hoe leren consequent te zijn voor jezelf

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

plutolover

hoe leren consequent te zijn voor jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 19:04

tja ik wil graag voor mezelf consecenter zijn, in alles. ik stel veel dingen uit, kwa opruimen van me kamer e.d of me auto. Ik wil graag ook meer gaan sporten maar de motivatie ontbreekt.

Vaak omdat ik weinig tijd hebt ivm.paard en werk.

Maar ik heb een tijdje samen met een vriendin gesport en toen merkte ik dat het paardrijden ook vele malen beter ging.

Maar ik ben het ook steeds zat om uit te stellen. ik stel van alles uit. Ook met minder snoepen elke keer gaat het een week goed en daarna gaat het weer fout. Dan denk ik van ag ik leef maar 1x dus waarom niet van genieten. En achter af baal ik dat het me gewoon niet lukt.

Ik ben ook maar alleen, dus waarom zou ik op me gewicht letten? ik weeg nu 58 kilo en wil graag weer naar 55. Niet omdat ik mezelf dik vind. Maar meer omdat ik me bij dat gewicht gewoon het pretigst voelt.
Maar het lukt me gewoon niet.

Ik mis de conseqentie en motivatie om door te gaan. WAnt waarom zou ik door gaan, toch niemand die op me wacht. Ook kwa uiterlijk soms denk ik waarom zou ik er verzorgd uit moet zien? Niemand die mij leuk vind.

Ook kwa vriendjes. Ik durf gewoon geen relatie aan te gaan. Het benauwd me.. Ik vind het heerlijk om ook dingen zelf te doen. Niet afhankelijk te zijn van een vent. Maar soms mis ik het wel. Dan denk ik van waarom loop ik steeds weg?

Waarom beangstigd het me.. Het gevoel dat ik me vrijheid kwijt ben.. Maarja aan de andere kant, wil ikook wel graag een relatie, samen leuke dingen doen enz..

Soms denk ik, ik kom nooit de 'ware' tegen. Ook al weet ik dat hij vast wel een keer op me pad komt. Maar dan moet ik natuurlijk wel een kans geven. En niet bang worden.
Laatst bijgewerkt door iefke op 21-08-12 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfout uit titel

Volg mij en mijn haflingers Stanley & Maximus op instagram
willeke.stanley.maximus :D
klik ---> https://www.instagram.com/willeke.stanley.maximus/

Youtube:https://www.youtube.com/c/haflingersStanleyMaximus

Joltsje

Re: hoe leren consecenter te zijn voor jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:18

hihi, je begin over consequenter zijn en je eindigt in waarom je de ware niet vind... het achterliggende komt altijd naar boven.

wat betreft het consequent zijn en motivatie vinden.. herken ik helemaal.. wat wou ik graag wat meer disicpline hebben. 100x geprobeerd.. maar ik heb het gewoon niet. aan de andere kant, als iets echt moet, dan gebeurt het. als ik echt wil, dan lukt het. eigenlijk alles wat ik wil lukt eigenlijk. ik denk dus altijd maar, het is maar net hoe belangrijk je het vind. als je het echt wilt, dan krijg je de motivatie wel en dan wordt je wel consequent of krijg je de dicipline.

wat betreft de ware.. tsja.. die zal er vast zijn. iemand die jou je eigen ding laat doen. je mooi vind als je je leuk in de kleren steekt, maar je ook lief vind wanneer je dat niet doet.. niet desperete worden.

#BaasBok

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:20

Laten we eens beginnen met consequent :D

Begin eens met één ding tegelijk, met de kleine dingen, bijvoorbeeld je kamer opruimen dus. Niet alles tegelijk willen, dat gaat niet.

Probeer eens een planning te maken voor jezelf, zodat je alles kan overzien, en het dus al wat gemakkelijker wordt om consequent te zijn.

Twee zielen - Éen gedachte. Klik! *-:)
© Mijn hobby zit tussen mijn benen!

Feeling down? Saddle up! Two legs move our body, four legs move our soul
"Before you ask "What type of person could work at a slaughterhouse?", ask yourself what type of person keeps them employed."

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:27

Alles tegelijk wil niet inderdaad. Wellicht een planning maken? Bijvoorbeeld als je consequenter wilt schoonmaken, vaste dagen waarop je delen van het huis schoon maakt. Als je dat in je systeem hebt, ga je opruimen erbij pakken, of sporten. Zoek een sport die je leuk vindt, en houd ritme. Ik heb momenteel vakantie en dan wil het sporten echt niet, geen ritme. Maar als ik werk ga ik standaard op de woensdag na werk hardlopen in het bos om de hoek bij kantoor, dat doe ik áltijd. Dat staat vast in m'n rooster dus dan gaat het goed.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:29

Er zijn geen leuke trucjes om consequenter te worden. Zoiets moet je echt willen. Het gaat er meer om dat je in het begin superstreng bent voor jezelf zodat je die nieuwe gewoontes aan kunt leren. Daarna is het een gewoonte.

Dus, keihard voor jezelf zijn, zo heb ik het tenminste gedaan :j

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:02

phormicola schreef:
Er zijn geen leuke trucjes om consequenter te worden. Zoiets moet je echt willen. Het gaat er meer om dat je in het begin superstreng bent voor jezelf zodat je die nieuwe gewoontes aan kunt leren. Daarna is het een gewoonte.

Dus, keihard voor jezelf zijn, zo heb ik het tenminste gedaan :j

Ja, maar dit is behoorlijk moeilijk, zeker als je elke keer geconfronteerd wordt met de reden waarom iets niet lukt.

Ik denk bijvoorbeeld dat bij ts een gebrek aan zelfvertrouwen hier veel mee te maken heeft.
Waarom zou je op je uiterlijk en gewicht letten als er toch niemand je leuk vind?

Wel... Omdat je dat voor jezelf zou kunnen doen. Omdat JIJ je prettiger voelt als je goed in je vel zit, en als je je prettiger voelt dan straal je dat uit, en als je dat uitstraalt, dan trek je mensen aan die dat zullen zien.
Waarschijnlijk zit je nu in een vicieuze cirkel: Je zorgt niet goed voor jezelf, omdat er geen reden is om goed voor jezelf te zorgen (een man) maarr, er is geen reden om goed voor jezelf te zorgen (de man) omdat je niet goed voor jezelf zorgt...
Je moet het dus voor jezelf doen, en niet voor een ander.
Wat maakt dat je jezelf onbelangrijk vind wanneer je niet in een relatie zit?
En wat maakt dat je bang bent om je vrijheid te verliezen in een relatie?
Is dat omdat je bang bent jezelf kwetsbaar op te stellen, of omdat je eerder nare ervaringen in een relatie met mannen had?

Of... deze analyse is prut, en je hebt gewoon een schup onder je kont nodig, dat kan ook :)

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 21:15

cooper heeft een punt. Tja ik ben bang om mijn vrijheid te verliezen omdat ik het pas hebt. Ik ben jarenlang onzeker geweest door pesten, en 3 kaakoperaties. En tja beschermde moeder, waardoor ik me jarenlang het gevoel heb gehad in een kooi te zitten. Dit is pas sinds 2 jaar weg. En ik wil niet meer in die kooi. En als ik een gozer ontmoet die mij leuk vind, benauwd het me. En dan denk ik, ik wil geen relatie, wil mn eigen ding doen. Me paard, eerst opmezelf, wil niet gelijk samen wonen. Die gedachte alleen al.. maakt me bang.

Maar aan de ene kan mis ik het leuke dingen doen met iemand.(heb ik nooit echt gedaan) Tuurlijk elke 'relatie' begint bij niet sireus en wordt later sireus. Maar ik had pas mn eerste vriendje op me 23e. (ben nu 24 in okt 25). Maar is snel uit gegaan omdat hij vreemd ging. Me 2e vriendje zat nog erg met zn ex in zijn maag, waardoo ik besloot er niet meer door te gaan.

Ook was ik op beide mannen niet verliefd.
Ik wordt niet snel verliefd maar op de mannen waar ik ooit verliefd ben geweest, was het niet wederzijds. En dat doet soms zeer, vooral nu ik na me kaakoperaties enz meer zelfvertrouwen heb gekregen, en ik weet dat ik niet lelijk ben,

Tja ook een tijdje gehad dat ik iemand leuk vond, en hij mij ook, maar hij had een vriendin, (niks mee gebeurd)dus ben ik daar ook niet veder mee gegaan.

Kortom een cirkel waar ik niet uit komt. En tuurlijk je moet niet zoeken, en dat doe ik ook niet. Maar heb in 1.5 jaar tijd al 3 bruidloften gehad. En 3x alleen er naar toe....

overdag gaat het wel. maar savonds mis ik het..

En ik wil gewoon ook gelukkig zijn zonder een vent in me leven. En ik ben ook gelukkig mag niet klagen, maar ik mis het.. ik wil weer verliefd worden, maar dan wel op een persoon die dat dan ook op mij wordt.

Ik hoor ook veel van Mannelijke vrienden, dat ik zo leuke gezelig meid ben bla bla... Alleen zijn die mannelijke vrienden altijd bezet, hahah

Volg mij en mijn haflingers Stanley & Maximus op instagram
willeke.stanley.maximus :D
klik ---> https://www.instagram.com/willeke.stanley.maximus/

Youtube:https://www.youtube.com/c/haflingersStanleyMaximus

cooper

Re: hoe leren consequent te zijn voor jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:45

Het is lekker 'veilig' om verliefd te worden op iemand die al een relatie heeft. Het is makkelijker om verliefd te worden op iemand die onbereikbaar is. Dan weet je dat je jezelf niet echt hoeft open te stellen, en je dus ook minder kans loopt om gekwetst te worden.
Misschien is het een idee om verder te onderzoeken waar die angst vandaan komt. Wat is het ergste dat kan gebeuren wanneer je jezelf openstelt voor iemand?
Ik lees dat je wel de behoefte hebt om met iemand op te trekken, maar dat je angst hebt daarvoor, en klopt het dat je je angst om je vrijheid te verliezen als hoofdzakelijke reden opgeeft, maar dit niet de échte angst is? (als een soort van; kijk ik ken de oorzaak, zodat je toch niet naar de dieperliggende betekenis moet kijken?)

Hoe is de relatie tussen je ouders? Zijn zij een 'gelukkig getrouwd' stel, of heeft die relatie voor problemen gezorgd waardoor jij nu angst hebt om zelf een gebroken relatie te krijgen?

Het lijkt me allesinds wel al duidelijk dat je jezelf zo ingesteld hebt , dat een relatie bij voorbaat zal mislukken, waardoor je verliefd word op onbereikbare mannen of mannen die je niet respecteren.
Waarschijnlijk is het goed voor je om meer zelfvertrouwen te creeëren en daarbij je angst loslaat. Ga niet wanhopig op zoek naar een man, bescherm jezelf er ook niet voor, maar laat het los.
Het komt wanneer jij er klaar voor bent, en op dit moment heb ik niet de indruk dat je er klaar voor bent. Dus misschien dat eerst met jezelf aan de slag gaan, de bal aan het rollen brengt?

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie