Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:53

Ik kan wel begrijpen dat het voor TS een kwestie van principe is geworden.
En stiekem zou ik die meid ook die peesbeschermers niet 'gunnen'.
Maar anderzijds vrees ik dat je niet veel kan doen dan even slikken (vloeken desnoods :D )
en het gewoon laten gaan. Je kan er veel energie in gaan stoppen, maar ik denk toch dat
er geen oplossing komt.

Inderdaad een lesje voor een volgende keer, eerst het bedrag ontvangen en dan de spullen leveren.
Gelukkig gaat het om een klein bedrag.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:55

vrouwke schreef:
Citaat:
Inderdaad. Als ik bedenk hoe vol mijn kelder ligt van spullen van anderen ('Leen deze maar' en vervolgens niet meer terug vragen, tja, balen nieuwe halen) waar ik nooit een cent voor hebt betaald, peeskappen ben ik ook door blijven gebruiken, tja moeten ze het maar op tijd terug vragen.


Sorry, maar dan vind ik jou ook een grote aso.

Ik snap Ts goed, ik zou er ook achteraan gaan net zolang dat ik het terug had, of het geld.
Gaat niet om die 15 euro maar om het principe.


Het is natuurlijk het principe maar is het die tijd en de moeite die je er zelf insteekt wel waard.
Als TS ze terug wil kan ze beter naar de stal rijden of haar huis om het direct op te halen. Anders is het echt voor jezelf een stuk zwaarder om daar mee bezig te zijn dan voor degene die het niet terug wil geven. Die zal zich nergens druk om maken.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:11

xSlvna schreef:
Inderdaad. Als ik bedenk hoe vol mijn kelder ligt van spullen van anderen ('Leen deze maar' en vervolgens niet meer terug vragen, tja, balen nieuwe halen) waar ik nooit een cent voor hebt betaald, peeskappen ben ik ook door blijven gebruiken, tja moeten ze het maar op tijd terug vragen.


Zooo he jij bent echt asociaal...

TS: je hebt natuurlijk veel te lang gewacht. Je gaat toch niet 4 jaar op je geld zitten wachten? Misschien kun je de beschermers terug 'lenen', dat is denk ik het enige wat je nog kan doen.
Lekkere vriendin trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:14

xSlvna schreef:
Anthea schreef:
Serieus, 4 jaar geleden, 15 euro?

Echt..?

Inderdaad. Als ik bedenk hoe vol mijn kelder ligt van spullen van anderen ('Leen deze maar' en vervolgens niet meer terug vragen, tja, balen nieuwe halen) waar ik nooit een cent voor hebt betaald, peeskappen ben ik ook door blijven gebruiken, tja moeten ze het maar op tijd terug vragen.



Serieus? Dus jij leent spullen en gaat er niet zelf actief achteraan om het terug te geven? Dát vind ik pas asociaal.. Aan mij had je iig een verkeerde gehad.

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:29

xSlvna schreef:
Inderdaad. Als ik bedenk hoe vol mijn kelder ligt van spullen van anderen ('Leen deze maar' en vervolgens niet meer terug vragen, tja, balen nieuwe halen) waar ik nooit een cent voor hebt betaald, peeskappen ben ik ook door blijven gebruiken, tja moeten ze het maar op tijd terug vragen.

Citaat:
Serieus? Dus jij leent spullen en gaat er niet zelf actief achteraan om het terug te geven? Dát vind ik pas asociaal.. Aan mij had je iig een verkeerde gehad.

Inderdaad!
Als ik iets leen, dan geef ik dat uit mezelf weer terug en niet als de eigenaar erom vraagt!
mocht het per ongeluk kapot gaan, (kan altijd) dan vergoed ik dat... ik ben nog zo mogelijk nog zuiniger op de spullen van een ander dan die van mijzelf.

Ik zou ook uit principe die peesbeschermers terugwillen of het geld.
Je kunt op haar naam best een adres en/of telefoonnummer vinden op internet met wat zoekwerk hoor TS.

Succes, ik zou het er ook niet bij laten zitten... laat het maar voor allebei een les zijn.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:39

Ik zou zelf na 4 jaar zeggen van een goede les, ik weet wat ik aan die persoon nu heb en klaar. Voor de volgende keer zou ik éérst het geld willen anders geen spullen overhandigen... Principe snap ik t wel, maar na 4 jaar... Dan denk ik dat je 3 jaar 11 maanden en 3 weken eerder had moeten zijn...

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:06

Pas maar op, over een paar maanden is het al verjaard, haha! Snap echt niet dat je je na 4 jaar nog druk kan maken om zoiets. Vraag desnoods die beschermers terug. Is t niks meer, dan gooi je ze gewoon weg

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:11

Nah als mij spullen uitgeleend worden onder het mom van 'Gebruik maar, ik heb het toch niet nodig (nu)' dan behandel ik het als 'mijn goed' en word het schoon gehouden, regelmatig ingevet/geschrobd en ook regelmatig tot vaak gebruikt. Nahja als ik de eigenaar niet hoor heeft die het blijkbaar (nog) niet nodig en verlangt die er ook geen geld voor (wat ook niet afgesproken was, wél ben ik bereid nieuw goed te betalen als de eigenaar het terug vraagt maar IK ze niet meer teruggeef-waardig vind omdat ze blijvend vies, zoals dekjes met zwarte vegen, of kapot zijn).

En ik heb persoonlijk het gevoel dat D in het geval van TS dacht dat ze het ook kon lenen tot dat TS het nodig had of zij het niet meer nodig had, tenminste, als de vriendin van TS dat aan D heeft gezegd begrijp ik dat best en snap ik dat zij liever niet betaald. Maar om het vervolgens óók niet terug te geven vind ik diep triest, ook niet betalen als de kappen dusdanig beschadigd zijn dat ze niet meer netjes uit zien vind ik triest, dat vind ik net als een geleend item (hoofdstel bijvoorbeeld) incompleet of beschadigd terug geven.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 21-11-13 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:13

Weet je wat ik nog het aller vreemdst vind.. Dat het je nu pas zo hoog zit.. en je nu pas ECHT actie wilt ondernemen. Snap niet dat je het zo ver hebt laten komen.. 4 jaar later.. Ja je hebt ondertussen enkele pogingen gedaan, maar dan doe je toch wel eerder iets anders proberen???

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 15:22

Ondertussen heb ik niet eens meer om een foto gevraagd, maar wil ze terug. Helaas reageert ze echt niet.

Ik geloof niet dat ze dacht dat ze de beschermers kon lenen. Ze heeft elke keer als excuus gegeven dat ze geen geld had vanwege medische kosten van haar paard. Ik ben dan de kwaadste niet en liet het dan even rusten. Problemen met je paard is al vervelend zat.

Helaas ben ik blijkbaar te lief, want voor je het weet ben je een paar jaar verder.

Dit topic heb ik geopend nadat ik van L te horen kreeg dat ik van haar geen gegevens krijgt omdat ze er niet tussen wilt staan. Dat was voor mij een druppel, nu ben ik gewoon boos en vandaar t topic voor tips.

Geen adres, stalnaam of telefoonnummer heb ik dus. Ze woont ook 45 minuten hiervandaan, zomaar wat adressen bezoeken kan ik dus niet even snel doen.

Heb L vanochtend een bericht gestuurd dat ik van haar verwacht dat ze mij helpt aangezien, hoe vervelend dan ook, ze er toch mee te maken heeft.

Ondanks dat sommige reacties hier wel wat overdreven zijn, hebben een aantal van jullie mij wel wakker geschud. Ik heb een hekel aan om geld te moeten vragen omdat ik weet dat het soms echt niet uitkomt, maar je hebt bij de verkeerde mensen alleen jezelf ermee.
Ik mag dus wel wat minder lief worden daarin. Van L krijgen mijn ouders en ik ook nog n flink bedrag, ga daar ook maar eens om zeuren, voordat we 4 jaar verder zijn :p

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:25

xSlvna schreef:
Nah als mij spullen uitgeleend worden onder het mom van 'Gebruik maar, ik heb het toch niet nodig (nu)' dan behandel ik het als 'mijn goed' en word het schoon gehouden, regelmatig ingevet/geschrobd en ook regelmatig tot vaak gebruikt. Nahja als ik de eigenaar niet hoor heeft die het blijkbaar (nog) niet nodig en verlangt die er ook geen geld voor (wat ook niet afgesproken was, wél ben ik bereid nieuw goed te betalen als de eigenaar het terug vraagt maar IK ze niet meer teruggeef-waardig vind omdat ze blijvend vies, zoals dekjes met zwarte vegen, of kapot zijn).

En ik heb persoonlijk het gevoel dat D in het geval van TS dacht dat ze het ook kon lenen tot dat TS het nodig had of zij het niet meer nodig had, tenminste, als de vriendin van TS dat aan D heeft gezegd begrijp ik dat best en snap ik dat zij liever niet betaald. Maar om het vervolgens óók niet terug te geven vind ik diep triest, ook niet betalen als de kappen dusdanig beschadigd zijn dat ze niet meer netjes uit zien vind ik triest, dat vind ik net als een geleend item (hoofdstel bijvoorbeeld) incompleet of beschadigd terug geven.


Kijk, zo komt je verhaal heel anders en ook een stuk beter over :)

Het is ook inderdaad maar net met welke intentie het wordt uitgeleend en ook met welk doel je vraagt het te lenen. Zal wel aan mij liggen, maar ik leen nooit met het doel om iets lang te gebruiken...

Toch denk ik en blijf ik erbij dat het ook wel netjes is om zo nu en dan eens te vragen aan de uitlener of hij het nog nodig heeft, terug wil of wat dan ook.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:32

dan nog vind ik het raar xSlvna want ik heb het toch niet nodig NU geeft aan dat ze het neit weggeven. Dan zou je op zn minst na een tijd nog een keer navraag kunnen (moeten) doen om te zien wat de stand van zaken is; mag je het houden, kopen of teruggeven?
Maar goed, het gaat hier om TS.
En die is gewoon te laks geweest.
Zelf zou ik er niet meer achteraan gaan, vind ik nogal knullig.
Had je gewoon eerder (actief) moeten doen, en niet nu nogeens gaan bedenken.
Dat jij je vriendin vraagt om hulp snap ik, zij was tussenpersoon en heeft imo dus ook wel een rol hierin, maar dat zij dat nu niet (meer) wil snap ik ook heel goed.

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 15:42

Ik ben laks geweest, maar dit had deels te maken omdat ze elke keer problemen met haar paard had. Ik vond het dan erg knullig om moeilijk te doen over 15 euro, terwijl haar paard misschien wel helemaal niet goed was.
Afgelopen jaar heb ik zelf contact geprobeerd op te nemen, deels omdat ik het niet meer via L wilde doen. In mei kreeg ik dus een antwoord dat ze dacht het geleend te hebben en dat ik de rest maar met L moest uitzoeken. De maanden daarna heb ik meerdere pogingen gedaan om contact te zoeken met haar, zonder L. Dit omdat ik niet wilde dat L in de problemen zou komen.

Van de week heb ik toch een sms naar L gestuurd of ik haar nummer mag, zodat ik het gewoon even via de telefoon kon afhandelen. Vanochtend kreeg ik dus een negatief antwoord.

Ik ben dus laks geweest, goedgelovig, te lief, noem het maar op. Toch geeft niemand het recht om mij op deze manier te behandelen terwijl je zelf fout zit.

Dat ik antwoord wil is dus uit principe. Het gaat mij niet om de 15 euro of de beschermers, maar het feit dat ze mij zo afwimpelt en het voor haar zo simpel is om dan niet meer te reageren.

Ik ga het dus ook loslaten, mede dankzij dit topic. Vanochtend was ik teleurgesteld en daardoor boos, misschien ook op mijzelf.
Vandaag mijn laatste bericht gestuurd naar D. Ik wil nog even kijken hoe L op mijn sms reageert, maar ook zij krijgt geen medelijden meer. Ook haar schulden wil ik terug, want dat is wel iets meer als 15 euro. Dit overkomt mij niet weer.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:52

het siert je natuurlijk dat je haar op dat moment niet lastig wou vallen.
Maar een medische situatie van haar paard duurt vast geen 4 jaar, in die periode had je ook al eerder aanspraak kunnen maken op je spullen.
Of meteen aan kunnen geven dat je ze terug wilde, had zij geen reden om te zeggen dat ze er geen geld voor had en wie heeft peesjes nodig met een geblesseerd paard trouwens, misschien heeft zij ze in die ziekteperiode wel helemaal niet gebruikt en pas na de blessuretijd? Of had zij ze juist nodig vanwege de blessure?

Enfin, goed dat je het los wilt laten, ik noem het expres niet los GAAT laten, want je bent ondertussen nog steeds bezig ;)

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:52

Vjestagirl schreef:
xSlvna schreef:
Als ik bedenk hoe vol mijn kelder ligt van spullen van anderen ('Leen deze maar' en vervolgens niet meer terug vragen, tja, balen nieuwe halen) waar ik nooit een cent voor hebt betaald, peeskappen ben ik ook door blijven gebruiken, tja moeten ze het maar op tijd terug vragen.

Van ruilen komt huilen, of je er nu iets anders of geld voor terug krijgt (of niet ;)), zulke ruils doe je direct, jij geeft je peeskappen en zij haar geld direct, had ze het geld niet gegeven kreeg ze de kappen niet, klaar. Zo handel je, als jij vertrouwd op de eerlijkheid van anderen (zowel je vriendin als D) is jammer dan, daar leer je van.


Mensen zoals jij zijn dus de reden dat ik helemaal niets meer uitleen, behalve aan mijn vriend. Hoe vaak ik wel niet spullen kwijt ben geraakt, smerig of kapot terug heb gekregen, dat is echt niet leuk meer.

Voor een vriend van me heb ik laatst de film "Paus Johanna" gedownload, zijn moeder wilde die graag zien. Helemaal prima, op n USB stickie, klaar. Komt hij een week later 'Ja, ze vond de film geweldig, dus nu neem ik het boek mee'. Ehrm... Nee?
Had ooit aan een vriendinnetje van de middelbare school wat boeken uitgeleend. Spontaan zag ik haar daarna bijna nooit meer. Toen ik haar een jaar later erop aansprak zei ze alleen maar "nee, ik heb geen boeken van jou." sta je dan met je goede gedrag. Sindsdien leen ik geen boeken meer uit.


Inderdaad, ik heb 4 jaar geleden m'n laatste slechte ervaring gehad met boeken uitlenen. Sindsdien leen ik ook nauwelijks meer dingen uit. Behalve wanneer ik heel zeker ben dat ik het weer in juiste staat terug krijg.


TS; ik begrijp je gedachte. Bij mij zou het ook een principe kwestie zijn. Waarschijnlijk zou ik er al wel veel eerder klaar mee geweest zijn. Als ik er klaar mee ben, dan ben ik er ook wel echt klaar mee. Als iemand het bij mij verpest heeft, zal ik diegene ook nooit weer iets uitlenen.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:07

Tja, ik begrijp het wel, maar goed dat je het los wil laten. Het is een wijze les voor je geweest.

Hier een keer zoiets gehad: ik had een pessoatuig, helemaal nieuw. Dus singel én tuig. Maar ik had geen paard meer, dus gaf hem mijn vriendin in bruikleen. Paard van haar moeder, maar vriendin deed er wat mee. Toen vriendin met paard stopte, verkocht haar moeder het paard inclusief alle toebehoren, aan de huidige bijrijder.

Pas na een half jaar ofzo dacht ik weer aan het pessoatuig, en bij navraag moest dit dan bij de verkoop hebben gezeten. Mijn vriendin wilde het vergoeden.. Maar dan vond ik dus niet nodig. Het was zonde, maar niet haar schuld: ik had ook op moeten letten. Vond het wel fijn dat mij dit meteen werd aangeboden hoor, maar hierdoor weet ik ook dat ik zelf moet opletten als ik wat uitleen.. Dus ik maak nu altijd voor mezelf duidelijk, of iets verkoop, of uitleen. Bij verkoop moeten ze gewoon meteen betalen, anders heb je idd kans dat je kan fluiten naar je geld.

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:11

Nou, ik zou nu haar naam op internet zetten, wedden dat er iemand hier is die die griet kent en weet hoe je haar kunt benaderen?

Rhyddid

Berichten: 1950
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:04

Urielle schreef:
Nou, ik zou nu haar naam op internet zetten, wedden dat er iemand hier is die die griet kent en weet hoe je haar kunt benaderen?


Ja super goed plan, maar niet heus... -O-

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:12

Na 4 jaar denk ik niet dat TS nog haar geld of peesjes gaat zien..

Heel zonde natuurlijk, maar wel ook zelf niet slim om er niet continu achteraan te blijven gaan, dit weet je inmiddels zelf ook lees ik.
In het vervolg, niet meer iets geven zonder eerst geld te zien.
Maar die les heb je natuurlijk zelf ook al geleerd, ik hoop voor je dat je dit niet meer meemaakt :)

Ik vind het wel jammer om te zien dat de persoon in kwestie zo doet..
Ik leen regelmatig wat van mensen, ik vind het super fijn dat mensen dit aan mij uitlenen.
En zeker weten dat ik de spullen goed gebruik of als ik iets koop ze het geld geef.
Ik zou mij veel te schuldig voelen als ik dat niet doe, maar dat ben ik :+

Je bent er nu in ieder geval een stuk wijzer uit gekomen TS! :)

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:32

Ik kan je frustraties wel begrijpen. Zo ga je niet met elkaar om. Dat het 4 jaar geleden is, of 'maar' om 15 euro gaat is het geen eens. Snap wel dat het een principe kwestie is :j . Dat sommige mensen hier vaker gewoon mee weg komen, heel frustrerend. Niet eens een beetje fatsoen om op je berichten te reageren..

Echter is de beste manier om het van je af te zetten. Hoe vervelend ook, zij komen zichzelf nog wel eens tegen... Maar ik snap wel je machteloosheid tov de situatie. Ik heb zoiets gelijks gehad, tot twee keer toe. Een keer een l.ullig bedrag en een keer een hele all in vakantie naar het buitenland. Gevolg is dat je aan niemand meer geld uitleent :(:) .

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:27

Maar TS, als je D haar naam hebt kun je op facebook toch gemeenschappelijke vrienden zien, of denk ik heel gek als ik zeg dat je die andere gemeenschappelijke vrienden moet vragen om de stalling waar zij staat of haar nummer...? :o

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:21

zou jij gegevens over een van je vrienden aan een wildvreemde geven dan?
Zou ik gauw klaar met je zijn als fb-vriend zijnde :P

Melisjee

Berichten: 8755
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:48

Allereerst is het natuurlijk niet netjes van D. om nu helemaal niet meer te reageren, zowel als ze écht dacht dat ze het kon 'lenen' van je, als dat ze nu gewoon liegt.

Maar heel eerlijk, je zegt in een van je eerdere posts dat je niet wilt dat ze hiermee wegkomt, dat had je echt op z'n vroegst 3 jaar geleden het beste kunnen bedenken. Niet na 4 jaar, dan heb je imo ook je kansen verspeeld als je al zo lang moet 'zeuren' om je spullen ipv duidelijk actie onderneemt.

Natuurlijk snap ik je gedachte wel, want het gaat om het principe: het is immers niet allemaal netjes verlopen nu met de communicatie tussen jou en D.

TS, 't is oliebol, maar laat dit gewoon een les zijn voor de volgende keer ;)

xMarloes

Berichten: 4236
Geregistreerd: 14-10-08

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:24

Is het geen optie om naar L. toe te gaan en die beenbeschermers terug te eisen en ook gelijk over de schuld te beginnen die ze nu heeft?

Snap dat het op met principe gaat.... Snap eigenlijk ook niet dat mensen zo kunnen zijn hoor :n

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:33

Tjonge jonge wat kunnen sommige mensen toch lomp reageren op TS. Ja het is 'maar' 15 euro, nou en? Het gaat hier om het principe. Ik vind het behoorlijk asociaal wat hier gebeurt en begrijp ook wel dat TS er na 4 jaar wel eens goed klaar mee is. Waarom wil die vriendin D niet helpen? Zij heeft er toch ook voor gezorgd dat L die peesbeschermers kreeg?