Rijschool probleem.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Rijschool probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 23:35

Hallo,

Een jaar geleden ongeveer is mijn vriend begonnen met rijlessen voor zijn rijbewijs. Hij heeft daarna zijn duim verbrijzeld en is 2 x geopereed, vandaar dat hij nog bezig is. Nou heeft hij een pakket gekocht, de rijlessen zijn op maar hij heeft nog een praktijk tegoed. De rijschool was van 2 personen, bij de vrouw leste hij. Hij is daar ook gaan lessen omdat ze fijn les gaf. Nu bleek ze zwart bij te werken, en nog heel veel andere dingen. Kortom de andere is nu voor zich alleen, en heeft rechtzaken tegen de vrouw lopen. Nu wil mijn vriend daar niet meer lessen, die man heeft het in zij eentje natuurlijk ineenkeer hardstikke druk, en hij wil gewoon niet bij hem lessen. Zou hij recht hebben op iets van geld, oid? Of heeft hij pech en moet hij daar maar gewoon door gaan?

Groetjes!

-


pluisje88

Berichten: 8054
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Rijschool probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:38

Ik denk niet dat hij recht heeft op teruggave. Het is zijn eigen keuze dat hij niet meer met haar in zee wil

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:39

wat zegt de rijschool zelf? :)

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 23:39

Voor de duidelijkheid, ze werkt er niet meer.

-

Telpeva

Berichten: 14683
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:40

Je zou het altijd kunnen proberen, wie weet vind de man het wel prettig als er iemand afbelt als hij het werkelijk zo druk heeft, informeren kan toch?. Als de man dat niet wil, dan kan je altijd nog kijken wat de mogelijkheden zijn?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Rijschool probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:42

in gesprek met de betreffende meneer gaan en kijken of jullie er samen uit kunnen komen?
nu zijn ex vrouw buiten spel staan zal jou vriend het toch met de man moeten oplossen.

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 23:42

Hij heeft nog geen contact opgenomen omdat hij eerst een beetje wil weten wat hij kan verwachten. Als hij geen geld terug kan krijgen gaat hij daar ook niet meer lessen, maar gewoon gelijk op. Maar het valt te proberen natuurlijk.

-

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:00

VeraPopeye schreef:
Hij heeft nog geen contact opgenomen omdat hij eerst een beetje wil weten wat hij kan verwachten. Als hij geen geld terug kan krijgen gaat hij daar ook niet meer lessen, maar gewoon gelijk op. Maar het valt te proberen natuurlijk.


Een rijschool bepaald volgens mij of iemand klaar is om op examen te gaan, zou een mooie boek worden als de leerling dat gaat bepalen of zie ik het nu heel erg verkeerd?

Ik zou maar eens in gesprek gaan met de rijschool, gewoon vragen wat de mogelijkheden zijn.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Yonker

Berichten: 13502
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Rijschool probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:07

Je hebt een rijschool nodig om op te kunnen dus dat verhaaltje gaat idd niet door. :=

Gewoon even bellen dat lijkt me toch wel het makkelijkste ;)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Re: Rijschool probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:16

Idd fe rijschool brpaalt of jij excamen mag doen,ga gewoon een gesprek met de mr aan.

#Ladytrucker #Proud

xMarloes

Berichten: 4236
Geregistreerd: 14-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:07

Bel de rijschool op en vraag het :)*

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:09

Yonker schreef:
Je hebt een rijschool nodig om op te kunnen dus dat verhaaltje gaat idd niet door. :=

Gewoon even bellen dat lijkt me toch wel het makkelijkste ;)


Wat een onzin!
Je kunt ook gewoon zelf bij het CBR een examen aanvragen, je moet alleen wel voor een geschikte auto zorgen maar die willen de meeste rijscholen ook wel een dagje verhuren tegen vergoeding.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Rijschool probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:10

Bij mijn weten kan je geen praktijk examen aanvragen als particulier...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:17

Polly schreef:
Bij mijn weten kan je geen praktijk examen aanvragen als particulier...


heb het even nagevraagd, mijn nicht heeft alleen examen gedaan (in belgië heeft ze leren rijden van haar vader -dat mag daar, maar wilde hier examen doen).
Je kan gewoon een rijschool bellen en zeggen dat je examen wil doen, zij zorgen dan dat de auto op de locatie staat. Je betaald een bedrag dat door cbr is vastgesteld.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Rijschool probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:56

Zo werkt het in Nederland niet, ts weet woont in Nederland toch?
Hier volg je een opleiding bij een rijschool die examen voor je aanvragen, dit kan je zelf niet doen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:00

Ja het gaat in Nederland altijd via een rijschool, maar het is niet alsof zij je kunnen verbieden om examen te doen. Je betaalt namelijk gewoon voor de instructeur en auto die meegaan, dus ze kunnen er moeilijk iets op tegen hebben toch? Voor hen maakt het niet uit of je het haalt of niet :P

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Rijschool probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:03

Voor rijscholen die alleen voor het geld werken misschien niet maar een gerenommeerde rijschool gaat liever niet met iemand op examen die niet klaar is voor het alleen rijden. Ik ken geen rijschool die dat zou doen..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:06

Nee, maar als je zoiets zou willen doen dan is er vast wel een te vinden die dat oké vindt. Bij mijn rijschool hadden ze dat vast ook niet gedaan maar als je alleen maar ergens even examen wilt doen dan maakt het ook niet erg veel uit of het een goede rijschool is natuurlijk :P Maar gewoon even overleggen met de eigenaar van de rijschool dus.

Vind het wel een vrij logische keuze als je in Nederland examen wilt doen maar al in België hebt leren rijden. (Al is dat dus niet zo in het geval van TS)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, carineken, ChanelR, chinnie, Daphne1402, Flieno, Floko, GoogleAdsense, IASCrawler, idion, Iepoetjuh, janneke_S, Lalidan, LiDi, MDWStables, mika11, Polarize, Rinkex, Wopkebrok, xCherissa, YandexBot en 74 bezoekers