Achterlaten van liefde..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LF_xx_D

Berichten: 1902
Geregistreerd: 03-05-07

Achterlaten van liefde..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-14 11:40

Even getwijfeld of ik een topic zou openen maar zit er momenteel zo mee in m'n maag dat ik het toch maar doe. :) Sorry als het een lang verhaal wordt.

Voor studie zit ik al een halfjaar in het buitenland en had me vast voorgenomen om hier niet serieus te daten of een relatie te starten. Toen ik hier aankwam huurde ik een kamer bij een aardige gozer (huis was van zijn ouders). We konden het goed vinden en zouden dus met z'n 2en gaan wonen en hadden ook de regel dat er niets tussen ons kon gebeuren omdat we roommates waren. Ook had hij rond die tijd een scharrel dus dat kwam goed uit, dacht ik.

Na 4 maanden samenwonen konden we het toch niet ontkennen dat we elkaar erg leuk vonden en hij vroeg of ik zijn vriendin wilde zijn! :D Samen als stel hadden we een hele leuke tijd en ontdekten we nog een extra 'lieve' kant van elkaar. We hadden wat toestanden dat ik tijdelijk moest verhuizen omdat zijn ouders problemen maakten maar dat zou maar tijdelijk zijn, een back-up huis dus.

Ik moet bijna al weer terug naar NL en hij zei altijd dat hij geen lange afstandsrelaties wilde omdat hij daar slechte ervaringen mee had (zelfs een lange verloving die uiteindelijk uitging door afstand waar hij veel pijn van heeft gehad). Dat wist ik, maar had gehoopt dat hij het met mij toch wilde proberen. Hij zegt dat we zo naar elkaar zijn toegegroeid dat hij me heel erg gaat missen, en geen lange afstandsrelaties wil omdat hij er heel erg ongelukkig van wordt en er veel problemen bij komen kijken die negatieve invloed op de relatie hebben (je groeit uit elkaar, extra jaloezie, etc). Hij hoopt dat we goede vrienden kunnen blijven, regelmatig kunnen Skypen en elkaar soms kunnen opzoeken en na m'n studie kunnen zien wat er gebeurd.

Hij geeft ook toe dat het heel goed kan dat het leven anders loopt, dat we iemand anders tegenkomen of het uiteindelijk niet gaat werken. Maar hij zegt dat áls we dit kunnen, we wel iets heel moois overhouden. Hij zei dat het heel lang geleden voor hem was dat iets zo goed voelde in een relatie, en dat hij dat bij ons zeker had. Ook vinden we het beiden mooi dat we elkaar zo goed kennen, en juist omdat we elkaars negatieve kanten al wisten we toch samen een relatie wilde starten. Hij zegt dat afstand echt de enige reden is waardoor hij het uitmaakt. We hadden een hele goede en respectvolle break-up, wat voor ons beiden nieuw was (en het natuurlijk zeker niet makkelijker maakt).

Want ja, het is nu 'uit'. We spreken nog wel soms af maar veel minder: eens in de 4 dagen (ik woon nu gewoon in m'n back-up huis). Hij zegt dat hij tijd nodig heeft om over me heen te komen en dat het moeilijker wordt als we elkaar veel spreken. Ik merk zelfs door de telefoon dat hij het er moeilijk mee heeft en weet dat hij me nu al mist. Hij wil ons beiden de tijd geven om er nu al overheen te komen, ook voor zichzelf omdat hij degene is die met een 'lege plaats' achterblijft en ik straks weer in een nieuwe omgeving ben met veel afleiding van studie. Dat hij me minder wilt zien (niet wilt, maar moet van zichzelf) doet natuurlijk ook pijn.

Wat ik van de situatie vind: Ik had heel graag verder gewild als stel en wordt gek bij het idee dat hij me misschien vergeet of dingen met andere meiden gaat doen, al weet ik wel echt dat hij om me geeft. Ik kan het er niet echt met anderen over hebben want er zijn niet zoveel mensen die het weten. Bovendien geven mensen vaak goedbedoelde adviezen als: 'Als hij écht veel om je geeft was hij wel bij je gebleven, hij wilt gewoon vrijheid en doen waar hij zin in heeft.' - Terwijl ik weet dat dit niet zo is. Anders had hij het wel uitgemaakt een paar dagen voordat ik weg zou gaan en niet nu al. Ik respecteer zijn keuze, hij heeft er ervaring mee en weet dat hij er ongelukkig van wordt en ik heb geen ervaring met lange afstandsrelaties. Ik denk dat het mogelijk is al zal het zeker niet makkelijk zijn.

Ookal is hij een van de weinige mensen die ik echt vertrouw, toch ben ik bang dat het misgaat als ik terugga naar NL.. dat we elkaar weinig spreken, dat hij weinig contact met me op gaat nemen.. Dit is zijn keuze en ookal respecteer ik die, ik heb er geen vrede mee. Het voelt alsof ik iets heel dierbaars en moois ben verloren, wat ik moet achterlaten. Ik heb ook totaal geen zin om naar NL terug te gaan (had ik al niet, maar nu al helemaal niet).

Heeft iemand ervaring met zoiets? Tips? Is het raar dat hij geen lange afstandsrelatie wilt? In hoeverre is het gezond om hiermee proberen te leven in NL, met goede vrienden zijn en een 'misschien' voor later? Ik moet als ik terugga nog 4 maanden studie, hij nog 6 of 7..


A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Achterlaten van liefde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:56

Tja wat is een lange afstandrelatie....?

Heb er geen ervaring mee, maar zoals ik je verhaal lees is het een 'verstandig' gemaakte keuze van de jongeman. En eigenlijk vind ik het een heel respectvolle keuze richting jou. Hij geeft je in ieder geval geen hoop op iets..

Al is het wel ontzettend cru dat iemand om de afstand geen relatie met iemand waar hij helemaal gek van is.

Geef het even de tijd en kijk hoe je jezelf erbij voelt :(:)

Ann_moi

Berichten: 3851
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Achterlaten van liefde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:03

Ik zit in een soortgelijke situatie en hierin ben ik de thuisblijver, ook al was het sowieso altijd al ingewikkeld met hoe het tussen ons zit/zat. En pfoe het is moeilijk, maar ik denk wel een goede keus. Beiden hebben geen valse hoop en je blijft vrienden waardoor er een kans is dat het weer goed komt. Hier is alles ook zo afgesloten dat er sowieso nog een ontmoeting komt bij terugkeren.
Ook wordt er wel wat contact onderhouden. Hoe dan ook zijn deze situaties altijd heel erg dubbel, je weet nooit hoe het zich oplost.

Waar komt hij eigenlijk vandaan? En hoe zit het met tijdsverschil?

Veel sterkte in ieder geval! :)

“We must be free, but to have real freedom, you must be wild and free yourself.”
B+8 :)

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Achterlaten van liefde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:19

Jeetje wat een vervelende situatie.. Kun je hem echt niet overhalen om het te proberen? Dat kan altijd toch? Ik heb al bijna 1,5 jaar een relatie met iemand aan de andere kant van Europa en dat gaat nog steeds super :)
Zou je willen wonen in het land waar hij woont? Je zou kunnen proberen om te kijken of je het een half jaar langeafstandsrelatie lukt, en als je dan zekerder bent van elkaar, in dat land gaan wonen? (ik weet natuurlijk niet welk land, en hoe ver dat is :P) Maar op die manier zie je wel nu al een einde aan het lange afstands gedeelte, dat maakt het vast een stuk makkelijker :) En je kunt zien of je nog steeds zo gek op elkaar bent als je weer terug bent in Nederland.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:00

Hoe ver wonen jullie van elkaar als jij weer thuis bent? Is er tijdsverschil? Langeafstands tussen NL en een Europees land is natuurlijk heel wat anders dan tussen NL en USA, bijvoorbeeld.

Maar ik zou het ook niet willen... Ik heb bij veel goede vriendinnen gezien hoe zo'n langeafstandsrelatie keer op keer kapot gaat en hoe jaloezie en onzekerheid zo'n grote rol speelt.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:16

Ik vind het niet raar dat hij dat niet wil. Op dit moment zitten jullie in een situatie dat bij elkaar blijven geen optie is omdat jullie allebei studeren.
Als deze liefde echt DE liefde is, zal het ook niet uitmaken, dan komen de mogelijkheden vanzelf na jullie studie.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Achterlaten van liefde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:20

Ik heb in dezelfde situatie gezeten een paar jaar geleden. Ik woonde in Argentinië en had daar een vriend, toen ik terug ging naar Nederland hebben we het geprobeerd maar de afstand was gewoon veel te groot. Ik had jaren moeten wachten om genoeg geld te sparen voordat ik hem weer zou kunnen zien. Toen ik een week terug was in Nederland is het toch uit gegaan helaas. Ik zou er niet weer opnieuw aan beginnen. Er bestaan succesverhalen, maar meer niet-succes verhalen...

Hoe groot is de afstand als ik vragen mag?

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Dirndl

Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Achterlaten van liefde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 01:03

Oh hemel wat klinkt dit bekend. Het is afschuwelijk, verschrikkelijk, pijnlijk en nog heel veel andere bijvoeglijke naamwoorden om onder ogen te zien dat iets wat had kúnnen werken op een andere plek door afstand moet stoppen. Ik heb 2 keer in (bijna) dezelfde situatie gezeten - eigen schuld ook, ben van-land-naar-land-verhuizer :=

De eerste keer hadden we sowieso maar 3 weken, het was ook de bedoeling dat het niks serieus zou worden, maar gevoelens kun je helaas niet uit zetten. Ook door zijn ervaring met eerdere relaties hebben we toen besloten niet eens aan een lange afstands relatie te denken, ook omdat we elkaar dus nog niet zo goed kenden, wat in jouw geval natuurlijk anders is. Maar ik heb er zo'n verdriet van gehad. Inmiddels is het 2 jaar laten en hebben we elkaar weer een paar keer gezien, en de afgelopen 2 weken na werk bijna elk vrij uur samen doorgebracht. Hij heeft nu een vriendin, maar de klik is er nog en het deed nu ook weer pijn om afscheid te nemen.
De tweede keer hebben we beiden tot de laatste 'afscheidsdate' gewacht om überhaupt aan elkaar toe te geven dat we elkaar heel erg leuk vonden. Allebei uit zelfbescherming, omdat we wisten wat er zou gebeuren: ik voorlopig terug naar NL en hij naar Zuid Amerika. Hem heb ik sindsdien niet weer gezien, weinig contact ook, maar ben heel benieuwd hoe het is als ik hem weer zie, omdat we een half jaar goede vrienden zijn geweest en de gevoelens uiteindelijk wederzijds bleken. Heb me toch met een gebroken hart in de trein terug gezeten..

In beide situaties de 'verstandige' keuze gemaakt dus in mijn geval, dus ik begrijp je vriend ook. Maar een stemmetje in mij zegt toch nog steeds "but what if..?"
Mijn moeder heeft het heel treffend gezegd: "Als het zo moet zijn, dan zijn die gevoelens er over een paar jaar ook nog. Misschien hebben jullie beiden een relatie, maar als je elkaar dan weer ziet weet je weer dat jullie de ware voor elkaar zijn." Dus misschien inderdaad je studie afmaken, en dan verder zien. Hoe pijnlijk dat ook is. (Ik weet het dus eigenlijk ook niet, omdat ik ook zelf niet weet of de 'verstandige optie' nou echt de beste beslissing was. Lekker warrig verhaal van mijn kant, sorry :P )

"It is time to get drunk! If you are not to be the martyred slave of time, be perpetually drunk. With wine, with poetry, or with virtue, as you please."
~ Charles Baudelaire

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Achterlaten van liefde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 01:16

Mijn vriend is gister vertrokken voor een jaar naar Thailand. Ik kon niet mee omdat ik mijn paard hier heb en op een DIY stal sta. Niemand gaat dat voor mij doen dus helaas. 1 februari krijgt mijn paard een ander plekje en kan ik sparen om daarheen te gaan.

Wij hebben besloten om wél samen te blijven. We hebben er al 4 jaar (dit jaar 5) op zitten en we houden teveel van elkaar om het zomaar op te geven voor een jaar. Ik ga een keer daarheen en hij komt een keer terug. Ik ben het al een beetje gewend dat hij weg gaat want vorig jaar is hij ook twee maanden weg geweest. Desalniettemin blijft het pijnlijk om "achter te blijven" wetende dat je vriend zich prima vermaakt daar. Gelukkig zien we elkaar door Skype, facebook en ander sociaal gedoe en blijft het draagbaar. Helaas is een jaar lang en dit doe ik ook niet meer. Volgende keer ga ik gewoon mee!

Veel succes met je situatie, ik hoop dat het toch nog iets tussen jullie word want het hoeft niet altijd fout te lopen :)

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

LF_xx_D

Berichten: 1902
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-14 03:36

Wow, bedankt voor alle reacties allemaal!

@DAMWolf: Wow Thailand is erg ver.. wel fijn dat jullie samenblijven, zeker na al die jaren samen.

@xSiep: Hoe ben jij jouw vriend tegengekomen? Woonde je ook eerst in zijn land of hij in Nederland? Fijn dat het werkt tussen jullie!

Afstand bij mij is zo'n 1800km, helemaal niet zo ver als de meesten hier dus en goed aan te vliegen voor eens in de 3 of 4 weken. Het punt is gewoon dat hij het niet wilt door slechte ervaringen. Hem overhalen gaat echt niet lukken denk ik en ik wil zijn keuze ook respecteren als het een verstandige beslissing van hem is. :) Ikzelf zie het helemaal zitten, mede omdat we beiden geld en tijd hebben om heen en weer te reizen. Verder voel ik me erg rot hier door onze break-up. De tijd die we anders samen nog zouden hebben (3 weken), is nu gevuld met liefdesverdriet en afstand houden..

En ja ik zou later best hier willen wonen, heb het prima naar mijn zin. Maar hij wil waarschijnlijk ook naar een ander land later dus zou er wel wat leuks uit te kiezen zijn qua land mocht het wat worden (we zijn beiden 'wereldburgers').

Waar ik het wel moeilijk mee heb: we krijgen beiden onze vrijheid omdat we single zijn.. Is het fair om het hem aan te rekenen als hij allerlei dingen met andere meiden uitvoert? Naar mijn idee kan hij dat wel lekker laten als hij zoveel om me geeft en het maar voor een paar maanden is. Misschien zoenen oke, maar meer dan dat (met andere meiden slapen, one night stands) zou ik wel erg pijnlijk vinden en ik weet niet of ik dat wil accepteren. Als alles oke gaat met ons gaan we wel een paar keer overvliegen om elkaar op te zoeken. Ikzelf heb geen behoefte om in NL te gaan daten als ik weet dat er nog hoop is voor ons. Misschien heb ik die 4 á 5 maanden wel nodig om over hem heen te komen ipv me bezig te houden met anderen. Denk ik hierin te strict?
Laatst bijgewerkt door LF_xx_D op 18-01-14 03:53, in het totaal 1 keer bewerkt

LF_xx_D

Berichten: 1902
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-14 03:38

Dirndl schreef:
(...)

In beide situaties de 'verstandige' keuze gemaakt dus in mijn geval, dus ik begrijp je vriend ook. Maar een stemmetje in mij zegt toch nog steeds "but what if..?"
Mijn moeder heeft het heel treffend gezegd: "Als het zo moet zijn, dan zijn die gevoelens er over een paar jaar ook nog. Misschien hebben jullie beiden een relatie, maar als je elkaar dan weer ziet weet je weer dat jullie de ware voor elkaar zijn." Dus misschien inderdaad je studie afmaken, en dan verder zien. Hoe pijnlijk dat ook is. (Ik weet het dus eigenlijk ook niet, omdat ik ook zelf niet weet of de 'verstandige optie' nou echt de beste beslissing was. Lekker warrig verhaal van mijn kant, sorry :P )


Oei erg bekend voor jou dus! En het is wel duidelijk dat het voor jou ook erg pijnlijk was.. Ik vind de quote van je moeder wel heel mooi. Moet dat maar proberen voor ogen te houden. :)

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:45

LF_xx_D schreef:
@xSiep: Hoe ben jij jouw vriend tegengekomen? Woonde je ook eerst in zijn land of hij in Nederland? Fijn dat het werkt tussen jullie!

Zo groot is de afstand bij mij ook :) Maar snap idd dat dat het probleem niet is, maar meer zijn idee erover. Ik heb mijn vriend leren kennen toen hij een weekendje op vakantie was in Nederland, toen contact gehouden en in de zomer 10 dagen hem opgezocht. We hebben dus nooit samengewoond, ik denk dat dat opzich wel een voordeel is, omdat je daar nog hebt om naar uit te kijken, in plaats van dat je dat juist mist. Verder zijn voor ons de vliegtickets erg goedkoop, waardoor we elkaar elke 4 weken kunnen zien, want het draaglijk maakt :)

Over jouw laatste gedeelte: Tja het is uit, dus theoretisch mag hij doen wat hij wil, al zou het wel netjes van hem zijn om iig te wachten tot je weer in nederland bent. Wel balen dat die break up nu al is zeg! Je had idd nog 3 leuke weken met hem kunnen hebben. Heb je ook met hem over gehad over dat evt samenwonen?
En tja, persoonlijk zie ik niks in het ''we breaken up, maar wie weet wat er later gebeurd'' Omdat je altijd hoop blijft houden en telkens weer gekwetst zou kunnen worden als hij iemand anders heeft of wat met iemand anders doet.. Ik zou zeggen; all or nothing. En met nothing kun je elkaar natuurlijk ook nog opzoeken na een jaar of wat, maar dat contact houden tussendoor, terwijl je niks meer hebt, zou ik niet kunnen, maar dat is persoonlijk ;)

Probeer iig nog van je laatste 3 weken te genieten!!

LF_xx_D

Berichten: 1902
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Achterlaten van liefde..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-14 23:28

Thanks xSiep. Ik ga over een paar dagen we met hem afspreken en wat dingen bespreken, hoop dat er iets uitkomt waardoor ik meer duidelijkheid heb en onze verwachtingen etc kan bespreken. :)

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 03:47

Moeilijk...
Ik heb nu sinds bijna anderhalf jr een lange afstandrelatie, en als mensen vragen of ik het aan of af zou raden weet ik nooit wat ik moet zeggen. Het is best een zwaar anderhalf jaar geweest en een lange afstandsrelatie is best moeilijk. Nou spelen er bij ons ook bepaalde dingen mee die het extra ingewikkeld maken.
Soms vraag ik mij echt af waar ik aan ben begonnen. Mijn vriend heb ik leren kennen tijdens een studie in het buitenland. Hij had dezelfde houding als jouw vriend, lange afstandsrelaties werken niet.. Zelf nooit overnagedacht omdat ik dacht dat het toch nooit zover zou komen. Mijn laatste maand daar er ontzettend moeite mee gehad, die gedachte dat we elkaar zouden vergeten en we slechts een herinnering van elkaar zouden worden had ik erg veel moeite mee.
We bleken toch niet zonder elkaar te kunnen en nu volgende maand, bijna anderhalf jaar verder, gaan we samenwonen.
Houd er wel rekening mee dat het je leven wel beinvloed. Je zegt dat het best mogelijk is ieder 3/4 weken op bezoek te gaan maar dit heeft best een impact op je leven, het kost tijd. Ik weet niet of je studeert of werkt maar het iedere zoveel weken bij hem langsgaan heeft best een negatieve uitwerking op m'n studie. Ook het iedere keer weer opnieuw afscheid nemen is ook lastig.

En verder, hoe zie je jullie toekomst? Want een van de twee moet uiteindelijk toch zijn oude leventje opgeven en verhuizen. Dit lijkt een ver van je bed show maar achteraf gezien had ik hier van te voren toch beter overna moeten denken. Al zou ik hem voor geen goud kwijt willen.

Wie weet gaat hij je zo missen dat hij uiteindelijk anders tegen een lange afstandsrelatie aan gaat kijken. Het is wel belangrijk dat jullie er dan beide met volle 100% achterstaan en er voor gaan.

Succes nog in de laatste 3 weken! Probeer er nog een beetje van te genieten!

Al val ik nog zo diep, ik kom altied weer terug!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Amazonbot, cinniz123, ComscoreBot, fohadie, HELder, IASCrawler, Laj1, lovelys, Plonspony, Poosje81, winnetou4502, YandexBot en 160 bezoekers