Baantjes tellen zwembad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 22:34

Ik hoop dat het hier goed staat en dat iemand mij kan helpen met een slimme oplossing.

Ik ben voor de zoveelste keer weer begonnen met zwemmen. Wederom met de instelling om het lang vol te houden, want het is zo lekker...

Ik merk dat het motiveert om te weten hoeveel baantjes ik heb gezwommen. Alleen ben ik wat dat betreft net een goudvis die zwemt, want ik vergeet om de haverklap hoeveel baantjes ik nu gehad heb.
Vandaag met zwemmen een knullige oplossing bedacht door mijn neusklemmetje te verplaatsen over mijn vingers en als ik ze alle tien gehad had, mijn ring te verplaatsen :') . Zo kwam ik met een mistelling van twee baantjes op de 50...

Ik zoek eigenlijk een betere oplossing dan dit, dus ik ben gaan zoeken.
Je hebt van die dingen die je in het bad kan hangen en alles registreert, maar dat kost al snel 80 euro en dat vind ik wat veel geld voor wat ik zoek...
Dan heb je ook nog zwemhorloges, maar die doen het aan de hand van de beweging die je met je armen maakt, hier het volgende probleem. Om te voorkomen dat ik last krijg van alles en nog wat zwem ik consequent met flippers en gebruik mijn armen daardoor relatief weinig...
En dan zijn er nog teller voor om je wijsvinger dat je een knopje indrukt, alleen is het vervangen van batterijen weer lastig...

Kortom: is er iemand met een briljant idee of ervaringen met zwemhorloges die mijn baantjes ondanks flipperen toch bijhoudt?


kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:41

Even kijken hoe lang je gemiddeld over een baantje doet.
Na het zwemmen weer op de klok kijken dn uitrekeken hoeveel baantjes je gehad hebt?

[o]

Eleionomae

Berichten: 19595
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:45

Met watervaste stift streepjes zetten op de rand van het zwembad :))

Idd t gemiddelde uitrekenen is ook wat ik altijd deed :)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 22:47

Watervaste stift heb ik ook aan gedacht, maar leek mij niet zo aardig voor degene die het eraf moet halen :')

En ik wil eigenlijk kijken of ik steeds meer baantjes kan in dezelfde tijd. Ik zou met training sneller moeten gaan dan wat ik nu doe. Gemiddelde is een oplossing, maar voor mij eigenlijk niet precies genoeg... :)

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:48

Alle mensen uit het zwembad optrommelen kan ook. Als jij n baantje hebt getrokken moet er 1 iemand in t bubbelbad gaan zitten. Aant eind even tellen hoeveel mensen er in zitten!

[o]

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:01

vragen bij de lokale zwemvereniging of je een meter tel bordje mag lenen... als die dingen tenminste nog bestaan lol.

Ik heb tot mijn 16e aan wedstrijdzwemmen gedaan, bij wedstrijden werd bij de 800 m (32 banen) een flipover bordje gebruikt zodat je iedere 50 m (in een 25m bad dan) kon zien hoever je was om je inspanning te verdelen.

Voor mij is het dan ook makkelijker in meters te tellen dan in banen, 4 banen = 100 m, 40 banen = 1 km
uitgaande van een 25m bad

edit: waarschijnlijk bestaan er ook wel waterdichte tikkentellers? van die dingen die je moet indrukken (bijv. voor het tellen van mensen in menigten wordt dit gebruikt)

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 23:11

Dat wordt heel druk in het kleine bubbelbadje kenyada :')

En heb even gegoogled op waterdichte tellers, maar die zijn meer spatwaterdicht helaas. En ik moet nog wel om oudere mensen heen slalommen en dat in combi met dat ik geen idee heb of ze zo'n teller hebben weet ik niet of dat handig is.

Ik kwam net ook nog iemand tegen die ipv een neusklem het met elastiekjes bijhoudt. Ook van vinger naar vinger. En dan grotere van ene pols naar andere pols :)

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:14

:D haha ja gezelligheid in t bubbelbad!
en als je nu elastiekjes meeneemt en bij iedere tien baantjes die van de ene pols naar de andere verplaatst? of heb je dan heeeel veel elastiekjes nodig?

[o]

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:21


NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 23:38

Thanks Annemiek, zoiets had ik ook in gedachten, maar geen idee hoe die dingen heten. En ik kan zo'n ding altijd in een waterdicht tasje doen en vast houden. Voordeel van flipperen. En er zal niet snel wat gejat worden bij ons gelukkig. :)

En zo'n ding heb je nog voor onder de tien euro zag ik wel. Ipv de echte zwemdingen die over de 35 minimaal zijn en je met die batterijen zit...

En elastiekjes ga ik voor nu eerstvolgende keer gebruiken :)) heb er hooguit 7 nodig gok ik. Dan heb ik er 70 gehad... Moet genoeg zijn :') en heb er zoveel rondzwerven hier.

Creatas

Berichten: 2366
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Parel van het zuiden

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 02:56

Zet een ouderwets telraam aan de badrand!

Steps taken forwards but sleepwalking back again. Dragged by force of some inner tide.
At a higher altitude with flag unfurled. We reached the dizzy heights of that dreamed of world.

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:02

Ik zwem in blokken van 100 meter! En na elke 100 meter houd ik een pauze van 30 seconde.. Dan hoef ik alleen bij te houden hoe vaak ik gestopt ben :')

Aangezien ik te druk bezig ben met techniek en m'n tempo..

Appeltje Eitje - Fotografie & Vormgeving !
Benieuwd naar m'n werk en avonturen? Twitter!,Facebook! of Mijn vernieuwde website!

(n.) Meraki

'the soul, creativity, or love put into something; the essence of yourself that is put into your work'

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:08

je hebt bij korfbal en vollybal (en vast nog meer sporten) een soort klein scoreborje. met nummers. ieder baantje een numertje verplaatsen. en je weet hoeveel je er hebt gehad. nadeel is wel dat je teklen moet stoppen.

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:08

een heel pak elastiekjes om je ene pols, bij elk baantje die je getrokken hebt 1 elastiekje naar je andere pols :D en dan elastiekjes tellen

pillow
Berichten: 7771
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:35

idd een telraam. iedere 4 banen een balletje om schuiven.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 22:55

Hihihi komen goede ideeën voorbij :)

Ik denk dat ik in eerste instantie met de elastiekjes bezig ga. :)
Kleintje over de vingers verplaatsen en dan bij 10 gaat er 1 van ene naar andere pols...

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:15

ik zwem met een horloge, die weet aan de hand van het afzetten wanneer je aan een nieuw baantje begint. Hoef je nooit meer te tellen, kan je zelfs achteraf zien vanaf welk punt je langzamer of sneller bent gaan zwemmen :)

Wij zwemmen altijd schema's, opgebouwd uit 4 blokken. 1ste en laaste blok is warming-up/cooling down, de 2 middelste blokken zijn kern waarin snelheid, techniek en duur worden afgewisseld. Dan moet je vaakn 2x 300 meter zwemmen op bv 85%, tussendoor 10 sec rust. Volgende oefeningen is 4x200 meter met 5 sec rust.

Wij maken van te voren schema's, die print je uit en die blijft door het water aan de rand geplakt. Je zwemt gewoon je schema af (bv 3km) en dan kijk je hoelang je bezig bent geweest :)

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

Anoniem

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:31

Ik hou elke 6 baantjes een halve minuut pauze. Zo hoef ik alleen maar blokjes te tellen ipv baantjes :D

Dirndl

Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:18

Meraki schreef:
Ik zwem in blokken van 100 meter! En na elke 100 meter houd ik een pauze van 30 seconde.. Dan hoef ik alleen bij te houden hoe vaak ik gestopt ben :')

Aangezien ik te druk bezig ben met techniek en m'n tempo..


Precies, dit doe ik ook, werkt heel goed voor mij :)

"It is time to get drunk! If you are not to be the martyred slave of time, be perpetually drunk. With wine, with poetry, or with virtue, as you please."
~ Charles Baudelaire

Anoniem

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 02:58

Herkenbaar probleem dat je de tel kwijt raakt, ik heb precies hetzelfde met langere afstanden (ben nu in training voor een 5.5km afstand voor een challange triathlon).

Zelf heb ik een horloge met stopwatch functie en elke 500 meter reset ik de tijd (is ook meteen handig om naderhand te bekijken hoe goed je je snelheid vast hebt kunnen houden als je meerdere km's zwemt).
Dan hoef ik alleen nog maar tot 5 te tellen in het water wat eerst ook een probleem was aangezien 500 meter al snel 8 minuten kost maar tegenwoordig visualiseer ik bepaalde dingen tijdens het zwemmen. Bijvoorbeeld tijdens de derde ronde denk je de hele tijd aan een driewieler en zie je dat ding voor je. Als je dan de vierde ronde begint en je bent vergeten of het ronde 3,4 of 5 is dan kan je meestal nog wel makkelijk herinneren dat je net anderhalve minuut naar een driewieler heb zitten kijken dus nu ben je aan ronde 4 toe (en dan denk je aan iets dat jij met nummer 4 associeerd).

Andere optie zou zijn om gewoon op mijn horloge te kijken maar dat kost tijd sinds je dan even in moet houden.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 13:37

Romyv schreef:
ik zwem met een horloge, die weet aan de hand van het afzetten wanneer je aan een nieuw baantje begint. Hoef je nooit meer te tellen, kan je zelfs achteraf zien vanaf welk punt je langzamer of sneller bent gaan zwemmen :)

Wij zwemmen altijd schema's, opgebouwd uit 4 blokken. 1ste en laaste blok is warming-up/cooling down, de 2 middelste blokken zijn kern waarin snelheid, techniek en duur worden afgewisseld. Dan moet je vaakn 2x 300 meter zwemmen op bv 85%, tussendoor 10 sec rust. Volgende oefeningen is 4x200 meter met 5 sec rust.

Wij maken van te voren schema's, die print je uit en die blijft door het water aan de rand geplakt. Je zwemt gewoon je schema af (bv 3km) en dan kijk je hoelang je bezig bent geweest :)



Werkt zo'n horloge ook goed als je je armen niet gebruikt? Dat hij echt alleen het afzetten telt?
Zou je dat anders eens willen proberen voor me? Want dat is waar ik geen goed antwoord op krijg via internet. Dat hij mijn slagen niet telt vind ik niet erg, maar baantjes heb ik heel graag wel geteld.

En om het nou te kopen en erachter te komen dat het niet werkt voor mij is ook zo zonde.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:05

ja, hij meet het in het zwembad op het afzetten. Dus ook als je bv met een plankje zwemt (je armen dus niet gebruikt en alleen je benen) telt die het aantal banen. Het aantal slagen kijk ik nooit naar, dan tel ik wel het aantal keren ademhalen (moet ook zeggen dat het altijd zn 10 slagen per baan is dus wisselt niet heel erg).

buiten meet die de afstand dmv GPS, ook leuk! :)

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

fjordwijk
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:08

Misschien zo'n tellertje van een springtouw? Die je indrukt voor elk baantje?

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 14:14

Oohw dan ben ik toch echt wel heel erg geïnteresseerd in een zwemhorloge. Ik was echt overtuigd dat het voor mij niets zou zijn :)

Dan ga ik op zoek.
Wat voor heb jij? En hoe zit je dan met batterijen en verwisselen?

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Baantjes tellen zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:23

ik heb de garmin910, triathlonhorloge dus is ook voor lopen en fietsen. De vereenvoudigde versie ervan is de 210 dacht. Garmin heeft ook een zwemhorloge (garmin-swim). Daar zit alleen geen hartslagmeter en gps bij.

hij werkt op accu, dus je moet het af en toe opladen met een stekkertje maar je doet er echt heel lang mee! Je trainingen kan je uploaden op een site, kan je ook je voortgang zien, trainingen analyseren enz.

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar