Wat zou jij doen als je...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Wat zou jij doen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 15:47

Sorry voor het deprimerende onderwerp! Ik ben hier benieuwd naar ivm een verhaal/boek dat ik wil gaan schrijven.

Wat zou jij doen als je te horen zou krijgen dat je nog maar een jaar te leven had? Hoe zou je je jaar willen besteden? Wat zou je nog willen doen? Zou je het aan de mensen om je heen vertellen?

MaritB

Berichten: 8625
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Wat zou jij doen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:49

Oef,

Ik bedenk wat ik zou willen doen, Allemaal leuke dingen.

Maar mijzelf kennende zal ik erg deppressief zijn.
Waarschijnlijk nog weinig moeite voor bepaalde dingen doen..

Pff nou lekker vooruitzicht haha

Jorinda

Berichten: 13460
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:49

Jeetje wat een lastige vraag, haha.

Ik denk dat ik het in eerste instantie alleen naaste familie en vrienden zou vertellen, en langzamerhand aan meer familie en vrienden, eerst zelf met mijn naasten aan het idee "wennen". Verder zou ik ontzettend veel dingen doen die ik ooit nog eens wil doen, zoals bungeejumpen en op safari in Afrika, maar ook simpele kleine dingetjes om van te genieten zoals naar de bioscoop gaan of naar een pretpark of een ijsje halen. :)

Maar dat is wat ik denk, als het echt zou gebeuren weet ik niet hoe ik echt zou reageren :P

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:50

Tja das een lastige vraag, ligt er ook aan wat ik zou hebben en wat ik allemaal nog kan. Denk dat ik als ik nog goed genoeg ben gewoon ga genieten van de dingen en dingen ga doen die ik nog wil doen. Verder veel met de mensen om gaan om wie ik veel geef. Ja ik zou het ze wel vertellen dat is niet iets wat je in je eentje kan gaan doen.

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:50

- ik zou het alleen vertellen aan mijn man
- ik zou stoppen met werken en gaan rondreizen
- ik zou (tegen het einde) vreten wat ik maar kan en er GIGANTISCH van genieten!
- ik zou mijn eigen begrafenis tot in de details regelen

God, nu ik er eigelijk diep over nadenk, dit is inderdaad een deprimerend onderwerp!

Maar ik zou het alsnog enkel en alleen aan mijn man vertellen en genieten van elke moment die ik nog heb met hem...

r_oo_sj_e

Berichten: 2907
Geregistreerd: 27-01-09

Re: Wat zou jij doen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:51

Ik zou een bucket-list maken met alle dingen die ik ooit nog zou willen doen en die gewoon afwerken in dat jaar! Maar daar is volgens mij al een film/boek van ongeveer die zo loopt :))

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:52

Ik heb een soort bucketlist, die zou ik dan gaan afwerken, voor zover dat gaat. Ik zou voor alle mensen die me dierbaar zijn 2 brieven schrijven en ze geven, eentje die ze meteen mogen lezen en een voor een tijd later, zodat ze me dan nog steeds herinneren :)

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 15:53

Best deprimerend he? Maar aan de andere kant, als je toch je niet meer druk hoeft te maken over de toekomst, wie weet heb je wel het jaar van je leven :D alles doen wat je altijd nog had willen doen.

fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:53

Deprimerend onderwerp, ja. Maar mijn oma heeft 22 september 2 jaar geleden dat ook te horen gekregen. en is heeft toen nog een half jaar geleefd. Zij zat veel in het ziekenhuis(chemo enz.) Maar buiten dat om wou ze alleen maar lekker eten, als het kon wou ze nog graag op vakantie(helaas kon dit niet meer). En gewoon leuke dingen doen met kinderen en kleinkinderen.

Ik denk dat ik ook gewoon zou gaan lekker eten(hoe slecht misschien ook) als het kan ook nog op vakantie en het liefst met mijn eigen paard. En veel paardrijden nog. Lange buitenritten, nog een keer de renbaan op gewoon om even in een flink tempo te galloperen. Nog een cross rijden. En daarnaast ook veel tijd doorbrengen met vrienden en familie.

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:53

Ik zou ook iets gelijkaardigs doen als in de film PS I love you <3

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Wat zou jij doen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:07

Ik zou niet er te veel aandacht over willen, fus dat mn vriendimmem enz nog gewoon normaal met,mij omgaan en noet opeens heel veel medelijden krijgen enz. maar ik zou niet meer zo goed mn best doen op school als dat ik nu doe, dan gaat het huiswerk/leertijd en mss soms schooltijf naar de paarden toe :D
Verder zou ik proberen alles wat ik ooit nog zou willen doen te gaan doen, zoals bungeejumpen, naar afrika, met haaiem zwemmen/duiken, een dagje cowgirl zijn (en dan ook echt in amerika) enz :D
En niet meer naar het ziekenhuis voor bijv chemokuren.

Maarja, dat zeg ik nu... Denk dat als zoiets echt zou gebeuren ik eerst heel depri zou zijn...

hoi
Berichten: 1624
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:15

Poeh wat een vraag maar ok ik ge deze ook beantwoorden.

Ik zou gewoon van dag tot dag leven, wel zou ik ook wel derpi zijn en niet meer willen.

Maar ik zal wel nog genieten van de kleine dingetjes en hoop dan in dat jaar een reis te maken naar Amerika, naar de stad New York bijv.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Wat zou jij doen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:17

ik zou alles doen wat ik ooit heb willen doen.
ik leef van dag tot dag en laat alles op me afkomen.
we zien wel waar het schip strand.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:17

Alles in een boek of op film zetten wat ik nog aan mijn kindje wil zeggen, dingen over vroeger ed, wat hij dan later terug kan zien

Onderdag voor de paarden zorgen

begravenis regelen

Genieten van alles

amsterdam_30

Berichten: 1958
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat zou jij doen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:20

Denk dat als je nog zo kort te leven hebt, je doorgaans te ziek bent voor al het leuks wat hier genoemd wordt..

Sunshine80

Berichten: 2298
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Wat zou jij doen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:25

Volgens mij worden dat soort situaties alleen maar geïdealiseerd. Als je nog maar een jaar te leven hebt, dan zul je heel ziek zijn en inderdaad niet meer kunnen bungee jumpen e.d.
Ik denk dat als dit mij zou overkomen, ik vooral zou zorgen dat de mensen die dicht bij me staan nog veel goede herinneringen aan me hebben. Samen tijd doorbrengen en genieten van de dingen die je samen kunt doen.
Ik zou ook zorgen dat alles geregeld is, zodat wanneer ik overlijd mijn familie niets meer hoeft te doen...

En sjah... als je niet ziek zou zijn, een bucket-list maken...

Nienkex

Berichten: 1671
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: onder mijn dak

Re: Wat zou jij doen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:27

Je kan ook nog een jaar te leven hebben en je daarvan een half jaar prima voelen en nog best veel kunnen doen.
Ik zou bedenken wat ik echt heel graag nog zou willen doen, en dan kijken wat daarvan haalbaar is en dat doen.
Veel tijd doorbrengen met de mensen waarvan ik hou, en van elke dag genieten.
Ik zou ook zeker mijn begrafenis zo veel mogelijk regelen. Dan is dat zoals jij het wil, en hoeft je familie niet daar over na te denken.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 16:31

Sunshine80 schreef:
Volgens mij worden dat soort situaties alleen maar geïdealiseerd. Als je nog maar een jaar te leven hebt, dan zul je heel ziek zijn en inderdaad niet meer kunnen bungee jumpen e.d.
Ik denk dat als dit mij zou overkomen, ik vooral zou zorgen dat de mensen die dicht bij me staan nog veel goede herinneringen aan me hebben. Samen tijd doorbrengen en genieten van de dingen die je samen kunt doen.
Ik zou ook zorgen dat alles geregeld is, zodat wanneer ik overlijd mijn familie niets meer hoeft te doen...

En sjah... als je niet ziek zou zijn, een bucket-list maken...


Word je vaak niet voor een heel groot deel ook zo ziek van de behandeling, bijvoorbeeld? Zoals bij kanker de chemo enzo? Wat zou er gebeuren als je niet behandeld kunt/wilt worden? Denk dat je een deel van de tijd nog prima dingen zou kunnen doen idd, zoals Nienkex zegt. Maar ja, op een gegeven moment houdt het op, idd.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:32

Even gauw tussendoor: Een ex van mij heeft hier een boek over geschreven, the dare ring, van Titus Powell. Heel interessant boek!

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:36

Nou, ik hoop het niet mee te maken, maar een eerlijk antwoord zou alleen zijn dat ik het niet weet.
Het is een mooi idee om je bucket list af te werken, maar of je daar echt zin in hebt als je zoiets hoort weet ik niet.
En als je zoals ik een dochter van 10 hebt, wil je niet weg en je kind moet naar school en je man naar z'n werk en de paarden en andere dieren moeten verzorgt.
Je moet gewoon zorgen dat je nu leeft zodat die bucket list al klaar is! :D

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:36

Door het programma 'Over mijn lijk' ben ik hierover na gaan denken..

Mijn familie en goede vrienden zouden het van mij te horen krijgen.. Ik zou allereerst met mijn familie mijn begravenis regelen en als het kan/nodig zou zijn, bij de dokter langs voor euthanasie e.d. te regelen.
Daarna zou ik m'n bankrekening lekker leegmaken en daarvan allemaal reizen en tripjes maken die ik nog wil doen. Maar vooral veel genieten van/met de mensen/dieren die dicht bij mij staan.

Ik denk dat mensen die verder van me af staan, als ze het horen misschien wel contact zoeken. Maar mezelf kennende zal ik daar niet veel aandacht aan besteden..

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:37

Eigenlijk is dit een vraag die heel veel mensen echt te horen krijgen..

Ik zou gewoon doorgaan met leven denk ik. Genieten, maar wel al wat dingen voor mijn begravenis regelen. Of in elk geval vertellen wt ik wil.

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:40

Ik zou mooie herinneringen achter willen laten voor mijn kinderen en daar aan werken, brieven schrijven, fotoalbums etc. En op vakantie gaan naar Noorwegen! Verder zou ik niet veel anders doen gok ik, het leven van mijn dierbaren gaat ook gewoon door.

Nienkex

Berichten: 1671
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: onder mijn dak

Re: Wat zou jij doen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:41

Ik zou ook de mensen om mij heen heel duidelijk maken dat ik wil dat zij gewoon doorgaan met hun leven

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:41

Hmm mocht ik nog gewoon dingen kunnen doen dan zou ik alles uit het leven halen wat er op dat moment in zit :j

- Australië bezoeken
- National kruger park in zuid-afrika bezoeken
- Parachute springen (als je dan toch neerstort scheelt het hooguit een jaar met je dood :') )
- F1 wagen rijden op een echt circuit
- Pannekoeken eten zoveel als ik wil :9
- etc etc

Maar ook genieten van de kleine dingen, lekker een ijsje eten met vrienden of familie.
Mn begrafenis helemaal regelen, en die mag alleen maar vrolijke dingen bevatten. Op mijn begrafenis wil ik niemand zien janken, (nou ja zien, :') ) Er wordt vrolijke muziek gedraaid en ik wil géén echt géén rozen of witte lelies :j Iedereen moet gewoon zonnebloemen meenemen :j

En naderhand geen bakkie koffie met een klef plakje cake, nee gewoon lekker drinken met heerlijke hapjes.
Als ik ga, dan ga ik ook op een onvergetelijke manier :j