Aansprakelijkheid, verzekeringen, wie weet hier iets van...

Moderators: Warboel, Dani, Polly, Murthul, Berdien, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hevonen

Aansprakelijkheid, verzekeringen, wie weet hier iets van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 09:24

Naar aanleiding van dit topic: [LZP] Fiscalisten hier op bokt? Pand zakelijk én prive gebruiken stel ik ook maar een vraag waarmee ik al lang rondloop.

Ik heb een koophuis en werk thuis, als vertaalster. Heb dus een werkkamer in huis. Mijn zoon heeft ook een eigen bedrijf, waarvoor hij een groot deel van onze enorme schuur als werkplaats (en opslag) gebruikt. Wij gebruiken die schuur zelf ook deels en zijn ook wel eens in de werkplaats bezig. Hij woont hier niet. De schuur is inpandig. Hij werkt daar met lasapparatuur, haakse slijpers en andere machines. Hij let erg goed op met brand e.d, maar er blijft natuurlijk een risico.

Ik heb zelf een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, een gewone WA-verzekering, een opstal- en inboedelverzekering. Hij heeft geen enkele verzekering in dat opzicht, behalve particuliere WA.

Stel dat er iets misgaat en ons huis brandt daardoor af (moet er niet aan denken), hoe zit dat dan met de schade?

Voor bijzondere (niet paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:45

Even naar je verzekering bellen zodat die het uit kunnen zoeken voor je?

Hevonen

Re: Aansprakelijkheid, verzekeringen, wie weet hier iets van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 10:13

Daar heb ik wel over gedacht, maar ik heb het gevoel dat hun advies niet zo onafhankelijk zal zijn.

Het is ook best ingewikkeld. Als ikzelf bijvoorbeeld in de werkplaats iets stoms doe waardoor schade ontstaat, hoe kan ik dan aantonen dat het niet een bedrijfsmatig ongeluk door mijn zoon is?

ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:19

Ik denk dat vooral je zoon zijn verzekeringen even aan moet scherpen. ZEKER gezien zijn bedrijf!

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:25

Hevonen schreef:
Daar heb ik wel over gedacht, maar ik heb het gevoel dat hun advies niet zo onafhankelijk zal zijn.

Het is ook best ingewikkeld. Als ikzelf bijvoorbeeld in de werkplaats iets stoms doe waardoor schade ontstaat, hoe kan ik dan aantonen dat het niet een bedrijfsmatig ongeluk door mijn zoon is?

Waarom niet? Ze hebben er toch niets aan om je verkeerde inlichtingen te geven? Ik werk met mijn verzekering met een tussen persoon. Als ik vragen heb zoeken ze dat gewoon voor me uit.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:31

In de zakelijke verzekeringen ben ik niet zo thuis maar ik denk dat in ieder geval een voorziening voor zijn aansprakelijkheid en zijn spullen in de schuur, middels een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en inventarisverzekering niet onverstandig is. En eventueel een gedeelte van het pand als bedrijfsgebouw verzekeren.

Akasha; wie het paard de mond snoert mag raden naar zijn antwoord!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:35

Hij gebruikt het zakelijk en met risicovolle dingen en verdient er geld aan. Dan zal normaal gesproken een partikuliere opstalverzekering dit niet dekken. Wel als jij als privepersoon prutst. Hij zal een zakelijke verzekering moeten afsluiten.maar zal dan ook moeten zorgen voor brandveilige situatie, mogelijk een brandpreventieplan moeten maken. Alleen hoe dat zit met een verzekering op andermans eigendom?

Kan best dat hij dan de schuur officieel van je moet huren en je een contract moet opstellen ervoor.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:38

Tiffany schreef:
Hevonen schreef:

Waarom niet? Ze hebben er toch niets aan om je verkeerde inlichtingen te geven? Ik werk met mijn verzekering met een tussen persoon. Als ik vragen heb zoeken ze dat gewoon voor me uit.

Tussenpersoon kan je daar idd mee helpen om het uit te zoeken, bij verschillende verzekeraars :j

www.MelanievandeBunt.com | [BLOG] Onze deelname aan het WK 2017! | [RIJ-ITP] Tinker Bonny springt door een heerlijk jaar!
2span pony Internationaal CAI3* B-Kader lid
Jimmy/Tommy 2 span: Drs L+29 | Vdh M+13
Diego/Tommy 2span: Drs L+11 | Vdh M+2

Sylvester: Drs Z+3 + Vdh Z+13 | Jimmy: Drs M+11 + Vdh M+7 | Tommy: Drs L+7 | Diëgo:Drs L+6 | Pablo: In opleiding

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 09:45

OKay, dank allemaal. Ik zal eens gaan bellen.

ARRE remaining history

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie