Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Capriootje

Berichten: 6740
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-14 16:48

*\o/*

Het is voor mij eindelijk zo ver; Ik ga op mezelf wonen!
Ik heb er erg veel zin in en het leek me leuk om misschien met meer mensen te kletsen en ideeën, tips etc. uit te wisselen!

Mijn plan is per 1 juni. De woonkamer en slaapkamer is zo goed als af, nog wat kleine dingetjes. De gang en 2 andere kamertjes moet ik nog verven en ook nog wat meubels voor hebben.

Ik ben tot nu toe leuk geslaagd bij de kwantum, leen bakker en action :Y) En heb 2 leuke boekjes over schoonmaken, handige/goedkope tips en over koken.

Iedereen is welkom om gezellig mee te kletsen!


loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:52

Wat leuk :D Gefeliciteerd *\o/*

iedereen is perfect zoals hij/zij is!!!

Capriootje

Berichten: 6740
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-14 17:09

Dankje! :D Woon jij nog thuis?

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:10

Ik ga nog niet op mezelf wonen ( :') ), maar bij de kringloop hebben meestal ook erg leuke spullen voor kleine prijsjes!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:11

Wat leuk! :D

Ik lees ook mee, ik ga waarschijnlijk op kamers!

Capriootje

Berichten: 6740
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-14 17:11

Ja klopt! We hebben er 2 hier op het dorp, bij 1 ben ik al geweest maar de ander is niet zo vaak open dus moet ik nog even heen. Soms hebben ze niks, maar soms ook wel echt handige en leuke dingetjes voor hele kleine prijsjes.

Wat leuk MarlindeRooz! In welke stad?

Dess
Berichten: 1674
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:13

Gefeliciteerd!! Ik en mijn vriend zijn ook druk bezig met een huis, aangezien we een kleine verwachten.

Capriootje

Berichten: 6740
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-14 17:13

Dess schreef:
Gefeliciteerd!! Ik en mijn vriend zijn ook druk bezig met een huis, aangezien we een kleine verwachten.


Jij gefeliciteerd dan, wat leuk! :D

Zijn jullie aan het klussen of nog aan het kijken voor huur/koop?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:14

Capriootje schreef:
Ja klopt! We hebben er 2 hier op het dorp, bij 1 ben ik al geweest maar de ander is niet zo vaak open dus moet ik nog even heen. Soms hebben ze niks, maar soms ook wel echt handige en leuke dingetjes voor hele kleine prijsjes.

Wat leuk MarlindeRooz! In welke stad?

Zwolle! :)

Suzanne_J

Berichten: 1459
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:21

Gefeliciteerd TS!
Ik woon sinds een jaar ook echt op mezelf :) Daarvoor zat ik op kamers, maar toen ging ik in het weekend nog naar huis en zat ik in een studentenhuis. Nu woon ik met 1 vriendin op een appartement en voelt het toch meer als 'op jezelf wonen'. Je zult wel merken dat je aan een hoop dingen moet denken als je op jezelf gaat wonen, dus hier een aantal tips:
- Je moet je inschrijven in de gemeente en je postadres laten veranderen, daarnaast als je nog studeert, ook je woonadres veranderen bij DUO.
- Op jezelf wonen is vaak een stuk duurder.. Op boodschappen kun je echt veel besparen als je acties in de gaten houdt en voor bepaalde producenten naar goedkopere winkels zoals de Aldi gaat. Voor mij werkt het ook goed om weekmenu's op te stellen en 1 keer per week grote boodschappen te doen. Als je iedere dag naar de winkel gaat heb je snel de neiging om een hoop onnodige dingen te kopen.
- Ik heb een hoop goedkope meubels gevonden bij de Ikea, maar ook bij een aantal tweedehandswinkels.
- Geef een housewarming feestje :D Als je geluk hebt krijg je wat leuke cadeautjes voor in het huis, was bij mij wel het geval!

L'est en faisant n'importe quoi, qu'on devient n'importe qui

Capriootje

Berichten: 6740
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-14 17:28

Suzanne_J schreef:
Gefeliciteerd TS!
Ik woon sinds een jaar ook echt op mezelf :) Daarvoor zat ik op kamers, maar toen ging ik in het weekend nog naar huis en zat ik in een studentenhuis. Nu woon ik met 1 vriendin op een appartement en voelt het toch meer als 'op jezelf wonen'. Je zult wel merken dat je aan een hoop dingen moet denken als je op jezelf gaat wonen, dus hier een aantal tips:
- Je moet je inschrijven in de gemeente en je postadres laten veranderen, daarnaast als je nog studeert, ook je woonadres veranderen bij DUO.
- Op jezelf wonen is vaak een stuk duurder.. Op boodschappen kun je echt veel besparen als je acties in de gaten houdt en voor bepaalde producenten naar goedkopere winkels zoals de Aldi gaat. Voor mij werkt het ook goed om weekmenu's op te stellen en 1 keer per week grote boodschappen te doen. Als je iedere dag naar de winkel gaat heb je snel de neiging om een hoop onnodige dingen te kopen.
- Ik heb een hoop goedkope meubels gevonden bij de Ikea, maar ook bij een aantal tweedehandswinkels.
- Geef een housewarming feestje :D Als je geluk hebt krijg je wat leuke cadeautjes voor in het huis, was bij mij wel het geval!


Bedankt voor de tips!
De aldi zit bij mijn werk om de hoek en daar kom ik nu al regelmatig dus was inderdaad van plan daar het meeste te halen en de dingetjes die ze niet hebben bij een andere supermarkt. Krantjes in de gaten houden is ook zeker een goede!
De meeste meubels heb ik nu wel, maar ga nog een keer naar de Ikea voor rolgordijnen en nieuw beddengoed enzo :) Ze hebben leuke dingen, ben al met een vriendin wezen neuzen!
Housewarming wil ik ook geven inderdaad, gewoon een hapje en drankje met vrienden en collega's!

Hoe heb jij de eerste weken ervaren? Moest je erg wennen?

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:31

ik woon nu ruim een jaar op mezelf, wel gelijk gaan samenwonen.

vergis je niet in de belasting en de gemeente, die zullen na overschrijving vrij vlot met heffingen en kosten komen.

en verder... ga vooral genieten :)

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:33

Ik ook, alleen ligt het bij mij net iets anders. Ik verhuis namelijk naar Engeland en ga daar een kamer huren (gedeeld huis). Alles is al ingericht, dus die kosten heb ik niet. :-)

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:36

Capriootje: ja ik woon nog thuis, vind het eten veel te lekker thuis :+

Hoe ga je het trouwens doen met je paardjes? (stiekem in je profiel gespiekt :o ) gaan die mee of blijf je in de buurt wonen?

iedereen is perfect zoals hij/zij is!!!

XxLMMxX
Berichten: 3121
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:05

Ik ben hard opzoek naar een plekje voor mezelf.
Zal dan om een studentenkamer gaan hoogstwaarschijnlijk.
Hoop snel wat te vinden:)

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:52

Gefeliciteerd TS! :)

Ik heb een jaar op mezelf gewoond maar door omstandigheden moest ik weer terug naar mijn ouders. Maar hoop toch wel op den duur met vriendlief te gaan samenwonen. ;)

Vergis je inderdaad niet in de kosten van de gemeente, huur je of koop je?
Daarnaast is het inrichten van je huis nog niet eens de grootste kostenpost, vooral niet als je even goed gaat shoppen en goed oplet op waar je de dingen het goedkoopste kunt krijgen. Ook marktplaats niet vergeten, daar staan soms ook hele leuke dingen op voor een prikkie. :j

En wat betreft je boodschappen, Aldi is inderdaad wel 1 van de goedkoopste over het algemeen maar mijn ervaring is dat bv. de AH of Jumbo met sommige producten toch weer goedkoper is. Vooral je boodschappen is een kwestie van uitproberen, ook in welke producten je lekker vind natuurlijk, maar ook welke het prijs gunstigst zijn. Lijstjes bijhouden met wat je waar hebt gekocht en de prijs erbij is dan wel een handige, mijn moeder heeft het bv. allemaal in haar hoofd zitten. Die weet uit haar hoofd wat alles (maar vooral de dagelijkse producten) kost bij verschillende supermarkten. :P

Acties e.d. in de gaten houden is ook een goede tip, maar ook hier weer let wel op! Soms weten supermarkten je toch behoorlijk te bedonderen met een actie (dan denk je dat je goedkoper uit bent, blijkt dat achteraf helemaal niet waar) en dat krijg je dus in de gaten als je de 'normale' prijzen een beetje in de gaten houd en in je hoofd weet te krijgen. :j

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

miekel92

Berichten: 1148
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:01

Wat leuk TS!
Ik woon al een tijdje "op mezelf" maar ben nog wel in het weekend bij mijn ouders.
_Marinke_ heeft ook al marktplaats genoemd als leuke plek om dingen te vinden, daar ben ik het helemaal mee eens.. Ik heb mijn bank daar vandaan voor ongeveer €15..
Boodschappen hoeven niet duur te zijn, als je (zoals iedereen al zegt) let op de acties en dan berekent of dat voordeliger is..
Wat ook handig is (ik weet niet of dat al genoemd was) is een ruime vriezer hebben, dan kun je grote porties maken en die gewoon invriezen. Grote porties zijn vaak naar verhouding flink wat goedkoper om te maken :)

"In the end, we don’t know what horses can do. We only know that when, over the past thousands of years, we have asked something more of them, at least some of them have readily supplied it."
– Jane Smiley

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:03

Jaaa leuk!! :D Waar ga je wonen?? In Sassenheim of iets verder weg?
Ik woon nu sinds 2 maanden op mezelf en ik kan niets anders zeggen dan: Geweldig! Echt heerlijk!
Nu vooral nog bezig met decoreren enzo maar super leuk om te doen.

I am always doing that which I cannot do, in order that I may learn how to do it. Pablo Picasso.

NIEUWE CANON 5D M2 te koop wegen overcompleet. Maar 8438 clicks, in nieuwstaat!
http://www.bokt.nl/markt/ad/368824/nieuwe-canon-5d-m2-maar-8438-clicks

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:06

Wat leuk dat je op je zelf gaat wonen!

Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriend. :) Hij heeft een huis gekocht en ik trek daar bij in.
Stiekem ben ik heel erg benieuwd hoe ik mij ga gedragen aangezien ik nog nooit op mezelf heb gewoond. Zal ik echt iedere week gaan schoonmaken zoals ik in gedachte heb? Probeer ik echt de boel netjes te houden?

Op dit moment zijn we nog aan het verbouwen maar we hopen er in augustus in te zitten. :)
Wij moeten eigenlijk alles nog kopen, maar de bank heb ik in ieder geval al gekocht!

              Make that the cat wise, I'm crazy Henky not!

Winged

Berichten: 32974
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:17

Hier binnenkort ook eindelijk weer op mijzelf, inmiddels wel een aantal keer 'uit huis' geweest ivm werk 160km verderop en langere tijd in het buitenland zitten. Maar deze keer ga ik voor het 'eggie echt weg' en zoals het erop lijkt heb ik volgende week de sleutel al :oo :D :):)

Chantalla

Berichten: 1420
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:24

Ik lees ook even voor de tips!
Mijn vriend en ik zijn langzamerhand ook op zoek naar een klein appartement.

Happinez

Berichten: 8351
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:27

Ja , hier nog een.
Hopelijk is einde van dit jaar mijn stulpje klaar. ( moet geheel verbouwd worden nog, en helaas niet alle tijd beschikbaar. )

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:31

Hihi dat schoonmaken iedere week etc. vraagt wel wat planning en je krijgt er vanzelf handigheid in! Het kost overigens minder moeite om het bij te houden dan dat je elke keer een grote schoonmaak moet houden. :P En voor jezelf ook consequent wezen, lege glazen / borden niet laten staan maar direct afwassen, wasgoed niet laten liggen maar direct bij de was gooien, etc. etc. ;)

Action heeft overigens ook hele handige stof'doekjes' speciaal "voor de luie huishoudster". :P

De mascot duster:
Afbeelding
Hij is vooral handig met kabels e.d. en kan overal makkelijk tussen en achter. :j

Door mijn schoonmaakwerkzaamheden bij een verzorgingstehuis heb ik wel 'handige' dingen geleerd wat het 'schoonmaken' betreft. Daar werd o.a. gewerkt met een schema met 'dagelijkse' werkzaamheden, wekelijkse (3, 2 of 1 keer in de week) werkzaamheden en periodieke (maandelijks, half of jaarlijkse) werkzaamheden. Vind dat ook vooral handig om voor jezelf goed het 'overzicht' te bewaren. Natuurlijk is het wel even uitproberen wat voor jou het beste werkt. Overigens ook ideaal in het geval van samenwonen dat je partner ook direct kan zien wat er gedaan moet worden, want dat is met mannen nog wel eens een probleem. Die 'zien' het gewoon niet en zo'n overzicht is dan dus wel verrekte makkelijk!

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:33

dat is inderdaad wel een goede tip _Marinke_!
Ik zit soms wel eens te denken... wat heb ik nou schoongemaakt en wat moet ik nou eigenlijk nog een keer doen en vooral wanneer :')

I am always doing that which I cannot do, in order that I may learn how to do it. Pablo Picasso.

NIEUWE CANON 5D M2 te koop wegen overcompleet. Maar 8438 clicks, in nieuwstaat!
http://www.bokt.nl/markt/ad/368824/nieuwe-canon-5d-m2-maar-8438-clicks

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:36

Bedankt voor de tips!
Scheelt dat mijn vriend ook opgeruimd is, die spreekt mij er namelijk echt wel op aan als er iets schoongemaakt moet worden. :Y)
Ik moet wel een schema maken wanneer ik de planten water moet geven. Die vergeet ik namelijk altijd. :')

              Make that the cat wise, I'm crazy Henky not!