help mensen kennen de verkeersregels niet !!

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

little_birdy

help mensen kennen de verkeersregels niet !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 14:09

zucht

vanochtend weer bijna een voetganger + 2 hondjes plat gereden omdat ze denken dat ze voorang hebben,
meneer liep op een gelijk kruising over een fietspad met haaien tanden ik kom van rechts van meneer ,
dus de regel van gelijke weg heeft heeft voorang bij afslaan geld ook niet dan,

wanneer snappen voetgangers nou eens dat haaientanden vooe bestuurders voorang verleend ???
dat leer je toch op school al ....

ben blij dat mijn scooter een goede rem heeft }>

en dan kun je denken waar maak je je druk om maar dit gebeurd dagelijk ook op rotondes enz

Zefyra II B+14 L1 +12 L2+10 m1+6

[EJL-ITP] Een jaar lang gewoon genieten

Bagheera_206

Re: help mensen kennen de verkeersregels niet !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:14

Voorrang krijg je niet, maar neem je! }:)

Rotondes zijn anders best gevaarlijk. Kwamen gisteren een fietser tegen op de vluchtstrook bij de grote rotonde bij Alkmaar/AZ. Voor zo ver ik weet is de vluchtstrook bij N- en A-wegen geen fietspad. _O-

Oh ja en nog een paar wannebe-ongelukjes doordat maniakken gisteren gingen inhalen op N-weg over doorgetrokken streep terwijl ik de maximaal toegestane snelheid van 80 km/u reed. :=

Maar ja, een auto vol kwebbelende Bokkers kan ook afleiden. := Bij de laatste meeting in LDD nog net een auto van rechts voorrang kunnen geven. :=

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 14:18

:') tjsa ...

het was dat ik er echt OP geknald was anders ,
want vaak rij ik er dan net voor langs ja
heb ook verteld dat hij maar effe op internet op moest gaan zoeken dat haaientanden voor bestuurders waren en niet voor voetgangers :')

rotondes zijn helemaal een hell,
blijkbaar denken vooral fietsers als er dit bordje staat op de rotonde

Afbeelding
dat je vooral vanaf de verkeerde kant erop moet gaan fietsen }>

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:19

Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 14:21

indd zo zit het plaatje vast bij fietsers in de kop ja :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:26

Erg he!
En dan met name scooters. (en ben zelf ook een scooter rijder hoor :+ )
Bestuurders mét helm op het fietspad, bestuurders zónder helm op de weg, een helm op een scooter met blauw kenteken (niet dat dat erg is, maar schept verwarring bij andere weggebruikers)

En zo ben ik laatst tegen een auto aangereden met mn scooter die zo door de haaientanden reed. Was erg overzichtelijk daar hoor, maar mevrouw was blond :+

Wielrenners die denken dat de weg van hun is 8)7
En dan uitgebreid over de hele weg op hun maten wachten....
Keihard van achter je schreeuwen : PAAAAAAAAAAAAARDD!!!! Heeeeel verstandig als je een paard op je fiets wilt _-:(

Maks :+:

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:29

Nou! Ik kwam gisteren uit de parkeerplaats van de bioscoop.
Je hebt dan een stoplicht voor je de weg op kunt, maar vlak voor het stoplicht is er nog een uitrit op je rechterkant (beide partijen zitten dus op een uitrit)
Geen haaientanden, dus imo heeft een uitrit van rechts voorrang op de mensen op de uitrit van links? Ritsen bij drukte is daar netjes, maar in principe hebben de mensen van rechts toch voorrang en kan ik die niet zomaar nemen, toch?
De (enige!) automobilist achter me begon dus druk te toeteren dat ik die mensen van rechts (die vastberaden met een behoorlijke vaart aanreden) eerst liet, maar volgens mij had ik geen recht op voorrang?

https://rivkasterringblog.wordpress.com/
May the odds be ever in your favor.
Momenteel niet actief op Bokt
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:31

Wat ik vrij vaak tegenkom op een 2-baans rotonde met alleen de haaietanden aan de buitenste baan is dat de mensen denken dat die haaientanden dus ook alleen gelden op de buitenste baan. Dan geven ze netjes voorrang aan iemand op de buitenste baan en ze proppen gewoon hun auto voor je op de binnenste baan. Komt minimaal 2 keer in de week bij mij voor en ik hou er inmiddels donders goed rekening mee.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 14:35

nee dat had je niet en slim dat je bleef staan anders was de schuld bij jou geweest
oh macs hou op over scooter :r
ik rijd zelf al vanaf men 16 e op tomos en nu 2 jaar scooter
ik heb altijd mijn knippetlicht aan als ik afsla soms arm als ik niet zeker ben of ze het zien,
rijd altijd netjes op de weg,
rijd minstens 50 en dan nog gaan ze drukken (auto's)
en als er een andere scooter achter me rijd gaan ze zo dicht erop zitten dat ik het er benauwd van krijg,
vooral die poedersuiker auto's die je inhalen terwijl ik gewoon 60 rijd _-:(

ioterry ja
dubbele rotondes snappen de meeste mensen ook niet ...
want als jij op de buiten baan rijd heb je voorang op de binnenbaan

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:39

Ja inderdaad! Op mijn examen werd mij verteld dat ik minder voorzichtig moest zijn omdat auto's weten dat je ook hard kan...
alleen merk ik nu het tegenovergestelde!! Ik rij 50 op de weg binnen de bebouwde kom, dus mag eigenlijk maar 40, en toch halen ze me in over een doorgetrokken streep.
Ik wacht ook liever iets te lang dan er nog even snel voor duiken, dat kostte me bijna mijn examen maar daar heb ik nu schijt aan. Ben ook heel blij dat ik een spiegel erop heb laten zetten!
Knipperlicht doe ik altijd! En ik erger me dood aan scooterrijders die em vergeten uit te zetten. NEE het is geen auto waar het automatisch gaat :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:41

little_birdy schreef:
ioterry ja
dubbele rotondes snappen de meeste mensen ook niet ...
want als jij op de buiten baan rijd heb je voorang op de binnenbaan

Maar dat geld niet voor mensen die de rotende opkomen, die moeten ook aan de binnenste baan voorrang geven daar, het is een rotende met een verhoging in het midden namelijk.

Ook het feit dat rechtdoorgaand verkeer altijd voorang heeft op een gelijke weg is voor vele mensen trouwens erg moeilijk te begrijpen. Pas geleden zijn mijn hondjes en ik nog bijna geplet door een politieauto waarvan de bestuurder dat ook even ontgaan was :+

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 14:43

:') haha ja he
ik heb 2 spiegels erop (sport)
dus kan genoeg achter me zien,
scheelt dat mijn scooter snel optrekt haha,
en het is ook niet zo dat ze me niet zien (fel orange kappen)

en rij altijd altijd midden op mijn rijbaan dan halen ze je minder snel in

klopt innoterry de hele rotonde heeft voorang op invoegend verkeer !

ja mensen snappen dat echt niet gewoon zo dom,
ook stop ik netjes voor fietsers die rechtdoorgaan als ik afsla en dan kijken ze me een partij dom :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:46

De mijne was opgevoerd toen ik em kocht, maar snel terug laten zetten. Als ik dan een ongeluk krijg ben ik de sjaak. Nu trekt ie wel veel langzamer op :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 14:48

de mijne kan iets harder als gemiddeld :+
zo'n 65
maar rij in de bebouwde kom altijd 50 en buiten de kom tussen de 60,70 licht aan het weer :+

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:21

Hier in Den Bosch heb je ook echt rotondes waar je beide kanten op mag fietsen.

nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:25

Urielle schreef:
Nou! Ik kwam gisteren uit de parkeerplaats van de bioscoop.
Je hebt dan een stoplicht voor je de weg op kunt, maar vlak voor het stoplicht is er nog een uitrit op je rechterkant (beide partijen zitten dus op een uitrit)
Geen haaientanden, dus imo heeft een uitrit van rechts voorrang op de mensen op de uitrit van links? Ritsen bij drukte is daar netjes, maar in principe hebben de mensen van rechts toch voorrang en kan ik die niet zomaar nemen, toch?
De (enige!) automobilist achter me begon dus druk te toeteren dat ik die mensen van rechts (die vastberaden met een behoorlijke vaart aanreden) eerst liet, maar volgens mij had ik geen recht op voorrang?

Ik heb tijdens mijn theorie-examen geleerd dat wanneer je op een 'gewone' weg rijd(dus geen uitrit), en rechts en links een uitritconstructie is, je voorrang dient te krijgen van beide kanten.

Ik ben zelf laatst ook flink geschrokken doordat iemand van rechts met haaientanden voorrang wilde nemen, terwijl ik op een weg zat waar ik 80 mocht rijden.
Ik had het geluk dat ik net uit een woonwijk kwam dus nog niet op volle snelheid zat en nog net op tijd kon remmen om niet in zijn zijkant terecht te komen. Hij zwaaide ook nog vriendelijk en nam gewoon voorrang -:(- ..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:30

Er zijn overigens genoeg rotondes (dus met dat mooie bord) met wel een fietspad rondom die van 2 kanten komt. Dus soms mogen fietsers weldegelijk vanaf de andere kant op komen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:35

ag tjah al genoeg mensen met zelfmoord neigingen voor me wielen gehad voetgangers die zomaar oversteken op plekken waar geen zebrapad staat
of oude mensen met zo een scoot mobiel in ene gewoon de weg op rijden zonder te kijken enzo ze nemen gewoon voorrang...al ben ik er toch van overtuigd dat die krengen op de stoep horen en niet op de weg of fietspad..
of fietsers(wielrenners over t algemeen) die liever op de rijbaan fietsen dan op t fietspad ..
mobilisten die em nog net niet in je auto rammen omdat ze zonodig voor je de rotonde op willen knallen terwijl je er rijd en ag ja genoeg gekken op de weg en t lijken er met de week steeds meer te worden

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie