Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 08:35

Jeetje lisette wat heftig zeg! Jij ook Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel! <3


LovesSam

Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:47

Lisette03 schreef:
als ik tijd heb ga ik dit topic even goed doorlezen. Ik ben zelf geen ouder verloren, maar mijn echtgenoot afgelopen december en mijn kindjes van 7, 4, 3 en 1,5 zijn dus wel hun vader verloren. Ik ga even lezen om te kijken of er dingen zijn die ik nog extra kan doen (nu of in de toekomst) waarmee ik de kinderen extra kan ondersteunen nav jullie ervaringen.

Heel veel sterkte en een knuffel voor iedereen die hem wel kan gebruiken, groetjes Lisette



wow wat vind ik dit krachtig van je! heel veel sterkte en een dikke knuffel <3

LovesSam

Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:49

voor iedereen die lappen stof of kleding over heeft gehouden van zijn of haar ouder(s), wij hebben er inderdaad een kleed van laten maken, zit er nog steeds vaak onder. En van de kleding heb ik ook knuffels laten maken voor mijn kinderen later mochten die ooit komen :o :)

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:05

Lisette03 schreef:
als ik tijd heb ga ik dit topic even goed doorlezen. Ik ben zelf geen ouder verloren, maar mijn echtgenoot afgelopen december en mijn kindjes van 7, 4, 3 en 1,5 zijn dus wel hun vader verloren. Ik ga even lezen om te kijken of er dingen zijn die ik nog extra kan doen (nu of in de toekomst) waarmee ik de kinderen extra kan ondersteunen nav jullie ervaringen.

Heel veel sterkte en een knuffel voor iedereen die hem wel kan gebruiken, groetjes Lisette


Heel erg veel sterkte om te beginnen met het verlies van je man. Wat ontzettend verdrietig.

Ik ben mijn ouders dus op zeer jonge leeftijd verloren en door mijn grootouders opgevoed.


Wat ik destijds erg prettig vond was de verhalen over mijn ouders(en in mijn geval was dat vooral over mijn moeder) te horen.

En echt heel sinmpel kan dat zijn. Hield je man van, ik noem maar wat, spruitjes en een van je kinderen ook? Zeg dat dan: Zeg, ooh weet je wie ook zo van spruitjes hield? Je papa.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Caitlin_K
Berichten: 3746
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:36

Heel veel sterkte Lisette03.

Hier vandaag moeilijke dag, morgen ben ik jarig en wat zou ik graag mam hier bij hebben gehad. En dan ook nog is dingen die tegen zitten, muziek die ik hoor (sinds de crematie 2016 (!) niet meer gehoord) en alle dingentjes die erbij komen.. Ik mis haar gewoon. :(

Never make eye contact with anyone while eating a banana

LovesSam

Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:46

Caitlin_K schreef:
Heel veel sterkte Lisette03.

Hier vandaag moeilijke dag, morgen ben ik jarig en wat zou ik graag mam hier bij hebben gehad. En dan ook nog is dingen die tegen zitten, muziek die ik hoor (sinds de crematie 2016 (!) niet meer gehoord) en alle dingentjes die erbij komen.. Ik mis haar gewoon. :(


sterkte :(:)

vidya

Berichten: 299
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:00

Caitlin_K schreef:
Heel veel sterkte Lisette03.

Hier vandaag moeilijke dag, morgen ben ik jarig en wat zou ik graag mam hier bij hebben gehad. En dan ook nog is dingen die tegen zitten, muziek die ik hoor (sinds de crematie 2016 (!) niet meer gehoord) en alle dingentjes die erbij komen.. Ik mis haar gewoon. :(


Altijd lastig die dagen. Ik denk nog elke dag aan mijn moeder, terwijl ze nu al 2 jaar geleden is overleden. Elke dag. Sinds ik zelf moeder ben geworden vind ik het soms ook nog knap lastig. Advies of een knuffel halen als je er even door heen zit, is er niet meer.
Maar ik hoop dat t met de jaren gaat slijten. Er is geen andere manier want hoe hard t ook klinkt, terug komen ze niet meer...

Positive vibe

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 04:58

mijn vader was 25 april al 17 jaar weg van ons ik mis hem nog iedere dag.. ik was net 16.. heb zelf net operatie gehad paar dagen ziekenhuis wat voel je je daar dan alleen.. mag binnenkort weer heen voor een operatie

Caitlin_K
Berichten: 3746
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:08

vidya schreef:
Caitlin_K schreef:
Heel veel sterkte Lisette03.

Hier vandaag moeilijke dag, morgen ben ik jarig en wat zou ik graag mam hier bij hebben gehad. En dan ook nog is dingen die tegen zitten, muziek die ik hoor (sinds de crematie 2016 (!) niet meer gehoord) en alle dingentjes die erbij komen.. Ik mis haar gewoon. :(


Altijd lastig die dagen. Ik denk nog elke dag aan mijn moeder, terwijl ze nu al 2 jaar geleden is overleden. Elke dag. Sinds ik zelf moeder ben geworden vind ik het soms ook nog knap lastig. Advies of een knuffel halen als je er even door heen zit, is er niet meer.
Maar ik hoop dat t met de jaren gaat slijten. Er is geen andere manier want hoe hard t ook klinkt, terug komen ze niet meer...

Heel veel sterkte. Klopt, mama is hier inmiddels ook 2 jaar overleden. Ik heb zelfs het idee dat het verdriet, en het missen van juist intenser is dan vorig jaar. Gewoon omdat ik mij nú pas echt realiseer, dat ze niet meer terug komt.
SecretLIN schreef:
mijn vader was 25 april al 17 jaar weg van ons ik mis hem nog iedere dag.. ik was net 16.. heb zelf net operatie gehad paar dagen ziekenhuis wat voel je je daar dan alleen.. mag binnenkort weer heen voor een operatie

Ach sterkte. Ook een herkenbaar moment. Vorig jaar brak ik mijn elleboog (tijdens een vakantie met vriendinnen, moest geopereerd worden door de verschrikkelijke stand van mijn elleboog), probeerde toen mijn moeder te bellen. Wat een eng,naar gevoel was dat. Voelde me inderdaad zo alleen. Ik heb daar onwijs zitten huilen in dat ziekenhuis. Herkenbaar gevoel dus. Heel veel sterkte!

Never make eye contact with anyone while eating a banana

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:25

Sterkte weer allemaal, wat ik inderdaad van veel mensen begrijp is dat het verdriet niet minder wordt, het krijgt alleen een plekje. Y;(
Bij mij is het inmiddels bijna 5 maanden geleden, heel verbaasd met hoe snel de tijd eigenlijk gaat. De afgelopen 2 maanden ging het voor mijn gevoel echt heel goed, maar toen heb ik heel weinig gedaan eigenlijk.
2 weken geleden weer begonnen met school en opzoek gegaan naar een baantje, en ik merk dat ik meteen weer in stort. Dan vraag ik me dus af of dat nog door het overlijden kan komen. Herkennen jullie dit?
Ik heb nu dus besloten dat ik gewoon heel goed voor mijzelf ga zorgen en voorlopig ga doen waar ik ontzettend gelukkig van wordt. Stress kan er op dit moment niet bij. School gaat op een laag pitje. Ik moet er nu voor zorgen dat ik weer op poten kom, zodat ik in september weer lekker aan de slag kan en genoeg energie heb.

Ik kreeg laatst nog de vraag van iemand hoe lang het had geduurd voordat ik over het overlijden van mijn vader heen was. Dat verbaasde mij wel een beetje. Sowieso dat iemand dacht dat ik er dus al over heen was, net alsof ik niet genoeg emotie toonde..

vidya

Berichten: 299
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:05

Rouw komt in alle vormen. Zelf ben ik niet iemand die het heel erg toont in gezelschap. En natuurlijk gaan de scherpe kantjes er vanzelf wat af. Maar het gemis, dat herken ik wel, is nu meer dan een jaar terug. Wat gek dat jij dat ook hebt, caitlin_k.

Wat ik wel geleerd heb is meer in het nu te gaan leven. Zo heb ik het kopen van een eigen paard ook niet uitgesteld tot later. Want later is geen vast gegeven.

Positive vibe

Caitlin_K
Berichten: 3746
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:25

Sterkte vandaag :(:) Y;(

Never make eye contact with anyone while eating a banana

CoonArt

Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:26

Nog 3 maanden voor mams... Zie er tegenop dat ze voor altijd van de aardbodem verdwijnt... :oo ;( Ook al zijn er nog maar botten van over..

Have You Hugged Your Horse Today?

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:41

CoonArt schreef:
Nog 3 maanden voor mams... Zie er tegenop dat ze voor altijd van de aardbodem verdwijnt... :oo ;( Ook al zijn er nog maar botten van over..


Zolang jij nog aan haar denkt is ze nooit helemaal weg. De herinneringen en evt foto's en andere spulletjes heb je misschien ook nog. Dus echt weg zal ze nooit zijn.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

CoonArt

Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:39

leestmee schreef:
CoonArt schreef:
Nog 3 maanden voor mams... Zie er tegenop dat ze voor altijd van de aardbodem verdwijnt... :oo ;( Ook al zijn er nog maar botten van over..


Zolang jij nog aan haar denkt is ze nooit helemaal weg. De herinneringen en evt foto's en andere spulletjes heb je misschien ook nog. Dus echt weg zal ze nooit zijn.

-knuf!- <3

Have You Hugged Your Horse Today?

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:56

En zo zie ik dit topic opeens voorbij komen.. Helaas mag ik me ook komen melden. Ik ben in december mijn moeder verloren aan "die rotziekte". Ze is maar 63 geworden. En het is en blijft zo onwerkelijk, zoiets is een ver van je bed-show totdat je ermee te maken krijgt. Mijn moeder was een fitte, vitale vrouw die midden in het leven stond. Die plannen had en nog zoveel had willen doen en meemaken. Mijn vader was net een jaar met pensioen en het samen genieten kon eindelijk een beetje beginnen. Totdat er eind augustus als een donderslag bij heldere hemel het bericht kwam dat mama longkanker had. En dat was niet het enige, het was ook al helemaal uitgezaaid naar haar lever en lymfeklieren. Niets meer aan te doen, hooguit tijd rekken met chemo. Op het moment dat ze het nieuws kreeg voelde ze zich nog niet eens ziek en dan heb je het gevoel dat het over iemand anders gaat. Dit kan niet zo zijn, niet ik. Sinds de diagnose is ons contact nog veel intenser geworden (ik ben enigst kind en mijn vader is niet zo'n prater). Elke dag kwam ik langs of belden we. Over koetjes en kalfjes, over de ziekte, over de vooruitzichten, over hoe het nu verder moest straks. Samen lachen, samen huilen, proberen om er te zijn, want dat was alles wat ik kon doen. Rottig en machteloos. De eerste chemo leek goed aan te slaan, maar na de tweede ging het heel hard bergafwaarts en we mochten de kerst niet meer samen vieren.

Binnen 2 weken na het overlijden van mijn moeder werd mijn vader opeens ziek. Rugpijn, kon bijna niet lopen en het werd maar niet beter, steeds erger. Op 5 januari heb ik hem afgeleverd op de spoedeisende hulp in het ziekenhuis want we wisten niet waar het door kwam. Ik was zo bang dat ik hem ook nog kwijt zou raken. De assistente van de huisarts maakte die ochtend nog een grove fout door mij aan de telefoon te vertellen dat ze me geen medische gegevens mocht vertellen, maar ze kon me wel vertellen dat er geen uitzaaiingen waren. Dan zakt de grond onder je voeten vandaan, want je gaat van het ergste uit. GELUKKIG bleek in het ziekenhuis dat het niet om die ziekte ging, maar een bacterie. Uiteindelijk heeft het 2 maanden geduurd voordat mijn vader weer naar huis terug kon (na het ziekenhuis nog revalidatie) en gaat het nu steeds iets beter. Hij loopt stukjes los, maar nog steeds veel pijnstillers. En zo zie je niet alleen binnen 4 maanden je moeder van een gezond, fit mens, veranderen naar een doodziek arm mensje die in je armen overlijdt, maar ook je vader van grote sterke man veranderen naar iemand die hulpbehoevend is (tijdelijk).

Het hele beeld van je ouders, die sterke mensen die er altijd voor je zijn geweest en er altijd zullen blijven, is uit elkaar geknapt.

Inmiddels is het 5 maanden geleden dat mijn moeder is overleden maar zowel de periode voorafgaand aan haar overlijden als de periode erna waren zo'n enorme roes dat ik eigenlijk helemaal niet aan verwerken toe kom. Ik merk ook dat ik daar wel een beetje voor weg loop. Ik heb het onwijs druk nu omdat ik mijn fulltime baan, gezin, paarden en andere dieren heb en daarnaast ook dagelijks bij mijn vader meehelp (hij heeft ook paarden, katten en een groot vrijstaand huis en tuin waar van alles moet gebeuren wat hij nu niet kan) en ik merk dat ik ook totaal niet stil wil zitten. Als ik een dag of een avond "niks" op mijn programma heb, dan voel ik me ellendig. Dan heb ik tijd om na te denken en dat wil ik (nog) niet.

Sorry voor mijn hele lange verhaal.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

vidya

Berichten: 299
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:07

Ik heb het eerste half jaar na het overlijden van mijn moeder ook ontzettend mezelf voorbij gerend. Ik zorgde voor iedereen behalve mijzelf. Ik kan alleen adviseren om tijdig op de rem te stappen.de consequenties van je gevoel wegstoppen zijn niet mals. Ik kreeg nachtmerries en paniekaanvallen en dacht ook elk moment dood neer te vallen...

Neem die tijd. Het klinkt alsof je moeder een lieve vrouw was. Dan gaf ze het ook graag gewild dat je voor jezelf blijft zorgen.

Positive vibe

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:31

Herkenbaar. Mijn moeder is nu twee jaar geleden overleden. Precies ook zo, donderslag bij heldere hemel en toen had ze nog maar een half jaar. Deze maand zou ze 70 worden.

Mezelf twee jaar voorbij gerend, paniekaanvallen s nachts en totaal uitgeput uit m'n werk. Nu overspannen thuis....

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:27

Hier ook herkenbaar hoor, ik denk zelfs dat ik wel 4 jaar hard voor het overlijden van mijn vader heb weggelopen. vanaf de uitslag tot overlijden heeft een kleine 2 maanden geduurd. Al met al nog geen half jaar ziek geweest. mezelf hard voorbij gerend. Na 1 week thuis te zijn geweest weer fulltime naar school gegaan. Nooit mezelf de tijd gegeven. dat resulteerde 4 jaar later bijna in een burn out. De psych heeft net optijd op de rem getrapt

Neem de tijd voor jezelf, gun jezelf die tijd ook! Rouwen is een lang proces. hoe naar het misschien ook klinkt. Gun jezelf die tijd. Hoe moeilijk dat ook klinkt. Hoe je dat moet doen weet ik ook niet zo goed. Ik heb net zo hard gelopen als jij nu doet. en ik kwam mezelf tegen op geven moment. En hard ook. en dat zou ik je echt oprecht graag willen besparen!

Ferera

Berichten: 451
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:18

Wat "fijn" dat dit topic er is.... het vandaag alweer 73 dagen geleden dat ik mijn moeder ben verloren aan kanker. Ze was pas 54 jaar.

Ik voel me zo ontzettend rot, ik weet op sommige dagen gewoonweg niet hoe ik het leven moet leven en alles gaat maar door.

Ik ga vanavond rustig dit topic doorlezen, kan me niet zo goed concentreren op het werk en belandde weer eens op bokt, ik hoop dat ik wat bruikbare tips uit dit topic kan halen. Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen met het rouwen om hen/haar geliefde ouder het is verschrikkelijk.

Fleur Nola

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:26

Gecondoleerd en veel sterkte Ferera.

Het is bijna onmogelijk om een toekomst te zien als je zo diep zit.
Het gekke -en bijna ondenkbare- is: er ís licht aan het einde van de tunnel. Links- of rechtsom zul je dat weer gaan ervaren, maar niet zo kort na het verlies van je lieve moeder.
Daar is tijd en heel veel rust voor nodig, waarin je jezelf toestaat om te rouwen en het niet meer te weten.

Hoe oud ben je zelf en hoe zien je dagen er nu uit?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:20

Heel veel sterkte! :*

Valerie93

Berichten: 3124
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:17

Ook ik kan mij na gisteren nu melden in dit topic.

Ondanks dat het mijn schoonvader was, is hij een betere vader voor mij geweest dan mijn eigen vader.

Heb het er gister vrij moeilijk mee gehad maar hij heeft nu eindelijk de rust die hij zo graag wilde en heel erg heeft verdiend.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:34

Heel veel sterkte, Valerie!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Caitlin_K
Berichten: 3746
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:00

Heel veel sterkte, Valarie!

Never make eye contact with anyone while eating a banana


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Juudith, Anne_26, bebble, Butterfly, eline27, Eloya, Frummel01, Ginny135, Goldwynn, IASCrawler, ingetje3012, Julimy, Lauke, linoleum, luuntje, maitestar23, Malissaa1, MuffinX, nicole_floor, Noor, scrabbel, YandexBot, Zoe_97 en 60 bezoekers