Mamma Mia, de musical, echt een aanrader!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Mamma Mia, de musical, echt een aanrader!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 18:03

Mn moeder werkt sinds kort bij het Beatrix theater in Utrecht, en daar gaat op 9 november de musical Mamma Mia in premiere. Dr zijn nu al try outs en mn moeder kwam zondag thuis met de mededeling 'Ik heb kaartjes voor as dinsdag!!!' Had er al veel over gehoord, leek me echt super, en nou gingen we afgelopen dinsdag dus. En echt het is geweldig!!!

Voor mensen die het verhaal niet kennen:

Citaat:
Mamma Mia! verbindt ABBA's grootste hits met een onweerstaanbaar liefdesverhaal. Een verhaal over het verwezenlijken van dromen, over liefde, vriendschap, familie en de betekenis van het verleden voor het geluk van de toekomst.

Donna woont met haar dochter Sophie op een klein Grieks eiland. In het dagboek van haar moeder ontdekt Sophie dat ze drie mogelijke vaders heeft. Ze staat op het punt te trouwen met haar jeugdliefde Sky, maar wie van de drie vaders, Bart, Sam of Harrie, moet haar nu op deze belangrijke dag weggeven?

Om dit uit te zoeken nodigt ze de drie mannen uit naar het eiland te komen. Daarnaast komen ook Tanja en Roos, Donna's beste vriendinnen van vroeger, langs om herinneringen op te halen aan de tijd van het trio Donna and the Dynamo's.

Dit alles maakt Mamma Mia! tot een swingende en oerkomische musical met 22 van de grootste hits van ABBA - waaronder 'Dancing Queen', 'The Winner Takes It All', 'Knowing Me, Knowing You' en uiteraard 'Mamma Mia'.


Komt van de site http://www.mammamia.nl

Het verhaal is goed, het wordt goed gespeeld en de liedjes zijn echt supergoed vertaald en passen prima in het verhaal. Simone Kleinsma (Donna) en Céline Purcell (Sofie) kunnen echt zooo mooi zingen, en die liedjes zijn af en toe echt heel ontroerend, zat echt een paar x met tranen in mn ogen. Maar er zit ook humor in, het is een perfecte combi. Het is een echte aanrader, wel duur maar als je de kans krijgt zou ik er echt heen gaan, het is echt supergaaf!

Meer mensen al geweest/die nog gaan?

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:10

He leuk om te lezen!!
Ik ga volgende week zaterdag ben heel benieuwd.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:11

ik zou wel kaartjes willen hebben voor mn vader........ waar kan ik die kopen en wat kosten ze?

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:14

Ik heb Mama Mia twee jaar geleden in Londen gezien, was daar ook heel erg leuk!
Als het even kan gaan we hem in Utrecht ook nog een keer bekijken!

puntje puntje puntje

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:15

heeee leuk is misschien wel leuk, ben zo'n ouwe rot; vind zelfs abba leuk jajaja..........

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 18:15

gijsenkim schreef:
ik zou wel kaartjes willen hebben voor mn vader........ waar kan ik die kopen en wat kosten ze?


Als je slim bent, ga je nog voor 9 november, want op 9 november is de premiere en dan zijn de kosten als volgt:

1e rang => €75,00
2e rang => €65,00
3e rang => €55,00
4e rang => €45,00

Wij zaten op de 1e rang voor €60, weet niet wat de prijzen verder zijn. Je kan kaarten reserveren op http://www.mammamia.nl bij Reserveer Nu.

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 18:16

IngridM schreef:
heeee leuk is misschien wel leuk, ben zo'n ouwe rot; vind zelfs abba leuk jajaja..........


Ik heb een vader die compleet gek is van Abba, dus ken ook heel veel nummers. Maar alle nummers zijn in het Nederlands vertaald, dus niet echt meezingers. Maar wel supergoed vertaald! Het verhaal draait verder niet echt om Abba, het is gewoon een verhaal en die liedjes komen er in voor, die passen in het verhaal.

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:17

Mijn vriend en ik draaien het heel vaak in de auto.

Ik vind de muziek helemaal niet verkeerd.

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:32

Jaaa wij zullen daar waarschijnlijk ook heen gaan (wij gaan naar alle musicals en zitten meestal 1e rang) ik ben fan van Simone ze is echt heel erg leuk!! *LOL*

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 21:44

Barb schreef:
Jaaa wij zullen daar waarschijnlijk ook heen gaan (wij gaan naar alle musicals en zitten meestal 1e rang) ik ben fan van Simone ze is echt heel erg leuk!! *LOL*


Ze is idd heel erg leuk, als ze praat is ze Kees, maar als ze zingt... Die stem, zoooo mooi!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie