AH met de 1+1 dagen. Dus soms hoeven we geen vlees en groenten te halen.


Als je bijvoorbeeld een nieuwe wasmachine koopt oid hoef je daar geen buffer voor te hebben ivm garantie. Dat scheelt wel.

thnx voor de tip, dat is inderdaad waar. heb ik niet eens over nagedacht, terwijl ik het zelf nog had over garantie haha :+