Borstkanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Borstkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 13:51

Afgelopen dinsdag is mijn wereld veranderd. Mijn moeder moest naar het ziekenhuis omdat ze een knobbeltje in haar borst had. Er zijn foto's echo's e.d. gemaakt. Nu blijkt dat ze voor 90% kans heeft op een kwaadaardig knobbeltje. Het leek of de wereld in elkaar storte, ik heb ontzettend moeten huilen samen met de rest van de familie. Nu ben ik weer wat positiever. Woensdag krijgen we de definitieve uitslag, het is zeker dat ze geopereerd moet worden.
Hebben jullie mensen in jullie omgeving die borstkanker hebben? Ik zou graag verhalen willen horen, mag ook via PB. Zowel positief als negatief, ben al veel op internet aan het zoeken maar wordt er niet veel wijzer van...

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:00

he meissie ik heb het al gezegd, maar zeg het nogmaals.
Heel veel sterkte de komende tijd zowel jij als je familie. Ik zal aan je denken!!!

Hele grote knuffel van mij

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:06

Getsie zeg.. wat verschrikkelijk.
In iedergeval heel erg veel sterkte, voor jou en je familie en natuurlijk je moeder.

Bij ons in de familie zijn een aantal tante's van mijn moeder en vader ook al onder het mes geweest voor borstkanker. Een is er geloof ik ook bestraalt. Kanker lijkt mij de ergste ziekte die je kan krijgen, verschrikkelijk gewoon.
Gelukkig is niemand aan borstkanker gestorven

Sterke!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:26

aii enorm veel sterkte toegewenst voor de komende tijd... !!

was het laatst niet op het nieuws dat er met een aardig hoog percentage mensen weer herstellen van kanker... borstkanker stond daar op twee dacht ik... Dus geef niet snel alles op !!...

ik heb jammer genoeg mijn oma verloren aan borst kanker ...ze was toen 63... en ik zelf 6 dus weet er verder niet veel meer vanaf maar het was pas ontdekt in het laatste stadium waardoor er niks meer aan te doen viel (het is dan nu ondertussen ook al 12 jaar geleden)

maar nogmaals veel sterkte toe gewenst !!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 14:31

Dank jullie wel voor de reacties, doet me erg goed! Het klopt dat er inderdaad veel aan te doen is. Mijn moeder heeft ook 4 nichten die borstkanker hebben, 3 daarvan zijn helemaal genezen en een daarvan is nog bezig met de herstel, dat geeft wel een goed gevoel, maar als ik het woord kanker alleen al hoor...tjsa...dat is verschrikkelijk.
Gister stond er toevallig in de krant nog een stukje, 4 van de 5 mensen genezen van borstkanker, daar houden we ons dan maar aan vast...

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:36

BeNGeL schreef:
was het laatst niet op het nieuws dat er met een aardig hoog percentage mensen weer herstellen van kanker... borstkanker stond daar op twee dacht ik... Dus geef niet snel alles op !!...




Klopt, dit wilde ik net aanhalen, dat is alvast iets positiefs!! Misschien kan op je www.fokforum.nl en dan subforum Relaties & Psychologie wel wat mensen vinden (via zoekfunctie?) die hetzelfde hebben meegemaakt. Ik hoop dat je er iets aan hebt, en ik wens je heeel erg veel sterkte. Probeer (ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan) voor je moeder sterk te blijven, en positief, want ik denk dat zij het meest bang is van jullie allemaal. Het enige en het belangrijkste wat nu telt is dat je er bent voor je moeder. Vorig jaar hebben we ook 4 weken in angst gezeten omdat ze bij mijn moeder 'vlekken' vonden op rugfotos. Gelukkig bleek dat littekenweefsel te zijn, maar ik weet nu dondersgoed hoe bang een mens kan zijn...
Als je je verhaal kwijt wilt kan je me altijd pben of mailen.

Sterkte!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:45

Dat is idd een klap ja. Van de zomer heeft een zeer goede kennis van mij ook borstkanker gekregen, en dat was ook kwaadaardig, gelukkig kreeg ze een borstbesparende operatie, maar tijdens de operatie is besloten bij lymfeknop te verwijderen uit haar oksel. Dat was al een behoorlijke tegenvaller, het bleek dus ook in die lymfeknoop te zitten en ze zijn verder gaan onderzoeken. Uiteindelijk bleek dat het in haar heupen en bekkens zat, dus dat was wel het ergste nieuws wat we konden krijgen. Er zat dus niks anders op dan chemo's. Ze moet er nu nog 1 en gelukkig slaat het bovenverwachting aan. Ik kan je niet vertellen hoe opgelucht ik was toen ik dat hoorde. Die vrouw spreek ik bijna elke dag, en het is een soort 2de moeder van me geworden.
Gelukkig is borstkanker als je erop tijd bij bent goed te genezen, en het zaait vrij langzaam uit.
Ik wens in iedergeval heel veel sterkte, en als je wilt praten staat mijn mail altijd open..

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 14:47

Dankje wel Gulpje, ik heb wel wat kunnen vinden op de site waar ik wel wat aan heb !

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:50

jeetje..ik snap best dat dat enorm schrikken is..
mijn oma de moeder van me moeder is eraan gestorven..
mijn andere oma..moeder van me vader heeft het een paard jaar geleden gehad...
ze hebben 1 borst geamputeerd..
en ze werd bestraalt en dergelijke..
ze had ook uitzaaiingen in de klieren bij dr oksels..
nu is alles weg..wel moet ze altijd op controle komen..
ik heb later dus extra kans op borstkanker..
mijn moeder moet elk jaar een foto laten maken..dus controle hoe het erbij staan...
ik weet hoe verschrikkelijk het is..hoe erg je in angst zit..
sterkte.....

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:52

Mijn moeder heeft jaren geleden een goed aardig knobbeltje in haar borst gehad, ik heb daar toen weinig van mee gekregen omdat ik gewoon te jong was om het te beseffen.

Deze zomer is bij mijn tante(mijn moeders zus) bortst kanker geconstateerd. Haar ene borst is er afgehaald. Ze hebben een paar lymfeklieren weg gehaalt om te controleren. Het was een twijfel geval of die er ook uit moesten. Die er vlak daarna ook uit gehaald maar dat was achter af niet nodig geweest.
Met haar gaat het nu goed maar heeft nog wel bepaalde medicijnen(geen idee wat).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:11

Mijn moeder had een jaar of 15 geleden ook een knobbeltje in haar borst ontdekt, maar dat was goedaardig. Op het moment dat ze het voelde en tot de uitslag er was van het ziekenhuis, leefde ik als in een roes. Ik kan me heel goed voorstellen dat het een klap voor je familie is, maar geef de moed niet op.

Ik hoop voor je moeder op een borstbesparende operatie, en dat ze niet zo erg ziek wordt van de nabehandeling...

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 15:16

Het ergste is op dit moment het wachten, tot woensdag nog. We weten voor 90% dat het niet goed zit, maar we willen zograag weten wat er gaat gebeuren en dat is slopend. Bedankt voor de reacties, fijn om te horen!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:26

Jeetje Verdrietig Schrikken zeg.... Ik heb er niet echt ervaring mee ofzo in mijn omgeving, sorry.. Maar alsnog wil ik je sterkte wensen!!!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 15:41

Clautje schreef:
Jeetje Verdrietig Schrikken zeg.... Ik heb er niet echt ervaring mee ofzo in mijn omgeving, sorry.. Maar alsnog wil ik je sterkte wensen!!!

Sorry? Knijp jezelf maar in je handen dat je het niet hebt meegemaakt! Bedankt voor je lieve reactie! OK dan!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:09

Mijn moeder heeft het ook gehad...het was een hele moeilijke tijd!
Maar nu is ze er helemaal bovenop...hopelijk jou moeder ook!
Sterkte..!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:10

Aaah gatver wat vreselijk...
Idd als je het woord kanker hoort schrik je je al dood...
Erg veel sterkte toegwenst he! Ook voor je moeder en de rest van je familie!!! Ach gut

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:37

Dat is inderdaad vreselijk.
Ik heb jammer genoeg in dezelfde situatie gezeten.
Mijn moeder heeft 3 jaar gelden borstkanker gekregen. Gelukkig waren ze er op tijd bij en hebben ze een borstbesparende operatie uit kunnen voeren. Het bleek wel kwaadaardig te zijn, maar gelukkig zonder uitzaaingen. Hierdoor hoefde ze gelukkig geen chemokuren.
Vorig jaar was het weer raak, maar deze keer aan de andere kant, en een andere kankervariant. Gelukkig waren ze wederom op tijd, dus weer borstbesparend.
Nu gaat het allemaal weer wat beter. Ze werkt weer drie dagen in de week. En gaat ook naar lotgenotenbijeenkomsten. Hier blijkt zij een van de enigen te zijn die nog werkt. De rest is of gestopt met werken of zit in de wao. Ik kan het mooier brengen dan het is, maar een hoop mensen kunnen het naderhand niet meer aan om te werken.
Ze heeft het er gelukkig erg goed vanaf gebracht. Jammer genoeg heeft ze er wel lymfe oedeem aan overgehouden, waardoor ze slecht kan tillen enzo. Hier heeft ze het zelf erg moeilijk mee, maar ze leeft, en is verder gezond en daar gaat het om.

Omdat mijn oma aan borstkanker is overleden is er een erfelijkheidsonderzoek gestart. Dit heeft heel lang geduurt, maar een paar maanden geleden heb ik gelukkig te horen gekregen dat het geen genetische afwijking is, en dat ik geen vermeerderde kans heb om het zelf te krijgen. Gelukkig maar.

Het is een lang verhaal geworden. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Mocht je er verder over willen praten kan je me altijd een pb sturen. Verder wil ik jou en je moeder veel succes wensen. Je zal zien dat het allemaal goed komt.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 18:28

Wat vervelend Marsu, maar ze is er weer bovenop, wel met wat dingen die ze niet goed meer kan, maarja ze is beter, dat is het belangrijkste, ik PB je van het weekend even, ben benieuwd naar het verhaal

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:46

Een kennis van ons is net weer genezen verklaard van borstkanker.
Zij is ook geopereerd en bestraald ed.Maar is gelukkig nu weer helemaal beter!

Hoop dat dit ook voor jouw moeder geld! Sterkte iig...

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:51

in mijn familie komt veel borstkanker voor... mijn oma heeft het gehad, hier waren ze er snel bij en is de borst geamputeerd. geen uitzaaïngen e.d. gevonden.
toen kreeg mijn tante borstkanker, ze was toen 41. bij haar zijn ze er redelijk laat achter gekomen. beide borsten werden geamputeerd, maar dat mocht niet baten. er waren uitzaaïngen gevonden. ze koos voor bestraling, maar dit hielp niets. toen is ze maar aan de chemo gegaan. dit leek te helpen, maar een tijd later is ze dan toch overleden, ze was toen 43. in totaal heeft ze zeker een halfjaar in amsterdam in het ziekenhuis gelegen...
een jaar daarna kwam ineens het bericht dat mijn moeder borstkanker had. ik ging helemaal kapot, het is natuurlijk ook doodeng om te horen, vooral als je er al een familielid aan bent kwijt geraakt. ze waren er bij mijn moeder heel snel bij, die werd namelijk veel gecontroleerd omdat het dus blijkbaar in de familie zit. haar borst werd geamputeerd en een maand later werd er gekeken of het was uitgezaaid. gelukkig was dit niet het geval. we zijn nu inmiddels 6 jaar verder. nogsteeds zijn er geen nieuwe vormen van kanker ontdekt. ze wordt wel nog elk halfjaar gecontroleerd.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:51

hey meid
mijn tante is gisterenavond overleden aan borstkanker. Niks hielp meer zelf ze zwaarste gemo niet. Het was over heel de lichaam uit gezaaid.
Ik heb heeel erg gehuild en mijn familie ook
Ik wens je heeel veel sterkte toe

xxx anouk

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:40

Wat vreselijk! Ik wens jullie veel suc6 hoor! Hopen dat het niet verzaaid...
miekelover gecondoleert!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:35

Vreselijk....
Komt ook hier in de familie redelijk veel voor (van mijn moeders kant). Het zijn voornamelijk oudtantes die het hebben gehad. Waardoor ik er erg weinig van mee heb gekregen.
Hopelijk blijkt het woensdag allemaal mee te vallen, of zijn jullie er iig nog op tijd bij.
Kan me goed voorstellen dat het wachten slopend is.
Heel veel stertke Ach gut

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:08

Dat is niet fijn! Hopelijk zijn ze er op tijd bij en komt het allemaal weer goed Lachen Ik houd mn hart ook altijd vast als mijn moeder voor haar jaarlijkse onderzoek heenmoet...Ik wens jou en je moeder heel veel sterkte toe! Steun haar zoveel als je kan en hopelijk heeft ze het geluk mee om weer helemaal gezond te worden Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:29

Hee Clien; mijn verhaal (van mijn tante) ken je al. Maar ik wil je nogmaals langs deze weg heeeeeeel veel sterkte wensen en je moeder natuurlijk ook! Hele dikke knuf van mij Ach gut Ik spreek je snel! Hou je haaks meid! Ach gut