Utrechtse bokkers:heb advies nodig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Utrechtse bokkers:heb advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 22:15

Zijn er Utrechtse bokkers die de buurten Lombok en de Bloemenbuurt kennen (omdat ze er wonen misschien Haha! ) Mijn vriend en ik zijn een beetje aan t rondneuzen naar huizen en in die buurten staan er erg veel te koop! Is dat toevallig of is t een soort tweede Kanaleneiland Verward Alvast bedankt!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:41

Hmmm, nou ben ik niet heel goed bekend in Utrecht, woon er wel vlak in de buurt, maar Lombok staat nou niet bepaald goed aangeschreven. Heb er op school een x een televisieprogramma van gezien, het is volgens mij nogal een vervallen wijk met onwijs veel allochtonen, mensen die het geld hebben gaan weg, de armeren moeten blijven zitten en het het aantal allochtonen neemt toe. Daarom staan er denk zo veel huizen te koop.

Van de Bloemenbuurt weet ik nix. Suc6 iig!

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:43

Lombok werd en wordt geroemd als voorbeeld van een geslaagde multiculturele buurt. Het schijnt een vrij goede buurt te zijn, maar ik heb er een keer of twee s nachts gelopen en dat beviel mij niet zo best. (mannen die van alles en nog wat naar je roepen en daar zelfs voor naar buiten gewandeld komen)
Kanaleneiland is niet best, overvecht is ook niet lekker. In Wittevrouwen woon je erg goed, maar dat is schreeuwend duur. Lunetten schijnt ook goed wonen te zijn.

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:50

Van Lombok hoor ik ik over het algemeen dat het best een goede buurt zou zijn.. een beetje een opgeknapte buurt. Ik werk zelf op een kamerbemiddelingsbureau en de kamers in Lombok zijn altijd behoorlijk gewild. Succes met het vinden van een leuk huis!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:53

Wat ik uit Lombok ken is buitenlands en aso. Zou er niet willen wonen!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:57

Mwoa, zou er niet willen wonen idd, heb er genoeg verhale van gehoord om te weten dat daar nou niet het beste volk van de wereld woont..

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:17

Een vriendin van mij zit op kamers in lombok en ik hoor daar weinig positieve verhalen over
Veel last van criminaliteit.

De bloemenbuurt ken ik verder niet dus daar kan ik weinig over zeggen

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:49

Lombok is erg aan het veranderen op het moment. En dan bedoel ik dus Lombok: links van de Vleutenseweg, tot aan water en water (als je op de kaart kijkt zie je wat ik bedoel).

Het was altijd redelijke gribus-buurt maar is nu erg aan het veranderen, de kans is groot dat het over 5 jaar de nieuwe yuppenbuurt is.
De huisen zijn nog betaalbaar, het is redelijk dicht bij het centrum, en hele delen van de wijk worden nu opgeknapt. Ik zou er zelf zo voor gaan (een vriendin heeft een aantal jaar in de L. Reaalstraat gewoond, prima wonen daar).

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:11

Ik ken de Lombok ook. Ikzelf zou er niet willen wonen, al kom ik er regelmatig, maar dat is meer voor de shoarma Haha!

Bloemenbuurt ben ik niet bekend mee.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:44

zou er ook niet willen wonen
ik heb nog wel effe in tuinwijk gewoont dat was toen wel redelijk

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:49

Bloemenbuurt ken ik niet, maar in Lombok zou ik niet willen wonen. Maar je zou is een rondje door de buurt kunnen maken.

Katja
Blogger

Berichten: 42176
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:54

Ik bhen het wel mat Jantien eens dat Lombok nu nog betaalbaar is en dat het heel goed een yuppenwijk zou kunnen worden.
Neemt niet weg dat wij er een paar maanden terug nog een autoradiotje armer zijn geworden. Maar dat kan overal in Nederland gebeuren.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:56

Dat van die autoradio gebeurt overal Katja, ik woon in de Bilt en bij ons is t vorig jaar ook gebeurd.
Maar ik zou zeggen, als je wilt weten hoe de wijk is, rijd er eens ('s avonds) doorheen, dan zie je vanzelf wat voor mensen er wonen en op straat hangen enzo.

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:00

Lombok en Bloemenbuurt (Amsterdamsestraatweg) lijken me allebei niet geweldig om te wonen. Beide rommelig vooral en erg veel asociaal (en crimineel) gedrag. Ik heb een jaar in Lombok gewoond, maar ik herinner me vooral de overlast. Terwijl ik aan het verhuizen was renden de mensen weg met delen van mijn inboedel...
Tuinwijk is leuk en Wittevrouwen ook. En heb je al aan Voordorp gedacht (woon ik zelf Haha! )? Staat ook regelmatig wat te koop en is een erg leuke en rustige buurt om in te wonen.
Laatst bijgewerkt door MootjeK op 04-12-03 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja
Blogger

Berichten: 42176
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:00

Zie ik ook al in mijn eigen reactie. Maar als een wijk een wat mindere naam heeft en je bent na een kwartier je autoradio kwijt wordt er wel een vooroordeel bevestigd.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:03

Eerlijk gezegd zou ik in beide wijken nog niet begraven willen worden....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:14

Jantien schreef:
Lombok is erg aan het veranderen op het moment. En dan bedoel ik dus Lombok: links van de Vleutenseweg, tot aan water en water (als je op de kaart kijkt zie je wat ik bedoel).

Het was altijd redelijke gribus-buurt maar is nu erg aan het veranderen, de kans is groot dat het over 5 jaar de nieuwe yuppenbuurt is.
De huisen zijn nog betaalbaar, het is redelijk dicht bij het centrum, en hele delen van de wijk worden nu opgeknapt. Ik zou er zelf zo voor gaan (een vriendin heeft een aantal jaar in de L. Reaalstraat gewoond, prima wonen daar).


Voordat wij het aanbod kregen om naar Duitsland te gaan, hebben we ook naar huizen gekeken in Utrecht.
15 Jaar gelden werd er ook in Lombok al veel aangeboden, voor een redelijke prijs en ook toen werd er al gezegd dat de kans groot was, dat het binnen een paar jaar wel een yuppenwijk zou worden. Dat is nu dus blijkbaar nog steeds niet het geval Scheve mond ...
Mijn broer heeft tot voor 3 jaar terug aan het begin van de bloemenbuurt gewoont (Berkstraat) en die heeft er wel prettig gewoond.
Wittevrouwen is idd een hele leuke buurt, maar was toen wij toendertijd gingen kijken al onbetaalbaar!
Het Wilhelmina park en de straatjes rond de Lange Nieuwstraat zijn ook erg leuk Lachen !

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:18

gabyfedde schreef:
Wat ik uit Lombok ken is buitenlands en aso. Zou er niet willen wonen!


Jah volgens mij woon ik er een paar kilometer vandaan of zo!! Maar ik hoor er heel erg veel negatieve verhalen over!! Buitenlands en aso inderdaad!!