Nu al verplicht je vakantie doorgeven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Nu al verplicht je vakantie doorgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:07

Van mijn afdelingschef moeten we al voor 15 december onze zomervakantie doorgeven. Ik vind dat behoorlijk vroeg, ik heb helemaal nog geen idee wanneer we op we vakantie willen.

In de cao (ziekenhuiscao) kon ik het niet zo 1-2-3 vinden.

Weet iemand van jullie of daar regels over zijn?

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:52

Nee ik kan je zo niet even helpen ik heb geen idee, maar het idd wel heel erg vroeg.
Mijn baas wil het ook altijd op tijd weten maar zo vroeg nee dat toch ook weer niet.
Wat vinden je andere collega's er van dat het zo vroeg moet, misschien weten zij het wel.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:01

't Is inderdaad behoorlijk vroeg.
En natuurlijk best wel lastig als je nog geen idee hebt waar je heen wilt.
Aan de andere kant: ik heb het meegemaakt dat er (ondanks aandringen) pas in mei een lijstje opgesteld werd.
Ook lastig als je een vakantie wilt boeken en in juni weg wilt Scheve mond

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:04

Ja, ik moet ook voor 15 December (was het eigenlijk alweer vergeten Clown ) Maar ik hoef alleen de eerste drie maanden op te geven en dan in januari of februari de rest van het jaar geloof ik.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:09

Ik vind het alleen maar een voordeel. Zo weet iedereen waar hij/zij aan toe is en kan iedereen rond de Kerst als de gidsen weer uit zijn, de vakantie boeken.
In onze CAO (CAO Academische Ziekenhuizen) is daar overigens niets over afgesproken, maar ligt het wel per afdeling vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:57

Is niet ongebruikelijk hoor, hoewel het bij veel bedrijven gevraagd wordt om voor eind januari de wensen door te geven.
Vergeet niet dat er aan vakanties altijd een behoorlijk stuk planning vooraf gaat. Joh lekker, heb je wat om naar uit te kijken!

Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:45

15 december! dan heb je nog geluk! ik moet het voor 15 november al doorgeven!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:57

Ja, ik hoorde mijn moeder er ook al over vandaag, zij werkt ook in het ziekenhuis. Ze baalde er ook van, want heeft geen idee wat haar plannen zijn.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:12

Ook hier hetzelfde probleem.

Maar volgens mij kan het bedrijf dit gewwon doen mits het op tijd is aangegeven. dus niet op 1 dec. zeggen dat ze voor de 15e wat willen weten.

Mijn eigen ervaring is dat er meestal nog wel wat te regelen valt als blijkt dat je toch liever in andere weken op vakantie wilt omdat er bv. 's zomers makkelijker uitzendkrachten te krijgen zijn. Maar dat zal per berdrijf en bedrijfstak nog wel eens kunnen verschillen een groothandel is toch wat anders dan een ziekenhuis.

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:16

Toen ik nog op mijn vorig werk was, ook een ziekenhuis, moest dat bij ons ook. Voor half december alles langer dan 2 dagen voor de 1e 3 maand laten weten en tegen eind januari moesten we alles langer dan 2 dagen voor de rest van het jaar laten weten.

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 09:47

Ook ik werk in de zorgsector en bij ons is er volgende week al een bespreking over de dienstlijsten van juli, augustus en september 2004.
In die maanden mogen er per week 3 personeelsleden vakantie opnemen.
Er zijn veel collega's vanwege hun partner aan de bouwvakvakantie gebonden dus dat wordt altijd weer.... Arghhhh.
Maar vooralsnog komen we er altijd uit.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 15:13

Bij mij is dat ook zo, voor 1 dec. moet ik het doorgeven... Lekker vroeg maar anders kunnen de mensen die wel vroeg willen boeken dat niet doen.. Vandaar denk ik doen ze dit soort regels..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:50

Ok, het is dus wel gebruikelijk. Wij waren alleen nogal overdonderd met de mededeling afgelopen week. Voorgaande jaren was het namelijk altijd 15 januari.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:50

Ik moet het ook voor 15 januari doorgeven.... Beetje vroeg, vind ik...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:07

als het noodzakelijk is voor de bedrijfsvoering, dan mag jouw werkgever je dat verplichten, dacht ik.

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:43

Mijn vader heeft het ook al moeten doen...Was best k*t wat er waren meerdere die op die datum vakantie wouden terwijl wij onze vakantie al hadden geboekt..Maar wij mogen wel Haha!