Hond aangereden, schade auto, maar wie is de eigenaar?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Hond aangereden, schade auto, maar wie is de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 10:36

Helaas, helaas, heb ik vanochtend vroeg een hond aangereden die plotseling uit het bos de weg op gerend kwam. Heb het dier nooit aan zien komen en kon dus ook niet meer remmen. De hond is weggerend, een woonwijk in. Hinkend, maar op hoge snelheid. De eigenaresse kwam vlak daarna het bos uitrennen en vroeg in paniek of wij haar hond gezien hadden. Ik heb aangegeven dat ik hem aangereden heb, maar dat hij weggerend was. Zij is achter de hond aangegaan. Pas op dat moment besefte ik dat mijn auto ook flink schade heeft, maar de eigenaresse was al weggerend (snap ik, hond zou ook mijn prio hebben). Ik heb nog een uur door de wijk gelopen, maar heb de eigenaresse, of de hond, niet meer kunnen vinden.

Inmiddels de schade opgegeven bij de verzekering, maar de auto is alleen WA verzekerd en ik ben er niet helemaal zeker van of de schade nu onder mijn verzekering valt. Voor de zekerheid wil ik toch in contact treden met de eigenaresse. Dus die moet ik zien te vinden en misschien hebben jullie nog goede ideeen over hoe ik dat kan doen. Ik heb inmiddels een melding gemaakt bij de politie en dierenambulance en verschillende dierenartsen in de omgeving. Berichtje op FB en twitter gezet. Welke mogelijkheden heb ik nog meer?

Wit beyond measure is man's greatest treasure


jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:44

oei wat naar voor je maar ook zeker voor de hond, hoe het verzekeringstechnisch zit weet ik niet
maar ik denk dat je zo en zo even contact op moet nemen met je eigen verzekering ze kunnen je vast vertellen welke weg je moet bewandelen

www.Best4Paws.nl

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hond aangereden, schade auto, maar wie is de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:47

Je hebt denk ik gedaan wat je kon doen. Ik zou denk ik ook eerst de hond en eigenaar op weg helpen en mijzelf later pas realiseren dat ik schade had.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Orchidee21
Berichten: 2154
Geregistreerd: 27-09-07
Woonplaats: Westerhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:47

De hond is de veroorzaker dus de eigenaar moet via de wa verzekering jou de schade vergoeden. Honden horen aangelijnd op de openbare weg. Maak er ook (tel.) melding van bij de politie. Mocht daar de eigenaar zich melden... Succes

Doe wat goed is, laat wat slecht is, maar doe het goed voor het te laat is.

Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 10:48

Heb de vraag al bij de verzekering uitstaan, wacht tot ik teruggebeld word. Begrijp me goed trouwens, ik vind het vreselijk naar voor hond en baasje!

Wit beyond measure is man's greatest treasure

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Re: Hond aangereden, schade auto, maar wie is de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:53

ik zou ook even de dieren artsen in omgeving bellen.
mocht ze de hond daar laten na kijken kunnen hun misschien vragen of mevrouw met jou contact op neemt:)

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hond aangereden, schade auto, maar wie is de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:55

Als de auto enkel WA verzekerd is dan valt deze schade niet onder de dekking.
Jij bent dan enkel verzekerd voor de schade die jij aan andere partijen toebrengt met de auto.

De enige optie is inderdaad de schade verhalen op de tegenpartij maar dan zul je dus wel de contactgegevens van de eigenaar moeten achterhalen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:55

japielover schreef:
ik zou ook even de dieren artsen in omgeving bellen.
mocht ze de hond daar laten na kijken kunnen hun misschien vragen of mevrouw met jou contact op neemt:)

Slim!

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:01

japielover schreef:
ik zou ook even de dieren artsen in omgeving bellen.
mocht ze de hond daar laten na kijken kunnen hun misschien vragen of mevrouw met jou contact op neemt:)



volgens mij staat er in haar bericht dat ze dit al heeft gedaan.....

www.Best4Paws.nl

Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Hond aangereden, schade auto, maar wie is de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 11:05

Klopt, maar ik vind het lief dat jullie meedenken :) De vraag staat inderdaad uit bij 4 dierenartsen in de omgeving. Ik hoop alleen dat het inderdaad een zwarte retriever was en niet een ander type hond, want dan heb ik een verkeerd signalement doorgegeven.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

Tigress

Berichten: 8922
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:08

Kaka schreef:
Klopt, maar ik vind het lief dat jullie meedenken :) De vraag staat inderdaad uit bij 4 dierenartsen in de omgeving. Ik hoop alleen dat het inderdaad een zwarte retriever was en niet een ander type hond, want dan heb ik een verkeerd signalement doorgegeven.

Nouja, zoveel aangereden honden komen er vaak niet binnen, dus dat kan sowieso al alarmbellen laten rinkelen bij de dierenartsen :)

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond aangereden, schade auto, maar wie is de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:12

Ik denk niet dat dierenartsen zich hiermee gaan bemoeien ;)
Hopelijk krijg je het vergoed!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tigerboy, YandexBot en 7 bezoekers