Na 9 jaar laatste echte auto terug naar het baasje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Na 9 jaar laatste echte auto terug naar het baasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:09

Gebruik je die rolstoelbus vaak?
Of zou je met af en toe huren beter af zijn?

Anders je ukkie houden en op laten knappen en de bus wegdoen geen optie?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 18:16

Bus gebruik ik heel vaak, alle grote afstanden gaan ermee. Garage had al eerder aangeraden voor ukkie om de grotere afstanden te laten. Want als enige auto vermoeden ze dat ie binnen een jaar volledig opgereden is, ik rijd regelmatig grote einden tegenwoordig. Soms meer dan 200 km op een dag, ukkie rijdt al langer alleen de kleinere stukken en als ik een drukkere stad inmoet omdat die handiger is dan grote bus.

Eerder werd auto van inmiddels ex daar voor gebruikt en had ukkie meer rust dan nu. Sinds een maand of 10 draait hij veel diensten en perioden iedere dag. Ook transit rijds sinds die tijd meer en dat komt nu ook omhoog. -O-

En huren is peperduur, ik heb een oprijplaat nodig en heel beperkte bedrijven verhuren ze en dan mogen er geen honden mee. Rolstoel bus is nu scootmobiel vervoer, mini camper met bankjes waarop ik kan slapen, toiletje tafel bak met kookspullen enz. En die zorgt ervoor dat ik grotere stukken kan rijden omdat ik rust en wc bij me heb.

Geld voor vervanging heb ik, alleen gaat dat ten koste van huis aanschaf.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Na 9 jaar laatste echte auto terug naar het baasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:20

Koop een iets grotere en je hebt geen huis meer nodig :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 18:22

:+ eh tsja lever jij de benodigde 100000 of meer daarvoor? Voor het geld dat ik voor een huis heb koop ik geen grote camper met een garage erin waar scootmobiel inkan. :')

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Na 9 jaar laatste echte auto terug naar het baasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:11

Oh...kleine misrekening...sorry :o

Zijn die dingen zo duur, joh??

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 19:13

Een grote camper met een garage betaal je voor een beetje kwaliteit die je nodig hebt als je er permanent in verblijft al,gauw 40000 tweede hands, nieuw praat je over een ton of veel en veel meer. En ik heb een vast adres nodig ivm allimentatie en wao. Klein detail ook. :+ en je krijgt er geen hypotheek voor.

De relatief kleine camper van mijn ouders heeft ze 55000 euro gekost maar mogelijk zelfs flink meer, dimg is nu nog 20000 waard en is 13 jaar oud,

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Na 9 jaar laatste echte auto terug naar het baasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:22

Zo te zien heb je er wel even over nagedacht ;)

Lijkt me heerlijk!

Maar niet praktisch dus -O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Na 9 jaar laatste echte auto terug naar het baasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 19:30

Mij ook, alleen niet betaalbaar en dat verrekte adres dat nodig is. Is veel goedkoper, gaan en staan waar je wilt. Dt om camping neerzetten ben je het zat hup ergens anders heen. We hebben 9 jaar geleden maanden in eencaravan geleefd bij gebrek aan huis. Beviel heel best, maar was tijdelijke situatie en dat mag een jaar. Zonder adres dat geen bankrekening nummer enz. En de prijzen eens naar gekeken voor een camper voor onszelf voor mijn paps die van hem beschikbaar stelde. Vandaar.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Na 9 jaar laatste echte auto terug naar het baasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:34

En daklozen dan?
Die krijgen toch ook een uitkering?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 19:38

Klopt die kunnen zich bij een daklozen opvang inschrijven die hebben daar toestemming en vergunning voor. Alleen voor mensen die willen reizen mag dat dan weer niet, -O-

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Na 9 jaar laatste echte auto terug naar het baasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:45

Al die stomme regeltjes ook |o

Maar hopen dat er iemand met een zinnig antwoord komt in plaats van mee te dromen over iets onbereikbaars :(:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 17:45

Inmiddels een jaar verder met dezelfde vraag. Zowel atos <3 als transit gaan in de voorkeuring. Afhankelijk wat daar uit komt vrees is dat mijn oude grote nog steeds volledig roestvrije koekblikje in de verkoop gaat. Voor hopelijk opnieuw een lief baasje.

Ik gebruik nu vooral de bus, atos staat vaak niets te doen op de oprit. Die rijdt laatste maanden vooral om hem in beweging te houden. Wat ook zonde is. -O- als transit goed door de voorkeuring komt en kwa reparaties en onderhoud te doen is gaat mijn grote liefde de verkoop in. Lang heel lang over gedacht. ;( maar stilstaan worden ze niet beter van. En ik hoop dat er iemand is die met een klein budget nog hopelijk een lange tijd met het koekblikje wil rondrijden en er plezier van heeft.

Als transit er niet doorkomt gemakkelijk moet ik op zoek naar een passende vervanging daarvan en gaat daarna koekblikje in de verkoop. Doet best zeer maar soms moet je keuzes maken. Kan het geld wel gebruiken en onderhoud van een is beter dan twee en stilstaan is ook niet goed. Gister bandjes gepompt en blokje rondgereden (illegaal want linker pootje zit ingepakt maar met automaat geen probleem). Na twee maanden (extreem lang dit keer door pootje) gewoon soepel starten en rijden. Hij doet het gewoon altijd. <3

God wat heb ik hier maanden over moeten piekeren. Zou liefst lekker laten staan op de oprit en dan maar weinig gebruiken. En dan eenmaal bejaard zelf en auto 30 jaar plus nog rondrijden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 23:14

Even een update.

Pfff lastig hoor als je brave toetje vooral niks staat te doen op de oprit.

Toch maar een advertentie gezet of er een bokker is die met hem doorwil omdat hij van stilstaan niet beter wordt. Zo niet blijft ie maar staan en komt zo af en toe even van de plek om stukje te rijden.

Moeilijk hoor -O-

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:14

Ik ben zo benieuwd naar de foto’s. Mijn opa en oma hebben in 2002 ook een gouden Atos verkocht namelijk. Zou wel heel toevallig zijn

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 20:07

Zou kwa leeftijd wel kunnen kloppen. Was in lelystad dat hij stond toen, meneer kon niet meer autorijden en moest verkocht worden, fotos heb ik niet heel erg veel van. En allemaal met heekenbaar nummer bord, zal eens een voorbeeld foto gaan zoeken op internet,

Foto van internet geplukt, dit is de gl versie ik heb glx dus met goudkleurige bumpers ook. En ik heb ern trekhaak. Inmiddels is voorbumper zwart. Vorige eigenaar heeft hem aardig gekreukeld kennelijk. Grill en bumper vernieuwd door bedrijf waar ik hem gekocht heb.

Afbeelding

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Na 9 jaar laatste echte auto terug naar het baasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:43

Gelukkig ben ik niet de enigste die altijd moeite heeft met auto's weg doen!
Pff... kan daar niet goed tegen :')
Ik heb voor mijn huidige auto, als eerste auto een Corsa gehad. Hiermee helaas een auto ongeluk gehad (niet mijn schuld) en was daardoor totall-los. Nog zelfs op de "auto begraafplaats" afscheid gaan nemen en wat dingetjes meegenomen wat we nog evt konden gebruiken (zoals radio etc).

Wel blij met m'n huidige "gele kanarie" :+
Ook deze begint af en toe mankementen te vertonen ivm leeftijd 1999. Maar kan er zo moeilijk afstand van doen.. :( Het is echt mijn auto en iedereen ziet me al van ver weg rijden.
Ik heb een kanarie gele (beetje Lime geel) Seat Arosa.

TS,
Soms moet je keuzes maken. Ik zou een passend baasje voor hem zoeken. Zoals jezelf zegt, hij hoeft niet binnen 1 week weg naar een handelaar.

(We praten net, alsof we het over dieren hebben) :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Na 9 jaar laatste echte auto terug naar het baasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 20:51

Onze eerste auto nadat onze old timer zundapp was gejat uit de bewaakte fietsenstalling was een stokoude citroen visa, door mijn zus opverklaard maar wij hebben hem nog twee jaar door de apk gekregen. Daarna was ie letterlijk ingestort en heb ik hem met een zwabberend wieltje naar de sloop gereden.

Ik heb toen zoveel verdriet gehad omdat autorijden niet meer lukte. En verkoop de enige optie was, dan zoveel jaren later vindt je je oude gebakje weer terug, jaren weer altijd starten lopen nooit problemen. Zou hij nu mankementen hebben was het gemakkelijker. Maar hij doet het gewoon altijd, maar is nu min of meer overbodig. Maar ja de slechtere lak door de krassen en de leeftijd maken hem geen gewild autootjes meer ook omdat het een hoog model is.

Stilstaan is gewoon zonde maar hij gaat ook echt alleen weg naar iemand die er nog een tijdje mee vooruit wil, anders rijd ik hem zelf wel zo lang door tot hij op is of oldtimer.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Na 9 jaar laatste echte auto terug naar het baasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:09

Gelijk heb je! In de weg staat hij in principe niet, hij is alleen overbodig geworden.


De Corsa, vergeten te vertellen, is voor mij ook nog van mijn zus geweest die hem ook inderdaad naar de sloop wou brengen maar hebben hem toen overgenomen en door de apk laten gaan (60,- aan reparatie kosten gehad). En heeft altijd gelopen als een zonnetje.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 19:33

Tsja het tijdperk is bijna over, -O- ;( maar mijn transit bus begint te hard te roesten, en atos staat vooral stil. Maar vandaag onverwachts tegen een goede andere bus aangelopen. Moet nog wel eea aan geknutseld worden, raampjes achter en opzij oprijplaat moet over gezet worden en voorstoel zitting korter. Als goed is 20 juni over. :j


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Na 9 jaar laatste echte auto terug naar het baasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:45

Leuk busje +:)+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Na 9 jaar laatste echte auto terug naar het baasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 13:32

Ja ben er blij mee moet wel eea aan geknutseld worden voor hij omgekeurd is en volledig geschikt maar ik kan er nog wel een tijd mee vooruit dan

Maar heb afgelopen weekend goed nagedacht en overlegd, plan iets gewijzigd atos gaat toch naar voorkeuring apk. Als ie met kleine beurt voor max 250 kan blijven rijden nog een jaar mag ie nog even blijven zo nee gaat ie idd samen met de bus de deur uit.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 17:34

Pfff wat was het zwaar vrijdag en gister. Autos zouden vrijdag opgehaald worden. Transit was dag ervoor al door iemand anders naar andere plaats gereden, atos heb ik vrijdag zelf gedaan. Q music foute uur op de radio de laatste 20 platen, even als vanouds losgegaan met cotton eye Joe, het regent meters bier en zo. Meetrommelen op het stuur zoals ik zo vaak heb gedaan. Met tranen in mijn ogen dat wel. ;(

Laatste nummer paste perfect bij laatste kilometers, nummer van grease. Summer nights. Gaat over een mogelijk verloren zomerliefde. Nummer stierf langzaam weg toen ik de auto inparkeerde en nummer was over toen motor uitkon. |(

En zo toevallig of niet, exact 5 jaar na aanschaf is hij weggegaan. En wederom met een oeps er is een papier kenteken probleem.

Vrijdag zouden ze opgehaald worden, ik ben zowat ingestort toen ik uitstapte en motor uitzette. Brede schouder om uit te snotteren kwam snel daarna aan met trafic. God dorie grote stoere vrouw die als een klein kind hartverscheurend huilt om een auto ( nu weer natte ogen trouwens).

zoveel meegemaakt, verkocht omdat rijden niet meer ging, teruggekocht omdat het weer lukte. Van de ruim 76000 km zijn er in totaal 60000 minstens door mij gemaakt.

Maar vrijdag geen ophaal mensen, laat telefoontje het werd te laat voor ze, zaterdag voor 12 zouden ze komen. 11 uur pas sms we zijn onderweg. Even voor 12 waren ze hier gelukkig geen aanhangwagen maar twee chauffeurs die ze naar nederweert zouden rijden. *\o/* vorige keer het opladen op die aanhangwagen en wegrijden waardoor je zelfstandigheid definitief wegreed zo leek toen. Daar ben ik echt kapot van geweest. Dus zelf wegrijden was wel fijner.

Maar ook nu net als toen. Papieren zoek, jemig hoe kan dat nu weer. De vorige keer bleven ze weg en heb ik met koper nieuw aangevraagd bij postkantoor. Dit keer spoorloos uit tas waar ze al jaren inzitten. %) waar je achterkomt als je tas openmaakt om ze te pakken. S jit. Waar zijn ze. Ooh wacht even tas is met festival meegeweest en thuis even leeggemaakt. Die moeten op tafel liggen. :j

Mannen vonden geen probleem om zo te gaan. Anders hadden ze naar mijn woonplaats moeten rijden. Hij zei als je ze hebt stuur ze even aangetekend op. Zij reden weg in treintje. Braaf starten zoals altijd, met twee rustige jonge mannen die er voorzichtig mee omgingen. Was ok, niet leuk maar ok.

Meteen daarna zijn we naar mijn huis gereden 18 km verderop. Maar op tafel geen papieren. :oo %) -O- . O help. Bedacht me, misschien liggen ze op kenteken deel een plek en gelukkig daar lagen ze. +:)+ meteen maar postkantoor gebracht.

Vandaag bij rdw kengekencheck gedaan en ze zijn nu beiden netjes overgeschreven. Nu moet trafic nog eigen worden, oprijplaat erin, raampjes en stoel rechterop. Even nakijken ivm langere stilstaan.piepende rem en 2000 toeren hopst een beetje En komende week slik inverwachts eind mee rijden met motor achterin. :x

Atos

Afbeelding

Transit

Afbeelding