Planten killer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:39


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Planten killer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:41

Ik kan hier over mee praten.

Ik ben in staat een cactus te laten verdrogen en een waterplant te verzuipen.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Planten killer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:44

Ik ben geen plantenkiller, ben bloemist....zou wat zijn als ik dan geen planten kan onderhouden :P

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:49

maralyn schreef:
Liselot schreef:
Ik ben ook vreselijk, maar heb nu de oplossing! Heb nu speciale potten, met hydrokorrels erin en een watermeter. Pas als de meter aangeeft dat er water in moet vul ik hem tot de meter max aangeeft.
En ze blijven zowaar leven!!



Oeww....googlen!! Misschien ook wel wat voor mij.

Ik wilde zo graag een palmpje in huis...(Nee...geen bier, dan is het amstel) maar, ik ga het echt niet aandurven.
Voorlopig blijft het op een orchidee.... :D



Heb ff gekeken en die potten zijn van Elho, ze zijn wel wat duurder, maar voor mij is het echt een uitkomst :D

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Planten killer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:53

Zo'n hyacinten ding kan je daar ook voor gebruiken (die stink dingen zijn toch hyacinten? := )

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:53

Ik vermoord alle planten :')
Ik krijg het nog voor elkaar een vergeet-me-nietje te vergeten -O-

_Denise

Berichten: 2411
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:53

xZiva_ schreef:
ik had zo'n potje:(foto van google)
http://www.miendomus.nl/thumb_large_p.p ... mPcKOw.jpg
maar dan gewoon zonder deksel, deze is rond dus de wortels kunnen goed groeien. en doordat de bovenkant smal is blijft de ui er op liggen.

als voorbeeld hoe je de ui er op moet leggen: (in een natuurlijk veel te klein potje)
http://img34.imageshack.us/img34/846/p3ep.jpg

het leukste is als je een doorzichtig potje hebt. je kunt dan zien hoe snel de wortels groeien :D



Leuk zeg!! En doe je dan wel of geen grond in dat potje?

Ashley5

Berichten: 1610
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Thuis

Re: Planten killer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:01

Hier nog een plantenkiller.
Al lukt het mij steeds beter nu ik standaard op een vaste dag water geef aan mijn planten (als ik het nog steeds niet vergeet...of geen zin heb... :'))! Planten overleven het nu wel redelijk, maar bloemen gaat denk ik nooit lukken...

Nouja, na mijn zomervakantie kreeg ik een bloem van mijn moeder. Ook deze gaf ik trouw iedere week water en ik draaide netjes de pot iedere keer, zodat 'ie niet volledig naar de zon zou gaan groeien. Ik was zo verbaasd dat deze gewoon bij mij bleef leven!! Staat mijn moeder mij opeens raar aan te kijken en zegt: 'Wat doe jij nou?!'
Bleek dus een nepp...onderhouds vrij plant te zijn!! :Y)

xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:09

_Denise schreef:
xZiva_ schreef:
ik had zo'n potje:(foto van google)
http://www.miendomus.nl/thumb_large_p.p ... mPcKOw.jpg
maar dan gewoon zonder deksel, deze is rond dus de wortels kunnen goed groeien. en doordat de bovenkant smal is blijft de ui er op liggen.

als voorbeeld hoe je de ui er op moet leggen: (in een natuurlijk veel te klein potje)
http://img34.imageshack.us/img34/846/p3ep.jpg

het leukste is als je een doorzichtig potje hebt. je kunt dan zien hoe snel de wortels groeien :D



Leuk zeg!! En doe je dan wel of geen grond in dat potje?

geen grond :) helemaal vullen met water, af en toe even bijvullen en de rest gaat vanzelf! Heel apart want binnen 2 weken heb je al een plant, die eigenlijk amper verzorging vraagt.
ik had dit ooit eens tijdens mijn biologie les gezien en was wel benieuwd wat er uit kwam :D

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:20

Ha, lotgenoten!

Ik ben ook een drama met planten. Ik schaam me er overigens niet voor, het zit in mijn DNA. :j Mijn moeder heeft, en mijn oma had het ook.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Planten killer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:27

Bij mij leven planten ook niet lang. Mijn vader vond het eerst altijd wel leuk om een plant op mijn kamer te hebben, grote plant, staat mooi :D Maar water geven ben ik niet zo consequent in, ik vergeet het áltijd. Dus voor je het weet zijn de bladeren dood en vervolgens de plant dood :') Soms kan ik em weer tot leven brengen door weer water te geven, waarna ik weer te lang geen water geef of juist teveel xD Hmmm Nu heb ik al die tijd geen planten meer op mn kamer gehad. Ook mijn studentenkamer is plantloos. Bloemetje of plantje vind k wel gezellig staan maar is niet levensvatbaar bij mij in huis ,hihi

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:27

Ja hier een plant killer.

Ik krijg zelfs een nepplant dood :+

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:28

Zelfs een cactus sterft bij mij aan uitdroging. Pff.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:37

Bij mij gingen ze ook dood, tot ik DE tip kreeg. Je moet niet tegen ze praten, daar schijnen ze depressief van te worden :+ . Sinds ik mijn mond dichthoud doen ze het een stuk beter :o .

Zoolgangster

Berichten: 9587
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:50

daantjuhhh schreef:
Mijn moeder :Y)

Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat ik en mijn broertje nog steeds leven. ~~}>


Oei, dat is wel héél erg! >;)



:+