Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:01

Hier hetzelfde, ben 24 doe en tweede HBO studie zonder financiering en werk wel maar krijg steeds minder uren. Een andere baan zoeken zou ideaal zijn maar merk dat het bijna onmogelijk is op dit moment. Werkgevers willen graag fulltime wat niet lukt naast mijn studie en voor een parttime baantje hebben ze veel liever een 16 jarige.

Auto is hier al de deur uit, dat scheelt wat geld in de maand. Paard heb ik nog wel en zolang ik thuis woon kan ik alles net betalen zonder een studieschuld op te lopen. Het is knap balen, was maar wat graag uit huis maar het moet wel financieel haalbaar zijn. :+

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:09

Hier 28 en wil al vanaf mn 21e het huis uit. Helaas is dat financieel nog steeds niet mogelijk omdat ik eerst amper verdiende, en toen weer een nieuwe studie ben gaan doen. Ik moet leven van mn stufi want werk is er niet te vinden voor mij naast mn studie.

Ben zelfs al een keer uitgelachen tijdens een telefoongesprek bij het solliciteren naar een weekend baan dus echt gemotiveerd word je er ook niet van... -O-

Onderhand ben ik echt écht toe aan een eigen plek, en een eigen leven... maar ja geld he...
Dus leef ik mn leven voornamelijk maar op mn slaapkamer en buitenshuis :')

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 10:13

Ah dat is wel echt balen inderdaad.
Fijn ook dat ze je gewoon uitlachen :? Dat kan echt niet..

Nja we moeten maar gewoon even bikkelen denk ik,.en geluk hebben met 't werk.

Mandarijn
Berichten: 9063
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:22

Herkenbare situatie, ik zit in het laatste jaar van m'n studie en wil al een jaar of twee uit huis.
Heb een bijbaan, maar verdien daar bij lange na niet genoeg mee om iets te kunnen huren (ook niet als ik voor paardlief een nieuw huisje gevonden zou hebben).

Dus voor mij is 't ook nog even geduld hebben en straks hopen dat ik een beetje snel werk kan vinden. :)

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:32

Hier nog een. Ben ondertussen 22, mijn vriend 32 en we zijn 4 jaar samen. We willen echt heel graag gaan samenwonen maar hebben 6 paarden die mee moeten verhuizen tegen die tijd. Wij moeten dus nog minimaal een jaartje sparen voor we iets kunnen gaan kopen. Maar ik kan echt niet wachten tot het zover is.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 10:52

Heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken :D leuk joh! :)

OneFellSwoop
Berichten: 592
Geregistreerd: 05-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:56

I know the feeling..

Kan gaan studeren in een stad ver van huis, moet dan het huis uit. Kan ook studeren op een school die minder leuk is, dan blijf ik thuis wonen.

Ben 20, maar weet nog niet of dit nou t juiste moment is.. :(

Als je niet hoeft, zou ik gewoon lekker wachten tot je geld hebt. Je kan dan bij wijze morgen al weg zijn.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 10:58

Dan zou ik mooi studeren op een school die je leuk vind, al is het ver weg. Het is tenslotte wel je toekomst? :j

OneFellSwoop
Berichten: 592
Geregistreerd: 05-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:00

Wilke93 schreef:
Dan zou ik mooi studeren op een school die je leuk vind, al is het ver weg. Het is tenslotte wel je toekomst? :j


Maar het is een keuze tussen 2 dezelfde studies..voordeel van de leuke school is dat mijn vriend daar nu al naar school gaat. Maar ben altijd zo bang dat als er wat gebeurd of het gaat uit, dat ik daar als een zielig hoopje alleen zit :+

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:17

Ik zou nooit ervoor kiezen om bewust naar dezelfde school te gaan := net zoals bewust bij dezelfde gaan werken etc :=

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:24

Staan jullie ingeschreven bij de woningbouwverenigingen? Ik ben nu 23 en woon sinds een jaar in mijn eigen ienieminiepaleisje <3 Ik heb 4 jaar ingeschreven gestaan bij de woningbouw, vanaf m'n 18e dus, en kon toen dit gaan huren. Woonlasten zijn relatief laag - ik betaal even veel als mensen op een 18m2 kamer hier, en dan heb ik 60m2 huis met keuken, slaapkamer, badkamer, woonkamer en een 60m2 tuin. Het duurt wel even voor je wat kan krijgen, maar zeker als je niet persé in de stad wilt wonen kan het een goede optie zijn! Groningen is dan nog wel te doen qua stad, Amsterdam, Utrecht etc. moet je dik 10 jaar ingeschreven staan volgensmij...

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:26

Ik sta wel ingeschreven, just in case. Maar tegen de tijd dat ik zoiets wil en kan, verdien ik waarschijnlijk teveel..

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:30

Is het niet wat om ondertussen te kijken of je aan je paniekaanvallen kan werken? Dit belemmerd je best in je toekomst als ik het zo lees en dat is toch jammer. Hoe eerder je dit hebt opgelost of verbeterd hoe langer je er profijt van hebt in je leven.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:33

Ik wil ook enorm graag gaan samenwonen met mijn vriend. Echt heel erg graag, om verschillende redenen. Maar dat gaat niet, hij studeert en ik kan niet werken. Niet genoeg geld dus..

Hij staat wel al ingeschreven, met mij erbij.

En ts, heb je geen medicijnen voor je angsten en paniekaanvallen?

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:34

Geryon, sta je zelf ook ingeschreven? Ik heb meerdere verhalen om mij heen van mensen die samen staan ingeschreven en dat het stukloopt, zou zonde zijn. Nu zeg ik natuurlijk niet dat jullie dat gebeurt, maar better safe than sorry denk ik zelf altijd..

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:45

imd schreef:
Geryon, sta je zelf ook ingeschreven? Ik heb meerdere verhalen om mij heen van mensen die samen staan ingeschreven en dat het stukloopt, zou zonde zijn. Nu zeg ik natuurlijk niet dat jullie dat gebeurt, maar better safe than sorry denk ik zelf altijd..


Ja je hebt helemaal gelijk hoor. In mijn eentje wonen is voor mij geen optie, dus het is toch met hem wonen, of thuis blijven. Daarom schrijf ik me niet in (geld hard nodig). En je mag ook niet beide ingeschreven staan als je toch samen een woning zoekt. Maar ik denk wel dat ze het kunnen splitsen en ik dus wel dan mijn opgebouwde jaren nog heb. Zal er eens achterna gaan.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:58

Ahzo, als je er maar over nagedacht hebt inderdaad! :)

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:04

Ik meld me! Ben 24 en wil echt al lang het huis uit. Iedereen om mij heen gaat op zichzelf of samenwonen. -O- Ik heb wel een stabiele relatie, een vriend van 27 die ook samen wil wonen. Helaas studeren we beide nog waardoor het financieel gezien gewoon niet gaat. (Ik kan door lichamelijke klachten moeilijk aan een baan komen in deze tijd)

Gelukkig moet hij aankomende zomer afstuderen en kan daarna aan het werk (hopelijk). Dus wanneer hij een baan gevonden heeft, kunnen we eindelijk opzoek! :j

Ik ken je gevoel, het is bij mij alleen niet dat ik bots mij een van mijn ouders, sterker nog ik heb het super thuis. Alleen wil ik gewoon wat voor mezelf, tijd om echt onafhankelijk van mijn ouders te worden en te kunnen laten zien aan mensen dat ik het ook kan.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:05

Herkenbaar, hier ook een... Ben 24, en wilde al vanaf mn 21ste het huis uit... Helaas laat financiele redenen het niet toe! :(

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:12

Even een praktische vraag, waarom kun je niet samenwonen als je beide studeert? Ik zat nog op de middelbare school en vriend studeerde net aan de uni. Wij zijn gewoon gaan samenwonen met behulp van onze bijbaantjes dus niks lenen etc. Zo ook vrienden van ons, zij gingen anti kraak wonen en wij particulier. Als je toch beide werkt dan kun je toch wel een huurwoning betalen? Of wil iedereen hier hartje A'dam? Dan kan ik mij er nog wel wat bij voorstellen :)

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:25

Selka schreef:
Even een praktische vraag, waarom kun je niet samenwonen als je beide studeert? Ik zat nog op de middelbare school en vriend studeerde net aan de uni. Wij zijn gewoon gaan samenwonen met behulp van onze bijbaantjes dus niks lenen etc. Zo ook vrienden van ons, zij gingen anti kraak wonen en wij particulier. Als je toch beide werkt dan kun je toch wel een huurwoning betalen? Of wil iedereen hier hartje A'dam? Dan kan ik mij er nog wel wat bij voorstellen :)


Werk is nu moeilijk te vinden (voor iedereen). Zoals ik aangaf heb ik lichamelijke klachten waardoor zomaar een baantje in de horeca of een kledingwinkel voor mij niet mogelijk is. Ik moet zittend werk hebben of afwisselend zittend werk. Helaas liggen de administratieve baantjes niet voor het oprapen en als ze al aangeboden worden is dit vaak voor vaste dagen parttime. Dit gaat dus niet met mijn opleiding. Callcenter werk heb ik al geprobeerd, dat was geen succes en achter kassa ben ik veeeeeelste oud voor. Daarnaast kost een fatsoenlijke huurwoning toch snel 700-800 aan huur en dan komen daar nog de overige vaste lasten boven op.

Maar dat is mijn reden, zal voor iedereen wel verschillen!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:27

Oke nee dan snap ik het inderdaad :)

Maar zijn baantjes lastig te vinden of zijn mensen veeleisend? Ik heb ook gewoon bij de Mc gewerkt en niet omdat ik het leuk vond ;)

Een huurappartement hoeft geen €700 te kosten buiten de randstad :)

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:39

Ik ben zelf inderdaad heel veeleisend als het op baantjes aankomt :P Ik wilde per se iets waar het rustig was (dus geen winkels meer met muziek en herrie of horeca etc), dan wordt het al lastig. Daarnaast wilde ik minstens 8 euro per uur verdienen. Heb dus ook 2 jaar niet gewerkt omdat ik zoiets gewoon niet kon vinden, maar gelukkig had ik geen geldproblemen en dus ook de gelegenheid om kieskeurig te zijn. Inmiddels heb ik wel een leuk baantje gevonden dat aan mijn eisen voldoet!

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:44

Als ik op mezelf ga wonen in een appartement, dan doe ik dat omdat ik daar voor langere tijd wil wonen. Dan zitten daar natuurlijk wel een paar eisen aan vast. Het moet een appartement zijn wat niet half uit elkaar valt van ellende en ik wil wel in een fijne (veilige) buurt zitten. Mijn zus en haar vriend zijn +/- een jaar geleden samen gaan wonen in een huurappartement, en de kosten die ik boven noemde is wat zij ongeveer kwijt zijn voor hun appartement. Zij wonen absoluut niet midden in het centrum maar in een buitenwijk van Eindhoven. Zij zijn nu dus alweer opzoek naar een koophuis omdat ze gewoon veel te veel geld 'weggooien' aan huur.

Misschien zijn mensen dan veeleisend ja, alhoewel ik zelf ook niet in de rij zou staan voor een baan bij de Mc. Maar goed, iedereen zijn of haar situatie is natuurlijk anders. En als mensen toch liever wachten op een bijbaan waar zij wel wat plezier in zullen hebben, dan dat zij uit huis gaan en een rotbaantje hebben waar ze elke dag met tegenzin naartoe gaan, dan is dat natuurlijk hun keus. :P
Laatst bijgewerkt door JLLN_ op 16-12-13 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:44

Tjah maar dan moet je studie toch niet in de randstad liggen net als vrienden etc.
Hier betaal je in zoetermeer yoch al gauw zo'n 500-600,- voor nog geen 50 m2, en dan komen alle overige kosten nog erbij. Ja ik kan heel leuk buiten de randstad gaan wonen, en dan? Mn studie is den haag, paard staat hier ook en vrienden en familie zijn hier ook allemaal.. :=