Welke stofzuiger (gezin met 4kids en hond)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Welke stofzuiger (gezin met 4kids en hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 15:38

Hallo Bokkers.

Al een poosje ben ik rustig aan het rondkijken naar een nieuwe stofzuiger.
Alweer... Die ik nu heb is pas 4 jaar maar eigenlijk een enorme miskoop. En zo goedkoop was hij niet.
Ik heb inmiddels heel wat onderdelen vervangen de moter valt af en toe uit (soms weken heel vaak en nu weer een stuk minder) en het snoer blijft niet meer buiten de machine die wordt direct naar binnen getrokken ik ben er 100% klaar mee.


Wensen:
- goede zuigkracht
- geschikt voor dagelijks gebruik
- sakloos
- geschikt voor honden (en kattenharen)
- en graaaaag een langere levensduur


Ik ben vooral opzoek naar succes verhalen van stofzuigers ouder dan 6 maand. De eerste 6 maanden was die van mij ook top.

Ik heb momenteel een AEG

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Welke stofzuiger (gezin met 4kids en hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:41

Dyson, daar zweer ik bij met 3 halflangharige katten, 1 korthaar hond en 1 man die op de bouw werkt :D

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:47

Niet zakloos, maar wel eentje met een hele grote zak die je dus niet vaak hoeft te verwisselen (eens per anderhalf jaar voor mijn eenpersoonshuishouden zonder dieren).

Ik heb een numatic Henry. Ik heb hem al een aantal jaar en doet het nog steeds prima, hij is vrij simpel (snoer moet je dus bijv handmatig oprollen) maar veel kan er dus ook niet kapot aan gaan. Het is echt een werkezel en wordt ook vaak gebruikt door professionele schoonmaakbedrijven.

noordje

Berichten: 2208
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:49

Wij vinden onze Dyson de grootste miskoop ooit. Wat een onding zeg :(
Daarvoor hebben een Miele en een Bosch gehad.
Wij hebben ook honden (nu 3) en daarvoor ook katten gehad.

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Welke stofzuiger (gezin met 4kids en hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:52

ik heb een henry ( numatic) ik vind het een top stofzuiger. inmiddels 3 jaar in bezit, en doet het prima

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:53

hier ook jaren een dyson gehad.
was ik wel tevreden over,maar toen de motor het voor de 2de keer begaf en ik de prijs toch enorm hoog vind om maar 6 jaar te werken,toch gekeken naar andere opties.

enkele maanden terug deze gekocht:
https://www.bol.com/nl/p/aeg-lx8-2-db-p ... 082406302/

kwam op minder dan de helft van de dyson en jeetje,wat een leuk ding is dat!
snoer is langer,en zo stil!(of wat maakt een dyson toch ongelooflijk veel kabaal)

dus voor mij juist geen dyson meer.
is overprijst.

(owja,we hebben 3 kinderen,3 honden en 5 katten)
Laatst bijgewerkt door tengeltje11 op 21-01-19 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:55

Wij hebben een dirt devil die iedere dag gebruikt wordt, is zakloos en makkelijk te legen. Zuigt als een jekko, heb hem nu 2 jaar. We hebben een kat en klein dochtertje

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:38

Met veel dierenharen in huis geloof ik niet in zakloos :o
Met een huis vol katten en 2 koters geloof ik al jaren in de nat- & droogzuiger van Lidl. Echt een feestje :j

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Welke stofzuiger (gezin met 4kids en hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:41

stofzuigerzakken kosten behoorlijk veel als ze vol zitten na x-aantal keer zuigen.

dus hier echt nooit meer met zakken.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Welke stofzuiger (gezin met 4kids en hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 16:45

Een zak is echt geen optie dan kan ik sowieso elke week een zak vervangen...

Ga jullie zuigers eens googlen.

Dyson vind ik helemaal niets. mijn ouders hebben er twee vind het ondingen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Welke stofzuiger (gezin met 4kids en hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:46

Ik doe echt een half jaar met de zak met iedere dag zuigen (soms 2x per dag) met -nu nog- 7 katten, 1 hond en 2 kinderen. Het is echt een groot ding, maar ik vind hem perfect (voor boven heb ik kleinere stofzuigers, deze gebruik ik enkel beneden).

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Welke stofzuiger (gezin met 4kids en hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:48

Dyson. De enige die het hier overleeft.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 16:51

Quellian schreef:
Ik doe echt een half jaar met de zak met iedere dag zuigen (soms 2x per dag) met -nu nog- 7 katten, 1 hond en 2 kinderen. Het is echt een groot ding, maar ik vind hem perfect (voor boven heb ik kleinere stofzuigers, deze gebruik ik enkel beneden).


Zal die ook eens googlen.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:55

Oei, wij zijn net geswitcht van Dyson naar AEG. Hopelijk begint hij geen kuren te krijgen na 6 maanden.
Onze vorige stofzuiger, een Dyson dus, is maar 4 jaar meegegaan en was heel veel zuigkracht verloren. Hier wordt nu wel elke dag gestofzuigd, want we hebben twee binnenkatten, maar ik had toch gedacht dat Dyson langer zou meegaan.
Voorlopig ben ik wel tevreden over de AEG (dit model: https://www.collishop.be/e/nl/cs/aeg-st ... r-a-153573), hij zuigt goed en kost maar +/- een derde van een nieuwe Dyson.
Voor we de Dyson hadden hadden we een Numatic Henry (met stofzuigerzak), die deed het op zich wel goed maar na een tijdje viel de stang altijd uit elkaar tijdens het stofzuigen. Voor de rest was dat wel een hele goede stofzuiger, en omdat de zakken zo groot zijn moet je die idd niet zo heel vaak vervangen.
Laatst bijgewerkt door Eilandje op 21-01-19 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:56

ohh de henry heeft een enorme zak, ik vervang die echt maar 1 x per 2/ 3 maand

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:56

De zak van Henry is ook megagroot, daarom raadde ik deze aan.

Ik heb ook zakloos gehad en die containertjes zijn echt klein. Voor mij reden om voor een ander systeem te gaan.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Welke stofzuiger (gezin met 4kids en hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 16:59

Ik leeg onze stofzuiger elke 1,5 a 2 week dus geen super kleine bak.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:01

Ik vind zakloze ondingen en zie er persoonlijk het nut niet zo van in..moet je elke keer een bak lee gaan gooien en om gaan spoelen..

Ik heb hier al bijna 11 jaar een 2e hands miele stofzuiger. Gewoon de standaard versie. En ding was al 2/3 jaar oud toen ik hem kreeg...
Wordt dagelijks gebruikt met 2 kinderen, 2 honden en 2 katten. Soms meerdere keren per dag. Eigenlijk wordt hij niet gebruikt maar misbruikt.. wat dat ding allemaal al niet mee gemaakt hebt...
Ik koop al jaren merkloze zakken van de action. Zijn iets van 3 euro voor 5. En eerlijk? Hier zit hij soms snel vol en als ik geen nieuwe in huis heb (wat vaak gebeurd) dan trek/gooi ik hem gewoon boven de kliko leeg...

Hij doet het nog super. Mocht deze kapot gaan dan komt er weer een miele.
Mn moeder heeft in de tussentijd al 4 of 5 aeg en Philips stofzuigers versleten....

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 17:03

Eilandje schreef:
Oei, wij zijn net geswitcht van Dyson naar AEG. Hopelijk begint hij geen kuren te krijgen na 6 maanden.
Onze vorige stofzuiger, een Dyson dus, is maar 4 jaar meegegaan en was heel veel zuigkracht verloren. Hier wordt nu wel elke dag gestofzuigd, want we hebben twee binnenkatten, maar ik had toch gedacht dat Dyson langer zou meegaan.
Voorlopig ben ik wel tevreden over de AEG (dit model: https://www.collishop.be/e/nl/cs/aeg-st ... r-a-153573), hij zuigt goed en kost maar +/- een derde van een nieuwe Dyson.
Voor we de Dyson hadden hadden we een Numatic Henry (met stofzuigerzak), die deed het op zich wel goed maar na een tijdje viel de stang altijd uit elkaar tijdens het stofzuigen. Voor de rest was dat wel een hele goede stofzuiger, en omdat de zakken zo groot zijn moet je die idd niet zo heel vaak vervangen.


AEG SuperCyclone ASC6935- Stofzuiger

Deze hadden wij.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 17:08

Quellian schreef:
Ik doe echt een half jaar met de zak met iedere dag zuigen (soms 2x per dag) met -nu nog- 7 katten, 1 hond en 2 kinderen. Het is echt een groot ding, maar ik vind hem perfect (voor boven heb ik kleinere stofzuigers, deze gebruik ik enkel beneden).


Tjonge hij is ook goed betaalbaar zeg! Die we nu hebben koste dik 250.
Misschien wel meer.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Welke stofzuiger (gezin met 4kids en hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:18

Wij hebben ook een Henry al 7 jaar, ook 2 kinderen en een hond, de zak gaat echt lang mee.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:20

Hier een Dyson stofzuiger. Zuigkracht is top maar ik vind het wel echt een lomp gevaarte. Hij gaat denk ik inmiddels 8 jaar mee. Maar goed wij hebben geen huisdieren en stofzuigen hoeft dus meestal maar 1x in de week.

Anoniem

Re: Welke stofzuiger (gezin met 4kids en hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:25

Ik heb denk ik een jaar of 6 nu een Dyson. Prima machientje :j heb er een draadloze nog bijgehaald.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 17:26

wiebke schreef:
Wij hebben een dirt devil die iedere dag gebruikt wordt, is zakloos en makkelijk te legen. Zuigt als een jekko, heb hem nu 2 jaar. We hebben een kat en klein dochtertje



Welke dirt devil hebben jullie?

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:27

Neem ieder geval niet deze: Rowenta Silence Force man wat een slecht ding, zelf na een keer zijn weggeweest voor onderhoud kan hij niks aan behalve een gladde vloer.