internetshoppen voor of achteruitgang?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

internetshoppen voor of achteruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 22:02

Vind jij dat internetshoppen een voor of achteruitgang is?

Ik vind het eigenlijk niet zo geweldig.
Als ik iets koop dan wil ik graag zien wat ik koop.
Buiten dat krijg je er nog eens verzendkosten bij.
De winkelstraten worden steeds somberder.
De ene na andere kleine zaakjes gaan failliet,vaak omdat de concurrentie via internet erg groot is.
Het is voor de criminele natuurlijk een ware walhalla.

Wat vind jij ?

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: internetshoppen voor of achteruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:05

Achteruitgang..

Het zorgt imo voor een zwaar banenverlies in de detailhandel..
Slecht voor de economie.. Meiden/vrouwen gaan niet meer een dagje stadten, dus doen geen impulsaankopen hier en daar.. Gaan niet meer ergens zitten en eten/drinken..
En het is slecht voor de woningmarkt.. Huizen in steden worden zo ook steeds minder waard..

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: internetshoppen voor of achteruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:07

Ik ga liever een dagje ergens heen dan via internet. Ik weet nooit mn juiste maat, je hebt anders altijd die verzendkosten. In een winkel kan je iig nog kijken of het je staat.
Ik ben goedkoper uit in een winkel dan online. :=

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:07

Ik probeer zoveel mogelijk gewoon in de winkel te kopen, omdat ik vind dat de middenstand ook een kans moet krijgen :j

Maar ik ben nu al regelmatig tegen gekomen dat ik in de winkel kwam, ze het product niet hadden, maar ook niet voor mij konden of wilden bestellen en ik dus alsnog genoodzaakt was het bij de concurrent op internet te bestellen :+

Kleding koop is sowieso alleen maar in de winkel, ik wil het gewoon aan kunnen zien :j elektronica etc koop ik wel vaak op internet, maar dat komt ook omdat ik hier in mijn dorp geen fatsoenlijk elektronica bedrijf meer heb :n

ik vind het dus grotendeels een achteruitgang, maar ik vind het ook goed dat gewone winkels nu wel moeten gaan vernieuwen om mee te kunnen met hun tijd, ze hebben het wel erg lang gemakkelijk gehad en dit is in mijn ogen niet altijd in het voordeel van de klant geweest.
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 24-02-15 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:07

Achteruitgang. Je moet toch altijd even passen en ik vind het eigenlijk ook helemaal niet leuk dat je zoveel research kan doen op de computer, het zorgt ervoor dat ik veel minder blij ben met mijn spullen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:09

Kleding koop ik gewoon in de winkel...te vaak gehad dat het niet paste en terugsturen vind ik teveel gedoe. :=

Lenzen (voor in mijn ogen) en fotoapparatuur en eigenlijk alles behalve kleding/schoenen koop ik wel online.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: internetshoppen voor of achteruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:15

Voor mij is het een vooruitgang. Als ik wil winkelen zijn het vaak vrij specifieke winkels. Ik moet dan midden in de stad zijn waar ik rond de 5 euro per uur parkeer geld betaal. Op zaterdag is het zo druk dat je over de hoofden kan lopen waardoor het allemaal veel te lang duurt naar mijn zin.

Bovendien zitten sommige van mijn merken niet in Utrecht waardoor ik ook nog eens naar Amsterdam moet.

Nee hoor, ik vind het super via internet.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:15

Een enorme vooruitgang, ik bestel zelfs het grootste deel van mijn boodschappen online. Nu komt dat ook wel omdat ik minder makkelijk even kan winkelen omdat ik een rolstoel gebruik. Online winkels hebben geen onmogelijke trappetjes of enorm smalle deuren. :D

Daarnaast vind ik internet vooral handig als je specefiek naar een bepaald kledingstuk opzoek bent. Je zoekt veel makkelijker in 25 onlinewinkels naar dat ene perfecte zwarte jurkje met precies die-en-die hals dan dat je dat zou doen in fysieke winkels.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33788
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:16

Vooruitgang, je hebt veel meer concurrentie en je kan heel makkelijke zoeken naar koopjes. En hier in het Oosten is het aanbod van winkels erg deprimerend. :+

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:17

Mijn voorkeur gaat uit naar winkels vooral om te kunnen passen, maar ik werk soms zo'n 60 uur per week waardoor ik weinig zin heb om nog naar de stad te gaan. Daarbij kun je op internet wel makkelijk zoeken en prijsvergelijken.

Qua witgoed en apparaten heb ik echt liever een winkel. Heb bijvoorbeeld bij bol.com regelmatig gehad dat ze niet konden leveren binnen de dagen die erbij stonden en dat ik zelf achter dingen aan moest bellen. Of dat je thuis blijft en op de dag zelf bericht krijgt dat ze iets niet komen leveren.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: internetshoppen voor of achteruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:20

Vooruitgang. Vaak goedkoper (Pieces HM Vera Mode Only) kortingen er bij en draaf toch meestal dezelfde maat.

pas het bij de HM maar bestel online met de kortingen :')

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:22

Ja ik vind het wel een uitkomst...... Ik ga natuurlijk ook nog vaak genoeg een keer een dagje shoppen met mijn vriend, maar daar moeten we wel echt tijd voor maken.

Ik werk fulltime en studeer. Mijn vriend werkt soms meer dan 60 uur in de week. Dan heb je gewoon geen tijd om ook nog eens te gaan winkelen. Dan is op internet bestellen toch wel erg makkelijk. Gewoon in mijn eigen huis voor mijn eigen passpiegel passen zonder vreselijk TL-licht waar je spontaan deprie van wordt. En terug sturen wat je niet wilt hebben.
Wij hebben het postagentschap in de supermarkt zitten bij ons en daar kom ik sowieso meerdere keren in de week, dus terugsturen is ook niet heel veel gedoe.

Maar eerlijk is eerlijk, er gaan niks boven een gezellig dagje shoppen, lekker hapje eten e.d. Maar vaak komen we daar gewoon niet aan toe.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:28

MarlindeRooz schreef:
Vooruitgang, je hebt veel meer concurrentie en je kan heel makkelijke zoeken naar koopjes. En hier in het Oosten is het aanbod van winkels erg deprimerend. :+

haha nou precies!

Ik bestel vaak via Zalando. En zalando heeft ook erg vaak een kortingscode (zowat elke maand). vorige week een nieuwe zomerjas en t-shirt besteld, allebei van nieuwe collectie, maar wel mooi 12% korting erop :) en dat heb ik in de winkel niet.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:31

Online winkelen vind ik echt hemelrijk, ik vind vooral het kleding aanbod in Nederlandse winkels een beetje saai. Maar afgezien dat je online over de hele wereld dingen kunt kopen. Zijn vaak dingen bij een online shop ook beter beschikbaar, je ziet ook meteen of je maat er nog is. Plus ik hou echt ontzettend van pakketjes krijgen :D

Gewoon winkelen vind ik ook heel erg leuk, maar soms dus wel een beetje minder door het beperktere aanbod.

hannah41

Berichten: 3467
Geregistreerd: 08-03-10

Re: internetshoppen voor of achteruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:36

Voor de maatschappij is het vast en zeker een achteruitgang, persoonlijk vind ik het wel handig maar niet voor alles. kleding kopen doe ik het liefst nog gewoon in de winkel, maar als iets er niet in mijn maat is is het toch wel leuk om het via internet te kunnen bestellen. Zeker als het aanbod bij de winkels in jou buurt schaars is of je een specifiek product zoekt. Handig voor erbij zeg maar :D

dormy

Berichten: 458
Geregistreerd: 23-08-07

Re: internetshoppen voor of achteruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:05

Voor mijzelf vind ik het een vooruitgang! Ik heb super vaak gehad dat in de winkel werd geprobeerd mij een product aan te smeren voor een te hoge prijs, terwijl internet genoeg goedkopere én betere alternatieven kon bieden. Je kunt in alle rust prijzen vergelijken en reviews opzoeken. Kleding koop ik nog wel in een gewone winkel, want dit wil ik eerst kunnen passen. Dit geldt overigens niet voor bijvoorbeeld broeken van H&M, deze bestel ik wel online. Reden hiervoor is dat ik altijd dezelfde maat heb, welke NOOIT in de winkel te vinden is op een of andere manier. Dus dan ga ik weer een half uur met het OV voor niets (wat ook geld kost). Nee dan betaal ik liever verzendkosten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:16

Vind het zeker weten een vooruitgang. Lekker veel keus, vaak veel kortingsacties, niet passen in duffe pashokjes maar gewoon lekker thuis. Heerlijk.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:17

Absolute vooruitgang. Heb een hekel aan winkelen. Het is vaak stukken goedkoper en lekker vanuit de luie stoel.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:21

Vooruitgang. Zeker als je fulltime werkt!
En voor wie denkt dat het ten koste gaat van banen: denk eens aan de extra banen (webwinkeliers, programmeurs, contentmanagers) die het oplevert!

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:24

Sheran schreef:
Achteruitgang. Je moet toch altijd even passen en ik vind het eigenlijk ook helemaal niet leuk dat je zoveel research kan doen op de computer, het zorgt ervoor dat ik veel minder blij ben met mijn spullen.

Het zorgt er juist voor dat je iets koopt wat je echt zoekt/wil.

Bij een fabrikant staat juist de goede beschrijvingen/specificaties betreffende het specifieke product, waardoor je precies koopt wat je verwacht.
Helaas klopt de info in de winkel niet altijd.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:25

Ryder schreef:
Vooruitgang. Zeker als je fulltime werkt!
En voor wie denkt dat het ten koste gaat van banen: denk eens aan de extra banen (webwinkeliers, programmeurs, contentmanagers) die het oplevert!


Daarvoor is denk ik wel veel minder personeel nodig.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:41

_Micha_ schreef:
Plus ik hou echt ontzettend van pakketjes krijgen :D

Gewoon winkelen vind ik ook heel erg leuk, maar soms dus wel een beetje minder door het beperktere aanbod.


Bij Ladress krijg je het in een lichtpaarse doos met een heuse strik erom <3

Ik voel me dan bijna jarig :D

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Re: internetshoppen voor of achteruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:50

Wel grappig dat iedereen die het een achteruitgang vind klaagt over verzendkosten die nog een enkele keer 5 euro zijn. Meestal zijn ze met een bedrag van 25/50 euro al weg te poetsen waar je snel aan zit. Wat denken jullie dan wel niet van parkeren Amsterdam 6 euro per uur? Of een treinkaartje? Retourtje Amsterdam kost mij ook bijna 30 euro. Als ik het dan terug moet brengen is het helemaal een ramp, rijd ik liever naar de plaatselijke PostNL. Ik vind het internet dus een uitkomst zeker vanwege het grote aanbod. De steden moeten echt snel gaan moderniseren.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:58

Voor mezelf zeg ik absoluut een hele grote vooruitgang! _/-\o_

Maar ik ben mij er wel van bewust dat het een achteruitgang is voor de detailhandel/economie :o
winkels hebben het moeilijk om het hoofd boven water te houden...

Nessie

Berichten: 8578
Geregistreerd: 29-03-05

Re: internetshoppen voor of achteruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:02

Een vooruitgang! Ik bestel veel kleding uit buitenlandse webshops omdat het assortiment meer op mijn stijl aansluit. Daarnaast heb ik naast mijn fulltime baan en paarden weinig tijd om eens een dagje te gaan winkelen. Echter vind ik dat nog steeds leuk om af en toe te doen, maar merk wel dat ik minder koop dan vroeger omdat ik veel al heb via internet.