Bifidus essensiscultuur, alfa-flavonen, Q10....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Bifidus essensiscultuur, alfa-flavonen, Q10....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 14:35

... en meer van die flauwekul. Scheve mond
De laatste maanden lijkt het alsof er een soort oorlog is uitgebroken, om het geld van de consument. Ik ben niet zo heel ouderwets hoor (beetje Knipoog ), maar "vroegah" had je yoghurt en vla. Nu ben je een kwartier bezig om je door het aanbod in het zuivelvak te worstelen en moet je kiezen tussen toetjes met de "unieke bifidus essensiscultuur" en met extra calcium of toegevoegde vitaminen en bovendien zijn er ongeveer 50 smaken... Ze verzinnen de gekste dingen om de consument geinteresseerd te maken in een produkt. Gezichtscreme met Q10, voor de rijpere vrouw. Hahahahahaaa! Haha! *slaat zich op de knieen van het lachen*
Is dat weer nieuw of zo, strooien met dure, interessante woorden om het produkt aan te prijzen? Ik neem aan dat niemand in Nederland weet wat bifidus essensis is, maar het klinkt goed, dus zal het wel goed spul zijn? Verward
Dat spotje daarbij vind ik trouwens ook een beetje fout. Die twee vrouwen die klagen over hun drukke leven en die ranzige pizzadoos erbij. Ze hebben de boel kennelijk niet in de hand thuis, want ze zijn zó druk dat ze niet meer kunnen poepen en dat kunnen ze oplossen door alle dagen zo'n potje met die yoghurt te eten? Nah, vast niet... Get a life, meiden! Geef die vent van je een schop onder z'n hol, ga lekker sporten en eet eens wat gezonder!

Ik zie me trouwens al zitten, met een vriendin op de bank te mekkeren dat ik niet meer kan poepen... hahahaa! Haha! Je zou je toch doodschamen... Scheve mond


ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:49

haha, net zoals die tandpasta met bolletjes calcium, dus door de calcium op je tanden te smeren (en het vervolgens weer weg te spoelen) zouden ze sterker worden ? En zo'n wasmiddel dat "significant"verbeterd is ? Of die reclame dat chocolade gezond is omdat er calcium in zit, en lollies omdat er suiker in zit en dit stimuleert je hersenen Schijnheilig wat een onzin allemaal ...

~Turbohoof Solutions ~

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:50

Is niet nieuw hoor.. ik heb thuis een 30 jaar oude Margriet liggen me de advertentie:
Nu met INGREDIENTEN!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:55

Ook zo'n dooddoener, het woord 'gepatenteerd' Clown Veelvuldig gebruikt in de tellsell reclames Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:02

batje schreef:
Nu met INGREDIENTEN!
:)) geweldig! ben het met je eens hoor flauwekul is van alle tijden Haha!

Amor Vincit Omnia

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:04

Zowieso al altijd zo lekker omslachtig: getest in de laboratoria... ja welke laboratoria zeggen ze er niet bij, maar dat zijn dus gewoon hun eigen labs Tong uitsteken Helemaal niet fatsoenlijk getest dus...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:06

ennnnnn: LIVE..... opgenomen.

Amor Vincit Omnia

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:09

Euh… hier is een Nederlander die wel weet wat de ‘bifidus essensis’-cultuur inhoudt. Haha! *steekt voorzichtig zijn vinger op en kijkt om zich heen of hij niet betiteld wordt als studie-pikkie* Scheve mond Het zijn niets anders dan normale bifido-bacteriën. Door de dikke darm te bevolken met deze ‘goedaardige’ bacteriën verdrijf je kwaadaardige bacteriën die bijvoorbeeld allerlei vervelende ziekten kunnen veroorzaken. In principe hoef je die dure producten niet te kopen als je een dergelijk effect teweeg wilt brengen. Een onrijpe banaan helpt ook heel goed Knipoog Of gewoon voldoende vezels tot je nemen. Dan heb je die bifido’s ook niet echt nodig.

Sorry, beroepsdeformatie Haha! . Ik ben net een artikel aan het lezen over het belang van een goede darmflora en met welke middelen je dat teweeg brengt.

Overigens is men verplicht om tijdens de reclame in de kleine lettertjes onderaan in het beeld te vermelden hoe één en ander getest is om het wetenschappelijk te verantwoorden Knipoog Kijk maar eens naar de reclame's van smeerseltjes e.d. daar staat vaak onder 'getest bij een x aantal vrouwen'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 12-11-03 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:10

pff... wat een studiepik zeg die maarten.

Amor Vincit Omnia

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:57

Ze gooien er idd heel wat producten tegenaan die zogenaamd goed en gezond voor je zijn... Dat zullen ze ook wel zijn (hoop ik, nog niet uitgetest).
Maar dat heeft volgens mij ook te maken met de mentaliteit van de consument... liever snel en makkelijk dan er veel moeite voor te doen en gezond te eten.
Als je gevarieerd en gezond eet, zorgt dat je voldoende vezels binnenkrijgt door volkoren te eten, fruit te eten e.d. krijg je hetzelfde effect zonder je geld uit te moeten geven aan die prulletjes zoals yoghurt met dit erbij en dat erin...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:35

Sypheron schreef:
Zowieso al altijd zo lekker omslachtig: getest in de laboratoria... ja welke laboratoria zeggen ze er niet bij, maar dat zijn dus gewoon hun eigen labs Tong uitsteken Helemaal niet fatsoenlijk getest dus...


En, de vraag blijft dan natuurlijk ook nog of deze producten de test wel tot een goed einde gebracht hebben Knipoog

Maar, ik houd me nooit zo bezig met al die nieuwe ongein, als het oude me bevalt, dan blijf ik daar gewon bij, de gemiddelde winkelier zal niet veel verdienen aan mijn impulsaankopen na het zien van een reclame Tong uitsteken


Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:22

Zeg, je lacht toch niet om de Proretinol A he?! >;)

Dat helpt namelijk wel

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:50

Het leuke is alleen dat nog niet aangetoond is dat al die bacterieculturen je zure maagpH overleven en dan zit het merkbare effect dus puur tussen je oren!!!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:55

Zogenaamde "Functional foods" en "Nutraceuticals". Is een heel vakgebied op zich, heb er wel het een en ander over gehad, wel interessant op zich, veld is heel erg in beweging.

Nulla tenaci invia est via

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 22:57

Dees schreef:
Zeg, je lacht toch niet om de Proretinol A he?! >;)

Proretinol A? Hahahahahahahahahahahahahaaaaa!!!! *Elles komt niet meer bij* Haha! Haha! Haha!

En Cody, inderdaad, dat "gepatenteerd" komt ook zeer regelmatig voorbij... Scheve mond
Maar voorlopig hebben die kreten bij mij nog niks teweeg gebracht: ik heb nog geen speciale yoghurt gegeten, smeer niet met Q10, ben nog niet in het bezit van een gepatenteerd grillapparaat en draag nog geen "bio-stabil". Poeh hé, dan moet ik toch wel een heeeeeel sterk karakter hebben! *geeft zichzelf een schouderklopje* Knipoog Je vraagt je toch zo onderhand wel af hoe je toch ooit zonder deze produkten hebt kunnen overleven....
En Maarten, bedankt voor de uitleg. Het bestaat dus wel, maar de werking ervan wordt een beetje overdreven? En onder die spotjes voor huidcreme staat meestal dat het getest is onder 31 vrouwen. Voor een haarkleuring heb ik een regeltje ontdekt, die zo lang is, dat je geen tijd hebt om hem helemaal te lezen. Volgens mij stond er zoiets dat het getest was onder een aantal vrouwen, waarvan een gedeelte een bepaalde haartint heeft en nog een paar voorwaarden. Slaat dus ook niet echt ergens op. Zal de volgende keer eens opletten wat er nou precies staat. Kan dit trouwens zomaar? Of hebben ze nu aan hun verplichting voldaan door er zo'n regeltje onder te zetten, ongeacht wat voor flauwekul er staat?
Laatst bijgewerkt door Elles op 12-11-03 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:58

Patent is eigenlijk niet eens helemaal correct Nederlands. Officieel hoor je het een octrooi te noemen.
*heeft gisteren college gehad van iemand van het BIE* Knipoog

Nulla tenaci invia est via

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:02

Oh en nog iets grappigs. De tandpasta's waar op staat: met fluor...
Fluor is een uiterst giftige stof, als je daar je tanden mee zou poetsen zou je het denk ik niet overleven Tong uitsteken. De stof die in tandpasta zit is fluoride en dat is wat anders Knipoog

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:02

Tja... net zoals Margreet zegt, deze nutraceuticals zijn in opmars en vaak worden ze verwerkt in voedsel voordat ze eigenlijk exact weten wat voor werking ze hebben. Veel claims zijn niet wetenschappelijk bewezen jammer genoeg. Er zijn een hoop interessante dingen te ontdekken en aan te tonen Maar alles staat echt nog in de kinderschoenen. Ik ga er vanuit dat men over een jaar of 20 wel iets meer weet Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:30

Sypheron schreef:
Oh en nog iets grappigs. De tandpasta's waar op staat: met fluor...
Fluor is een uiterst giftige stof, als je daar je tanden mee zou poetsen zou je het denk ik niet overleven Tong uitsteken. De stof die in tandpasta zit is fluoride en dat is wat anders Knipoog


Hmmm volgens mij is het redelijk dezelfde stof hoor, fluor is de stofnaam zelf en fluoride het ion, F- om precies te zijn (omdat het een anion is krijg je -ide erachter) Haha! .
Tenminste als ik chemie goed begrepen heb Bloos!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:35

Als ik een yoghurtje zoek en ik zie al die ingewikkelde namen zet ik het snel terug Haha! Kan gewoon niet lekker zijn Knipoog

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:38

Je wilt niet weten hoeveel bacteriën er in gewone yoghurt zitten Haha! Daar kunnen die bifido-bacteriën nog een puntje aan zuigen *LOL*

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:40

Precies, zonder bacterien bestaat yoghurt niet Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:34

Het is dus een andere stof Kayla Lachen En ja zoveel verschil maakt het inderdaad Lachen

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:14

Tsja mooi leuk en aardig al die claims dat het zo goed zou zijn.
Tsja en dat testen op labs... laat ik nou werken bij een instituut dat heel veel testen uitvoert, doen we zelf ook dat testen. Leuk hoor installaties afkeuren omdat het niet goed genoeg werkt. Je wil niet weten wat er allemaal afgekeurd wordt. Maar je kunt wel zeggen dat het getest is, dat zegt nog niks over de uitslag.

Sprakeloos

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:35

Niet alleen de uitslag, maar ze zeggen ook niet WAT er getest is... Ik bedoel, ik kan een apparaat ook uittesten door alleen te testen of er ook echt wel stroom doorheen loopt, zegt nog niets over de schadelijkheid van de stoffen die er misschien in verwerkt zitten..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Century, chinnie, M_D_H, Muronia, ontherun, Renee1991, Rose94, spookyskippy en 149 bezoekers