In je slaap vallen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: In je slaap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:08

Oh zo'n herkenbaar gevoel. Mij is altijd verteld geweest dat dat te maken heeft met je geest en je lichaam, dat je geest al slaapt, maar dat je lichaam nog wakker is of zo..

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: In je slaap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:28

Nee dat is slaapverlamming. Dat is veel naarder.

Ik heb het als ik nét in slaap val, dat ik letterlijk val (dat gevoel dus) en wakker schrik. Echt zo'n schok maar mijn vriend slaapt gewoon rustig door :')

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:32

lieveli schreef:
Nee dat is slaapverlamming. Dat is veel naarder.

Ik heb het als ik nét in slaap val, dat ik letterlijk val (dat gevoel dus) en wakker schrik. Echt zo'n schok maar mijn vriend slaapt gewoon rustig door :')


Hoe val je dan uiteindelijk in slaap? :oo Of is het alleen de eerste keer?

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:35

Slaapverlamming is inderdaad heel naar, heb er al sinds mijn kleuterjaren last van. Eigelijk ben je wakker ondertussen je droomt. Omdat je lichaam er voor zorgt dat je niet kan bewegen tijdens het dromen (en er vandoor gaat) ben je tijdelijk 'verlamt'. Kan je vertellen dat ik er vroeger doodsbang voor was omdat ik niet wist wat het was, nu ik het wel weet kan ik er heel goed mee omgaan. Hallucinatie's heb ik zo wie zo als ik moe ben (geluiden, bv mensen die door het huis lopen, praten of mijn vriend die met me praat ondertussen hij lekker slaapt) Wat bij mij werkt is mezelf in beweging krijgen en de lamp aandoen.

Maar die schok, ja.. heel vervelend :) Naast de slaapverlamming heb ik restless leg syndrome. Mijn heup lijkt spanning op te bouwen totdat ik of zelf moet schoppen of mijn been dit uit zichzelf doet. ERG irritant! het begint rustig, word dan heel heftig en zakt dan af, waarna ik in slaap val.

Ow.. en lucide dromen, ik weet dat ik droom en kan ze steeds vaker sturen. Al vind mijn hoofd het leuk om overal huizen te plaatsen als ik lekker in een bos wil zijn. Reuze irritant! want ik hou van natuur en wil daar graag mijn droom-tijd doorbrengen. Nu loop ik gewoon de halve tijd in een woonwijk rond... als iemand DAAR een tip voor heeft graag :P

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:36

Alleen de eerste keer en niet elke dag, wel vaak.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:38

Snollygoster schreef:
Oh zo'n herkenbaar gevoel. Mij is altijd verteld geweest dat dat te maken heeft met je geest en je lichaam, dat je geest al slaapt, maar dat je lichaam nog wakker is of zo..


Wat jij bedoelt is de theorie dat je geest even uit je lichaam treed en 'terug valt' waardoor je schrikt. Ik heb ook nog van de theorie gehoord dat je lichaam denkt dat je stervende bent omdat je in eens weg valt, de schok moet je weer bij bewust zijn brengen.

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:41

ik heb hier ook wel is last van! blijkbaar niet erg ;)

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: In je slaap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:55

Ik heb dit ook soms. Volgensmij vaak in dromen, dat ik dan ook echt droom dat ik van de stoep flikker ofzo en me dan doodschrik en wakker word. Zó vervelend :P

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:59

Benfan schreef:
Slaapverlamming is inderdaad heel naar, heb er al sinds mijn kleuterjaren last van. Eigelijk ben je wakker ondertussen je droomt. Omdat je lichaam er voor zorgt dat je niet kan bewegen tijdens het dromen (en er vandoor gaat) ben je tijdelijk 'verlamt'. Kan je vertellen dat ik er vroeger doodsbang voor was omdat ik niet wist wat het was, nu ik het wel weet kan ik er heel goed mee omgaan. Hallucinatie's heb ik zo wie zo als ik moe ben (geluiden, bv mensen die door het huis lopen, praten of mijn vriend die met me praat ondertussen hij lekker slaapt) Wat bij mij werkt is mezelf in beweging krijgen en de lamp aandoen.

Maar die schok, ja.. heel vervelend :) Naast de slaapverlamming heb ik restless leg syndrome. Mijn heup lijkt spanning op te bouwen totdat ik of zelf moet schoppen of mijn been dit uit zichzelf doet. ERG irritant! het begint rustig, word dan heel heftig en zakt dan af, waarna ik in slaap val.

Ow.. en lucide dromen, ik weet dat ik droom en kan ze steeds vaker sturen. Al vind mijn hoofd het leuk om overal huizen te plaatsen als ik lekker in een bos wil zijn. Reuze irritant! want ik hou van natuur en wil daar graag mijn droom-tijd doorbrengen. Nu loop ik gewoon de halve tijd in een woonwijk rond... als iemand DAAR een tip voor heeft graag :P


Doordat je je bewust bent kan je dingen veranderen.. Je zou kunnen proberen naar het bos te vliegen.

plovesb
Berichten: 1467
Geregistreerd: 30-03-10

Re: In je slaap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:03

haha wouw zo herkenbaar :+

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:08

ZoeyDercks schreef:
"Deze stuiptrekkingen zijn overigens niet gevaarlijk voor de persoon zelf maar kan tot schrikreacties leiden van de persoon die zich ernaast bevindt."

Hahahahaha _O-

Ik heb het inderdaad ook heel vaak. Las laatst zo'n doemverhaal met aanleiden tot doodgaan enzo, maar denk dat dat gewoon bullsh*t was.

Die zin had ik ook geselecteerd uit de tekst! Briljant! _O-

Ik heb er ook geregeld last van, schrik me dan ook helemaal lam.

Carmenxoxo
Berichten: 988
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: Huissen & arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:09

Herkenbaar!

xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: In je slaap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:11

dat heb ik ook :oo
dacht al dat ik de enige was haha.
ik heb het vaak als ik droom dat ik val. dan schrik ik wakker helemaal spastisch :')

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:17

Liselot schreef:
Het is een soort beveiliging van je lijf. Als je in je diepe slaap komt ben je namelijk verlamd. Dus als je spieren ontspannen helemaal. Je brein is echter een beetje achtergebleven en die vind het gevaarlijk dat al je spieren ontspannen zijn. In een reactie hierop worden al je spieren heel kort even aangespannen en dit geeft het gevoel dat je valt.
Is niets engs of gevaarlijks aan en je krijgt er ook geen hartinfarct van :-)


Dit is het inderdaad :j Helemaal niet gevaarlijk dus, gewoon een soort 'beveiliging' van je hersenen.
Ik heb het ook heel vaak, schrik me dan ook te pletter. Bij mij voelt het alsof ik de trap af loop en 1 trede mis.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:37

Ymor schreef:
Benfan schreef:
Slaapverlamming is inderdaad heel naar, heb er al sinds mijn kleuterjaren last van. Eigelijk ben je wakker ondertussen je droomt. Omdat je lichaam er voor zorgt dat je niet kan bewegen tijdens het dromen (en er vandoor gaat) ben je tijdelijk 'verlamt'. Kan je vertellen dat ik er vroeger doodsbang voor was omdat ik niet wist wat het was, nu ik het wel weet kan ik er heel goed mee omgaan. Hallucinatie's heb ik zo wie zo als ik moe ben (geluiden, bv mensen die door het huis lopen, praten of mijn vriend die met me praat ondertussen hij lekker slaapt) Wat bij mij werkt is mezelf in beweging krijgen en de lamp aandoen.

Maar die schok, ja.. heel vervelend :) Naast de slaapverlamming heb ik restless leg syndrome. Mijn heup lijkt spanning op te bouwen totdat ik of zelf moet schoppen of mijn been dit uit zichzelf doet. ERG irritant! het begint rustig, word dan heel heftig en zakt dan af, waarna ik in slaap val.

Ow.. en lucide dromen, ik weet dat ik droom en kan ze steeds vaker sturen. Al vind mijn hoofd het leuk om overal huizen te plaatsen als ik lekker in een bos wil zijn. Reuze irritant! want ik hou van natuur en wil daar graag mijn droom-tijd doorbrengen. Nu loop ik gewoon de halve tijd in een woonwijk rond... als iemand DAAR een tip voor heeft graag :P


Doordat je je bewust bent kan je dingen veranderen.. Je zou kunnen proberen naar het bos te vliegen.


Daar ben ik ook mee bezig, vliegen vind ik fantastisch.. maar toch blijf ik een woonwijk in de buurt zien. Ik denk dat het eerder komt door mijn ergernis hierin (huizen waar ik ze niet zien wil) en ik ze daardoor onbewust blijf plaatsen.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: In je slaap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:51

Oh dit heb ik ook vaak. Echt zo irritant! Ik word daar pissig van, lig dan lekker te soezen en dan BAM wakker. :+
Ik heb er verschillende dromen bij.. of ik rijd 200 km/u op een motor welke in 1 klap tot stilstand komt en ik vlieg eroverheen, ik struikel op straat en zet me schrap (dus handen naar boven/voren), een trede missen op een trap idd, uitglijden op een gladde vloer, van m'n fiets vallen.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:55

heb ik ook wel eens. Zelf een x gehad dat ik die avond springles had gehad (vind ik altijd erg spannend met mijn ondeugende pony) en vervolgens droomde ik dat ik springles had en van pony lief in een hindernis viel. resultaat: ineens klaarwakker op het moment dat ik de grond zou raken!

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:55

zo had ik vroeger weleens of me bed in 2 leek te zijn, hahah

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:57

Haha, blijkbaar hebben heel veel mensen er last van :Y)
Ik heb vaak het gevoel dat ik over het randje van mijn bed rol en op de grond val, maar dat gebeurd dus nooit :o Maar m'n spieren denken blijkbaar van wel...

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:00

Herkenbaar... Als ik al die keren bij mijn "hoe vaak ben je van je paard gevallen" kon tellen, ging mijn teller over de 100.. Ik zit 9 van de 10 keer in die gevallen op het paard en knikker dan zo eraf mijn bed in.
Dat is eng! haha :P

Annemiek184

Berichten: 323
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Achterhuuuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:02

Haha ik herken het helemaal!
Bij mij is het altijd net alsof ik loop en dan in een heel diep gat val. En dan ben ik helemaal klaarwakker. Ik snap dan nooit wat er is gebeurd, haha.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:10

ik heb dit ook wel eens :+ maar dan echt heel heftig :+ vanmorgen al mijn schilderijtjes van de muur afgeslagen al mijn ledematen vliegen dan ook alle kanten op. ik heb het vooral als ik tegen mijn kachel aan lig. dat is ook het rotte, vlieg ik daar tegen aan...
ik voel daarna ook helemaal mijn hoofdkloppen, en mijn hart :+ alsof ik erg geschrokken ben... het voelt bij mij meer als een elektrische schok... ik hoor dan ook zo kedoeng zegmaar :D

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:18

Haha ook ik heb dit probleem! Schrik me altijd rot :')

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:20


Anoniem

Re: In je slaap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:26

Zo herkenbaar en zo vervelend :Y)