Wie heeft recente ervaringen met de Zwaluwhoeve?

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

zorro

Wie heeft recente ervaringen met de Zwaluwhoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 12:27

De titel zegt het al :) Binnenkort willen we een dagje sauna doen, en we hadden de Zwaluwhoeve in gedachten.. Ik wou even op de website kijken en typte zwaluwhoeve in op google, en jawel, daar kwamen alle negatieve reacties tevoorschijn, en ik kon het natuurlijk niet laten om die eerst te lezen, voordat ik op de website keek...

Het schijnt er altijd gruwelijk druk te zijn, enorme wachtrijen, slecht eten, slechte hygiene, en vooral heeeel veel naakte mensen op een hoopje..

Wie heeft er goede of slechte ervaringen? En dan het liefst redelijk recent :)

Figaro

Re: Wie heeft recente ervaringen met de Zwaluwhoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:29

Het is inderdaad nogal een mierenhoop geworden.. Ze doen ook veel via vakantieveilingen. Persoonlijk ga ik liever naar een kleinschaligere sauna, daar kom je tenminste echt aan je rust en ontspanning toe.

And if you don’t feel good
What are you doing this for

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:32

Als je lekker naar een sauna wil, in Nijmegen heb je sanadome.. stukken beter :j

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:33

TS, in welke regio woon je? Er zijn veel kleinere sauna's te vinden, voor alleen de rust al zou ik daarvoor kiezen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:34

zorro schreef:
Het schijnt er altijd gruwelijk druk te zijn, enorme wachtrijen, slecht eten, slechte hygiene, en vooral heeeel veel naakte mensen op een hoopje..

Deze mening deel ik, met als toevoeging chagarijnig personeel in de bediening.
Wil er wel bijzeggen dat het in de herfstvakantie, dus wellicht domme keuze van mij.
Maar dan nog zouden ze beter bij een aantal bezoekers een halt moeten instellen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:40

Je krijgt een plattegrond mee van het terrein, nou dat zegt mij al genoeg :P Een kleinere sauna is veel prettiger :)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:41

Barbabientje schreef:
Als je lekker naar een sauna wil, in Nijmegen heb je sanadome.. stukken beter :j

Hmmm, vind je dat een echte sauna? Ik vind het meer een badencomplex dan een thermen/sauna
Qua hoeveelheid sauna's ben je bij de zwaluwhoeve dan nog beter af

Ts, ik vind de zwaluwhoeve te commercieel en te druk. Ik weet niet in welke omgeving je iets zoekt, maar ik kan je thermen bussloo van harte aanbevelen
Dit ligt in de buurt van apeldoorn

Verder is er ook een sauna topic, hierin kun je ook ervaringen vinden van de Zwaluwhoeve en andere complexen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 12:42

Ik woon in Groningen, ik woon zelfs naast een sauna :') Maar vind het wel leuk om eens wat anders te proberen. Ik ken wel goede, kleinschalige sauna's, maar bijvoorbeeld hammam behandelingen, of dokter fishjes zijn daar niet, en dat leek me weer een voordeel van een grote sauna..

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:43

Ik ben laatst een keer geweest, vond het ook niks. :n
Veel te druk, eetzaal was een grote zooi en het personeel was ook niet al te vriendelijk.
Volgende keer ga ik lekker weer naar sauna in de buurt, wel kleinschalig, maar vriendelijk personeel, lekker eten en geen wachtrijen.

.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 12:45

Nou ik geloof dat ik er wel uit ben dan ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:47

Ik ben een paar weken geleden nog geweest en kom er regelmatig.
De laatste keer was het heel druk, maar dit was vooral 's ochtends naar einde middag wordt het rustiger en zeker 's avonds is het goed te doen.
Het viel me de laatste keer wel op dat ons favoriete Hot Tub niet zo schoon was... er zaten dingetjes in het water... nou ja wil er niet bij nadenken hahaha!

Het eten is er overigens goed! Wij hebben vaak het buffet omdat deze bij een actie in zit, dit is minder goed. Van de kaart kun je erg goed eten! Vriendinnetje met wie ik altijd ga heeft een voedselallergie en de kok komt dan naar de tafel en bespreekt uitgebreid wat ze wil eten en wat hij kan maken en maakt dat speciaal voor haar. Echt super netjes! (hebben in Schiedam anders meegemaakt, daar wist de kok niets van de allergie af en bracht uiteindelijk eten wat ze echt niet mocht hebben).

Dat de Zwaluwhoeve groot is vind ik een positief iets, je kunt er de hele dag doorbrengen met veel sauna's en baden.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:48

Zwaluwhoeve geen ervaringen mee. Wel met Anholts in Schoonebeek. Kleinschalig, leuk personeel en het is er over het algemeen heerlijk rustig.

People said: Follow your dreams, so i went back to bed.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:50

zorro schreef:
Ik woon in Groningen, ik woon zelfs naast een sauna :') Maar vind het wel leuk om eens wat anders te proberen. Ik ken wel goede, kleinschalige sauna's, maar bijvoorbeeld hammam behandelingen, of dokter fishjes zijn daar niet, en dat leek me weer een voordeel van een grote sauna..

Ohh, nou dan weet ik wel een goede voor je: http://www.saunahetfriesewoud.nl/
Zelfs op zaterdagen rustig en alle ruimte. Verschillende sauna's, fijne sfeer :)
(mét hammam, rhassoul etc)

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:54

Toevallig ben ik een paar weken terug nog in de Zwaluwhoeve geweest (idd via Vakantieveilingen) en ik heb het goed naar mijn zin gehad. Ben er nu een keer of 3 - 4 geweest en ik moet zeggen dat ik het allemaal wel mee vindt vallen met dat 'mierenhoop-idee'. Natuurlijk komen er veel mensen, maar het is een groot complex, dus die mensen verspreiden zich ook weer. Sinds de laatste keer dat ik er geweest was hebben ze ook weer uitgebreid en dat ziet er erg mooi uit.
Eten is inderdaad niet je van het, maar ik ben vegetarier en als je het vraagt roepen ze de kok erbij en wordt er wat voor je gemaakt. Je kunt overigens inderdaad beter doordeweeks gaan dan in het weekend, dan is het toch altijd wat rustiger.

Tot 9-1-16 bekend als Simone0308
Trots op mijn knappe merrie: [ITP] Draver Terra als volleerd fotomodel!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:56

deze sauna staat nog op mijn lijstje om te bezoeken:
http://www.devarana.nl/?page=1

schijnt wat rustiger te zijn, schoon en toch ook groot. Dat laatste vind ik ook wel belangrijk. Met 4 sauna's en 3 baden (bij wijze van) ga ik mijn dag niet doorkomen ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:00

Marley schreef:

schijnt wat rustiger te zijn, schoon en toch ook groot. Dat laatste vind ik ook wel belangrijk. Met 4 sauna's en 3 baden (bij wijze van) ga ik mijn dag niet doorkomen ;)

Deverana is echt geweldig :j veel sauna's en baden, luxe uitstraling en er wordt opgelet dat er niet te veel mensen worden binnen gelaten, dus het is er nooit propvol

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:01

Marley schreef:

Dit is een echte aanrader +:)+
Ik ben er geweest, het is inderdaad wel groot maar eigenlijk ook best rustig. We zijn er op een vrijdag geweest van s'morgens tot sluitingstijd. (begin juni, dus ook nog geen vakantietijd) De sauna's zijn ook groot dus je zit echt niet hutje muntje en we hebben regelmatig alleen in een sauna gezeten. Ook erg bijzondere sauna's zitten ertussen.

Mangalarga Marchadores (braziliaanse gangenpaarden) in Noord-Holland: http://www.barlavento.nu
Geboren op 21 april 2013: Cachaça de Barlavento!
Geboren op 15 mei 2013: Corajoso de Barlavento!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:02

Veluwse bron is overigens ook een aanrader, maar we gaan nu een beetje offtopic

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:16

Joure kan ik ook aanraden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:19

Ik vond het er gruwelijk... als ik het vergelijk met sare in oldenzaal...die is vele malen beter:-)
Laatst bijgewerkt door Anya op 21-08-12 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:19

Als je iets kleinschaligers wilt zou je palestra in Braamt kunnen proberen. Zit wel bij ee landal park maar daar merk je niets van. Was altijd een sauna park is eromheen gegroeit. Op de saunameester dagen na prettig rustig, genoeg keuze om elkaar te ontlopen en omdat er een beauty afdeling bijzit kun je ook behandelingen krijgen, en ik geloof dat ze sinds kort ook een vis behandeling hebben. Dat moeten we nog even gaan zien. Zijn er door omstandigheden te lang niet geweest. Goed eten ook.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:58

F_Orumster schreef:
Joure kan ik ook aanraden.

Vind ik ook een fijne sauna! :j

.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:11

Ik ben voor nog niet zolang geleden op een avond geweest, toen viel de drukte me reuze mee.

Maar vond wel dat je lang moest wachten op een 'simpel' hapje wij hadden gewoon een broodje, en met drinken waren ze niet vrij vlot.

Ook vond ik dat je een hoop kleffende mensen zag, daar stoorde ik me wel aan.

En het aantal haakjes vond ik wat weinig.

Verder heb ik best een leuke avond gehad hoor, maar de volgende keer ga ik naar een andere sauna.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:46

Ik ben een paar jaar geleden met m'n moeder naar Zevenhuizen geweest. Is ook een aanrader, hoewel ik zelf veel meer van kleine sauna's houd!

Zwaluwhoeve is niet mijn favoriet, groot, onpersoonlijk en ik vond het inderdaad niet heel schoon...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:52

Ik ben er in mei nog geweest en wist meteen weer, waarom ik er eigenlijk niet meer kwam. Ik was nu uitgenodigd door een vriendin die kaartjes gewonnen had.

Maar de dompelbaden waren lauwwarm ipv ijskoud, het was er druk, ziet er allemaal niet zo jofel meer uit als toen het net nieuw was, hygiene in zwembaden en kleedruimte laat te wensen over.

Ik ben zelf een erg tevreden bezoeker van Thermen Bussloo en ben laatst ook een keer naar de Veluwse Bron geweest.
Die laatste vond ik zelfs wel wat té groot, daar kun je met recht verdwalen en in 1 dag álle sauna's doen is niet te doen. Dat vond ik daardoor ook te onpersoonlijk worden.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.