verliefd?? Wat is dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:14

AnneOmie schreef:
Hier kan ik mij helemaal in vinden Haha! Verder heb ik ook absoluut geen honger meer als ik verliefd ben.. ik teer dan op de liefde *LOL* Tong uitsteken

Verliefd zijn is een fantastisch gevoel.. mits je verliefdheid wordt beantwoord want anders is het een lijdensweg Scheve mond


Ja, ken het verschijnsel Haha! Als ik verliefd ben kan ik alleen maar stom uit mijn ogen kijken. Ik heb geen honger ( wat dus goed is voor de lijn ) en alles om me heen laat ik eigenlijk min of meer uit mijn fikken vallen..

Tegelijk word ik onzeker. Wat nou als hij mij toch niet leuk vind? Wat nou als ook hij me kwetst? Nou ja, je kent het wel..

Ik word dus een heel ander mens Haha!

Enne, houden van is is het meest egoistische gevoel wat de mens kan hebben..
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 06-11-03 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt


Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:14

Rieja schreef:
Misschien moeten mensen die altijd nadenken 'leren' te voelen (oftewel: 'het verstand op nul zetten'), maar kan dat eigenlijk wel? Of zullen we er gewoon mee moeten leren leven?

Ik herken mezelf hier wel in, ben een piekeraartje en het is echt enorm moeilijk om het piekeren/redeneren/afwegen te laten varen en het hart eens een keer het voordeel van de twijfel te geven!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:14

We hebben het hier over verliefdheid, het komt meer over alsof jullie voor een wereldbeslissende keuze staan...

Om tegen jezelf, en die ander te zeggen: "ja, ik ben verliefd!"
Houd toch niet in, dat je gelijk de liefde en eeuwig samen zijn verklaard?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:15

Prima schreef:
is verliefd zijn dat je zeker weet ook qua gevoel, dat die persoon helemaal bij je past en dat je daar kinderen van zou willen hebben en trouwen en oud worden? Dit terwijl je dat voorheen nooit wilde?
zeker weet of de illusie? then again, whats the difference?

Amor Vincit Omnia

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:18

Verliefdheid is een begrip wat door de mens is geschapen. Voor iedereen is dat anders..

Vorig jaar is mijn laatste echt serieuze relatie uitgegaan na 8 maanden. Gek genoeg hou ik nog steeds van deze persoon en zou ik hem zo terugnemen na ruim een jaar.. Waarom? Omdat ik ( ja, ik kan het na 8 maanden al zeggen ) echt het gevoel had dat ik oud met hem kon worden, ondanks de gebreken en gemissen in die we in de relatie hadden.

Soms zegt je hart wat anders dan je koppie.. Knipoog

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:20

Maar dat vind ik geen verliefdheid, dat stadium ben je op dat moment wel voorbij denk ik... Al denk ik wel dat er altijd een soort van vonkje moet zijn, iets dat de boel interessant en spannend houd....

Romkabouter... Zo kleurrijk, maar toch kleurloos!
~ Schiet met scherp: Canon EOS 1D mark II / 20D + Canon EF 70-200/2.8 L USM IS + Sigma 17-35mm F2.8-4.0 DG EX ASF HSM + Canon 430EX Speedlite ~

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:21

ok volgende vraag, hoe lang houden we dat verliefde gevoel gemiddeld vast?

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:22

Miss_Petit schreef:
We hebben het hier over verliefdheid, het komt meer over alsof jullie voor een wereldbeslissende keuze staan...

Om tegen jezelf, en die ander te zeggen: "ja, ik ben verliefd!"
Houd toch niet in, dat je gelijk de liefde en eeuwig samen zijn verklaard?

Je hebt gelijk hoor Lachen. En als het dan toch nog een keertje 'mis' loopt, dan kan dat heel erg en heel vervelend zijn, maar de wereld vergaat niet.

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:23

SuperPepeijn schreef:
ok volgende vraag, hoe lang houden we dat verliefde gevoel gemiddeld vast?


Denk dat je daar geen zinnige uitspraak over kan doen. Je ziet al hoe lastig het is voor sommige om aan te geven of ze wel of niet verliefd zijn, laat staan dat ze kunnen merken wanneer ze het niet meer zijn! Haha!

Romkabouter... Zo kleurrijk, maar toch kleurloos!
~ Schiet met scherp: Canon EOS 1D mark II / 20D + Canon EF 70-200/2.8 L USM IS + Sigma 17-35mm F2.8-4.0 DG EX ASF HSM + Canon 430EX Speedlite ~

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:24

Er is wel meer in het leven wat het leuk maakt.. Op het moment dat je voor jezelf het gevoel hebt dat je zonder iemand niet kunt leven dan vind ik dat je iets niet goed aanpakt.

Je moet wat van je leven maken en als dat kan met iemand dan is het leuk, maar als je het ook zonder iemand kunt dan ben je het beste bezig. Knipoog

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 12:26

Misschien vergaat de wereld niet, maar sommige mensen hebben geen zin om ‘elke’ keer weer met dat rot-gevoel geconfronteerd te worden. Op die manier ben je op een gegeven moment wel bezig om een muur om je heen te bouwen die je liever niet zelf wilt afbreken. Voor iedereen is dat gevoel weer anders, voor de één vergaat de wereld wel, de ander zet zich er na een dag overheen.

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:26

Even slikken en weer doorgaan... Alles gebeurd met een reden Lachen

Romkabouter... Zo kleurrijk, maar toch kleurloos!
~ Schiet met scherp: Canon EOS 1D mark II / 20D + Canon EF 70-200/2.8 L USM IS + Sigma 17-35mm F2.8-4.0 DG EX ASF HSM + Canon 430EX Speedlite ~

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:28

Lovely schreef:
Je hebt gelijk hoor Lachen. En als het dan toch nog een keertje 'mis' loopt, dan kan dat heel erg en heel vervelend zijn, maar de wereld vergaat niet.


Jij snapt het Lachen Verliefd zijn, moet leuk wezen.

Niet een serieus vraagstuk over de rest van je leven.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:32

Maarten schreef:
Op die manier ben je op een gegeven moment wel bezig om een muur om je heen te bouwen die je liever niet zelf wilt afbreken.


Door anderen gebeurtenissen kan je ook een muur om je heen bouwen...
Je vind vanzelf iemand, die over je muur heenkijkt... Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:32

imo is het niet even slikken en weer doorgaan als je echt verliefd bent. dan is het meer een kalverliefde oid. verliefd zijn hoeft trouwens helemaal niet leuk te zijn.

Amor Vincit Omnia

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:34

SuperPepeijn schreef:
imo is het niet even slikken en weer doorgaan als je echt verliefd bent. dan is het meer een kalverliefde oid. verliefd zijn hoeft trouwens helemaal niet leuk te zijn.


Mwah, ik denk dat je toch leert omgaan met sommige dingen. Op een gegeven moment word je toch harder door bepaalde gebeurtenissen. Ontken niet dat het pijn doet, maar ik weet zeker dat je dingen op een bepaald moment makkelijker een plaats kan geven.

Er zijn wel ergere dingen in het leven Knipoog

Romkabouter... Zo kleurrijk, maar toch kleurloos!
~ Schiet met scherp: Canon EOS 1D mark II / 20D + Canon EF 70-200/2.8 L USM IS + Sigma 17-35mm F2.8-4.0 DG EX ASF HSM + Canon 430EX Speedlite ~

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 12:34

Ik vind eerlijk gezegd dat het allemaal wel heel makkelijk gezegd wordt ‘even slikken en weer doorgaan’. Voor mijn gevoel lijkt het dan net alsof wat je had niet zoveel voorstelde…

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:38

Wat je aan de buitenwereld laat zien, hoeft niet te betekenen dat je van binnen niet door een hel gaat Knipoog

There is more then meets the eye! Knipoog

Romkabouter... Zo kleurrijk, maar toch kleurloos!
~ Schiet met scherp: Canon EOS 1D mark II / 20D + Canon EF 70-200/2.8 L USM IS + Sigma 17-35mm F2.8-4.0 DG EX ASF HSM + Canon 430EX Speedlite ~

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:38

Maarten schreef:
Voor mijn gevoel lijkt het dan net alsof wat je had niet zoveel voorstelde…
beetje van een koude kermis thuiskomen zo gezegd. als je dat hebt, weet je dat je niet echt verliefd bent geweest.

Amor Vincit Omnia

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 12:42

En juist het gevoel van die ‘hel’ zorgt er weer voor dat je je afsluit voor bepaalde zaken, ookal laat je dat aan de buitenwereld niet altijd merken. Zo zit elk mens weer verschillend in elkaar

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:44

SuperPepeijn"]
[quote="Maarten schreef:
Voor mijn gevoel lijkt het dan net alsof wat je had niet zoveel voorstelde…
beetje van een koude kermis thuiskomen zo gezegd. als je dat hebt, weet je dat je niet echt verliefd bent geweest.
[/quote]

Zoals Maarten net zei, hij bouwt een muur...
Ik neem aan dat als je muur hoog genoeg is, (heel cru gezegd)
je op een gegeven moment alleen nog maar een keer diep zucht...

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:47

Kan nou wel een heel verhaal gaan afsteken, maar dan gaat deze topic een wending krijgen die niets te maken heeft met verliefdheid Haha!

Er gebeuren gewoon dingen, waardoor je soms anders tegen de zaken gaat aankijken. Zo ook tegen liefdesverdriet.

Romkabouter... Zo kleurrijk, maar toch kleurloos!
~ Schiet met scherp: Canon EOS 1D mark II / 20D + Canon EF 70-200/2.8 L USM IS + Sigma 17-35mm F2.8-4.0 DG EX ASF HSM + Canon 430EX Speedlite ~

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:48

Verliefdheid, ik denk dat het per persoon verschillend is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:57

Ach, als je alles kon voorkomen in het leven, dan had niemand nog ooit verdriet.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 12:57

Misschien wordt verliefdheid wel heel verschillend ervaren door mensen, maar gezien de omschrijving van verliefdheid door vele mensen hier zit er toch wel een bepaald patroon in. Ik weet iig 1 ding, van liefde val je dus duidelijk af Haha!

Hmmm… ben niet verliefd, maar val toch af… rara, hoe komt dat!? Haha! *denkt nog even terug aan de 80 baantjes zwemmen van gisteren* Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 146 bezoekers