Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:41

Ehh, ja, arabesk, niet helemaal het antwoord dat ik had gehoopt, daarom heb ik niet meteen gereageerd. Wel bedankt voor je reactie. Ik vind hem gewoon nog moeilijk te accepteren.

Mijn 1e reactie: en mijn werk dan? Er is me dinsdag goed duidelijk gemaakt dat als het zo blijft, ik mijn baan kwijt ben. Ik werk in de techniek, dus zal wel een nieuwe baan vinden, maar toch echt niet helpend.

Ik merk nu dat ik wel over mijn vader kan praten, maar moeilijk over wat het met mij doet. En dat ik daar deze week wel over praat, doet me goed. Ik denk dus dat ik in die richting wel steun kan vinden.

Dat mijn vader er niet meer is wordt dan niet anders nee. Dat verwacht ik ook niet. ik verwacht ook niet dat ik daar niet meer emotioneel over ben. Ik hoop alleen dat ik het tijdens mijn werk dan een beetje beter opzij kan zetten, omdat ik er op andere momenten juist wel aandacht voor heb.


Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:57

Ik kom ook zomaar eens even binnen vallen..

Ik was 16 toen mijn vader plots overleed. Hij was bij ons thuis op het land bezig met onkruid weg spuiten op een karretje, en wat er toen gebeurde is onduidelijk. We weten alleen dat ie met karretje en al te water is gekomen. Wat er dus precies is gebeurt weten we niet.

Dit is ondertussen 4,5 jaar terug, maar weet alles nog als de dag van gisteren :( dit was overigens ook de heftigste periode van mijn leven doordat mijn moeder die week ook nog eens met hart problemen in het ziekenhuis belande |(

Ik ga op mijn gemak even alle ervaringen doorlezen, ( tja niet allen maar een aantal )

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:07

Darah3 schreef:
Hoe is het met iedereen?


Even vraagje, de sterfdag van mijn moeder komt steeds dichterbij. Het eerste jaar dat voorbij is dan..
Ik heb vrij gevraagd van mijn werk, maar ik weet niet hoe ik invulling aan moet geven aan die dag.
Iemand tips?



wat wij thuis het eerste jaar deden is met zijn allen bij elkaar komen ( nou, dat doen we eigenlijk elk jaar! ) en familie en vrienden komen vaak ook. het begint vaak met een traan en eindigt met een lach. we halen elk jaar weer mooie momenten naar boven, grappen en grollen naar boven en ga zo maar door. mijn moeder vind het altijd fijn om met zijn allen te eten. dus wij plannen niks in die dag. en soms moet een van ons werken, maar die schuift dan later aan.

heel veel sterkte die dag, en doe vooral wat voor jou goed voelt!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:40

Mirriezz na het overlijden van mijn moeder heb ik o.a. rouwtherapie gehad. Heeft mij enorm geholpen. Het waren veel praktische opdrachten: zwaar en confronterend, maar hierdoor kan ik mijn rouw wel een plek in mijn leven geven, zodat ik niet al teveel belemmerd word in mijn dagelijks leven. Om het maar zo te zeggen... Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 02:45

mirriezz schreef:
Ik voel me er een beetje rot over, maar ik heb jullie hulp/ervaring/tips even nodig.

Ben ook wel emotioneel op het moment, maar als ik nu niet door zet, dan doe ik dat morgen ook niet.

Ik merk af en toe dat ik verdriet heb om mijn vader. Ik kan echt nog tranen met tuiten huilen, maar ook gewoon door de week heen voel ik me wat onstabiel. Op mijn werk is dat ook te merken. Ik ben niet scherp, snel afgeleid en afwezig.

Ik baal daarvan en wil het beter, maar ook mijn chef wil het graag beter (terecht overigens).

Nu zit ik te denken om iets te doen met rouwverwerking. Ik heb alleen geen idee waar te beginnen. Hebben jullie ervaring met rouwverwerking en waar heb je veel aan gehad, of waaraan juist niet? Ik begrijp dat voor iedereen iets anders goed werkt, maar jullie ervaringen kunnen me helpen zoeken in de juiste richting. Als je iets niet vond werken en die ervaring wilt delen, vind ik het dus ook fijn als je zegt waarom het niet werkte.

Ik vind het vooral zo lastig omdat mijn leven best prima doorgaat, afgezien van slechte concentratie. Ik voel me niet slecht en we praten regelmatig over mijn vader, waarbij ik af en toe wel moet huilen, de ene keer meer dan de andere, maar ik ben ok met dat huilen.

Ik zou het heel lief vinden als jullie ideeën en ervaringen willen delen!


Is er niet iets als een rouwconsulent of therapeute die je hier mee kan bij staan? Niet eens zo zeer voor je werk, maar vooral voor het verdriet in jezelf?
Hoewel ik het heel normaal vind dat je er nog moeite mee hebt, hoor. Het is natuurlijk nog vers en het verlies blijft je je hele leven bij. Het is niet niets om zo je vader te verliezen. Ik vind je werk ook wel heel cru om zo te reageren (al bekijken zij het natuurlijk vanuit een ander oogpunt).

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:55

Sterkte allemaal...

Op dit moment in een flinke dip. Continu huilbuien en een vreselijk gevoel van alleen zijn, missen. Over twee maandjes is het twee jaar dat mam overleden is, en het valt nu al pittig zwaar.
Kom dagelijks ook in aanraking met de plek waar ze overleden is aan de hartstilstand (als ik naar de paarden moet) en zit dan ook vaak in de bus mijn tranen weg te knipperen. Heb het gevoel dat het gevoel van missen de laatste tijd veel sterker is, en dat terwijl het al bijna twee jaar geleden is.

Edit: totaal geen ervaring met rouwverwerking, maar op dit moment wel aan het overwegen om eens met de huisarts te praten. Nooit eerder gedaan ook, maar met deze dip, heb ik niet het idee dat ik er "zelf" makkelijk uit kom.

Never make eye contact with anyone while eating a banana

Anomien

Berichten: 7373
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:27

Caitlin_K schreef:
Sterkte allemaal...

Op dit moment in een flinke dip. Continu huilbuien en een vreselijk gevoel van alleen zijn, missen. Over twee maandjes is het twee jaar dat mam overleden is, en het valt nu al pittig zwaar.
Kom dagelijks ook in aanraking met de plek waar ze overleden is aan de hartstilstand (als ik naar de paarden moet) en zit dan ook vaak in de bus mijn tranen weg te knipperen. Heb het gevoel dat het gevoel van missen de laatste tijd veel sterker is, en dat terwijl het al bijna twee jaar geleden is.

Edit: totaal geen ervaring met rouwverwerking, maar op dit moment wel aan het overwegen om eens met de huisarts te praten. Nooit eerder gedaan ook, maar met deze dip, heb ik niet het idee dat ik er "zelf" makkelijk uit kom.


Vergeet niet dat je best verdriet mag hebben!!!
Al bijna 2 jaar? Nee het is nog maar 2 jaar.
Het is je moeder... pak je tijd. En praat erover.

Toch een dikke knuffel!

Mama van mijn lieve meisjes

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:40

Ten eerste, sterkte allemaal.

Nooit gedacht dat ik op deze leeftijd al wat in dit topic zou plaatsen. Helaas is het toch de harde waarheid. Mijn vader is 8 december plotseling overleden aan een hartstilstand. Hij pas 58 jaar. Wel had hij anderhalve maand eerder, een week in het ziekenhuis gelegen omdat hij ketoacidose had door zijn suikerziekte. Zijn bloed is toen verzuurd en dit heeft zijn lichaam waarschijnlijk zwaar toegetakeld. Die avond ging alles nog prima en was er niks aan de hand, ik ben gewoon rustig gaan slapen, heb hem nog een kus gegeven en tot morgen gezegd, tot ik wakker werd geschreeuwd door mijn zusje dat mijn moeder aan het reanimeren was. Hij had mijn moeder wakker gemaakt omdat hij last had van hartkloppingen en langs de huisartsenpost wilde, toen hij de hartkloppingen weer kreeg is hij in elkaar gezakt en nooit meer wakker geworden. En dan stort je wereld in.
In de week voor de begrafenis kon ik alleen maar huilen en werd ik overspoeld door schuld gevoelens over wat ik nooit gedaan heb en wat ik juist wel gedaan had en niet meer terug kon nemen.
Heel vreemd is nu dat het voelt alsof het nooit is gebeurd. Ik voel niks meer en het is alsof hij gewoon boven zit, naar zijn werk is of gewoon wat leuks aan het doen is. Het kan in mijn hoofd niet dat het mijn vader is die is overleden. Als ik naar foto's kijk ben ik niet eens verdrietig, omdat het niet kan dat hij is overleden. Ik snap er echt geen drol van, ik wil juist verdrietig zijn, maar het komt misschien maar 1x per dag even binnen en dan ga ik weer verder met het gevoel dat er niks gebeurd is. Herkennen mensen dit? Ik word er bijna ban van, alsof ik nooit iets om hem heb gegeven, terwijl ik dondersgoed weet dat, dat niet zo is.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:02

Wat een vreselijke gebeurtenis Nottinghill, gecondoleerd met het verlies van je vader...

De gevoelens (of het gebrek aan) die je omschrijft passen bij de rouw. Daar hoort ook een ontkenningsfase bij, op internet kun je daar het een en ander over lezen. Het is dus volkomen normaal dat je jezelf zo voelt en kan ook zo weer 'omslaan'. Dat kun je niet forceren, dagelijks een klein moment stilstaan bij je vader en zijn dood kan wel helpend zijn. Dat het toch nog elke dag een keer bij je binnenkomt, geeft al aan dat je onbewust een enorm proces doormaakt!

Heb je het gevoel dat je hier niet doorheen komt of hulp kunt gebruiken bij de rouw, dan kun je terecht bij de praktijkondersteuner van je huisarts. Ondanks dat ik zelf uiteindelijk doorverwezen ben naar de psycholoog, heb ik veel baat gehad bij de gesprekken met de praktijkondersteuner.

Rouwen is niet niks, zeker niet op jongere leeftijd!

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:56

Ik heb besloten rouwtherapie even te laten zitten tot na de kerst. Ik vind het een grote stap om naar de huisarts te gaan en heb al genoeg stress op dit moment.
Als ik eraan denk stuur ik Wijslander nog even een pb'tje, ik denk dat het voor mij fijn is om jouw ervaringen te horen.

Cayenne: tsja, mijn werk is niet subtiel, maar laten we eerlijk zijn: zij hebben gewoon iemand nodig die zijn werk goed doet. Ik kan diegene zijn, maar het lukte gewoon even niet. en het lukt me ook niet om als ik erg moe ben een dag vrij te vragen of me ziek te melden, zodat ik even bij kan komen. Het is natuurlijk wel nuttig om dat te doen, dan werk je daarna weer beter dan zonder dat dagje vrij.

Nottinghill: gecondoleerd. Wat een plotseling overlijden, en dan is het ook nog je vader. Heel heftig.
Ik herken wat je vertelt over dat het niet lijkt dat je vader is overleden. Mijn vader is 5 jaar ziek geweest, dus wij waren volledig voorbereid op zijn overlijden. Maar eigenlijk mijn moeder, zus en ik hadden de 2 maanden na zijn overlijden vaak het gevoel dat hij gewoon aan boord van zijn schip was, zoals hij de helft van het jaar was toen hij nog kapitein was (al minimaal 5 jaar geleden voor het laatst dus). Voor mij heeft het een tijdje geduurd, maar nu na ruim een halfjaar begin ik mijn vader echt te missen en heb ik veel meer een gevoel van rouw. Blijkbaar gaat dat gewoon zo.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:50

Nottinghill schreef:
Ten eerste, sterkte allemaal.

Nooit gedacht dat ik op deze leeftijd al wat in dit topic zou plaatsen. Helaas is het toch de harde waarheid. Mijn vader is 8 december plotseling overleden aan een hartstilstand. Hij pas 58 jaar. Wel had hij anderhalve maand eerder, een week in het ziekenhuis gelegen omdat hij ketoacidose had door zijn suikerziekte. Zijn bloed is toen verzuurd en dit heeft zijn lichaam waarschijnlijk zwaar toegetakeld. Die avond ging alles nog prima en was er niks aan de hand, ik ben gewoon rustig gaan slapen, heb hem nog een kus gegeven en tot morgen gezegd, tot ik wakker werd geschreeuwd door mijn zusje dat mijn moeder aan het reanimeren was. Hij had mijn moeder wakker gemaakt omdat hij last had van hartkloppingen en langs de huisartsenpost wilde, toen hij de hartkloppingen weer kreeg is hij in elkaar gezakt en nooit meer wakker geworden. En dan stort je wereld in.
In de week voor de begrafenis kon ik alleen maar huilen en werd ik overspoeld door schuld gevoelens over wat ik nooit gedaan heb en wat ik juist wel gedaan had en niet meer terug kon nemen.
Heel vreemd is nu dat het voelt alsof het nooit is gebeurd. Ik voel niks meer en het is alsof hij gewoon boven zit, naar zijn werk is of gewoon wat leuks aan het doen is. Het kan in mijn hoofd niet dat het mijn vader is die is overleden. Als ik naar foto's kijk ben ik niet eens verdrietig, omdat het niet kan dat hij is overleden. Ik snap er echt geen drol van, ik wil juist verdrietig zijn, maar het komt misschien maar 1x per dag even binnen en dan ga ik weer verder met het gevoel dat er niks gebeurd is. Herkennen mensen dit? Ik word er bijna ban van, alsof ik nooit iets om hem heb gegeven, terwijl ik dondersgoed weet dat, dat niet zo is.


Gecondoleerd met het verlies van je vader,

dat gevoel dat je hebt dat hij naar zijn werk is of wat dan ook is heel herkenbaar. mijn vader overleed op 51 jarige leeftijd ook aan hartproblemen, ik was zelf 16. ik herken dit precies. alles hoe jij je nu voelt. na verloop van tijd word het minder. bij alles wat je vader deed herken je hem er in en heb je het gevoel alsof er niks gebeurt is, en dan besef je het weer. ik heb dat heel lang met zijn auto gehad, omdat mijn vader thuis zijn eigen bedrijf had en dat gewoon door ging heb ik daar niks gemerkt, ja een bepaalde leegte maar als zijn auto terug kwam sprong ik op van geluk want ik dacht dat hij weer thuis kwam, totdat mn moeder, broer of zus uit die auto stapte. toen kwam het besef weer.

Laat alles over je heen komen, het is allemaal zo plots gebeurt dat het zijn plekje nog moet vinden en dat gebeurt van zelf. :(:)

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:11

Bedankt allemaal. Jullie ook allemaal gecondoleerd met jullie verliezen. Ik merk echt dat ik op zoek ben naar mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt, dat geeft een bepaalde hoop dat het uiteindelijk echt weer beter wordt.
Ik kan het nog steeds niet geloven dat hij weg is. Het is zo raar, dat iemand van de ene op de andere minuut gewoon verdwenen is. Ik mis hem wel heel erg, en denk de hele dag aan hem, alleen het huilen zit er niet altijd in. Ik heb wel constant een naar en leeg gevoel.
Ik vind het zo jammer dat ik geen afscheid heb kunnen nemen, geen laatste knuffel, geen 'ik hou van je'. Het voelt als een soort open einde ofzo. Wel heb ik vaak het gevoel dat hij bij me is, iets waar ik dan weer in geloof, zeker omdat hij hier ook sterk in geloofde.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:21

Heel herkenbaar wat je allemaal schrijft Nottinghill en zeker met de aanstaande "feest"dagen wordt alles nog eens extra op scherp gezet.

En ja, ook voor jou is er hoop. Ook al voelt dat nu bij lange, lánge na niet zo. Vorig jaar rond deze tijd was ik zwaar depressief en zag ik het leven niet meer zitten. Niets kon me aan het lachen maken en ik kon me nergens op verheugen. Het enige wat ik deed was op de bank liggen en bedenken dat ik weg wilde uit dit leven.

Nu is dat (op de meeste dagen) heel anders allemaal. Ik kan (meestal) weer gelukkig zijn en zin geven aan het leven, ondanks wat ik met me meedraag. Verlies heeft veel tijd en een plek nodig...

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:17

Nottinghill, wat heftig zeg! heel veel sterkte! GEef jezelf de ruimte om het te verwerken. en dan heb ik het niet over een maandje, maar over een jaar. of meer. Zeker omdat het zo ontzettend snel gegaan is. praat er over, maar luister vooral naar jezelf!

Ik kan nu na 6 jaar wel zeggen dat het 'goed' is. het gaat goed met me. maar toch is er af en toe verdriet, pijn en ongeloof, ben ik boos en wil ik even helemaal niks, behalve zielig zijn. En ook dat is goed.

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:23

Ik vind er wel troost in dat ik het met mensen kan delen, die hetzelfde hebben mee gemaakt.
Ik heb nu inderdaad ook een beetje dat het leven geen ‘zin’ meer heeft. Ik heb ook een heel groot schuldgevoel, mijn vader was hypochonder en dus altijd bang voor ziektes. Als hij een verkoudheidje had was hij bang voor kanker om het maar zo te zeggen. De afgelopen 2 weken had hij last van rug pijn en was aan het hoesten. Hier bleef hij zo in hangen dat ik op een gegeven moment heb gezegd dat hij zich er over heen moest zetten en zich niet moest aanstellen en weer verder moest gaan met zijn leven. Dit heb ik ook gezegd op de dag dat het gebeurde. Vaak was het ook gewoon zo dat hij overdreven deed en dat had hij het nodig dat je dit zei, maar ik voel me daar nu zo schuldig over. De rugpijn was waarschijnlijk een hartinfarct en het hoesten een soort van voorteken van de hartaanval. Niet iets wat je verwacht bij zo iets ernstigs, maar ik kan het niet van me af zetten. Hoe had ik dat ooit kunnen zeggen. Nu kan ik nooit meer zeggen dat ik het niet zo bedoelde. Wel heb ik die avond nog gevraagd of het wel echt goed met hem ging, daar zei hij ja op. We hebben later in zijn iPad ook niks gevonden waaruit bleek dat hij zich echt zorgen maakte, dus dat bied een beetje troost, ook hij wist het natuurlijk niet.

Ik vind het ook moeilijk om er mee te leven dat hij zo jong is overleden, ook hij heeft hier geen moment bij stil gestaan. Een week later zou hij beginnen met een nieuwe opdracht. Het is gewoon zo oneerlijk..

Het is ook zo vreemd dat je soms gewoon kunt lachen, maar er een soort gevoel in je heerst van pijn, wat niet weg gaat, welke andere emotie je ook hebt.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:31

Ik wil graag tegen je zeggen dat het heel 'normaal' is hoe je je voelt en dat het overgaat, dat het schuldgevoel onterecht is (dit heb je niet gewild en dat zou je vader ook weten), dat de wond uiteindelijk een litteken wordt dat je alleen af en toe nog voelt branden, maar ik weet ook dat het toen geen zin had om dat tegen mij te zeggen.

Verlies en rouw is iets waar je zelf doorheen moet, maar laat je helpen en ondersteunen door de mensen die je om je heen hebt, of door het hier van je af te schrijven als dat oplucht.

Uiteindelijk heb ik in therapie een brief aan mijn moeder geschreven waarin ik alles heb gezet wat ik nog wilde zeggen. Zoiets zou je kunnen overwegen op een (veel) later moment, als je eraan toe bent... Eerder had ik al wel een dagboekje bijgehouden waarin ik elke dag aan haar schreef. Dat voelde heel fijn, alsof ik haar meenam in mijn verdere leven.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:59

wijslander herkenbaar!
had mijn vader ook zoveel willen zeggen het is vopr mij 16jr geleden maar elke dag nog tranen hier mis hem enorm.. mis zn stem zn aanwezigheid.. ik was 16 mn vader net 46

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:25

Ja, ik vind er zelf ook wel troost in door te bedenken dat als ik degene was geweest die er niet meer was, dat, dat soort opmerkingen wel het laatste zouden zijn waar ik aan zou denken. Het belangrijkste is dat hij wist dat ik van hem hield en hou, en dat zei ik elke avond. Dus daar ben ik blij mee.
Vandaag heb ik gewoon les gegeven en dan vergeet ik het even, de klap komt daarna wel weer heel hard aan, dus dat is lastig.

Sterkte SecretLIN, makkelijk zal het wel nooit gaan worden..

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 01:08

nee klopt ben dag erna mn oma verloren en zelfde maand andere opa en oma

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:26

SecretLIN schreef:
nee klopt ben dag erna mn oma verloren en zelfde maand andere opa en oma


Jeetje heel veel mensen in zo'n korte tijd verloren, dat is ook niet niks..ook al is het alweer een tijdje geleden,ik wil je ook nog heel veel sterkte wensen :(:)
Weet je, als ik iets tegen mijn vader zou willen zeggen, dan ga ik naar mijn computerkamertje, doe een kaarsje aan voor zijn foto, en klets ik lekker tegen hem, over allerlei dingen die hij niet meer mee heeft gemaakt met mij, overal over.
Of ik praat er met mijn moeder over, of met een hele goeie vriendin, waarmee ik ook kan lachen en huilen...


Zelf heb ik griep, en kan ik niet veel doen, en dan komen er toch heel veel dingen op je af, want je gaat na zitten denken, maar dat wil ik helemaal niet, maar doe er maar iets aan... Heb zojuist een paardenhoofd gemaakt van koniferen, zeg maar zoiets:
[UK] Mijn paardenkerstkrans op de voordeur: crea uitspatting
Voor op het graf van mijn vader. En ik moet zeggen hij lijkt op mijn overleden welshpony, die overleden is, en waar m'n vader ook gek mee was, denk dat hij hem heel mooi had gevonden, en trots op me geweest zou zijn.
Hij vond het altijd leuk dat ik aan het knutselen was :D

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:43

Nottinghill schreef:
Ik vind er wel troost in dat ik het met mensen kan delen, die hetzelfde hebben mee gemaakt.
Ik heb nu inderdaad ook een beetje dat het leven geen ‘zin’ meer heeft. Ik heb ook een heel groot schuldgevoel, mijn vader was hypochonder en dus altijd bang voor ziektes. Als hij een verkoudheidje had was hij bang voor kanker om het maar zo te zeggen. De afgelopen 2 weken had hij last van rug pijn en was aan het hoesten. Hier bleef hij zo in hangen dat ik op een gegeven moment heb gezegd dat hij zich er over heen moest zetten en zich niet moest aanstellen en weer verder moest gaan met zijn leven. Dit heb ik ook gezegd op de dag dat het gebeurde. Vaak was het ook gewoon zo dat hij overdreven deed en dat had hij het nodig dat je dit zei, maar ik voel me daar nu zo schuldig over. De rugpijn was waarschijnlijk een hartinfarct en het hoesten een soort van voorteken van de hartaanval. Niet iets wat je verwacht bij zo iets ernstigs, maar ik kan het niet van me af zetten. Hoe had ik dat ooit kunnen zeggen. Nu kan ik nooit meer zeggen dat ik het niet zo bedoelde. Wel heb ik die avond nog gevraagd of het wel echt goed met hem ging, daar zei hij ja op. We hebben later in zijn iPad ook niks gevonden waaruit bleek dat hij zich echt zorgen maakte, dus dat bied een beetje troost, ook hij wist het natuurlijk niet.

Ik vind het ook moeilijk om er mee te leven dat hij zo jong is overleden, ook hij heeft hier geen moment bij stil gestaan. Een week later zou hij beginnen met een nieuwe opdracht. Het is gewoon zo oneerlijk..

Het is ook zo vreemd dat je soms gewoon kunt lachen, maar er een soort gevoel in je heerst van pijn, wat niet weg gaat, welke andere emotie je ook hebt.


Ten eerste ook namens mij gecondoleerd met het verlies van je vader, en ook nog zo jong, en zo onverwachts, zonder afscheid kunnen te nemen.
Ik snap precies wat jij bedoeld; dat je mensen zoekt die hetzelfde mee gemaakt hebben als jij.
Ik had dat net zo, maar helaas zijn er in het echte leven om mij heen, niet zoveel die hetzelfde hebben meegemaakt.Ja, hier in het dorp waar ik woon wel, maar dat is óf langer geleden, en die ouders hebben dan allemaal weer een nieuwe partner tegenwoordig, maar niet zo vers als wat wij nu meemaken zeg maar.
In september was het 3 jaar geleden dat mijn vader is overleden.
Sommige zeggen dan; is het alweer 3 jaar geleden? Zo voelt dat voor mij niet, voor mij voelt het alsof ie er vorig jaar nog gewoon was.
Ik zelf kan ik vaak ook gewoon over mijn vader praten zonder enige emoties; zonder tranen, en erbij lachen, maar soms en dat ligt er maar net aan met wie ik erover praat, kan ik ook even losbarsten, maar meestal is dat bij mensen die me erg dichtbij staan.
Ik wil je sowieso heel veel sterkte wensen, en denk maar zo; (zo denk ik dan, als ik me rot voel)mijn vader wil me nog altijd zien lachen(ik heb nog altijd het gevoel dat hij soms bij me is), en wou niet dat ik verdriet had, en dat ik goed voor mezelf zou zorgen, en voor de mensen die je het meeste liefhebt.
En dat geeft mij soms net een beetje steun in de rug...Ook al is het erg moeilijk...
Denk goed aan jezelf :(:)

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:59

Sterkte allemaal de komende dagen...

Morgenochtend ga ik samen met mijn zus naar het graf van onze moeder. Daar kijk ik gek genoeg wel naar uit, vorig jaar was ze met kerst nog vermist en hadden we niet echt een geschikte plek om bloemen neer te leggen. Nu heb ik een tak met rode bessen en amarylllissen gekocht, die vond ze altijd heel mooi.

Voor de rest alleen 's avonds met familie uit eten en de rest van de tijd rustig aan, misschien nog met de pony het bos in. Dit keer heb ik ook geen kerstboom gezet, kostte me vorig jaar zoveel energie en een paar weken later moet ie toch weer afgetuigd worden. Vind het prima met een kerststukje op tafel... :j

Hoe komen jullie de dagen door?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:07

Heel veel sterkte iedereen!

Hier komen de dagen goed door. Tuurlijk mis ik papa, maar het is zo gezellig met kerst! Ik heb echt liefde voor keest ook. Kan er echt van genieten.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 01:03

Sterkte allemaal de komende dagen!!

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:52

Ik hoop dat iedereen de dagen een beetje goed door komt.
Wij zijn gister naar de begraafplaats geweest en hebben een kerstster gebracht, want daar hield hij van.
Kerstavond met mijn familie was wel gezellig, we hebben een grote familie dus dat was wel fijn, al waren er ook zeker moeilijke momenten.
Gister met mijn vriend naar zijn familie geweest en dat beviel een stuk slechter, heb het er heel moeilijk mee gehad en was liever thuis geweest. Het was ook weer zo'n dag dat het toch wel heel erg binnen kwam. Vandaag heb ik dat weer minder.
Ik vind het een vreemd iets, je weet wel dat diegene is overleden, alleen het voelt niet zo..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, Amazonbot, aniek_joefy, cariena1, fotolijstje, furious, Happyhealthy, Jenn_Mellow, KimE, lanouska, laran, LISA_L, manonutjuh, Nienke98, Rensjee, Verara, YaraNls, Zick_Zack, Zoey_julia, zonnebloem18 en 143 bezoekers

cron