Vrouwen van militairen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:55

Ik heb wel gemerkt dat ik het moeilijker vind als hij thuis is en ik een weekje weg dan andersom.

Hoelang je zonder elkaar kan is voor ieder stel anders en denk ook dat je er wel aan went. Ik zag mijn vriend vanaf het begin van onze relatie eigenlijk al elke dag en zijn eerste training viel tegelijk met mijn stage dus druk zat om mezelf bezig te houden. Zodra ik niks te doen heb voel ik me eenzaam.

Ik moet me nu eigenlijk een beetje gaan haasten voor werk maar kan niet uit bed komen O:)


BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:38

Oh maar dat geloof ik ook wel! Als je altijd samen bent is 5 dagen van elkaar weg waarbij jij alleen thuis zit en hij op vakantie is echt niet leuk. Maar om 5 dagen vakantie te vergelijken met 5 maanden in gevaarlijk gebied op missie, dat vind ik op zn minst toch wat overdreven.

Hier ook lange tijd best of both worlds gehad. 3 jaar intern en daarna een half jaar opwerken bij een andere eenheid dus weer intern en daarna uitzending. Nu zit hij weer dicht bij huis en is hij op oefeningen na iedere avond thuis. Was behoorlijk wennen haha :+ Maar hij is best veel op oefening, dus komt regelmatig voor dat we elkaar alleen in het weekend zien.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:58

Eens, maar dat is voor iemand die nooit in die situatie heeft gezeten toch niet voor te stellen.

Anoniem

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:55

Ik dacht altijd dat ik iemand daarop wel zou laten lopen, niet dus :+

Vanavond zie ik hem weer, hele weekend is ie van mij :D

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:03

lekker robijntah!! ik ben hem het halve weekend kwijt haha..

toen ik met mijn vriend begon te daten wist ik heel nog niet wat het leger in hield met alle oefeningen en missies enzo haha, vond in begin zijn oefeningen wel lekker. vaak als degene leuk genoeg is kan je heel ver komen waarvan je in het begin dacht van daar begin ik nooit aan! :=

volgende week gaan wij lekker een weekendje weg! samen met mijn oma ouders en broer, kijk er wel naar uit even quality time.

iedereen is perfect zoals hij/zij is!!!

PolivyJarig

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:52

Grappig om hier weer wat ervaringen te lezen met Defensie ook. Ik ben inmiddels helemaal klaar met die organisatie. M'n militair ook trouwens. Ik was eerst echt wel supportive, maar dat hebben ze het laatste jaar echt onderuit geschoffeld. Ik kan nu eigenlijk alleen nog maar cynisch zijn. Bizar hoe ze omgaan met militairen en hun thuisfront die zich extra (willen) inzetten voor Defensie. Daarnaast sta ik echt keer op keer weer te kijken van het geblunder binnen de organisatie en hoe men hogerop reageert als je zaken aankaart.

Mijn blog lees je hier en kun je natuurlijk ook volgen op Facebook en Twitter.
Mama van een heel bijzonder meisje

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:25

Polivy,ja dat is wel herkenbaar. Alles is ook zo lekker geregeld altijd haha. Ik probeer dat gewoon beetje naast me neer te leggen "og typisch defensie weer" := wel jammer dat je daardoor zo negatief naar ben gaan kijken. Blijft je militair er wel zitten of gaat die nu daardoor burger in?

iedereen is perfect zoals hij/zij is!!!

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:57

Tja zo gaat het hier ook. Vooral ook alles op het laatste moment. En super chaotisch. Ook het opwerken naar uitzending toe was een drama. En als reservist moeten ze ook echt werkelijk overal zelf achteraan

Nevada

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 06:34

Polivy,ik heb jouw blog een tijd gevolgd en we hebben ook een tijdje via messenger contact gehad. Vind het erg te horen dat jullie er nu ook zo negatief in staan. Ben ook wel benieuwd of jouw militair nog wel wil blijven of opzoek is naar iets anders...

Vind het bizar dat defensie zo met zijn mensen om gaat en het dus aan de verschillende reacties te lezen geen uitzondering is. Je vraagt zoveel aan mensen en hun gezin, maar wat krijgen ze er voor terug? Stank voor dank....

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:14

Ilona, wij putten best veel hoop uit de Defensienota en de onderhandelingen die momenteel gaande zijn. Maar ik begrijp je gevoel heel goed. Zo de mond vol hebben in alle media en toespraakjes over hoe belangrijk de mensen zijn en het thuisfront, en vervolgens in de praktijk wordt je gewoon als @#£* behandeld. Een nummer op een contract, als een soort wegwerp artikel. Wij hebben wel het gevoel dat er echt verandering aan zit te komen, maar man wat moet je er veel geduld en een lang lontje voor hebben zeg.

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:18

JustMe8484 schreef:
Vind het bizar dat defensie zo met zijn mensen om gaat en het dus aan de verschillende reacties te lezen geen uitzondering is. Je vraagt zoveel aan mensen en hun gezin, maar wat krijgen ze er voor terug? Stank voor dank....


Hier kan ik me volledig in vinden, ik ben het ook helemaal beu ondertussen. Regelmatig zaken die nog last minute veranderen, amper communicatie, slechte organisatie momenteel......

Vriend vind het met zijn collega's nog hartstikke gezellig maar komt ook steeds vaker mopperend thuis omdat ze weer wat raars hebben bedacht.

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:52

Wat vervelend dat jullie dat zo ervaren. Ik ervaar dat namelijk helemaal niet zo. Komt denk ik ook omdat ik defensie niet als gewone werkgever beschouw en daarom er veel flexibeler mee om ga.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:11

Ik ook niet. En júist daarom is het zo pijnlijk om te zien hoe ze met hun mensen omgaan.

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:22

Mag ik vragen waar jullie dan het meeste tegen aan lopen? Ik werk zelf ook op een kazerne en hoor natuurlijk wel wat verhalen.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:37

Heel algemeen genomen, de werkdruk wordt steeds hoger, de omstandigheden waarin gewerkt moet worden steeds beroerder en er staat steeds minder compensatie tegenover.

Dat planningen vaak niet zo gestructureerd lopen, dat werktijden afwijkend zijn, dat de belasting anders en hoger is dan bij een normalere werkgever, dat hoort er allemaal een beetje bij. Maar dat je op allemaal verschillende manieren steeds minder waardering toont naar de mensen die hun leven voor je geven, terwijl je wel steeds meer van ze verwacht, dát vind ik ongelofelijk.

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:31

Dat defensie geen gewone werkgever is is idd een feit. Als militair en als partner zul je idd heel flexibel moeten zijn. Ik denk echt dat het een manier van leven is. Alle onzekerheden, veranderingen op korte termijn etc is hier dan ook geen probleem.

Het gaat hier dan ook vooral om de wederzijdse loyaliteit. Zoals ik al aangaf stond voor mijn partner defensie echt op een (gedeelde) eerste plaats. Maar tegenwoordig krijg je er nog weinig voor terug...
De (financiële) voordelen zijn bijna allemaal weg.
Mijn partner was een manoeuvre man. Moest door bezuinigingen omscholen en zat nu als verbindelaar bij geneeskundige eenheid. Hij loopt ook heel erg tegen de 9 tot 5 mentaliteit aan. Het geen regeltjes willen breken om dingen voor elkaar te kunnen krijgen etc.
Hij is op verschillende punten zwaar te teleurgesteld wanneer zijn inzet en loyaliteit niet beantwoord werd...
De uitspraak : never push a loyal person to the point where they don't care anymore. Is volledig op hem van toepassing...

Anoniem

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:40

Ik ben benieuwd hoe het komende weken gaat lopen, vriendlief vertrekt maandag naar de usa, tot nu toe t/m de 9e maar kan zomaar langer worden!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:44

Robijntjah schreef:
Ik ben benieuwd hoe het komende weken gaat lopen, vriendlief vertrekt maandag naar de usa, tot nu toe t/m de 9e maar kan zomaar langer worden!

9 april? Dat is maar een week toch?

Wat vervelend dat jullie mannen defensie zo ervaren! Een oud-collega van mijn vriend wilde ook wel terug naar defensie, maar niet gelijk een heel lang contract. Bij hem hebben ze geprobeerd 15 jaar erdoor te drukken en toen hij zei dat hij daarvoor niet wilde tekenen, mocht hij weer vertrekken... Bovendien stond er ineens een hele andere kazerne die verder weg is op zijn papieren.

Anoniem

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:45

Ja, al lijkt het eerder een maand te gaan worden.

Mondy

Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:01

Ex militair hier. Lees al een tijdje mee en zie nu ook hier de berichten dat jullie militairen er steeds meer klaar mee zijn.

Wat is het ontzettend jammer he.
Ik mis het nog steeds maar dan wel zoals het was toen ik er zat. Ik weet ondertussen wel dat dat absoluut niet meer aan de orde is.
Huisvesting is belabberd( nu weer in t ad het meeuwennest) spullen waarmee ze moeten werken (schepen/voertuigen/uitrusting) wat t allemaal niet meer is zoals zou moeten enz.
Van mijn oud collega's zijn er ontzettend veel de dienst uit gegaan omdat ze er klaar mee zijn :(:)

Hoe is dat voor jullie aan de andere kant ? Kan me voorstellen dat je niet alles meekrijgt maar van wat wel verteld wordt.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:24

Robijntjah, probeer voorzichtig te zijn met het noemen van specifieke data op zo'n openbaar forum, je weet maar nooit :) De mijne gaat binnenkort ook naar de USA, voor twee maanden. Maar, de hoop is groot dat ik hem aan het einde van de tewerkstelling achteraan kan gaan en we er nog twee weken een road trip aan kunnen plakken! Dus ik heb iets om me bezig te houdenn in de tussentijd :D

Mondy, sommige dingen mógen natuurlijk niet gedeeld worden thuis, maar verder heb ik wel het gevoel dat mijn er vrij transparant over is. Hij noemt ook de dingen die wel goed gaan en wat ze wel voor elkaar hebben kunnen boksen. Wat je er als militair en dus ook partner van allemaal van meekrijgt is denk ik ook wel een beetje afhankelijk van je eenheid en je functie. Hoe hoger je zit hoe meer je meekrijgt van de gang van zaken richting de staf etc.

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:59

Ik denk dat mijn partner alles wat hij vertellen mag vertelt en soms nog een heel klein beetje meer.
Ik kan daar prima mee leven. Ook dat hoort erbij en moet je mee om kunnen gaan vind ik. Ik denk ook dat je als partner van niet alles moet willen weten. Soms is het juist gewoon goed om onwetend te zijn.
Pas wanneer het gaat om dingen die je partner heeft mee gemaakt en die invloed hebben om zijn (geestelijke) welzijn lijkt het mij lastig om niet alles te weten..

Mondy

Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:05

Nee ik bedoelde juist qua bezuinigingen, onvrede ed. :)

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:17

Hier is daar weinig van te merken, hebben een aantal jaren geleden ook in de burgerwereld voor banen gekeken maar de extra voordelen die defensie heeft zorgden ervoor dat wij lekker bij defensie blijven.

Neemt niet weg dat ik de frustraties richting defensie soms goed kan begrijpen.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:20

Voor ons gevoel worden die voordelen steeds minder. Weegt iig niet op meer tegen het gebrek aan werk plezier.

Wat betreft de onvrede is het trouwens denk ik als partner niet veel anders dan in welke baan dan ook. Je krijgt altijd voornamelijk de kant van je partner te horen. Ik probeer dan ook altijd ook inzicht te krijgen in het totaal plaatje.
Ik vind het vooral pijnlijk om te zien dat mijn partner eigenlijk nog steeds militair in hart er nieren is, volgens mij zou hij dat diep in zijn hart het liefste blijven. Denk dat hij ook echt pech heeft gehad met de plek waar hij is terecht gekomen... Ik hoop echt dat onze nieuwe uitdaging hem genoeg voldoening gaat geven en hij geen spijt krijgt. Maar ergens heb ik het gevoel dat hij niet voor eeuwig weg is bij defensie, de tijd zal het leren. Voor nu hebben we vrijdag nog een leuke kinderdag gehad en 'm voor het laatst in uniform gezien, dat is toch best een beetje gek...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, LiannePuthzy en 169 bezoekers