OV kaart wel of niet stopzetten in de deze situatie?

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bellona_K

OV kaart wel of niet stopzetten in de deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 22:04

Aangezien ik op de site van DUO / IB-groep het antwoord op mijn vraag niet kan vinden, probeer ik het hier in de hoop dat iemand wel het juiste antwoord weet.

Per 1 september ben ik een 6e jaars student, heb de langstudeerboete en heb inmiddels 1 studiejaar geleend. Moet ik nu wel of niet mijn OV jaarkaart stopzetten?

Mij lijkt van niet (pas vanaf 2013), maar een collega die precies in dezelfde studie situatie zit kreeg onlangs wel een boete van 136,- omdat zij haar OV niet had stopgezet. Ik ben benieuwd..

Bvd!

Vjestagirl

Re: OV kaart wel of niet stopzetten in de deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:06

Je hebt gewoon nog recht op je OV kaart. Zolang als jij stufi krijgt heb je ook recht op die OV kaart.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:07

Nee, dat moet, nu, 'pas' 31 december. Dit stond laatst zo op hun site. Ik zit in hetzelfde schuitje ;)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 22:12

@ Ais; dat van 31-12 dacht ik idd al zoiets gelezen te hebben op de site
@ Vjestagirl; een beetje verwarrend in mijn OP maar het recht op stufie heb ik niet meer. Ik heb 4 jaar stufi gehad en 1 jaar (het 5e jaar) geleend

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:48

Volgens mij heb je eigenlijk maar 4 jaar recht op een ov-bewijs, en valt dat nu onder lening.. Ik zou zeggen bel ze even op om het te vragen! ;)

Bellamy & James

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:11

val je onder de langstudeerboete of niet? want onderdeel van die boete is toch dat je ov ook vervalt?

als je er wel onder valt: dan vervalt ie (zolang ze niets aan die boete doen) in september .
als je er niet onder valt: dan vervalt ie in januari 2013 volgens mij.

x

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:33

Op de site staat dat je de duur van je prestatiebeurs + 1 jaar recht hebt op OV. Gezien je langstudeerboete, ben je die periode al voorbij..
Ik heb een brief gekregen dat ik mijn OV moet stopzetten voor eind augustus om een boete te voorkomen, raar dat jij en je collega niks gehoord hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:12

Gewoon even een belletje :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:36

Bellona, had zij haar stufi misschien stopgezet omdat ze toch niets meer kreeg? Je kunt in dat geval beter een nullening afsluiten.

Als je zo'n nullening hebt, heb je tot en met 31 december 2012 nog recht op je OV.

DUO schreef:
Studentenreisproduct
Als je recht hebt op studiefinanciering, dan heb je ook recht op een studentenreisproduct. Vanaf 1 januari 2013 heb je voor een opleiding in het hbo of aan de universiteit alleen nog recht op een studentenreisproduct tijdens de duur van je prestatiebeurs en het eerste jaar van je leenfase.
http://www.ib-groep.nl/particulieren/st ... siteit.asp

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:38

Ik zou de duo gewoon even bellen. En bij twijfel stopzetten, als je moet terugbetalen kost het je 90 euro in de maand en dan loopt je schuld snel op.

27-1-2020 nette menwagen te koop

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:52

belle_boef schreef:
Ik zou de duo gewoon even bellen. En bij twijfel stopzetten, als je moet terugbetalen kost het je 90 euro in de maand en dan loopt je schuld snel op.

Die 90 euro (inmiddels €91,17) is wat je opbouwt aan lening vanwege de prestatiebeurs. Dit moet je terugbetalen als je niet binnen 10 jaar een diploma hebt gehaald.
http://www.ib-groep.nl/particulieren/re ... steren.asp

Het te laat inleveren van je OV kost meer dan 90 euro per maand hoor: namelijk 97 euro per halve maand.
http://www.ib-groep.nl/particulieren/re ... roduct.asp

(Maar wat is die site toch afschuwelijk traag!)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:25

,aar waarschijnlijk ben je met reiskosten (als je m dus stop zet terwijl dat niet nodig zou zijn) net zo veel of zelfs meer kwijt, en ik weet niet of je dat dan achteraf terug kan krijgen o,dat je hem uit jezelf stop gezet hebt.
Zou je even moeten uitzoeken wat de regels er voor zijn.
En hoeveel je denkt te reizen en of je daarmee boven de 100 euro per 2 weken uitkomt. (en daar zit je sneller aan dan je denkt, vooral als je veel met de trein reist).

x

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie