Show je kerstcadeautjes!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:25

Een wit dekje voor de aankomende wedstrijden :D

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:26

Ik ben vreselijk verwend dit jaar weer! Een scooter, helm en scooterhoes, nieuwe krultang, en 25 euro. Moet wel zeggen dat mijn ouders het alleen voor ons kinderen wilde doen qua cadeautjes, dus heb ik voor hun cadeautjes gekocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:29

friendly schreef:
Je ziet de titel op dit forum. Dat laat niks aan de verbeelding over. Dus als je het te pijnlijk vind te lezen wat anderen hebben gekregen terwijl jij er door crisis of welke reden dan ook geen geld voor had, dan open je dit topic gewoon niet. Op facebook kan je het lastiger ontwijken maar hier is het enorm makkelijk! :D



Gelukkig hoor ik dus NIET tot de groep die het zich niet kan veroorloven, en ja dit topic kun je inderdaad niet openen, maar het was juist de titel die me trickerde om hem te openen om dit te kunnen opschrijven. Juist de titel maakte dat ik dacht oooh nee, weer een forum wat met de hype meegaat. Het is dus ook de titel die andere mensen pijn kan doen.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:30

Raponsje schreef:
En mijn dochter heeft een heleboel herrie makend speelgoed gekregen. Was een familie complot denk ik. :')


:Y) hahaha, van de mensen die niet in je huis wonen zeker? Maar dingen met batterijen zijn gauw stil gelukkig :')

Hier ook leuke, handige dingetjes gekregen: sokken, door moeders gebreide sjaal, opbergdoosjes, fietstassen en vooral veel chocola :D (ook zeer belangrijk)
Vind vooral het kopen en geven altijd het leukste :))

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:32

Wij kopen hier thuis voor elkaar 1 kado van max 10 euro, goedkoop kan ook leuk zijn :) Zo heb ik een luchtje gehad van Beyoncé waar het budget volgens mij wel mee is overschreden.., een kappersbon, een vegetarisch receptentijdschrift en twee mokken gekregen en ook de kat mocht meegenieten van de kerstvreugde. Een nieuw tuigje, blikjes vlees, een speeltje en een eigen fleecedekentje omdat hij het altijd heerlijk vind om op de mijne te liggen.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:34

Anoniem schreef:
friendly schreef:
Je ziet de titel op dit forum. Dat laat niks aan de verbeelding over. Dus als je het te pijnlijk vind te lezen wat anderen hebben gekregen terwijl jij er door crisis of welke reden dan ook geen geld voor had, dan open je dit topic gewoon niet. Op facebook kan je het lastiger ontwijken maar hier is het enorm makkelijk! :D



Gelukkig hoor ik dus NIET tot de groep die het zich niet kan veroorloven, en ja dit topic kun je inderdaad niet openen, maar het was juist de titel die me trickerde om hem te openen om dit te kunnen opschrijven. Juist de titel maakte dat ik dacht oooh nee, weer een forum wat met de hype meegaat. Het is dus ook de titel die andere mensen pijn kan doen.


Dus mogen wij niks meer zeggen hier? Als wij leuk willen delen met elkaar wat we hebben gekregen dan mag dat gewoon volgens mij. Ja sommigen kunnen het niet veroorloven maar moeten wij daarom maar geen topic hebben? Als er een vage titel had gestaan hadden de mensen die het niet konden veroorloven het misschien ook wel geopend en was het pijnlijker geweest dan zoals nu, het vooraf duidelijk is wat ze eventueel openen. Nu is het gewoon duidelijk dus kunnen ze ervoor kiezen om het niet te openen omdat lezen wat bokkers daadwerkelijk gekregen hebben vele malen pijnlijker is dan een topictitel die niet prijsgeeft wàt iedereen gekregen heeft.

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Show je kerstcadeautjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:45

Aangezien andere ook zo het bedrag zeggen zal ik het ook maar doen, 100 euro. Vind het helemaal niet leuk, vind cadeautjes veel leuker ipv geld maarja. Mijn vader is soieso niet van zelfs cadeaus uitzoeken want dat weet ie allemaal niet. Vorig jaar kregen we een ipad, dat vond ik wel heel spontaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:45

friendly schreef:
friendly schreef:
Je ziet de titel op dit forum. Dat laat niks aan de verbeelding over. Dus als je het te pijnlijk vind te lezen wat anderen hebben gekregen terwijl jij er door crisis of welke reden dan ook geen geld voor had, dan open je dit topic gewoon niet. Op facebook kan je het lastiger ontwijken maar hier is het enorm makkelijk! :D





Dus mogen wij niks meer zeggen hier? Als wij leuk willen delen met elkaar wat we hebben gekregen dan mag dat gewoon volgens mij. Ja sommigen kunnen het niet veroorloven maar moeten wij daarom maar geen topic hebben? Als er een vage titel had gestaan hadden de mensen die het niet konden veroorloven het misschien ook wel geopend en was het pijnlijker geweest dan zoals nu, het vooraf duidelijk is wat ze eventueel openen. Nu is het gewoon duidelijk dus kunnen ze ervoor kiezen om het niet te openen omdat lezen wat bokkers daadwerkelijk gekregen hebben vele malen pijnlijker is dan een topictitel die niet prijsgeeft wàt iedereen gekregen heeft.



Het gaat er niet om dat jullie niets mogen zeggen, het gaat er meer om dat ik mensen graag het besef wil geven wat zo'n titel teweeg kan brengen voor mensen. Maar laat maar, het schijnt het plezier van jullie te verpesten, zou dat niet willen, ga lekker je gang, het heeft geen nut

Selina

Berichten: 14285
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 01:45

Anoniem schreef:
Ik zie dit verschijnsel steeds meer voorbij komen, facebook, hier, social media schijnt een manier te zijn om anderen te laten zien wat er allemaal ontvangen is. Hier is natuurlijk niets op tegen en ook heel leuk voor degenen die het gekregen hebben. Ik kan me echter voorstellen dat sinds de crisis zijn intrede gedaan heeft, er steeds meer mensen zijn die geen cadeautjes voor kerst kunnen kopen. Het moet pijnlijk zijn om dan te lezen wat anderen gekregen hebben. Het is om die reden dat ik me een beetje stoor aan dit soort zaken. Niet omdat ik bij de groep hoor die last heeft van de crisis, wel omdat ik meeleef met diegenen die niet uitbundig kunnen vieren.
Kerstmis gaat niet zozeer over het uitpakken van cadeautjes, maar over het openen van ons hart.


Ik moet toegeven, dat ik me verbaas over wat sommige hebben gekregen.
Vroeger deden wij ook uitbundig (nja, 50 euro p.p. vind ik uitbundig en veel..)
Maar nu idd de crisis versie, dus 10 euro p.p.
en dat maakte het voor mij niet minder leuk (:

Maar bij sommigen is het blijkbaar net een 2e verjaardag :Y)

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:49

Zou ik mogen delen dat ik een Eeyore knuffel heb gekregen voor kerst? In mijn slaap doe ik altijd een knuffel aanklemmen tegen mijn lichaam met behulp van mijn arm, en het hoofdje van Eeyore is zoo zacht en valt perfect over mijn arm heen ... ben er zo blij mee :'3

Everytime

Berichten: 3328
Geregistreerd: 25-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:52

Mascara, oogpotlood, blush, 2 x chocolade van Bros, foundation, oogschaduw, paardrijhandschoentjes, sieraad van energetix, 2 plastic armbandjes, ruitensproeiervloeistof, ruitenkrabber, autoruitstickers, 10-pack flugels en nog wat geld.
Dit is wel van 6 personen ongeveer haha. :P

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:58

Anoniem schreef:
Ik zie dit verschijnsel steeds meer voorbij komen, facebook, hier, social media schijnt een manier te zijn om anderen te laten zien wat er allemaal ontvangen is. Hier is natuurlijk niets op tegen en ook heel leuk voor degenen die het gekregen hebben. Ik kan me echter voorstellen dat sinds de crisis zijn intrede gedaan heeft, er steeds meer mensen zijn die geen cadeautjes voor kerst kunnen kopen. Het moet pijnlijk zijn om dan te lezen wat anderen gekregen hebben. Het is om die reden dat ik me een beetje stoor aan dit soort zaken. Niet omdat ik bij de groep hoor die last heeft van de crisis, wel omdat ik meeleef met diegenen die niet uitbundig kunnen vieren.
Kerstmis gaat niet zozeer over het uitpakken van cadeautjes, maar over het openen van ons hart.


Hier ben ik het wel mee eens :j kerst wordt op die manier steeds minder kerst zoals het bedoeld is. Ik gun iedereen best een kerstcadeautje, maar merk wel steeds vaker dat mensen er helemaal door opgeslokt kunnen worden.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Show je kerstcadeautjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 02:35

Wij deden ook niks maar schoonmoeser heeft toch.iets gekocht. Cadeaubon van 50euro van de vero moda. 50 euro los sloffen een fleecedeken en i love strawberry & milkshake shower en bath cream :D dus ben als nog heerlijk verwend

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Show je kerstcadeautjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:28

Wij doen kerst ipv sinterklaas, hierdoor mag ik iets kiezen van max 25 euro (van mm moeder)
En voor mn zusje verzin ik meestal een kleinigheidje wat ze leuk vind.

Mijn kado's hebben alleen vertraging dit jaar .

LEKKERGEK

Berichten: 998
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Show je kerstcadeautjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:07

Van mijn vriend heb ik een kitten gekregen als vriendinnetje voor onze andere poes <3
Verder heb ik kadobonnen gekregen van de douglas, een kadobon van de ruitersport winkel, een rituals pakket, een pakket met body lotion etc, en een windlicht :)

Ik ben weer lekker verwend! *D

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:37

friendly schreef:
friendly schreef:
Je ziet de titel op dit forum. Dat laat niks aan de verbeelding over. Dus als je het te pijnlijk vind te lezen wat anderen hebben gekregen terwijl jij er door crisis of welke reden dan ook geen geld voor had, dan open je dit topic gewoon niet. Op facebook kan je het lastiger ontwijken maar hier is het enorm makkelijk! :D






Het gaat er niet om dat jullie niets mogen zeggen, het gaat er meer om dat ik mensen graag het besef wil geven wat zo'n titel teweeg kan brengen voor mensen. Maar laat maar, het schijnt het plezier van jullie te verpesten, zou dat niet willen, ga lekker je gang, het heeft geen nut



Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar dit is net hoe je er zelf in staat.

Ik heb ook geen reuze budget. We hebben kerst gevierd en doen de laatste jaren de cadeautjes eigenlijk meer voor de kinderen van de familie. We geven elkaar een kleinigheidje van ongeveer een tientje. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet leuk vind om te lezen wat andere mensen krijgen, en ik word zeker niet jaloers als ik zie dat iemand minimaal 1.000,- aan cadeautjes krijgt. Ik zie het niet als pijnlijk omdat ik me geen grote cadeaus meer kan veroorloven en geen grote cadeau's krijg en anderen wel. Een cadeau gaat om de gedachte erachter, en niet of het 3 euro of 300 euro waard is.

Ik denk dat het nu in de crisis niet anders is als daarvoor. Ook voor de crisis waren er mensen die all out konden gaan met kerstcadeautjes, en anderen niets konden doen.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:06

Anoniem schreef:
friendly schreef:
Je ziet de titel op dit forum. Dat laat niks aan de verbeelding over. Dus als je het te pijnlijk vind te lezen wat anderen hebben gekregen terwijl jij er door crisis of welke reden dan ook geen geld voor had, dan open je dit topic gewoon niet. Op facebook kan je het lastiger ontwijken maar hier is het enorm makkelijk! :D



Gelukkig hoor ik dus NIET tot de groep die het zich niet kan veroorloven, en ja dit topic kun je inderdaad niet openen, maar het was juist de titel die me trickerde om hem te openen om dit te kunnen opschrijven. Juist de titel maakte dat ik dacht oooh nee, weer een forum wat met de hype meegaat. Het is dus ook de titel die andere mensen pijn kan doen.


Als titels je al zeer kunnen doen (niet jou persoonlijk, maar bij wijze van spreken) zou Bokt.nl misschien niet DE website voor je zijn :') Hoe vaak zie je geen "vandaag heb ik een paard/trailer/auto/huis/whatever gekregen" topics voorbij komen? Ik heb ook amper geld voor dit soort dagen, maar vind het gewoon leuk om te lezen wat anderen krijgen, om de Kerstgedachte op te houden, of het nou hip is of niet :D

Anoniem

Re: Show je kerstcadeautjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:18

Dan denk ik te zwaar en valt het allemaal reuze mee voor anderen. Ben ik toch blij dat ik dit geschreven heb want dan kan ik dat loslaten en er niet meer mee inzitten wat dit voor anderen betekent. Over een paard gekregen denk ik eigenlijk nooit zo over na, hoort bij een paardenforum. Iedereen hier is wel bezig met paarden, eigen, lease verzorgings of manegepaard. Aan de andere kant lees ik ook steeds meer berichten van mensen die hun paard weg moeten doen omdat ze het niet meer kunnen bekostigen. Ach zoals ik al zei, ik denk te zwaar en te moeilijk, het zal allemaal wel meevallen.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: Show je kerstcadeautjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:27

Ik heb 4 mooie nagellakjes gekregen. 2 zilverkleurige brocante opbergdozen, een mini dienblaadje, 2 kaarsjes en 3 magneten voor op de koelkast. Ben er heel blij mee. :)

Ik verbaas me ook erg over de bedragen en grote cadeaus die ik hier voorbij zie komen :wow: ik zou me daar zeer ongemakkelijk bij voelen en al helemaal niet durven vertellen tegen anderen haha. Nee doe mij maar simpele cadeautjes. Ook als er geen cadeautjes waren geweest, ook niet erg. Vind het al superleuk om samen te zijn met familie en lekker samen te eten.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Show je kerstcadeautjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:31

Ik vind zelf ook dat het niet duur hoeft te zijn om leuk te zijn. Tuuuuurlijk zijn er leuke dingen die duur zijn maar een ander hoeft zijn duurverdiende geld er niet aan uit te geven als ik dat dure ding wil. Dan spaar ik er wel zelf voor. Ik wil alleen wel graag nuttige dingen, anders voelt het voor mij al snel niet leuk. En niet te duur, dan ben ik snel tevreden :)

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:34

ik heb eten gekregen :+ rolade :D moest wel delen met heel de famillie tijdens kerstdine maar goed...

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Show je kerstcadeautjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:43

Dat is toch het ultieme kerstgevoel!? Je kado delen met anderen :P

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:44

friendly schreef:
Dat is toch het ultieme kerstgevoel!? Je kado delen met anderen :P


nou ^) :') nee hoor was genoeg voor iedereen :D

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Show je kerstcadeautjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:57

@Corrie: ik zit niet op sociale media zoals facebook, dus ik heb geen idee wat er daar voorbij komt. Ik zou dan ook nooit zomaar een foto nemen van mijn pakjes en die op internet gooien. Hier is het anders - het is een topic er specifiek voor bedoeld. Voor mij past het volledig in het genre van: wat heb je allemaal gegeten, wat doe jij allemaal met je paard, hoe verwijder jij je make up, hoe vaak douche jij op een dag - topics.

Ik zie hier echt héél leuke lijstjes voorbij komen, en geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om jaloers te zijn. Het is toch leuk, om te zien hoe blij anderen zijn met wat ze gekregen hebben? Maar goed, zo zit ik gewoon in elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:00

Een luchtbedvulling *\o/*