Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:40

eilleen333 schreef:
Wie van de mensen hier, die de folderbezorgers niets geeft, neemt zelf een kerstpakket in ontvangst??

Want dat vind ik precies hetzelfde. Wij kregen ooit een fles wijn van een klant, omdat hij onze service altijd zo goed vond. Het gaat er niet om wat je krijgt, of dat je wat krijgt, maar het is heel leuk als klanten hun waardering laten blijken. Je doet je best, ookal is het je werk, maar dan is het gewoon leuk als je ziet dat je inzet gewaardeerd wordt.

En die (meestal) jongeren of kinderen krijgen er wel geld voor, maar als je ziet wat ze verdienen, en wat ze ervoor moeten doen, dan is dat bijna genant vind ik.


Ik geef de folderbezorgers niets(krantenbezorgers ook niet). Nu komen ze hier ook niet langs de deur gelukkig maar ik heb ook geen kerstpakket.
Natuurlijk is het leuk dat het gewaardeerd word maar dat hoeft niet met geld of cadeaus. En het is geen verplichting toch als iemand wil geven moet die dat doen en degene die dat niet wil ook prima toch?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:45

Tigra_ schreef:
eilleen333 schreef:
Wie van de mensen hier, die de folderbezorgers niets geeft, neemt zelf een kerstpakket in ontvangst??

Want dat vind ik precies hetzelfde. Wij kregen ooit een fles wijn van een klant, omdat hij onze service altijd zo goed vond. Het gaat er niet om wat je krijgt, of dat je wat krijgt, maar het is heel leuk als klanten hun waardering laten blijken. Je doet je best, ookal is het je werk, maar dan is het gewoon leuk als je ziet dat je inzet gewaardeerd wordt.

En die (meestal) jongeren of kinderen krijgen er wel geld voor, maar als je ziet wat ze verdienen, en wat ze ervoor moeten doen, dan is dat bijna genant vind ik.


Ik geef de folderbezorgers niets(krantenbezorgers ook niet). Nu komen ze hier ook niet langs de deur gelukkig maar ik heb ook geen kerstpakket.
Natuurlijk is het leuk dat het gewaardeerd word maar dat hoeft niet met geld of cadeaus. En het is geen verplichting toch als iemand wil geven moet die dat doen en degene die dat niet wil ook prima toch?


Vind ik ook hoor. Alleen zelf vond ik het leuk om wat te krijgen, dus ik geef zelf ook wat. "Behandel andren zoals u zelf behandeld wil worden." Maar ik lees hier vrij veel ontzettend negatieve reacties, en ik vraag me dan af of die mensen zich verplaatsen in de ontvanger van het geld.
Het krijgen van iets gaat mij niet om het feit dat ik wat krijg, maar om het gebaar. Stel, iedereen geeft 1 euro, of 50 cent (veel mensen kunnen dat best missen, al snap ik dat dat niet voor iedereen geld). Er komen hier 10-15 mensen aan de deur, dus dat is iets tussen de 7,50 en 15,00 euro. Dat vind ik niet veel geld, en als iedereen dat doet, hebben al die berzorgers een leuke kerstbonus. Ik vind dat geen probleem. Dan eet ik toch een pak koekjes minder met kerst?

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:14

Kerstpakket krijg je van je werkgever, niet van je klanten. Soms wel van je relaties, maar da's meestal niveautje hoger. Toen ik nog kon werken, mocht ik officieel niet eens iets aannemen van mijn opdrachtgevers. (al deden mijn managers daar voor zichzelf volgens mij wat minder lastig over...)

Natuurlijk is het leuk om wat te geven, daarom heb ik verschillende goede doelen in de omgeving gesteund.

En voor de ouders die vinden dat hun kinderen een extraatje verdienen, als ze 300 folders lopen en op elk adres 50 cent krijgen, zijn ze 150 euro rijker. Leuk voor een kind van 15, maar niet echt broodnodig volgens mij. En als het 'moet' omdat de kinderen zo afgebeuld worden en geen nee durven zeggen, dan is het toch echt aan de ouders om in te grijpen en hun kinderen te beschermen..

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:21

eilleen333 schreef:
Tigra_ schreef:
Ik geef de folderbezorgers niets(krantenbezorgers ook niet). Nu komen ze hier ook niet langs de deur gelukkig maar ik heb ook geen kerstpakket.
Natuurlijk is het leuk dat het gewaardeerd word maar dat hoeft niet met geld of cadeaus. En het is geen verplichting toch als iemand wil geven moet die dat doen en degene die dat niet wil ook prima toch?


Vind ik ook hoor. Alleen zelf vond ik het leuk om wat te krijgen, dus ik geef zelf ook wat. "Behandel andren zoals u zelf behandeld wil worden." Maar ik lees hier vrij veel ontzettend negatieve reacties, en ik vraag me dan af of die mensen zich verplaatsen in de ontvanger van het geld.
Het krijgen van iets gaat mij niet om het feit dat ik wat krijg, maar om het gebaar. Stel, iedereen geeft 1 euro, of 50 cent (veel mensen kunnen dat best missen, al snap ik dat dat niet voor iedereen geld). Er komen hier 10-15 mensen aan de deur, dus dat is iets tussen de 7,50 en 15,00 euro. Dat vind ik niet veel geld, en als iedereen dat doet, hebben al die berzorgers een leuke kerstbonus. Ik vind dat geen probleem. Dan eet ik toch een pak koekjes minder met kerst?


Ik vind dat wel veel en ik ga er niet minder eten om een ander fooi te geven. Misschien egoïstisch maar dat is dan maar zo.
Ik doe sowieso niet aan fooi geven dus de bezorgers zijn daar geen uitzondering in. Iedereen krijgt z'n salaris en dat vind ik gewoon voldoende. Dat een ander wel fooi wil geven is voor de bezorger mooi meegenomen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:41

Een kerstpakket krijg ik van de werkgever, niet van de klant :)
En zou de klant wel wat willen geven is dat een spontane actie, niet na een bedel actie.

Life is what happens to you while you're busy making other plans.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:56

Kerstpakket krijg ik toch echt van de werkgever.

Waardering hoeft niet in de vorm van geld; bedankt zeggen is ook meer dan genoeg. Van de klanten krijg ik inderdaad ook wel eens wat, maar absoluut geen geld en niet nadat ik een kaart heb afgeleverd. Bovendien deel ik het ook graag met mijn collega's als het wat lekkers is. Dus ik ben dan ook nog zo eerlijk om de 'buit' eerlijk te verdelen :') want ik doe het niet alleen. Folder bezorgers zijn ook afhankelijk van de depot houders, vrachtwagen chauffeurs etc. Maar krijgt de vrachtwagen chauffeur wel die fooi? Die nog eerder op staat?

Kinke

Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:24

Ik heb respect voor onze krantenbezorger, onze krant ligt al voor 6 uur in de bus. Vorig jaar heb ik hem voor het eerst gezien en een fooi gegeven. De folderbezorger heeft pech, tegen de tijd dat wij die folders hebben is alles al uitverkocht.

xMarloes

Berichten: 4236
Geregistreerd: 14-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:15

Hier krijgen ze ook altijd wat hoor :)

Imala
Berichten: 410
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:23

IK heb 1 van de folder jongens een euro gegeven. Hij stond me nog raar te kijken toen ik zei dat ik me portemonee even ging pakken. Heeft bij weinig wat gekregen denk ik.
Na deze jongen heb ik de afgelopen dagen verdacht veel kinderen hier aan de deur zien staan die ik hier nog nooit met een folder of een krantje heb zien lopen.
Dus ik geef niks meer want ik vertrouw er niet op dat die kinderen allemaal hier iets door de bus gooien.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:25

ik heb er zelf niet mee te maken. geen krant en een nee-nee sticker.
ik zou anders best een paar cent kunnen missen maar niet als er gebedeld word.
Zo vertelde een vriendin gister dat er bij haar ouders een enveloppe in de brievenbus lag met de tekst;
geachte krantlezer,
ik wens u prettige (bladiebla)
Mocht u mij een attentie willen geven, wil u dan deze enveloppe vrijdag ochtend in de brievenbus willen leggen?
mvg uw krantbezorger.

Nou dat vind ik wat ver gaan. Wil je centen vangen, kom dan gewoon om een christelijk tijdstip aan de deur. want ik snap dat je dat niet om 6 uur 's ochtends doet.
Dit is wel erg lui! Dan zou je toch haast iets anders in je brievenbus achter laten }:)

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:26

eilleen333 schreef:
Wie van de mensen hier, die de folderbezorgers niets geeft, neemt zelf een kerstpakket in ontvangst??

Want dat vind ik precies hetzelfde. Wij kregen ooit een fles wijn van een klant, omdat hij onze service altijd zo goed vond. Het gaat er niet om wat je krijgt, of dat je wat krijgt, maar het is heel leuk als klanten hun waardering laten blijken. Je doet je best, ookal is het je werk, maar dan is het gewoon leuk als je ziet dat je inzet gewaardeerd wordt.

En die (meestal) jongeren of kinderen krijgen er wel geld voor, maar als je ziet wat ze verdienen, en wat ze ervoor moeten doen, dan is dat bijna genant vind ik.

Een kerstpakket is van een baas ,wezenlijk verschil.
Maar voor je informatie nee die krijgen we niet

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, carineken, ComscoreBot, IASCrawler, Isabelle98, Lestria, liedje89, Lijsken, NadjaNadja, Slagroomsoes, YandexBot en 142 bezoekers