ja hoor..kat naar gedragstherapeut

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

ja hoor..kat naar gedragstherapeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 21:08

Een tijdje geleden vertelde ik dat mijn kat onzindelijk was.
Hij pieste/poepte op ons bed, in de hondenmand en zelfs op keukenkastjes. Dit deed hij dus volgens de dierenarts omdat hij erg dominant was/is.
We hebben hem toen ook later castreren.

Het was een tijdje over omdat..dachten we..onze andere kat hebben weggegeven aan ander goed thuis. Hij hoefde dus niet meer dominant te zijn.

Helaas heeft hij zich sinds kort bedacht dat hij de hond en ons ook wel het huis uit kan jagen. Hij poept en piest dus weer overal.
Gister hebben we 4 x het bed moeten verschonen Boos!
Dat was eigelijk al de druppel en had had niet veel gescheeld over de overburen hadden een kat in hun tuin zien landen.
Maar vanmorgen dacht ik ach..ik kan niet boos blijven, we zoeken een oplossing.

Ga ik vanmorgen boodschappen doen , dus kat in de gang. Ik kom weer terug, kat weer in de huiskamer.
Wat doet meneer?? Hij piest gewoon doodleuk weer op bed Boos!

Ik heb maar gelijk de dierenkliniek gebeld, alles uitgelegt en verteld dat we het ECHT zat waren.
Ze vertelde ons dat we idd alles hadden geprobeerd en dat er niets anders op zat dat met de kat naar de gedragstherapeut te gaan.
Nou ja dan doen we dat maar Schijnheilig Scheve mond

Ondertussen ben ik eerder toe aan therapie Stoom uit je oren

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:11

En wat houdt dat dan in? Ik bedoel wat gaat die gedragstherapeut doen? Verward

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:19

Naar is dat he! Je kunt er heel moeilijk iets aan doen! Ik heb een tijd lang overdag een stuk plastic over mn bed gehad omdat mn kat er ineens op ging zeiken! Zo'n stuk afdekplastic voor als je gaat verven (van de Hema). Die heeft regelmatig plasjes opgevangen! Ik woonde toen in een studentenhuis en kon haar dus niet uit mn slaapkamer houden, want die had ik niet... Het is vanzelf over gegaan gelukkig.

Nu heb ik sinds een paar dagen een nieuwe kat erbij en ik was bang dat ze het weer zou gaan doen, maar het gaat heel goed! OK dan! Ik heb 1 kattenbak en daar gaan ze allebei op! Veel succes met je kat! Ik ben benieuwd wat de therapeut gaat zeggen!

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:28

kat in een bench als je van huis gaat?
Die oplossing kreeg ik van het asiel toen ik een niet zindelijke kat meenam.

Fiesta, freiberger, what else?

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:28

Ja mijn kat zit nu op homeopathie , en het helpt best wel , hij is ook dominant en plast overal tegen aan, gewoon om zn geur te verspreiden ondanks dat ie toch echt alleen in huis is ! Geen andere huisdieren ! Ik ga je topic ff volgen om te kijken of zo'n gedragstherapeut misschien dé oplossing is !

Samantha

    S p o t.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:29

Ja mijn kat zit nu op homeopathie , en het helpt best wel , hij is ook dominant en plast overal tegen aan, gewoon om zn geur te verspreiden ondanks dat ie toch echt alleen in huis is ! Geen andere huisdieren ! Ik ga je topic ff volgen om te kijken of zo'n gedragstherapeut misschien dé oplossing is !

Samantha

    S p o t.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:13

Ik heb nu in totaal 5 katten. 1 daarvan heb ik nu 10 jaar, een gecastreerde kater (Patches) die al zolang als ik hem heb, in huis plast..ook overal (mmaar ik moet zeggen niet zo extreem als bij jouw!) Ik ken iig je frustratie.
Sinds ongeveer 3 mnd heb ik Feliway verdampers in huis (verkrijgbaar bij DA) wat een soort geur afgeeft waar ze "rustig" van worden. Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen: maar het helpt !
ipv dagelijks 6 plekken op te ruimen, hoef ik nu nog maar hooguit 1 plek op te ruimen. Voor mij een wereld van verschil, want het was een grotere dagtaak voor mij dan de paarden bv uit te mesten!. Al mijn muren zitten nog onder de zeik-plekken, dus die moet ik binnenkort eens overschilderen. Mijn huis ruikt een stuk frisser als 3mnd geleden ! ik hoef niet meer overal geurverfrissers weg te zetten !

veel sterkte !

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 11:56

Jeetje Mist dan is het bij jou ook erg geweest zeg !!
Wij hebben nu wel spul wat we op ons bed moeten spuiten, en dat elpt wel.
Maar ik heb gewoon geen zin om elke week weer zo'n flesje te kopen.

We hebben het ooit al 2 weken in de bench gezet maar dat hielp helaas niets.
Ik heb ook echt geen idee wat ik me moet voorstellen bij die therapie Verward
Maar ja ik merk het wel..
Stomme kat Knipoog

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:26

Je kat in therapie *LOL* Sorry, 't klinkt wel heel grappig Haha!

Maar waar wordt zo'n therapie gehouden dan?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:25

nou ben benieuwd hoor, ben nogal sceptisch over dit soort zaken. .....................

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 11:32

Die therapie wordt gegeven in een dierenartspraktijk.

Ik zie wel wat het is. Ik moet zeggen dat ik op dit moment alles wel wil proberen. Zelfs de dierentolk vond ik een optie Knipoog

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:48

Ik heb dezelfde problemen met mijn hond Scheve mond
De eerste paar dagen dat ik hem had pieste en poepte hij in huis, maar daarna is het een hele poos gewoon goed gegaan.
Maar sinds een aantal weken is het weer begonnen Verdrietig Hij doet het alleen als ik weg ben, of 's nachts, dus hij weet heel goed dat het niet mag. Hij is ook heel dominant naar mijn andere hond en katten.

Ik zit ook te denken om een gedragstherapeut in te schakelen, want ik ben het ook goed flauw! Ik ga volgende week verhuizen, hoop eigenlijk dat het dan beter gaat, een nieuw huis zonder geurtjes.. Zoniet dan zal ik ook maar eens zo'n gedragstherapeut bellen.

Ben benieuwd hoe het jouw kat vergaat bij de therapeut

זכור

Miepmiept
Berichten: 2030
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:21

mag m'n knijn ook mee naar gedragstherapeut?? die pist namelijk ook overal, uit z'n hok.. Boos!

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:17

lis schreef:
Ik heb dezelfde problemen met mijn hond Scheve mond
De eerste paar dagen dat ik hem had pieste en poepte hij in huis, maar daarna is het een hele poos gewoon goed gegaan.
Maar sinds een aantal weken is het weer begonnen Verdrietig Hij doet het alleen als ik weg ben, of 's nachts, dus hij weet heel goed dat het niet mag. Hij is ook heel dominant naar mijn andere hond en katten.

Ik zit ook te denken om een gedragstherapeut in te schakelen, want ik ben het ook goed flauw! Ik ga volgende week verhuizen, hoop eigenlijk dat het dan beter gaat, een nieuw huis zonder geurtjes.. Zoniet dan zal ik ook maar eens zo'n gedragstherapeut bellen.

Ben benieuwd hoe het jouw kat vergaat bij de therapeut


Bij honden komt dat idd voor als ze dominant zijn. Casteren is vaak de oplossing. Bij de hond van mijn ouders heeft dat iig geholpen.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:59

Hij is zo'n 3 maanden geleden al gecastreerd nadat hij een hapje uit de tong van de buurhond nam Scheve mond
Heeft helaas niets geholpen..

זכור

Sorella

Berichten: 128
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:14

lis schreef:
Ik heb dezelfde problemen met mijn hond Scheve mond
De eerste paar dagen dat ik hem had pieste en poepte hij in huis, maar daarna is het een hele poos gewoon goed gegaan.
Maar sinds een aantal weken is het weer begonnen Verdrietig Hij doet het alleen als ik weg ben, of 's nachts, dus hij weet heel goed dat het niet mag. Hij is ook heel dominant naar mijn andere hond en katten.

Ik zit ook te denken om een gedragstherapeut in te schakelen, want ik ben het ook goed flauw! Ik ga volgende week verhuizen, hoop eigenlijk dat het dan beter gaat, een nieuw huis zonder geurtjes.. Zoniet dan zal ik ook maar eens zo'n gedragstherapeut bellen.

Ben benieuwd hoe het jouw kat vergaat bij de therapeut


Katten en honden kun je hierin niet vergelijken... Honden kunnen namelijk last hebben van verlatingsangst... een benchtraning (Zie Martin Gaus) zou in het geval van jouw hond kunnen helpen (het hielp onze hond wel).

Sorella

Berichten: 128
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:15

lis schreef:
Ik heb dezelfde problemen met mijn hond Scheve mond
De eerste paar dagen dat ik hem had pieste en poepte hij in huis, maar daarna is het een hele poos gewoon goed gegaan.
Maar sinds een aantal weken is het weer begonnen Verdrietig Hij doet het alleen als ik weg ben, of 's nachts, dus hij weet heel goed dat het niet mag. Hij is ook heel dominant naar mijn andere hond en katten.

Ik zit ook te denken om een gedragstherapeut in te schakelen, want ik ben het ook goed flauw! Ik ga volgende week verhuizen, hoop eigenlijk dat het dan beter gaat, een nieuw huis zonder geurtjes.. Zoniet dan zal ik ook maar eens zo'n gedragstherapeut bellen.

Ben benieuwd hoe het jouw kat vergaat bij de therapeut


Katten en honden kun je hierin niet vergelijken... Honden kunnen namelijk last hebben van verlatingsangst... een benchtraining (Zie Martin Gaus) zou in het geval van jouw hond kunnen helpen (het hielp onze hond wel).

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:30

Ten 1ste: Super dat je er zoveel voorover hebt. De meeste dumpen na zoiets de kat meteen in het asiel "beest is onzindelijk die hoeven we niet".

Ik hoop dat gedragstherapie helpt. Ik heb er al veel goede dingen over gehoord en ben er nu zelf voor aan het studeren. Succes ermee Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:30

ik heb het zelfde probleem gehad met 1 van mijn katten.
uiteindelijk is de therapeut niet geweest bij ons maar kregen wij het advies om een 1 of andere geur dingetje in het stopcontact te doen. daar schijnen ze dan rustig en zo van te worden.
Als je wilt kan ik je wel even de juiste naam door geven.
Bij ons was het dan waarschijnlijk zo dat die ene kat steeds zat te pissen vanwege "wie" de baas in huis is. Geen van beide katten wil zich onderdoen van de andere.

Succes in ieder geval!

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:40

nanka schreef:
ik heb het zelfde probleem gehad met 1 van mijn katten.
uiteindelijk is de therapeut niet geweest bij ons maar kregen wij het advies om een 1 of andere geur dingetje in het stopcontact te doen. daar schijnen ze dan rustig en zo van te worden.
Als je wilt kan ik je wel even de juiste naam door geven.


Feliway denk ik, hetzelfde spul als ik gebruik, het is ook verkrijgbaar in een kleine verstuiver.

Nerves
Berichten: 22
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:37

Ja onze kat deed dat vroeger ook, is later vanzelf over gegaan. Sneue was dat we eerst de hond de schuld gaven Bloos! (later kwamen we erachter dat het de kat was, toen we m op heterdaad betrapten)

Youre not dying, until you're dying!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 21:36

Citaat:
Ten 1ste: Super dat je er zoveel voorover hebt. De meeste dumpen na zoiets de kat meteen in het asiel "beest is onzindelijk die hoeven we niet"


Nou moet ik eerlijk bekennen dat we er heus over nagedacht hebben om hem weg te doen.
Maar dit probleem zal hij w.s wel houden, dus een andere eigenaar ermee opzadelen vind ik ook weer zoiets.
En hij heeft ook echt geluk dat hij duur was..dan dump je een kat niet zomaar Haha! Knipoog

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 12:00

Mist"]
[quote="nanka schreef:
ik heb het zelfde probleem gehad met 1 van mijn katten.
uiteindelijk is de therapeut niet geweest bij ons maar kregen wij het advies om een 1 of andere geur dingetje in het stopcontact te doen. daar schijnen ze dan rustig en zo van te worden.
Als je wilt kan ik je wel even de juiste naam door geven.


Feliway denk ik, hetzelfde spul als ik gebruik, het is ook verkrijgbaar in een kleine verstuiver.
[/quote]

Ja inderdaad Feliway Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anji, CupCakes_, Eliana, Jadero, Peachy en 165 bezoekers