Terugkerende nachtmerrie over spinnen?!

Moderators: Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird, Giolli, Hanmar, Mjetterd

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amethyst_

Terugkerende nachtmerrie over spinnen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-13 11:40

Hoi!

Ik heb eerst de zoekmachine geraadpleegd, maar kon verder niets vinden, vandaar mijn post. Hoop dat het hier goed staat!

De laatste tijd, heb ik steeds dezelfde terugkerende nachtmerrie. De afgelopen jaren heb ik deze sporadisch wel eens gehad, maar niet zo frequent als nu. Zeker 1x in de maand word ik gillend en badend in het zweet wakker.

Ik droom dan, dat er een grote spin (varierend in grootte van 10cm tot een meter, ja werkelijk) op me af kruipt. Vaak word ik pas echt goed wakker wanneer ik in de gang sta met mn hand op de lichtknop en mn hart in mn keel.

Nou is het wel zo dat ik een enorme angst voor spinnen heb, maar juist de laatste tijd droom ik er steeds vaker over. Ik ben inmiddels 22, maar ik durf de eerst paar nachten na zo'n droom niet te slapen zonder een lichtje aan, erg he?

Iemand van jullie enig idee of het symbool staat voor iets? Of iemand die ook vaak last heeft van terugkerende dromen?

Star <3 † 12-3-2018
Target :+: † 18-9-2012

tassie

Re: Terugkerende nachtmerrie over spinnen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:43

Ik droomde vroeger ook zo vaak over spinnen, bij mij waren ze alleen net zo groot als een huis! Gelukkig ben ik er overheen gegroeid

♡ Jilte 20-11-2019 ♡
Ons prachtige meisje <3

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:44

Ik geloof niet zo in dromen die vanalles betekenen, volgens mij betekent het gewoon dat je bang bent voor spinnen :+

Maar het lijkt me wel erg vervelend als het steeds terugkeert. Je kan eens e.e.a. opzoeken over lucide dromen. Daarbij ben je je bewust dat je droomt en kan je de droom zelf aansturen. Je kan dan dus denken: "He spin, dit is mijn droom, jij gaat NU weg!" Dat werkt echt. :)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

Bizzybijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:50

Keert wss terug omdat je er zoveel mee bezig bent. Idd over lucide dromen leren, dan kun je zelf de controle overpakken en besef je in je droom dat je gewoon aan het dromen bent.

If you like pina coladas
And getting songs stuck in your head

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:54

Ik heb dit ook. Toen wij net in ons nieuwe huis woonden (precies in de spinnentijd natuurlijk -O- ), zaten er vlak na elkaar 2 super dikke huisspinnen. De eerste was wel zó groot. Zo'n grote had ik nog nooit gezien. Aangezien ik als de dood ben voor spinnen, heb ik de hieropvolgende weken elke nacht wel zo'n droom gehad. Het was op een bepaald moment zó erg, dat ik er elke avond tegen op zag om weer te moeten gaan slapen. Ik schreeuw/krijs mijn vriend wakker en ben helemaal in paniek. Ik durfde hierdoor niet meer te gaan slapen en wij hebben nu standaard een slaaplampje hangen. Dit helpt mij wel zodat ik elk moment om me heen kan kijken of er iets zit. Na zo'n droom moet ook echt meteen de lamp aan zodat ik weet dat het écht een droom was. Ga ik dan weer verder slapen, gaat de droom ook weer verder. Vreselijk is dat. Gelukkig heb ik dit met vlagen en dus niet altijd.

Ja dat is psv, dat is mijn club, daar ligt mijn hart, mijn nummer één!! :+:

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:56

Indomitable 1-1-1988 - 5-10-2010
Celana Houston X Zeoliet B + 16 L1 + 18 L2 + 23 M1 + 3
Mandoline Haarlem x Eline

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-13 12:01

Het is niet zo dat ik er de hele tijd mee bezig ben. Heb alleen in de afgelopen week 2x zo'n droomg ehad. Normaal gesproken is het zo dat juist op het moment dat ik weer lekker ontspannen kan gaan slapen, ik zo'n droom krijg. Vannacht was het dusdanig erg, dat ik er nu gewoon een rauwe keel van heb...
Ik ben ook niet iemand die graag alles wil verklaren of uitleggen, maar ik vind dit gewoon echt niet leuk meer.

Star <3 † 12-3-2018
Target :+: † 18-9-2012

Bizzybijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:03

Ja natuurlijk, je gaat dromen in die fase dat je lichtjes slaapt. Je moet leren om lucide te dromen, zoals ik al zei. Heeft mij iig geholpen en is nog leuk ook als je het eenmaal door hebt.

If you like pina coladas
And getting songs stuck in your head

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie