Liever thuis dan bij vrienden...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Liever thuis dan bij vrienden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 14:29

Hebben jullie dat ook liever thuis zitten dan de helle avond ofzo bij vrienden zitten dat hun ook nooit bij jou komt maar je moet altijd naar hun toe komen.

Mijn ouders zeuren daar heel erg over.
In preciepen heb ik maar 3 vrienden en de rest zit ik alleen maar bij en zeg ik wat amper ik weet niet echt waar ik dan over moet hebben.
Vaak heb ik ook het idee mogen ze mij wel...
Ik zit liever thuis dan bij vrienden rond hangen..


eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Liever thuis dan bij vrienden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:30

Ik snap er he-le-maal niets van :')

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:33

Wat maakt het uit? Natuurlijk, je moet je sociale contacten opbouwen, maar je hoeft toch niet persé bij iemand rond te hangen? Ik ben nóóit bij vrienden, altijd bij mijn pony of op mijn kamer. Dat komt later vast wel als je er zin in hebt, en zo niet.... Wat maakt dat uit, je bent zoals je bent!

The more The kerstmuts that we give, the more the kerstmuts that comes back around

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:38

trysteffy schreef:
Hebben jullie dat ook liever thuis zitten dan de helle avond ofzo bij vrienden zitten dat hun ook nooit bij jou komt maar je moet altijd naar hun toe komen.

Mijn ouders zeuren daar heel erg over.
In preciepen heb ik maar 3 vrienden en de rest zit ik alleen maar bij en zeg ik wat amper ik weet niet echt waar ik dan over moet hebben.
Vaak heb ik ook het idee mogen ze mij wel...
Ik zit liever thuis dan bij vrienden rond hangen..

Ok even "vertaald" denk ik dat je dit bedoelt:

Citaat:
Hebben jullie dat ook, dat je liever thuis zit de hele avond dan bij vrienden op bezoek gaat? Omdat deze vrienden nooit bij jou thuis willen komen en jij altijd naar hen toe moet?

Mijn ouders zeuren daar heel erg over.
Ik heb in principe maar 3 vrienden, bij de rest (van de groep??) zit ik maar wat bij en zeg ik amper wat omdat ik niet zo goed weet waar ik het met hen over moet hebben.
Ik krijg vaak het idee dat ze mij niet zo mogen, daarom zit ik liever thuis dan dat ik bij vrienden op de bank hang.


Uhm nee ik persoonlijk heb daar geen last van, maar omdat mijn vrienden allemaal ver weg wonen zit ik vaak wel thuis idd.
Maar als ik bij mn vrienden ben is het wel heel gezellig, en ze komen ook graag bij mij thuis.

Ben je zelf erg verlegen? Of vind je het moeilijk om vrienden te maken?
Is er bij jou thuis (ongemerkt) een situatie waarom je vrienden niet graag bij jou thuis komen?
Ik zou er eens over praten met je 3 vrienden, want als het een echte vriendschap is dan kun je daar over praten met elkaar :j

Leg ook uit aan je ouders dat je het niet fijn vind om bij anderen te zijn waar je niet zoveel mee hebt, of waarbij je niet weet wat je moet zeggen. Niet iedereen heeft een grote vriendengroep :n En een kleine vriendengroep kan net zo leuk en goed zijn :j

Succes ermee :)

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 14:43

Ja sorry typte ff te snel!

Wat ik bedoel ik ben liever thuis dan bij vrienden. En daar irriteren me ouders zich erg aan. En dat ik dan een normaal leven heb als ik alleen maar thuis ben.
Als ik bij vrienden ben hoor ik alleen ruzie's

Ik heb al hulp thuis een soort van jeugdzorg maar die geeft mijn ouders gelijk...

Ik zit indd liever bij me paardje dan bij vrienden.

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Liever thuis dan bij vrienden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 14:43

Indd dat bedoel ik bedankt!

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:17

Ik snap wel wat je bedoeld TS ;).
Ik heb het ook een beetje opgegeven want ik moet altijd naar hen toe, en als ze dan bijv. wel met me afspreken dan en dan hier bij mij te komen, zeggen ze vaak op het laatste moment af met de meeste onzin verhalen.

Mama van al 2 prachtige zonen en 1 prachtig mooie dochter <3 <3 <3
En een prachtig 4e wondertje op komst, UD 17/09/´22 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:37

Nee dat heb ik totaal niet, ik zit liever bij vrienden dan thuis.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Liever thuis dan bij vrienden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:41

Ik vind het bij beide gezellig.

Zijn je vrienden wel leuk genoeg? Sociale contacten aanmoedigen is niets mis mee (en hoewel niet iedereen er behoefte aan heeft, kan het wel gunstiger werken als het psychologisch niet zo denderend gaat om je onder de mensen te begeven).

Maar als jij alleen maar ruzie meemaakt bij je vrienden, zou ik fijn nieuwe vrienden maken... Want ik ga niet gezellig een avond bij een stelletje 'kinderen' zitten die zitten te bekvechten :+ ik zit er ook voor mijn lol.

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:41

Ik ben liever helemaal alleen in mijn kamer ofzo :')
Anyway, heb het er met je ouders over, die kunnen je waarschijnlijk beter helpen, hun beslissen immers wat jij wel en niet mag/moet. Ze kunnen je uiteraard niet verplichten om te gaan als je daar geen zin in hebt, maar ze willen wel het beste voor je denk ik :)


Act like a lady, think like a boss.

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:42

Ik zit ook veel liever thuis dan bij vrienden. Bij mijn vrienden is het hartstikke gezellig, maar ik ben echt een ik-wil-alleen-zijn-persoon :P Ik sluit me het liefst op in mijn kamer en ik vermaak me wel. Zo ben ik gewoon :) Mijn ouders vonden het ook altijd heel raar, maar ik vind het best zo. Ze zeggen er nu ook niks meer over. Mijn vrienden komen hier ook bijna nooit, maar zo zijn wij ook gewoon niet volgens mij :+

Als jij liever thuis zit dan bij je vrienden moet je dat toch gewoon doen?

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Liever thuis dan bij vrienden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 15:51

Ja indd.

Ik maak geen ruzie bedoelde het anders. Ik hoor eigenlijk alleen ruzie's maar aan.
Of met hun ouders of ik hoor ja heb met die en die ruzie.

Ik zit eigenlijk ook gewoon liever alleen.
Maar dat accepteren me ouders niet echt

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Liever thuis dan bij vrienden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:08

Ik denk dat je ouders en de hulp die jullie thuis hebben je willen stimuleren om met vrienden om te gaan..

Alleen het is voor jou natuurlijk niet leuk om tussen ruzzie's te zitten of bij mensen waar je geen aansluiting bij vind. Het feit dat vrienden nu niet bij jou komen heeft denk ik te maken met het feit dat jij er eigenlijk maar amper bent en het ook niet zo leuk vind (dat straal je ook uit op zo'n moment).

Wat ik je aanraad is om niet krampachtig toch te proberen om het leuk te maken/hebben omdat je ouders dat graag willen ofzo, maar ga op onderzoek uit, zoek nieuwe vrienden op etc.! Heb je vanuit de paarden geen sociale contacten? Iemand die ongeveer net zo oud als jou is en waar je het goed mee kunt vinden? Dan zou je met hem/haar eens leuke dingen kunnen ondernemen? Dan leer je vanzelf ook wel meer / andere mensen kennen en creëer je vanzelf een leuk groepje om je heen. :)

Je hoeft ook geen 50 vrienden te hebben maar het is toch wel fijn om een paar mensen om je heen te hebben waar je het goed mee kunt vinden en waar je het ook gewoon gezellig mee hebt.

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Liever thuis dan bij vrienden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:38

Mss andere leukere vrienden zoeken? waar je wel graag bijzit.

capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Liever thuis dan bij vrienden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:44

Ik denk dat je dan een verkeerde vriendengroep hebt. Waarom zou je met mensen omgaan in je vrije tijd terwijl je het idee hebt dat ze je niet eens mogen? En idd je hoeft geen hele vriendengroep te hebben, maar een of twee echt goede vrienden is toch wel belangrijk.

Ik ben graag thuis, maar ik vind het ook gezellig om naar vrienden te gaan. Alleen heeft iedereen het tegenwoordig erg druk, dus de groep zie ik eigenlijk vooral bij feestjes enz. Maar het is wel belangrijk om sociale contacten te onderhouden.

nerina_97
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-01-11

Re: Liever thuis dan bij vrienden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:38

Toen ik op de middelbareschool zat had ik hetzelfde hoor. Ik zat veel liever bij mijn pony dan bij een vriendin. Ik had niet echt aansluiting bij klasgenoten. (ik had geen vriendje, droeg geen make-up, hou niet van winkelen). Later in 4 havo kwam ik een oud klasgenoot tegen van groep 2. En daar kan ik het nog steeds prima mee vinden.
Ik heb in totaal 4 echte goede vrienden. Dat is opzich niet heel veel maar ik kan mezelf bij hen zijn en die hoeven niet elke dag een smsje of iets in die richting. Als je elkaar ziet dan is het goed.

Wat ik wil zeggen is dat je eigenlijk maar een paar mensen in je leven nodig hebt. Je kan wel 200 vrienden maken, maar wie zijn dan je echte vrienden?

Kijk wat jij leuk vind om te doen (naast paarden) en misschien zijn er wel mensen om jou heen die dat ook hartstikke leuk vinden. En ga vooral met mensen om waarbij je je goed voelt. Alleen soms moet je die even "zoeken".

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Liever thuis dan bij vrienden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:54

Sociale contacten zijn wel belangrijk vind ik. Je ouders willen je waarschijnlijk alleen maar aanmoedigen om leuke dingen te doen (met vrienden) en niet alleen maar thuis te zitten.

Mensen die je niet aardig vind (of waar je van denkt dat ze je niet mogen) moet je niet mee omgaan. Die drie echte vrienden, kan je daar niet apart mee afspreken en leuke dingen mee doen? :)

[o]

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Liever thuis dan bij vrienden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:01

Hier nog een hoor. Vind het heerlijk om alleen te zijn en heb ook erg veel tijd met mezelf nodig. Vroeger had ik dat nooit, maar sinds ik op mezelf woon wel. Doordeweeks is me-time en in het weekend voor vrienden.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:05

Ik heb het ook hoor. Ik heb hele leuke vrienden, maar als ik de hele dag mensen om me heen heb gehad op school wil ik 's avonds gewoon rust. Gewoon lekker alleen op mijn kamer tv kijken of computeren. Ik spreek m'n vriendinnen via internet dagelijks alleen dingen afspreken komt er vaak gewoon niet van omdat we het allemaal druk hebben, en dat vind ik helemaal niet erg. Dat zijn dan wel vriendinnen van de middelbare school die allemaal andere studies doen.

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie