Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:45

Uhm dat is helemaal niet fijn, ik moet dan met de bus. Zeg maar dat het niet doorgaat. :P

Kieck <3


Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 21:45

Joolien schreef:
novito schreef:
nou bij mij gaat het in ieder geval niet sneeuwen...


Vrijdag dan wellicht :)
[ Afbeelding ]


:') Uhhm... Jah. Wellicht wel. :+

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:46

http://www.bliksemdetectie.nl heeft een heel interessant forum waar je dit ook allemaal kunt vinden en iets meer uitleg kunt krijgen over dit allemaal. Ik doe alsof ik er van alles vanaf weet maar ik haal het deels daar vandaar _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:46

Wind mee wel. Ben je fijn snel thuis. :D wordt ook dikkere deken voor knollie en even verhuizen naar de wei met schuilstal. Alleen komt de wind van de verkeerde kant vrees ik. Opening is noord/oost van de stal.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:46

Oh leuk, eindelijk sneeuw! :D

En die storm... paard is zich vast inwendig aan het verzwaren met hooi. Ik hoop dat hij aan de grond blijft :Y)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:46

karuna schreef:
Knmi windkracht 6 tot 9 was de laatste die ik had gezien. Hier in het oosten waait het wel minder hard. Maar voorspellen ze ook natte sneeuw en hagel, samen met harde wind geen fijne combinatie. Hopelijk levert het s avonds geen verkeers ellende op.
Dat is wel wat minder als ik dan net op de fiets zit... :')

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:49

Whoaahh meen je niet! Gelukkig hoef ik nu niet naar school en is de kas dat ik strand een heel stuk kleiner :D

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 21:49

Afbeelding

Bovenste is de neerslagkaart (zo te zien valt er vrij weinig sneeuw vrijdag!)
Daarna de windsnelheid.
Daarna de temperatuur.

De groene lijnen zijn de onzekerheden.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:49

Oef... ik wilde na pakjes avond nog lekker naar huis fietsen omdat ik van woensdag op donderdag ook al bij moeders slaap. Toch misschien maar wat extra kleren meenemen voor het geval dat het echt drama gaat worden.. dan hóef ik in ieder geval niet weg.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:49

Oooh leuk, zal vast een luchtbed + pomp in m'n auto leggen. Moet donderdag werken tot vijf uur en woon in het noorden :)
Ohja, slaapzak is ook wel fijn en kussen. Extra kleding... :j

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:50

En dan moet ik donderdag net naar school toe met de trein, Vlissingen it is, kan nog eens grappig worden :D

I've tried so hard to keep you safe... Romy 15-06-'92 / 02-08-'12 ;(


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:51

lonniejj schreef:
En dan moet ik donderdag net naar school toe met de trein, Vlissingen it is, kan nog eens grappig worden :D


Zonder dollen als je niet moet zou ik niet gaan, of morgen even met school bellen.

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:52

Zoals we in Twente zeggen, KWW.. ofwel: "Kieken wat 't wordt".

Voorspellingen zijn in ieder geval niet best :n

Appeltje Eitje - Fotografie & Vormgeving !
Benieuwd naar m'n werk en avonturen? Twitter!,Facebook! of Mijn vernieuwde website!

(n.) Meraki

'the soul, creativity, or love put into something; the essence of yourself that is put into your work'

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:52

Mijn moeder gelooft het niet, omdat op de weersites helemaal niets schokkends staat?

Anoniem

Re: Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:53

Vorige keer viel het ook mee , ga gewoon mijn ding doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:53

Meraki schreef:
Zoals we in Twente zeggen, KWW.. ofwel: "Kieken wat 't wordt".

Voorspellingen zijn in ieder geval niet best :n


Waar in Twente woon jij dan? Hier was t de vorige keer ook wel ruig, had verwacht dat het minder heftig zou zijn.

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 21:54

Geryon schreef:
Mijn moeder gelooft het niet, omdat op de weersites helemaal niets schokkends staat?


Wacht maar op morgen. Ze willen mensen niet bij voorbaat bang maken.
Daarom hebben ze vorige keer ook pas de dag van te voren gewaarschuwd.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:55

Joolien schreef:
lonniejj schreef:
En dan moet ik donderdag net naar school toe met de trein, Vlissingen it is, kan nog eens grappig worden :D


Zonder dollen als je niet moet zou ik niet gaan, of morgen even met school bellen.

Ik wacht nog heel even tot morgen af, maar als er inderdaad zulke stormen aankomen dan ga ik mooi nergens heen..

I've tried so hard to keep you safe... Romy 15-06-'92 / 02-08-'12 ;(


Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:55

Wij hebben geluk, vriend vrij, ik vrij en kindjes na school sinterklaas vieren dus wij gaan de deur toch niet uit. Alleen die sneeuw zie ik minder zitten, ik heb van het weekend wedstrijd en het duurde vandaag al pittig lang voor de bak weer zacht was dus met sneeuw erop wordt het binnenbak wat ik dan weer niet doe als het stevig gaat waaien :+

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:55

Deze week mag dan heel kalm en rustig beginnen, er staan ons meerdere interessante weerdagen te wachten. Donderdag gaat het namelijk fors waaien en daarna wordt de bovenlucht erg koud. Diverse modelberekeningen komen met temperaturen die op 5 kilometer hoogte naar min 37 graden dalen. In combinatie met het Noordzeewater dat nu zo'n 10 graden is, geeft dat een explosief buienmengsel. Boven de Noordzee zal het dan ook vollopen met buien. Maar wat voor een buien? Dat hangt van de temperaturen af in de onderste 1 a 2 kilometer.

Of er sneeuw valt uit bewolking, hangt van een aantal elementen af. Er valt alleen sneeuw als de lucht dermate koud is dat er losse sneeuwkristallen ontstaan, die geleidelijk samenklonteren tot sneeuwvlokken. Sneeuw vormt zich niet zomaar uit bewolking die onder nul komt. Als je waterdruppels afkoelt tot onder nul, zullen ze slechts bevriezen en dus een hard bolletje worden. Sneeuwkristallen ontstaan direct vanuit waterdamp die op een vrieskern (minuscule deeltjes die in de lucht hangen) bevriest. Alleen dan krijg je de specifieke stervormige structuur van een ijskristal. Meerdere ijskristallen tezamen vormen een sneeuwvlok.

lees ik net op een weersite. (weet niet hoe je een citaat neer zet)
Laatst bijgewerkt door ApplePapple op 03-12-13 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:55

Oldenzaal ;)
Uhu, maar meestal ontspringen we hier de dans toch redelijk

Ik ga inderdaad mee met wat Iris82 zegt, als ze het nu al online zetten.. zit half Nederland thuis met een 'griepje' . Dan is het een storm die sowieso veel geld gaat kosten ;)

Appeltje Eitje - Fotografie & Vormgeving !
Benieuwd naar m'n werk en avonturen? Twitter!,Facebook! of Mijn vernieuwde website!

(n.) Meraki

'the soul, creativity, or love put into something; the essence of yourself that is put into your work'

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:56

Ik ben heel benieuwd.. Ook wat het weer in Zeeland onder andere gaat doen..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:56

takkie_muis schreef:
Vorige keer viel het ook mee , ga gewoon mijn ding doen

Joure viel mee? Ik dacht dat friesland een beste storm had gehad. Hier was het ook aardig winderig.

Nu dus met sneeuw erbij, fijne sneeuwduinen op de weg. Manlief moet weer naar Rijssen net als vorige keer. Die is toen omgereden ivm omvallende bomen. Heel benieuwd wat hij nu gaat doen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:57

En vriendje moet met de trein hierheen komen... -O- Hopelijk gaat dat niet weer uren duren zoals de vorige keer, want dan zijn we allang met sinterklaas begonnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:57

Meraki schreef:
Oldenzaal ;)
Uhu, maar meestal ontspringen we hier de dans toch redelijk

Ik ga inderdaad mee met wat Iris82 zegt, als ze het nu al online zetten.. zit half Nederland thuis met een 'griepje' . Dan is het een storm die sowieso veel geld gaat kosten ;)


Tatutatu, geweldige av heb je trouwens _O-

Ik denk idd dat t er morgen pas op komt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Amber__, Babootje, Balou_k, Berdien, BETUWE, Bloemetje75, BrandWatchBot, Celebi, criollo_yess, ellen05, Geralda1994, Jade91, Larissa123, Luna_Rose, MightyMike, Nanu, nathe, neline11, nick_en_ik, Sabine, sanowa, Xhiske en 63 bezoekers