Zusje zomaar uit huis gehaald door jeugdzorg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Zusje zomaar uit huis gehaald door jeugdzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 21:51

Vanavond om half 8 is mijn zusje zomaar opgehaald door bjz. Zonder reden, mijn ouders zorgen goed voor haar. Wat moet ik doen? ;(

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Zusje zomaar uit huis gehaald door jeugdzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:52

Er moet een reden voor zijn voordat jeugdzorg mag handelen in principe. Ze moeten ergens een melding van hebben gehad.
Hoe oud is je zusje?

Wat een vervelende situatie zeg.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:53

meid wat erg, maar zonder reden doen ze zoiets denk ik niet zomaar?

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:53

Is er in het verleden hulp geweest vanuit instantie's?
Is er niets gezegd? Heeft je zusje zelf geen hulp gevraagd?

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:53

Wat vervelend voor jou en jouw ouders :(:)
Maar jeugdzorg mag zoiets niet zomaar doen hoor, er zal een goede reden voor zijn :(:)

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:53

Lijkt mij niet dat je zusje zomaar uit huis wordt gehaald. Heeft ze onwaarheden tegen vriendinnetjes of op school verteld? Sowieso komt er eerst een onderzoek voor een kind uit huis wordt geplaatst of het moet zo ernstig zijn..

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:55

Jeugdzorg is niet bevoegd om 'zomaar' een kind uit huis te halen. Daar is dus wel wat aan vooraf gegaan, wellicht dat jij daarvan niet op de hoogte bent gebracht TS.
Aan een gedwongen uithuisplaatsing gaat altijd een onderzoek door de Raad vd Kinderbescherming vooraf en een uitspraak door de Kinderrechter.
Laatst bijgewerkt door Mars op 18-12-13 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:56

er zal een reden voor zijn die jij misschien niet weet. :(:)
Maar jeugdzorg staat ook wel bekend om de domme fouten die ze maken. Dus ben als ik die naam hoor altijd voorzichtig.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:57

ow ts wat heftig, kan me voorstellen dat je nu heel veel vragen hebt. Misschien kun je eens een gesprek aan gaan met je ouders. Helaas mag jeugdzorg pas ingrijpen als ze echt feiten hebben om in te grijpen, mogelijk dat ze jou daarin niet hebben belast. Ik hoop dat het ook voor jou met een sisser afloopt

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 22:00

Ze zeiden dat de kachel niet in orde was en dat er dan een explosie kon ontstaan, dit is vanmiddag inmiddels gemaakt. Ze is 1,5 jr ong. Ik zal morgen wel even uitgebreid alles vertellen, zit nu op mijn mobiel. Ze hadden allemaal rapporten gemaakt waar valse beschuldigingen in stonden. Ik heb genoeg van het onrecht wat ze mijn ouders aandoen.

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:04

Gucci_ schreef:
Ze hadden allemaal rapporten gemaakt waar valse beschuldigingen in stonden. Ik heb genoeg van het onrecht wat ze mijn ouders aandoen.


Kijk, dan is er dus toch een en ander aan vooraf gegaan en dus niet 'zomaar'. Een Rechtbank doet niet voor niks een uitspraak om je zusje uit huis te plaatsen, dat is een hele zware maatregel. Er zal ongetwijfeld wel meer mis zijn gegaan dan alleen een kapotte kachel, daarvoor plaatst een kinderrechter je niet uit huis.
verder betwijfel ik of jij in staat bent om te beoordelen dat er alleen maar leugens in de rapporten van de Raad voor de Kinderbescherming staan... Neemt niet weg dat de situatie heel vervelend is, hopelijk kan je zusje snel terugkomen.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Zusje zomaar uit huis gehaald door jeugdzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:06

Wat vervelend voor jou en je ouders zeg :(:)
Maar zoals ook hierboven mij word gezegd doen ze zulke dingen niet zonder reden..
Neemt natuurlijk niet weg dat het heel vervelend is.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:09

Gucci_ schreef:
Ze zeiden dat de kachel niet in orde was en dat er dan een explosie kon ontstaan, dit is vanmiddag inmiddels gemaakt. Ze is 1,5 jr ong. Ik zal morgen wel even uitgebreid alles vertellen, zit nu op mijn mobiel. Ze hadden allemaal rapporten gemaakt waar valse beschuldigingen in stonden. Ik heb genoeg van het onrecht wat ze mijn ouders aandoen.


Explosiegevaar is geen reden voor jeugdzorg om om de hoek komen te kijken. Bij explosiegevaar komt de brandweer en politie en wordt het hele gezin en buurtbewoners geëvacueerd.

Hoe oud ben jij?

Waarschijnlijk zal er wel een reden voor zijn, maar of dit een gegronde reden is weten wij natuurlijk helaas niet.
Vreselijk dat je dit mee moet maken. Ik denk ook dat er dingen zijn waar jij niets van weet, waar je ouders je niet bij willen betrekken.

Helaas kun je nu niets doen denk ik, buiten met je ouders gaan praten. Hopelijk blijkt het onterecht te zijn en komt je zusje weer snel terug naar huis :(:)

Lente
Berichten: 27778
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Zusje zomaar uit huis gehaald door jeugdzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:11

Het is vrijwel nooit het geval dat er acute uithuisplaatsing plaatsvindt. In de meeste gevallen gaat daar een traject aan vooraf. Óók heftige valse beschuldigingen zijn in principe niet genoeg.

Hoe ging het precies in zijn werk?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:11

TS ik zou je sterk aanraden geen persoonlijke details over deze zaak op bokt te zetten. Denk aan de privacy van jezelf en je familie. Dus ook geen vragen beantwoorden van posters hier die het naadje van de kous willen weten.
Sterkte met de situatie.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:13

Kuggur schreef:
TS ik zou je sterk aanraden geen persoonlijke details over deze zaak op bokt te zetten. Denk aan de privacy van jezelf en je familie. Dus ook geen vragen beantwoorden van posters hier die het naadje van de kous willen weten.
Sterkte met de situatie.


En de link naar je FB uit je profiel verwijderen ;)
Sterkte met de situatie :(:)

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:15

Kuggur schreef:
TS ik zou je sterk aanraden geen persoonlijke details over deze zaak op bokt te zetten. Denk aan de privacy van jezelf en je familie. Dus ook geen vragen beantwoorden van posters hier die het naadje van de kous willen weten.
Sterkte met de situatie.


ik denk dat het beter is als je dit topic laat sluiten en dan meer om jezelf te beschermen!
Laatst bijgewerkt door dito op 18-12-13 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:15

Ik denk dat jeugdzorg dit echt niet zomaar doet TS, desondanks is het helemaal niet leuk dat snap ik ook.

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:16

Jeetje, wat een nachtmerrie zeg! Ik weet niet wat er aan vooraf is gegaan, maar neemt niet weg dat ik het heel rot voor jou vind, TS!
Verder idd, pas op met details op internet plaatsen openbaar..
Veel sterkte!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:17

Zonder reden geloof ik ook niet. Maar ik denk wel dat het verstandig is om op te passen met wat je online zet.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:18

Ik ga mee met de anderen. Ik zou ook je FB link verwijderen uit je profiel en misschien zelfs vragen dit topic te sluiten/verwijderen? Of in ieder geval zou ik je aanraden geen details hier weg te zetten. Helaas denk ik dat wij niets voor je kunnen doen. Dit is inderdaad een privéaangelegenheid en het is niet handig hier details te plaatsen over de situatie. Je weet nooit bij wie dit terecht komt en wat het voor eventuele gevolgen kan hebben.

Heel veel sterkte!

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:18

sterkte met de situatie! :(:)

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:22

Ik wil je veel sterkte wensen TS. laat je prive even binnenskamers en laat je vooral goed inlichten over alles

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Zusje zomaar uit huis gehaald door jeugdzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:30

:(:)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:30

wat rot...jeugdzorg plaatst vaak kinderen terug in gevaarlijke gezinssituaties en haalt misschien kinderen weg bij ouders waar het niet nodig is? :+