Daten naar relatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Daten naar relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:22

Ik snap je wel hoor!
Ik heb tijdje terug ook gedate met een jongen. We zagen elkaar 5x per week ofzo.
Dingen samen ondernemen, ouders ontmoet. Maar we hadden geen relatie.
Hij was daar niet aan toe. uiteindelijk heb ik het afgekapt. Ook tegen hem gezegd.
Vond hij heel jammer, want hij vond het wel heel gezellig met mij.

Later bleek dat hij ook met andere meisjes had gezoend, na de tijd toen hij zei dat hij nog niet klaar was voor een relatie. Tja, want we hadden toch niks...

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:35

Kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt! Tuurlijk is het fijn als je het leuk hebt samen, maar als jij daar met je complete gevoel in zit en hij wil er geen labeltje op plakken, kan ik me voorstellen dat je je afvraagt hoe 'exclusief' het is. Naar mijn idee spreek je, naast het feit dat je een relatie hebt met elkaar, op zo'n moment ook af dat je dan dus niks meer met een ander uitspookt. En dat zou vooral mijn punt zijn denk ik. Prima dat hij het geen naam wil geven, maar kan hij wel duidelijk zijn in het feit dat jij voor hem de enige bent? Want als hij dat is, kan dat voor jou misschien ook genoeg zijn tot hij eraan toe is het wel wat officiëler te maken.

Bij ons ging het uiteindelijk vrij snel, in 1,5 week hadden we 3 dates en bij de derde date hadden we nog een serieus gesprek, hij vroeg zich af hoe serieus ik was. Hij was op dat moment bijna 30, ik 21 en hij wilde vastigheid, vroeg zich af of ik dat gezien mijn leeftijd ook wilde. Feit dat we nu 5,5 jaar verder zijn en dik een half jaar getrouwd zegt genoeg denk ik :D Ik heb toen ook gezegd dat ik niet zomaar zoen met iemand als ik aan het daten ben, dat betekent voor mij meer. Toen ie mij later op de avond zoende en ik daar in meeging, was de boel wel beklonken :D Hebben het toen wel uitgesproken maar of hij dat nou deed of ik, geen idee meer!

xManon_

Berichten: 6641
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:36

Bij mij is het gisteren geswitcht toevallig. We wisten eigenlijk beiden dat het al praktisch een relatie was maar was toch prettig om het even officieel te maken. Niks beangstigend ofzo want in de praktijk verandert er niks.

Snap beide kanten wel, maar toch heb ik het gevoel dat er iets niet klopt als een vd twee het niet wil. Zie bovenstaande reactie.. blijkbaar zijn er voor hem dan regels die veranderen en ik vind dat exclusiviteit hem niet zou mogen tegenhouden :=
Laatst bijgewerkt door xManon_ op 23-12-13 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

cube
Berichten: 613
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:42

sashafierce schreef:
Ik zou daar eerlijk gezegd ook een beetje onzeker van worden, het is heel graag of niet toch?

Mijn vriend schoof na een paar dates een handgeschreven "contract" onder m'n neus. Hij vond het nodig om ons vast te leggen :')


Wauw, dan weet je wel waar je aan toe bent, maar geloof dat ik het daar Spaans benauwd van zou krijgen :o Bij mij is het vlgs mij nooit zo duidelijk benoemd. Hij heeft alleen gezegd dat hij hoopte dat het niet alleen een vakantieliefde zou zijn. Inmiddels 16 jaar samen.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Daten naar relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:07

Ik vond het ook lastig als mensen vroegen "heb je nou wat met hem?" dat ik dan niet kon beantwoorden of dat zo was.

Met een van die 2 gozers waar ik het net over had, was het overigens wel heel erg... Ik was toen nog maagd (ik was bijna 20 jaar) en ik had al tig keer hele serieuze gesprekken met die jongen gehad, over dat ik "het" alleen zou doen als iemand echt voor de volle 100% voor mij zou gaan. Ik had toch al zo lang gewacht, dus het moest wel met iemand zijn die relatie materiaal zou zijn. Na tig keer daten/blijven slapen/veel gesprekken/etc. had hij me dus zo ver met al z'n mooie praatjes en ik dacht daarom dat het in kannen en kruiken was. We hadden het er immers vaak genoeg over gehad! De dag daarna was ik nog helemaal in jubelstemming en had ik gesmst dat ik super blij was dat het met hem was geweest en dat ik hem niet meer kwijt wou. Nou, toen kwam de aap uit de mouw... Hij stond daar toch anders in! WTF?! Naïef als ik was hebben we het nog even door laten sudderen en aan het einde van die maand was het helemaal over. Sinds toen heb ik besloten dat ik echt uit een jongen zijn eigen mond wil horen dat het "exclusief" is, want aan aannames heb je dus helemaal niets.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:09

_O- ben ik blij dat dat hier niet zo ging, als ik dat allemaal zo lees pfffff

Wij gingen pas daten toen we al een relatie hadden :P

Waren we al een paar keer bij elkaar thuis geweest en blijven slapen enzo, maar later zijn we pas op pad gegaan, iets dat je normaal eerst doet, zoals het in ieder geval voorheen ging.

Na een tijdje kreeg ik te horen dat ik m'n huis uit moest, toen ben ik bij haar ingetrokken :)

Maar mijn advies: doe gewoon wat goed voelt!
Elkaar aan het lijntje houden wordt je niet blij van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:19

Ik zou beginnen met niet meer bij hem blijven slapen.kijken of ie dan ook wil wachten :')

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Daten naar relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:34

Tja, lastig. Maar ik zou er als ik jou was niet te druk over maken. Als jullie het leuk hebben wat is dan het probleem?
Maar je kan wel er achter proberen te komen wanneer het dan wel iets wordt? Mijn vriend was daar heel anders in, dus kan je daar niet echt mee helpen. Toen ik het mijn vriend vroeg van hoe het nu zat, toen zei ie heel lief, je hoort nu toch bij mij? <3

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:34

Lente schreef:
__Sannne schreef:
Mijn vriend en ik kenden elkaar nog maar twee week toen we het officieel maakten. (Oftewel, Facebook status veranderd haha) best snel Opzich, maar in die twee weken hebben we elkaar zowat elke dag wel eventjes gezien en het klikte echt super, dus ja waarom wachten? :)

Ik hoop dat bij jullie alles uiteindelijk goed komt! Maak je niet te druk, succes!,


Haha is dat officieel? Dan is het voor ons nog niet officieel. Iets met familie nog geen rolberoerte willen geven... :')


Ahahah nee hoor, het hoeft zeker niet op Fb te staan om officieel te zijn. Hij kende mijn ouders enzo al, ik heb die van hem vlak erna ontmoet :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:14

Moeilijk, ik zou nog even wachten en gewoon veel lol maken. Maar je moet jezelf niet aan het lijntje houden natuurlijk. Zeg hem gewoon waar het op staat... "Ik wil nu weten waar ik aan toe ben, ik zie het namelijk wél zitten met jou."


offtopic:

CHANIEN! WHOEHOEW!!! <<) <<) <<) <<) <<)

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:37

Ik zou in ieder geval wel vragen of jullie dan exclusief zijn (mocht dit nog niet benoemd zijn). Dan is het nog niet meteen een relatie, maar weet je in ieder geval dat hij ondertussen niet met een ander bezig is.

Lente
Berichten: 27779
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Daten naar relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:48

Toen ging me er toch iets grandioos mis met Facebook en bezorgde ik vooral mezelf een rolberoerte :=

xManon_

Berichten: 6641
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: Daten naar relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:51

Meteen verloofd steen? :D

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:52

Ik zit met ongeveer hetzelfde, erg vervelend die onzekerheid :+ ik hoop dat je duidelijkheid krijgt TS!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Daten naar relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:56

Waarom die haast? Waarom geef je hem niet de tijd om jou eerst beter te leren kennen?

Lente
Berichten: 27779
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:59

xManon_ schreef:
Meteen verloofd steen? :D


Nee ik heb altijd begrepen dat er een relatieverzoek verstuurd zou worden als je dat aanmaakt. Dus ik maak dat ding alvast aan met de gedachte; als zij dan de belangrijkste mensen heeft verteld over ons dan kan ze hem accepteren.

Gewoon de aanvraag krijgen zou ze wel lief vinden had ik bedacht.

Maar in plaats daarvan stond het dus ineens volledig op Facebook. En zij had een van haar vriendinnetjes en haar oma nog niet gesproken :oo

Ik schoot echt dik in de stress toen ik het zag. En verwijderen had geen zin meer want iedereen was het aan het liken :x

Maar zij moest heel erg lachen, belde me gierend van het lachen op en zei dat dit soort acties precies is wat ze leuk vindt aan me :?

Heb ik even geluk, anders was het de korste relatie óóit geweest _O-

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:00

Hier kwamen we al bij elkaar over de vloer voordat we een relatie kregen :+

Ik kreeg heel lief een brief van hem over de post na een tijdje daten, met de vraag of ik zijn vriendin wilde zijn.
Niet omdat hij niet zo durfde te vragen, maar gewoon een echte liefde's brief <3

BigOne
Berichten: 38250
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Daten naar relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:12

Geef het tijd, voor de één is een relatie meteen een feit, de ander moet er even wat langer over na denken. Word je te onzeker hiervan dan date eens een poos niet met hem, even geen tijd. Jullie doen alles alsof je vaste verkering hebt dus je maakt het hem ook wel heel gemakkelijk, soms moet je eerst iets missen voor je beseft wat je hebt.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:23

@Astaloca; wat zou het veranderen voor jou als hij zegt dat je officieel zijn vriendin bent?

Gaat het om de exclusiviteit, de zekerheid of het feit dat je dan een vriend hebt? Ik zou bedenken wat het is dat je precies wilt en dát dan vragen.

Voor hetzelfde geld zit het hem jou meer in dat je wilt dat hij geen ander heeft terwijl hij dat geen enkel punt vind maar het label 'in een relatie' niet wil.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Daten naar relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:28

Bij ons was het na de eerste date eigenlijk al gelijk duidelijk dat er geen andere jongens/meiden in het spel zouden komen, maar toch hadden we een maand later 'pas' een relatie. Gewoon om het feit dat we anders vonden dat we te snel een relatie hadden. Toch had ik al de exclusiviteit bij hem en hij bij mij. Pas toen iedereen om ons heen ging vragen hoe het nu precies zat, hebben we het label 'relatie' eraan gekoppeld.

Domi_94

Berichten: 2046
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Daten naar relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:41

Ik zit momenteel in de date fase. Ik hoef nog niet perse een 'relatie', maar ik zou het wel fijn vinden om te weten wat de beste knul nu van mij verwacht. Daar is hij nog niet heel duidelijk in geweest.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:31

joyce2 schreef:
Ik vond het ook lastig als mensen vroegen "heb je nou wat met hem?" dat ik dan niet kon beantwoorden of dat zo was.

Met een van die 2 gozers waar ik het net over had, was het overigens wel heel erg... Ik was toen nog maagd (ik was bijna 20 jaar) en ik had al tig keer hele serieuze gesprekken met die jongen gehad, over dat ik "het" alleen zou doen als iemand echt voor de volle 100% voor mij zou gaan. Ik had toch al zo lang gewacht, dus het moest wel met iemand zijn die relatie materiaal zou zijn. Na tig keer daten/blijven slapen/veel gesprekken/etc. had hij me dus zo ver met al z'n mooie praatjes en ik dacht daarom dat het in kannen en kruiken was. We hadden het er immers vaak genoeg over gehad! De dag daarna was ik nog helemaal in jubelstemming en had ik gesmst dat ik super blij was dat het met hem was geweest en dat ik hem niet meer kwijt wou. Nou, toen kwam de aap uit de mouw... Hij stond daar toch anders in! WTF?! Naïef als ik was hebben we het nog even door laten sudderen en aan het einde van die maand was het helemaal over. Sinds toen heb ik besloten dat ik echt uit een jongen zijn eigen mond wil horen dat het "exclusief" is, want aan aannames heb je dus helemaal niets.


Wat mannen al niet over hebben voor een maagd.. -O-
Paaien kunnen ze dan als de beste, maar als het puntje bij paaltje komt..

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Daten naar relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:44

Ja, dat was een harde les! Haha En ik maar denken dat ik me echt niet zou laten paaien... Bij de jongens met wie ik eerder had gedate prikte ik er vrij vlot doorheen en had dan als snel door hoe de vork in de steel zat, maar bij hem had ik het dus echt niet doorgehad!

M'n huidige vriend kan zich er nog kwaad om maken (terwijl het echt al jaaaaren geleden is) en dan zeg ik altijd maar "des te meer waardeer ik wat ik nu heb" :D

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:45

Ik kan me voorstellen dat je wat onzeker bent, maar probeer het gewoon af te wachten!

Wij waren gewoon wat aan het afspreken, spraken elkaar daarnaast de hele tijd op whatsapp. Het ging hartstikke leuk tussen ons, maar hij begon nooit over een relatie oid.. Toen zei ik op een moment in een gesprek dat ging over anderen, dat ik nog single was en dus kon doen wat ik wilde (als sarcastisch grapje natuurlijk). Dat was wel een goeie hint want ik kreeg meteen de vraag of ik officieel zijn vriendin wilde zijn. :D Alleen weten we beide de datum niet meer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:48

Wij waren ook officiëel al een stel voor de eerste date. Maar wij kenden elkaar ook al wat langer van het werk :)

Ik zou het ook wel zeker willen weten, want zo lang je elkaar dat "commitment" niet geeft, is het voor mijn gevoel nog legitiem om ook verder te kijken :=

En dat hoeft niet op facebook oid, maar naar elkaar toe het uitspreken wel.