Kat weg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Kat weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 19:11

7 Jaar geleden kregen wij twee katten; Rossolino en Tigarreto; oftewel Robbie en Tijger. Twee zwerfkatertjes gedumpt op een parkeerplaats in Italie. Een vriendin van mij vond ze daar in een zwaar ondervoedde toestand en nam ze mee naar haar vakantieadres.
Ze waren net aan de dood ontsnapt, omdat wij toendertijd graag katten wouden kregen wij ze van hun.
We waren natuurlijk helemaal gelukkig met deze schatten maar een paar jaar later is Robbie (mijn kat) doodgebeten door een hond. Tijger bleef eenzaam achter, duidelijk ongelukkig. Om hem wat op te vrolijken besloten we er een poesje bij te nemen om hem wat op te vrolijken.
Helaas bleek ons poesje ook een katertje te zijn, tijger vond dit niks en bleef steeds vaker van huis, nachten, weken.
Omdat hij door zijn slechte start een achterstand heeft zal hij nooit zo groot en dik worden als een gewone kat, dus hem net zoveel voeren tot die dikte kan alleen maar slecht voor hem zijn.
Helaas brachten veel mensen dit in het verband met dat hij geen eten kreeg en gingen hem dus voeren.
Inmiddels hadden wij de andere kat aan vrienden gegeven omdat wij zagen dat Tijger en Rambo nooit ons huis zouden kunnen delen, Tijger was er eerder dus hij mocht blijven. Inmiddels had Tijger een ander tehuis gevonden waar hij te eten kreeg, een slaapplek en geen andere katten. Maar af en toe komt hij nog eens langs.
Deze man, waarbij hij nu woont, heeft een kattenluikje voor hem laten maken, laten inenten en een paspoort voor hem laten maken. (Terwijl wij ook een paspoort van hem hebben). Hij woont daar nu ongeveer een jaar.
Door toeval zijn we erachter gekomen waar hij nu woont, en zoals jullie wellicht kunnen begrijpen willen wij graag dat hij terug komt, maar die man beschouwt hem volledig als zijn eigen kat, heeft geen begrip voor ons verhaal. Bovendien snapt hij ook niet dat Tijger nooit zo dik zal worden als de normale hollandse kat, en geeft hem dus teveel eten.
En dat doet pijn hoor om te zien hoe jou lieve maatje bij iemand anders woont en diegenen jouw knuffel als zijn dier beschouwt en hem Kareltje noemt.
Wat we nu gaan doen? Geen idee, mijn vader maakt het weinig uit, mijn moeder zegt dat er niks aan te doen is, hoewel ze het heel rot vind om Tijgertje te moeten missen. En mijn broer en ik willen niets liever dan ons Tijgertje terug, of dat gaat gebeuren is de vraag, maar ik ben mn verhaal iig kwijt.


ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:20

Tja meid, da's niet leuk. Het lijkt erop dat Tijger een nieuw huis heeft uitgezocht. Katten schijnen altijd hun eigen baas uit te kiezen.

Ik moet wel zeggen dat ik het op zich niet correct vindt van die man.
Tenzij hij serieus moeite heeft gedaan om de echte eigenaar van Tijger op te sporen. Hij was zeker ook niet gechipt he?

Ik zie het zo: jullie zijn Tijger al een poos kwijt en als hij nu een goed thuis bij die man heeft gevonden dan zou ik het maar zo laten, hoe moeilijk dat ook is. Het is dan immers niet in het belang van Tijger om hem terug te halen.

Geef dan 2 katten uit het asiel een nieuwe kans. Sowieso zijn die gechipt dus die komen altijd weer bij je terug plus dat aantoonbaar is dat jij de eigenaar van die katten bent!

Veel sterkte.

There is no reality, only perception.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:31

je moet niet boos worden op die man...een kat zal altijd zijn eigen baas uitkiezen..omdat jullie die andere kat in huis hebben gehaald (met goede bedoelingen, dat wel) en hij niet met die kat overweg kon is hij dus opzoek gegaan naar een plek die hij leuker vond en die hij heeft hij nu dus gevonden.

hoe vervelend het ook is, je kunt tijger gewoon niet terug eisen...hij heeft zelf gekozen voor een andere plek, ik denk dat jullie jer maar bij moeten neerleggen, als hij terug naar jullie wil komt hij vanzelf wel weer terug.

als je een nieuwe kat(ten) wil haal die dan uit het asiel en kies niet zelf de kat maar laat de kat jouw kiezen Lachen

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 19:39

Weet je wat nog het meest vervelende is; dat ik weet dat jullie gelijk hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:49

Als je van katten houdt dan weet je dat een kat zelf zijn personeel uitzoekt. Tijger is daar erg gelukkig. En jullie hebben nu een plekje vrij voor een andere kat. Ga eens naar het asiel om te kijken welke schat er met smart op jou zit te wachten. Er zijn heel veel katten die wegkwijnen van verdriet en die jij kunt redden. Ik heb er zelf thuis 3 zitten. Het verhaal van Rhythm&Blues de niewste aanwinsten, staat in mijn profiel.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:27

ik zeg hetzelfde als iedereen hierboven, maar als die andere man hem echt te veel te eten geeft is dat ook niet goed voor hem, dus misschien valt erover te praten of daar iets aan te doen is... bij een "dieet" met te veel eiwitten en vetten gaan dieren veel eerder dood, en dat wil hij vast ook niet..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:37

Je kunt de man een brief geven waarin precies de achtergrond van Tijgertje in staat, als de man de moeite heeft genomen om hem te laten enten e.d. lijkt me een goede vent die wel hart heeft voor het dier.
Ik heb alleen maar red gevalletjes thuis hier lopen Haha! en een daarvan is op dieet, maar gaat naar buiten om te jagen (op het etensbakje van de kat van de buren weliswaar Bloos! maar ook op muizen die ze niet eet omdat ze geen rauw vlees lust Bloos! ) ... ze zal echter niet bij iemand anders een thuis zoeken. Geen van de oudere dames hebben dat gedaan en ik wil niet zeggen dat ze het geweldig vinden dat er 3 jonge katers zijn Knipoog maar blijkbaar accepteren ze het wel.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:41

Lieke schreef:
Weet je wat nog het meest vervelende is; dat ik weet dat jullie gelijk hebben.


haha, dat vind ik wel heel eerlijk van je OK dan!

Nu is het alleen nog een kwestie van tijd zodat je het kan accepteren.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 13:26

Ik weet dat het al een vrij oud topic is, maar er zijn weer veranderingen.

Een maand geleden was mijn moeder langs geweest om te praten en die man zij dat wij (mijn broer en ik) altijd langs mochten komen om even naar tijger te gaan.
We hadden min of meer er vrede mee dat die man onze kat heeft (hoewel het gewoon niet leuk is).
Gister ging mijn broer naar het huid van die man om te kijken of tijger er was, antwoord was dat tijger buiten was.
Mijn broer wou weglopen maar zag dat tijger weldegelijk bij die man thuis zat. Hij belt weer aan en wordt van die man zn terein gestuurd.
Hij blijft op de stoep staan en tijger komt bij het raam, mn broer loopt richting het raam, waarop de man weer naar buiten gestormd komt en dreigd mn broer met geweld zn tuin uit te schoppen.
Vervolgens gaat hij tijger aaien terwijl tijger voor het raam zit zo van; haha ik heb hem lekker en jij niet.

Maar hadden we eerst vrede ermee dat die man tijger nu had, nu is dat over, we gaan alles er aan doen om tijger terug te krijgen.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:19

Ik denk dat Tijger inderdaad zelf een baas heeft uitgezocht, hoe sneu dat ook is voor jullie.

Sinds een aantal weken komt er hier in de schuur ook een kat over de vloer, ik zie het precies zo de kat heeft ons als nieuw maatje uitgezocht.
De kat was zeker niet ondervoed dus ik ging er vanuit dat hij bij iemand hoort maar ik zou niet weten bij wie. Elke dag komt hij langs, we hebben een mandje voor hem gekocht en daar slaapt hij ook in, de paarden en hij kunnen het prima vinden. Ook geef ik hem te eten, nu heb ik hem het hele weekend al niet gezien, ik hoop niet dat hem iets ergs is overkomen. Ik blijf maar even afwachten en hopen dat hij terug komt. Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 18:33

Wellicht, maar ik zou nooit een kat zomaar in huis nemen als hij niet van mij is.
Vind ik raar en ongepast, maar wat mij meer tegenzit is de reactie van deze man. Dat kan ik geenzins respecteren, zo iemand gun ik niet de liefde van ONZE kat. En de kat had een reden om weg te lopen, deze reden is er niet meer, maar dat weet hij niet.
Maar als ik moet kiezen voor het welzijn voor de kat kan hij beter weer terugkomen, de man overvoert hem en laat hem niet meer buitenkomen omdat hij bang is dat wij hem terug halen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amandavd, Amazonbot, Astrid_Brann, BanjerLief, ComscoreBot, Eefje_Sammy, Esmee_RS, Finesse, IASCrawler, Jojoju, karinmanon, Mandy_89, mika11, roosjenat, rosalie_a, Toffeltje, Varekaj, Vavane, xxmichellexx, YandexBot en 117 bezoekers