Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-13 21:52

Ik vroeg me af of er bokkers zijn die (op jonge leeftijd) een ouder of ouders zijn verloren en waaraan.
Misschien dat we in dit topic verhalen aan elkaar kwijt kunnen, dat we iets hebben aan elkaar.

Ik zal zelf beginnen:

Ben zelf mijn vader verloren toen ik 14 was, hij woonde niet meer bij ons en werd ons verteld doormiddel van een notitie briefje in de brievenbus.

Ben benieuwd naar de verhalen, ervaringen van andere bokkers.

Dare to dream.


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101661
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:56

Mijn moeder overleed toen ik 11 was. Complicaties na een operatie. (baarmoeder moest eruit, zaten kankercellen in). Dat is nu 19 jaar geleden...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:57

He wat een nare manier om zo iets te horen.... :(:)

Ik ben bijna een jaar geleden mijn moeder verloren, was toen 21, mijn broertje 16. Ze is hiervoor 5 jaar ziek geweest.

Volg Joy op Joy the Malinois <3

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:59

Bah wat naar. Wie doet zoiets dan? :=

Mijn moeder heeft zelfmoord gepleegd toen ik 14 was

Jade <3 29-12-19 <3

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-13 22:01

Jeetje dat is heftig Bellatrix, had je een goede band met je moeder? Heb je het een plekje kunnen geven?

Boemklatsch, klopt was het ook zeker. Al moeilijkste vind ik nog wel dat hij op zijn sterfbed naar mij heeft gevraagd en dat niet mocht van zijn familie.. (ook al had ik wegens redenen geen band met hem, het is en blijft m'n vader). Dit doet me veel verdriet..
Wat vreselijk om een dierbaar iemand te verliezen. Mag ik vragen wat ze had voor ziekte? Daar is ze ook aan overleden? Heb je het een plekje kunnen geven?

x_Anne_x, de familie van mijn vader..
Oef.. Kon/kan je daarmee omgaan?

Dare to dream.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:03

Op mijn 22ste mijn vader. Op mijn 32 de tweede man van mijn moeder ook een vaderfiguur.
Beide aan hartfalen en beide in hun slaap...

Heftig wat ik hier lees, wat waren jullie jong.


edit stukje toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Boheme op 12-06-13 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:03

Mijn vader is overleden aan kanker toen ik 20 was ( maar zo jong vind ik dat niet eigenlijk)

R.I.P. lieve Billie *30-10-2009*
Iedereen is zichzelf, wie zou je anders zijn?

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:04

Erg moeilijk, was(/ben) een heel erg moederskindje eigenlijk.
Gaat erg in vlagen. Aan de ene kant gaat t leven door en hoort ze niet meer in dit leven.
Maar aan de andere kant zijn er vaak dingen die ik zo graag nog met haar zou willen bespreken.

Nu ben ik bijna klaar met de pabo (nog paar weken) dus ga ik echt in mijn moeders voetsporen treden wat ik wel erg gaaf vind.

Maar wat ontzettend naar dat je geen afscheid hebt kunnen nemen.
Niet eerlijk :(:)

Jade <3 29-12-19 <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101661
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:06

Ik was 11 en jammer genoeg herinner ik mij niet veel meer van de tijd die ik wél met mijn moeder heb gehad. Maar elk meisje van 11 houdt ontzettend veel van haar moeder. En mijn moeder van mij. Denk dus wel dat we een goede band hadden. Alleen jammer genoeg heb ik er gewoon weinig herinneringen aan. Het enige wat ik nog heb is haar stem op een oud cassettebandje en een echte pijpekrul van haar haar...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

xJurdyWonanx

Berichten: 4049
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:07

Mijn moeder is 3 januari overleden. Ze was wel al ziek, heeft 4jaar tegen kanker gevochten maar toch verloren..
Ik ben zelf 22 maar heb nog een jonger zusje van toen 18.

Ik ben er wel goed mee omgegaan, vind mezelf af en toe wat raar en denk soms over mezelf dat ik geen gevoel heb, heb het er de eerste dagen moeilijk mee gehad maar na de crematie bijna geen moeilijk moment gehad vanwege mijn moeder.
Misschien komt dat nog of misschien is dat omdat ik er makkelijk over praat en het dus kwijt kan.
En daarbij denk ik dat een grote rol hierbij is dat ik voor mijn moeder blij ben dat ze nu geen pijn meer heeft en het moment van overlijden secondenwerk is geweest en dat niet eens meer meegemaakt heeft.


Wat heftig om te weten dat je vader naar je gevraagd heeft en anderen dat tegengehouden hebben, pfoeh..

Verder wil ik iedereen die gereageerd heeft en nog gaat reageren veel sterkte wensen :(:)
Laatst bijgewerkt door xJurdyWonanx op 12-06-13 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Wonan (v. Windspiel)
B+10 PR:216 L1+11 PR:199.5 L2+11 PR:194
http://www.instagram.com/haflinger.wonan

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:07

Mijn stiefvader is op 41 jarige leeftijd plotseling overleden. Hij was voor het eerst met zijn eigen schip op reis. En .. hij voelde zich niet goed en vroeg aan zijn bemanning als hij zn handtekening moest plaatsen dat ze hem weer wakker moesten maken, hij ging even op bed liggen.

Toen ze dus die handtekening gingen vragen reageerde hij niet, hebben ze zijn hut ingeramd en lag hij al naar adem te happen en te gorgelen .. Mond op mond en hartmassage leek te helpen. Uiteindelijk zijn lichaam op t dek gekregen. Ambulance er bij gehaald. Maar helaas in de ambulance mocht t niet baten.

Half één nederlandse tijd begonnen, ik ben toen zelf flink 'ziek' geweest. Rond één uur is hij overleden verklaard, en voelde ik mij ook weer beter.

Rond kwart voor acht 's avonds stonden drie mannen (vrienden en bemanning, niet van t schip zelf) bij ons aa nde deur om t verschrikkelijke nieuws te vertellen. Week later was het lichaam in nederland (was in Kaapverdie gebeurd) en toen volgens mij vier dagen later begraven.

Stort je leven wel in .. Kende deze man zes jaar, heeft héél veel voor ons betekend. En dan in één klap weg. Had niets .. was nog gecontroleerd voordat ie op reis ging.
Ik wil er niet te veel over nadenken, maar ik geloof niet dat dit door de natuur is gebeurd.

Oh.. hoe ik er mee omging. Slecht. En nu eigenlijk nog steeds, krijg het niet verwerkt. BEn dit jaar voor het eerst in drie jaar langs de begraafplaats geweest.
Maar voor de rest, drama. Maar het komt wel :)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-13 22:13

Boheme, twee dierbare mensen pff. Zou het me niet willen voorstellen dat ik mijn moeder ooit ook nog kwijt raak. Heb je dit een plekje kunnen geven, lijkt me niet niks twee dierbare mensen.

mooney1, vindt ik toch nog wel jong hoor.. was hij lang ziek?

x_anne_x, jeetje.. ik herken wel wat je zegt. Maar lijkt me wel zwaar als je toch een moederskindje was en die ineens wegvalt. En inderdaad dat is wel gaaf, veel succes! Inderdaad niet eerlijk.. maar helaas gaat dat soms zo.

Bellatrix, wat jammer dat je nog weinig herinneringen aan haar hebt. Maar wel fijn dat je haar stem nog kan horen al is dat niet het zelfde als haar in het echt bij je hebben natuurlijk.

xJurdyWonanx, ik denk dat het scheelt dat je er over kan praten. Dat lucht toch al veel op en is wel fijn. Inderdaad voor haar fijn dat ze geen pijn meer heeft!
Is inderdaad heftig om te weten, ik besef me dat nog niet zo heel lang.. maar het idee maakt me boos en teleurgesteld.

xDenies, Pffoee wat heftig zeg.. weet even niet zo goed wat ik hierop moet zeggen.
Heb je het hier nog (vaak) moeilijk mee?

Dare to dream.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:16

Niet gemeen bedoel, vind het zeer erg voor jullie, maar ben jullie zijn jullie ouders kwijt door 'pech', ik omdat hij me niet wilt zien, hij leeft dus wél nog gewoon.
Weet niet, heb ook het gevoel alsof ik mijn vader verloren ben, al loopt die nog gewoon rond.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:18

Ik krijg zeer zeker af en toe ineens een 'terugval', dan weet ik het even niet meer en denk ik alleen maar 'als hij er maar wel was', want hij heeft heel veel voor ons kunnen betekenen en heeft ons uit een hoop 'oliebol' gehaald wat mijn bio. vader had veroorzaakt.

Maarja, het is weg. . en het blijft weg.

@ xSlvna,
Niet te hard roepen he. Heel vervelend voor je. Maar ik heb ook een biologische vader die mij NIET wilt zien.
Die heb ik al twaalf jaar niet meer gezien.
Maar ik had toch liever gehad dat hij nu onder de grond lag, dan mijn stiefpapa hoor. En vind 'pech' toch wel een
beetje raar verwoord.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:21

Ja, ik. 5 dagen voor mijn 5e verjaardag is mijn vader overleden aan een hartaanval. Hij was aan het tennissen toen hij door zijn knieën zakte.. Ik mis hem nog iedere dag ook al heb ik vrijwel geen herinneringen meer uit die tijd. Gelukkig wel erg veel foto's. We hebben ook stukjes film maar die durf ik (nog) niet te kijken.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:23

Uiteraard, maar ik krijg het niet goed verwoord. Begrijp je best, logische gedachte ook.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-13 22:28

xSlvna, wat naar dat hij je niet wil zien. Weet je ook waarom niet? Alleen vindt ik wat je zegt niet helemaal fair. Niet bij elke ouder is dit door pech. Mijn vader is niet door pech overleden...

xDenies, vervelende gedachtes zijn dat. Maar inderdaad; het is weg, het blijft weg.

NinaCharlie, jeetje heftig.. De tijd voor die film komt nog wel. Alles op zijn tijd!

Dare to dream.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:30

xSlvna schreef:
Uiteraard, maar ik krijg het niet goed verwoord. Begrijp je best, logische gedachte ook.


Ik kan met je mee praten. Ik heb het ook. Maar dat wil nog niet zeggen dat iemand die écht helemaal weg is, minder erg is.

@ Pink,

Ik vind de gedachte dat het niet door de natuur is gegaan veel erger. Toen hij overleden was, en begraven. En dus de hele
wereld er lucht van had, kregen we hele nare telefoontjes. OVer dingen die gewoon echt niet in zijn straatje passen .. Maar
je weet het niet ...

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:31

Pink, helaas heb ik het schijnbaar niet kunnen verwerken en loop ik nu bij een psycholoog. De afgelopen 13 jaar zijn voor mij nogal heftig geweest en ik schijn mezelf te hebben weggecijferd met alle gevolgen van dien blijkt nu.
2001 mama geworden en mijn vader verloren
2002 omi die erg ziek werd en opgegeven werd maar gelukkig er nog is
2003 -2004 even niets gelukkig.
2005 kreeg ik geelzucht.
2006 weg bij mijn ex en mijn moeder kreeg schildklier kanker. Gelukkig na verwijdering van de schildklier is zij volledig genezen.
2007 beste vriendin overleed aan kanker
2007 nieuwe relatie
2008 oma overleed
2009 2de man van mijn moeder overlled
2010 rustig jaar
2011 paard overlijdt en ik krijg galstenen.
2012 operatie galblaas verwijderen helaas gaat dat mis en krijg ik een acute alvleesklier ontsteking en lig 15 dagen in het ziekenhuis met sondevoeding en diverse infusen.
en nu 2013 aan het revalideren en dus gesprekken met psycholoog enz.

[o]

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:33

Oef... ik kan niet mer jullie meepraten maar ik wil iedereen veel kracht toewensen :(

Akasha; wie het paard de mond snoert mag raden naar zijn antwoord!

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:36

PINK schreef:
xSlvna, wat naar dat hij je niet wil zien. Weet je ook waarom niet? Alleen vindt ik wat je zegt niet helemaal fair. Niet bij elke ouder is dit door pech. Mijn vader is niet door pech overleden...


Is die dan weg omdat die jou niet meer wilt zien?
Ik zeg ook niet dat jullie situatie minder erg is/die van mij erger is, enkel dat ik ook het gevoel heb 'mijn vader verloren te zijn' terwijl die itt jullie ouders nog leeft.

Heftig Boheme, zo te zien ook veel pech in het leven, sterkte Y;(

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

Jenny_B
Berichten: 231
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:38

Ik heb op mijn 9e mijn vader verloren aan kanker.

Jarenlang er goed mee om kunnen gaan, tot een jaar of 3 geleden. Kan zijn naam niet horen zonder in huilen uit te barsten.

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:39

Op mijn 3e mijn moeder aan borstkanker en op mijn 22ste (2 jaar geleden) mijn vader aan ALS..

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:42

XSlvna, dank je maar wat Glitch meemaakt oa er zijn nog meer mensen hier vind ik erger. Voor die mensen heb ik diep respect.

[o]

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-13 22:44

Inderdaad iemand die weg is, is niet minder iemand die niet weg is maar geen contact wil. Is allebei heftig..

xDenies, dat is inderdaad erger.

Bohème, jeetje wat een moeilijke/heftige tijd.. Heel veel sterkte! :(:)

Tabaluga12, dat is lief van je. Dankje. :)

xSlvna, het is misschien niet je bedoeling wat je zegt. Maar op mij komt het wel over alsof je jou situatie erger vind dan iemand die in jou ogen een ouder/ouders is verloren door 'pech'. En dat vind ik niet fair. En wat bedoel je met de laatste zin? Die snap ik niet helemaal; dat je het gevoel hebt dat je,je vader bent verloren en die itt jullie ouders nog leven. Snap de zin niet helemaal.

Jenny_B, pff dat snap ik wel dan. Sterkte!

Glitch, jeetje.. Heb er even geen woorden voor. Wat moet dat moeilijk voor je zijn?!

Dare to dream.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _TaraM, AhrefsBot, Cloud, Danseresje, Ellen_ov, Facebook, FCSA, Flieno, Floemii, hagelslag, Icelandshet, Polarize, x_Elise en 123 bezoekers